2019-02-04, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dynamo-Kuken
Ja det är en fascinerande kombination av självupptagenhet och att vara korkad. GS förstår (förstod) inte att det han gjort är är brottsligt. Man kan lätt föreställa sig att det här inte var första gången han betett sig vidrigt mot kvinnor. Krävs en del för att tassa över till styvdotterns sovrum mitt i natten...

En förstående narcissist kanske.
Några tecken, avsaknad av empati det handlar om deras egna behov. De antar ofta att andra avgudar dem. De har ett behov att förminska andra. Charmiga till en början. De framställer sig ofta som överlägsna. Regler är inte till för dem.

Monika visar alla tecken på att vara en narcissist. Enligt henne avgudar Glenn marken hon går på. Hon förminskar brottsoffret genom att tala om henne som oaktrativ och lössläppt. Dessutom anser Monika även att bo ser upp till henne. Det handlar bara om Monikas känslor. Hur ska hon stå ut om maken nu får påbackning en månad... De två våldtäkterna maken är dömd för existerar inte eftersom hon anser att de står över lag och ordning.

Hon forsätter att stötta maken som våldtagit en anställd. På så sätt fortsätter en narcissist att tillfredställa sitt behov av att förminska andra och framhålla sin överlägsenhet.

Jag börjar förstå vilken värld vänner anser att hon dragit in maken i.
Citera
2019-02-04, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlubberBlubber
Att det var styvdotterns rum spelar ingen roll alls, eftersom att styvdottern inte var där..

För att förstå sig på GS så spelar hela det beteendet en ganska stor roll, vilket var vad jag skrev om. Att det sedan inte har någon direkt juridisk inverkan är en helt ovikommande kommentar (om det var det du syftade på?)
Citera
2019-02-05, 02:02
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ja det är en fascinerande kombination av självupptagenhet och att vara korkad.

Vem pratar du om nu? Den tidigare dömda JB eller den meriterade fotbollsmästaren?

Citat:
förstår (förstod) inte att det han gjort är är brottsligt.

Men om han nu anser sig vara oskyldig så får väl vi väl ändå acceptera detta? Kanske fick han initialt signaler av JB att hon ville och det är i sig inget orimligt eftersom hon verkar gilla äldre personer i sexuella sammanhang? I vart fall indikerar hennes surfhistorik detta.

Citat:
Man kan lätt föreställa sig att det här inte var första gången han betett sig vidrigt mot kvinnor.

Den meriterade fotbollsmästaren är tidigare ostraffad, det finns alltså inga tecken på någon sådan kriminalitet trots att det kanske gör dig ledsen i ögat? Vi kan samtidigt ha i minnet att målsäganden har blivit ertappad både med lögner och narkotika tidigare och det gör att hennes trovärdighet ligger på en absolut bottennivå. Anser du att tidigare dömda personer står över ostraffade människor när det gäller tillförlitlighet?

Citat:
Krävs en del för att tassa över till styvdotterns sovrum mitt i natten...

Men i styvdotterns säng låg istället en tidigare dömd kvinna och vi borde alltså fråga oss vad hon gjorde där? Den meriterade fotbollsmästaren ville först kanske bara kanske kolla läget så att inget otillbörligt (narkotika) ägde rum i denna säng? Det som händer sedan (sexuell samvaro) kan kanske bero på att JB uppträtt tillgängligt och haft en omedveten flörtig stil under kvällen?
Citera
2019-02-05, 06:04
Medlem
Inthemoves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Vem pratar du om nu? Den tidigare dömda JB eller den meriterade fotbollsmästaren?

Men om han nu anser sig vara oskyldig så får väl vi väl ändå acceptera detta? Kanske fick han initialt signaler av JB att hon ville och det är i sig inget orimligt eftersom hon verkar gilla äldre personer i sexuella sammanhang? I vart fall indikerar hennes surfhistorik detta.

Den meriterade fotbollsmästaren är tidigare ostraffad, det finns alltså inga tecken på någon sådan kriminalitet trots att det kanske gör dig ledsen i ögat? Vi kan samtidigt ha i minnet att målsäganden har blivit ertappad både med lögner och narkotika tidigare och det gör att hennes trovärdighet ligger på en absolut bottennivå. Anser du att tidigare dömda personer står över ostraffade människor när det gäller tillförlitlighet?

Men i styvdotterns säng låg istället en tidigare dömd kvinna och vi borde alltså fråga oss vad hon gjorde där? Den meriterade fotbollsmästaren ville först kanske bara kanske kolla läget så att inget otillbörligt (narkotika) ägde rum i denna säng? Det som händer sedan (sexuell samvaro) kan kanske bero på att JB uppträtt tillgängligt och haft en omedveten flörtig stil under kvällen?

Grym analys! Du har vänt hela fallet: GS sökte efter knark i rumpan på JB.
Citera
2019-02-05, 08:02
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Inthemove

Haha, verkligen knivskarp analys.

GS vaknade upp mitt i natten och drog på sig tulltjänstemannakostymen - nu jävlar ska jag leta knark på/i min gäst som jag bjudit på middag men nu förmodligen sover. Sjukt att han ska bli dömd för det rådiga ingripandet, GS förtjänar medalj.
Citera
2019-02-05, 13:13
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inthemove

Tack för dina synpunkter! Men det går nog fortfarande inte att utesluta att både den meriterade fotbollsmästaren och hans hustru var väl medvetna om att JB är en tidigare dömd narkotikabrottsling och att GS helt enkelt fick ett infall mitt i natten att kolla om hon möjligtvis håll på med nåt fuffens i styvdotterns säng men att han senare inte vill berätta detta eller så minns han helt enkelt inte pga alkoholintag?

Möjligheten borde finnas att JB vid den plötsliga visiten i ett svagt ögonblick var inbjudande och välkomnande eftersom hon verkar gilla sexuell samvaro med äldre personer? Dvs, det nattliga besöket tog en lite annorlunda vändning?
Citera
2019-02-05, 14:46
Medlem
Citat:
Tack för dina synpunkter! Men det går nog fortfarande inte att utesluta att både den meriterade fotbollsmästaren och hans hustru var väl medvetna om att JB är en tidigare dömd narkotikabrottsling och att GS helt enkelt fick ett infall mitt i natten att kolla om hon möjligtvis håll på med nåt fuffens i styvdotterns säng men att han senare inte vill berätta detta eller så minns han helt enkelt inte pga alkoholintag?

Möjligheten borde finnas att JB vid den plötsliga visiten i ett svagt ögonblick var inbjudande och välkomnande eftersom hon verkar gilla sexuell samvaro med äldre personer? Dvs, det nattliga besöket tog en lite annorlunda vändning?

dina konspirationsteorier blir dumma nu
Citera
2019-02-05, 16:37
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Hahaha! Var får du allt i från?

Varför nämnde inte Glenn i förhören att han i själva verket letade efter knark eller att hon tidigare på kvällen varit flörtig varvid de hamnade i säng? Glenn måste vara en idiot om han utelämnar sådan fakta.
Citera
2019-02-05, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl

Varför nämnde inte Glenn i förhören att han i själva verket letade efter knark eller att hon tidigare på kvällen varit flörtig varvid de hamnade i säng? Glenn måste vara en idiot om han utelämnar sådan fakta.

Ja, jag säger då det. Håller med dig. Bagdad-Bob har tappat koncepterna helt genom att nu påstå att GS:s uppgifter i polisförhör och domstol inte är tillförlitliga. Ett sådant skvaller gynnar inte GS nämnvärt.
Citera
2019-02-06, 00:24
Medlem
Hahaha, jag hade tappat hoppet om att den här tråden skulle få liv eller rycka upp sig men nu har den ju skjutit till helt nya höjder tack varer Bobs ihärdiga postande (som ju, som jag nämnt tidigare, absolut inte hjälper Den meriterade fotbollsmästaren utan tvärtom gör så att tråden hålls aktuell i och med att den hela tiden bumpas) Eftersom det från Bagdad numera kommer allsköns helt vilda teorier om vad som KAN ha hänt så börjar jag faktiskt undra om det inte rent av är medvetet och att BB följaktligen egentligen är ute för att svärta ner DMF's rykte. (om han nu har något)

Jag menar WTF?! Nu är DMF plötsligt knarkspanare?! Fan jag dör! Det är ju genialiskt. "Jo, förstår rätten, jag misstänkte knarkinnehav men hittade inget i sängen. Därmed drog jag slutsatsen att den misstänkte måste ha gömt drogerna på eller i sin kropp och beslöt mig för att undersöka saken med tungan under förevändningen att jag ville utföra oralsex. Tyvärr råkade jag förtära knarket i samband med detta så tyvärr har jag inget bevismaterial men som ni förstår är kroppsvisiteringen och förverkandet av drogerna anledningen till att den misstänkte gjort en anmälan. Får jag gå nu?"

Märkligt att han inte nämnde nåt i förhöret, men han kanske var deep, deep, deep under cover...
Citera
2019-02-06, 01:41
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:

Får vad ifrån?

Teorin om att Glenn kanske ville kolla vad den tidigare dömda narkotikabrottslingen "pysslade" med i styvdotterns sovrum på nattkröken är just bara en teori men låt oss göra ett tankeexperiment. Tänk om du har en tidigare dömd brottsling (knark) som nattgäst, skulle inte du vara orolig över att denna gäst gör något otillåtet på rummet? Sätt dig i en den meriterade fotbollsmästarens situation, han gillade kanske inte kokerskan och köksbiträdet JB:s tidigare eskapader på det kriminella området och ville helt enkelt kolla läget? Vem skulle inte undra vad en person som hon kan tänkas hålla på med?

Citat:

Läser du överhuvudtaget mina inlägg från början till slut eller vad är ditt problem?

Skrev jag inte tidigare att Glenn kanske glömt bort allt det här pga berusning och att han kan ha haft minnesluckor?
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2019-02-06 kl. 01:46.
Citera
2019-02-06, 07:36
Medlem
Citat:

Skrev jag inte tidigare att Glenn kanske glömt bort allt det här pga berusning och att han kan ha haft minnesluckor?

Så du menar att Glenn har allvarliga alkoholproblem? Om han var så packad borde han haft vinballe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in