2019-03-15, 23:17
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlinkochFardig
Nu ställer du rätt fråga. I artikeln finns det en skillnad i prov och betyg till flickornas fördel (precis som vi pratat om ovan). Alltså, flickorna får högre betyg än provet, men inte pojkarna. De presterar lika bra kunskapsmässigt men får olika betyg. Det intressanta med denna artikeln är författarna kan visa varför. Pojkar som betedde sig typiskt "flickigt" bestraffades inte genom att deras betyg avvek från provet som var fallet för de övriga pojkarna. Slutsatsen man kan dra är alltså att lärarna i betygssättningen belönade feminina karaktärsdrag, trots att detta inte borde ha något att göra med betygen då dessa ska baseras endast på prestation.

Jo, visst är det luddigt. Du har säkert hört talas om professorerna som inte kunde skilja på grundskolans och universitetets kunskapskrav: https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6908674

Tror de flesta gör som du och går ganska mycket på NP. Tanken är ju trots allt att de ska täcka kunskapskraven, men många gör nog samma avvägningar som du beskriver, låter rimligt och bra tycker jag. Man måste ju visa lite omdöme när man gör bedömningen. Det är verkligen tråkigt när potential går förlorad, är ju inte sällan begåvade elever som skiter i skolan för att de inte blir utmanade, känner sig uttråkade och inte ser meningen med det.

www.flinkochfardig.com
Fast du missade bollen totalt här. Du ska få ett konkret exempel.
Jag har lektion i kemi. Har en jävligt duktig kille i klassen som redan i princip under de tre första lektionerna visade att han höll a-nivå. Detta gjorde han genom att förklara olika naturvetenskapliga fenomen kopplade till kemiämnet. Denna duktiga pojke, vi kallar honom Axel, presterar enligt betyg B på ett skriftligt kemiprov, och det gör även hans vän Kalle. Skillnaden är att Kalle aldrig har yttrat ett ljud under lektionerna så jag har inte hört någonting från honom. Jag har enbart provet att utgå ifrån.
Då är det inte konstigt att Axel som förklarar saker under lektionerna på Anivå får ett A i betyg, och att Kalle får betyg B, trots att de presterade likvärdigt enligt betyg B på provet. Kalle presterar på högre nivå fast det inte syns i det skriftliga. Det finns ingenting som säger att kunskapen måste visas skriftligt förutom i svenskämnet. Samt om du ska dokumentera en undersökning i No-ämnena typ laborationsrapport.

Jag försökte här tala om för dig att jag tror inte att lärare sätter betyg utifrån hur lydig och duktig en elev är på att räcka upp handen. Jag har en elev som räcker upp handen alltid men det vederbörande säger är 70% trams. Tror du hen har ett högt betyg bara för att hen är muntligt aktiv?
De som är muntligt aktiva under lektionerna, som hänger med, som lyssnar, som förklarar saker, de presterar i princip alltid bra på prov också. Och det är väl den mest naturliga sambandskedja i världen kan jag tycka. De anstränger sig. Det krävs nämligen, att man gör en ansträngning. Det regnar inte betyg från himlen.

Matematik däremot är ett ämne där en del elever kan få höga betyg utan ansträngning bara för att de är duktiga i matematik. Vissa bara är det.

Sen finns det även de elever som är tysta som möss alltid men som presterar skitbra på samtliga prov, har en sån elev också. Då får denne elev betyg efter sina prestationer på proven, men jag har inget muntligt underlag att väga in direkt. Men skriver eleven A är på samtliga prov så får den givetvis detta i betyg.

Jag anser inte att den slutsatsen du ser som självklar är det. Det handlar helt och hållet om vad dessa elever sagt under lektionerna. Du kan inte sitta och babbla om väder och vind och tro att du ska ha ett högt betyg.
Senast redigerad av Moment22x22 2019-03-15 kl. 23:26.
Citera
2019-03-15, 23:21
Medlem
Kvinnor vet fan vart allt fins i hela lägenheten och på andra ställen vilket irriterar mig något eftersom att jag inte kommer ihåg det själv och måste fråga kvinnan hela tiden.

Dom lär sig också snabbt ens hela släkt och där ingår folk som man inte ens vet att man är släkt med. Det är alltid en skara som man bara skiter i och inte läggar på minnet ens då dom är helt och hållet ovidkommande, och helt onödiga att hålla rea på men nog fan vet tjejen. varför man ska hålla reda på det som kvinna har jag inte en jävla aning, men nog fan har dom fått tag på nån kärring i släkten som berättar allt och dessutom allt ovidkommande som saknar fullständig substans som vad dom gör, att dom är kriminella eller inte och en massa.

Dessutom så vet en tjej när dom fyller år och vill att man ska skicka en massa födelsedagsgrattullationer och besöka folk och grejer. Visst är det gulligt men tja jag ställer upp för dom verkar gilla det men äh är jag själv så ringer jag knappt min morsa eller bror periodvis.

Kartor och att hitta ställen om man går i skog eller åker bil är det få tjejer eller ingen som är bra på. Kan ta fel på fem mil utan problem. Värst är morsan ska hon var kartläsare så säger hon att man ska svänga av till höger när man ska till vänster så man kan lika göra göra tvärt mot vad hon säger och lyckas köra mer rätt...Helt nollad och så är en del tjejer har jag märkt.
Senast redigerad av Brodrude 2019-03-15 kl. 23:24.
Citera
2019-03-15, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Det finns dock ett stort problem här och det är att de som jobbar med statistik och överhuvudtaget de som sitter på administrativa och beslutsfattande tjänster som inte är förankrade ut i klassrumsverksamheten sällan har någon helhetsbild. Det är en bidragande orsak till att skolan fungerar dåligt. Det sitter människor som tar beslut på grunder de inte vet särskilt mycket om, eftersom det som syns på papper inte alltid är så det fungerar i verkligheten. Det hade verkligen underlättat om folk hade förstått det.

Tro mig, ingenting hade gjort mig mer glad i yrket om pojkar som grupp kunde rycka upp sig. Det hade varit välgörande för alla. Och om det finns diskriminering i svensk skola, givetvis ska det upp till ytan och motarbetas. Om någon lärare sätter betyg på felaktiga grunder och detta kan bevisas bör den personen bli av med legitimationen.
Nu är det dock så att riktlinjerna säger som de gör, så ska det ifrågasättas nånstans så bör man börja där. Det går inte att ha fria riktlinjer med fri dokumentation och godtyckliga kunskapskrav samtidigt som man hävdar diskriminering. Vad bygger den diskrimineringen på...ett provresultat?
Det håller ju inte när riktlinjerna för kunskapskraven är helt annorlunda utformade i läroplanen.

Vad jag vänder mig emot här är att såfort någonting går fel i skolan som är till pojkars nackdel, då är det feminismens och kvinnornas fel. Man pratar om att skolan är så anpassad för flickor och blabla. Det var inte precis som att pojkar förr i tiden fick härja runt och fick utlopp för sitt rörelsebehov, tvärtom.
Det var strikt disciplin och annat straffades med aga. Huvudproblemet idag är att skolan är så förmesad, ingen har några mandat att göra någonting längre förutom föräldrar som kan anmäla till skolinspektionen hejvilt. Och sedan gafflas det om diskriminering mot pojkar ungefär som om sveriges kvinnor skulle vara i maskopi mot dem.
Finns det diskrimingering som är kartlagd, då tar man det där det hör hemma, på de skolorna med berörda lärare. Man drar på i media och rapporterar om detta och gör sig av med lärarna som begår tjänstefel. Man ändrar läroplan till en mer konkret version och inför digitaliserade prov. Så.

Männen i Sverige har börjat dra på sig lite för tjocka offerkoftor, det är varesig nyttigt för samhället eller attraktivt för någon. Fortsätter det såhär så har vi verkligen snart ett land styrt av kvinnor.

Jag håller med dig helt. Jag tycker till och med att jag ibland bara är i vägen för lärare och rektorer eftersom jag måste besvära dem med den senaste skiten som nämnden eller kommunstyrelsen kommit på.

Jag skulle aldrig skylla på kvinnor som grupp. Däremot har feminismen som ideologi haft en negativ inverkan som jag beskrivit tidigare. När jag säger att skolan "feminiserats" menar jag just att disciplin och ordning har fått ge vika för "respekt för elevens känslor" och dylikt. Pojkar behöver disciplin, men förvägras det idag alltför mycket. Jag menar även att typiskt flickiga beteenden, som jag påpekat i förra svaret, premieras och belönas t.ex. i betygssättning. Jag påpekade även ovan att pojkar ibland inte får vara med på aktiviteter och att maskulinitet framställs som något de borde skämmas för. Dessa sakerna beror på en feministisk och generellt vänsterinriktad ideologi som tagit över det mesta av offentligheten i detta landet. De flesta kvinnor jag pratar med håller med mig om det mesta här, skulle därför aldrig säga att kvinnan är att beskylla.

Det finns en risk att män börjar gnälla på samma sätt som vi (eller jag åtminstone) anklagar feminister för. Gnälliga män har jag inte mycket till övers för. Detta är dock inte samma sak som att diskutera pojkars problem och försöka lösa dem. Ofta blir det en "tävling" om vem som har det värst, vem det är mest synd om. Jag har aldrig tyckt att det är särskilt fruktbart

www.flinkochfardig.com
Citera
2019-03-15, 23:46
Medlem
Citat:
Fast du missade bollen totalt här. Du ska få ett konkret exempel.
Jag har lektion i kemi. Har en jävligt duktig kille i klassen som redan i princip under de tre första lektionerna visade att han höll a-nivå. Detta gjorde han genom att förklara olika naturvetenskapliga fenomen kopplade till kemiämnet. Denna duktiga pojke, vi kallar honom Axel, presterar enligt betyg B på ett skriftligt kemiprov, och det gör även hans vän Kalle. Skillnaden är att Kalle aldrig har yttrat ett ljud under lektionerna så jag har inte hört någonting från honom. Jag har enbart provet att utgå ifrån.
Då är det inte konstigt att Axel som förklarar saker under lektionerna på Anivå får ett A i betyg, och att Kalle får betyg B, trots att de presterade likvärdigt enligt betyg B på provet. Kalle presterar på högre nivå fast det inte syns i det skriftliga. Det finns ingenting som säger att kunskapen måste visas skriftligt förutom i svenskämnet. Samt om du ska dokumentera en undersökning i No-ämnena typ laborationsrapport.

Jag försökte här tala om för dig att jag tror inte att lärare sätter betyg utifrån hur lydig och duktig en elev är på att räcka upp handen. Jag har en elev som räcker upp handen alltid men det vederbörande säger är 70% trams. Tror du hen har ett högt betyg bara för att hen är muntligt aktiv?
De som är muntligt aktiva under lektionerna, som hänger med, som lyssnar, som förklarar saker, de presterar i princip alltid bra på prov också. Och det är väl den mest naturliga sambandskedja i världen kan jag tycka. De anstränger sig. Det krävs nämligen, att man gör en ansträngning. Det regnar inte betyg från himlen.

Matematik däremot är ett ämne där en del elever kan få höga betyg utan ansträngning bara för att de är duktiga i matematik. Vissa bara är det.

Sen finns det även de elever som är tysta som möss alltid men som presterar skitbra på samtliga prov, har en sån elev också. Då får denne elev betyg efter sina prestationer på proven, men jag har inget muntligt underlag att väga in direkt. Men skriver eleven A är på samtliga prov så får den givetvis detta i betyg.

Jag anser inte att den slutsatsen du ser som självklar är det. Det handlar helt och hållet om vad dessa elever sagt under lektionerna. Du kan inte sitta och babbla om väder och vind och tro att du ska ha ett högt betyg.

Det är sant att kunskap kan presenteras verbalt, men som du själv säger innebär inte aktivitet i klassrummet att man kan något. Artikeln mäter just effekten av icke-kognitiva förmågor, till exempel engagemang under lektionen. Poängen med artikeln är att den isolerar effekten av just de saker som inte har med kunskap att göra.

www.flinkochfardig.com
Senast redigerad av FlinkochFardig 2019-03-16 kl. 00:04.
Citera
2019-03-16, 00:08
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Det är sant att kunskap kan presenteras verbalt, men som du själv säger innebär inte aktivitet i klassrummet att man kan något. Artikeln mäter just effekten av icke-kognitiva förmågor, till exempel engagemang under lektionen. Poängen med artikeln är att den isolerar effekten av just de saker som inte har med kunskap att göra.

www.flinkochfardig.com

Vad var det för aktiviteter pojkarna hade blivit uteslutna ifrån som du nämnde i inlägget ovan?

Gällande vänstern/såssarna och skolan håller jag helt med. Jag avskyr systemet, men tycker om att undervisa och gillar mina elever. BÅDE pojkarna och flickorna. Om det är just feministiskt vet jag däremot inte, snarare är det den allmänna mentaliteten av rödgröna politiken som sabbar skolan. Detta började redan i början på 90-talet. Flummet fick fäste då och sen genade det iväg. Lärarna försöker dock stoppa det i den mån vi kan, varför man blir jävligt provocerad när kreti och pleti uppför sig som att de vet allt om skolan och hur det fungerar där om dagarna, när de i själva verket inte vet ett dugg.
Menar inte specifikt dig nu för du verkar vara insatt i en del av det iallafall, kanske inte just klassrumssituationerna bara.

Till inlägget av dig jag citerar:
Har de varit och gjort klassrumsobservationer i åk 9 i diverse klasser och sedan tittat på de pojkar och flickors prov i respektive klass, både åk9 betyg och sedan Stockholmsprovet?
Om det är så det gått till väga och dessa lärare verkligen har vägt in engagemang utan att det har haft koppling till skolämnet som undervisningen handlade om, och om detta har framgått så tydligt att man kan dra slutsatser utifrån det, då är det Jävligt illa att dessa lärare inte fick gå när detta enorma tjänstefel begicks.

Om det nu är så det har gått till.
Senast redigerad av Moment22x22 2019-03-16 kl. 00:16.
Citera
2019-03-16, 00:23
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Nu ställer du rätt fråga. I artikeln finns det en skillnad i prov och betyg till flickornas fördel (precis som vi pratat om ovan). Alltså, flickorna får högre betyg än provet, men inte pojkarna. De presterar lika bra kunskapsmässigt men får olika betyg. Det intressanta med denna artikeln är författarna kan visa varför. Pojkar som betedde sig typiskt "flickigt" bestraffades inte genom att deras betyg avvek från provet som var fallet för de övriga pojkarna. Slutsatsen man kan dra är alltså att lärarna i betygssättningen belönade feminina karaktärsdrag, trots att detta inte borde ha något att göra med betygen då dessa ska baseras endast på prestation.

Jo, visst är det luddigt. Du har säkert hört talas om professorerna som inte kunde skilja på grundskolans och universitetets kunskapskrav: https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6908674

Tror de flesta gör som du och går ganska mycket på NP. Tanken är ju trots allt att de ska täcka kunskapskraven, men många gör nog samma avvägningar som du beskriver, låter rimligt och bra tycker jag. Man måste ju visa lite omdöme när man gör bedömningen. Det är verkligen tråkigt när potential går förlorad, är ju inte sällan begåvade elever som skiter i skolan för att de inte blir utmanade, känner sig uttråkade och inte ser meningen med det.

www.flinkochfardig.com

Tycker du inte att skolan har lite mer allvarliga problem än orättvisa i betygsystem? Jag hade ganska jävla medelmåttiga betyg i högstadiet (typ VG i snitt, trots att jag fick MVG i de flesta prov) för att jag var så lat och aldrig någonsin gjorde en endaste läxa, i gymnasiet hade jag nästan bara MVG, och det är de betygen som räknas för att kunna komma in i de bättre utbildningarna.

Frågan jag ställer mig är alltså: vem bryr sig om högstadiebetygen?

Det är desto viktigare att killars PISA resultat fallit pladask till Västvärldens sämsta, och att pedagoger som styr om lärarutbildningen feminiserad den och skrämt iväg alla män med alla mesiga och postmoderna pedagogiska metoder som där lärs ut, samt tagit bort alla medel som lärare har att styra klassrummet med autoritet.

Jag kan tycka att avsaknad av tävlingsmoment även är en viktig del i att göra killar apatiska.

Betygorättvisor i högstadiet har ingen som helst verkan i framtida livet och är man så korkad att man får IG i kärnämnen (det enda som betyder något) så tror jag att det inte har med subjektiva bedömningar längre att göra, utan man är verkligen lågbegåvad (känns omöjligt att få IG, hela högstadiet är upplagt så att man ska få hur många chanser som helst att få G). Det är i andra fall mest en symbolfråga.
Citera
2019-03-16, 01:11
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Tycker du inte att skolan har lite mer allvarliga problem än orättvisa i betygsystem? Jag hade ganska jävla medelmåttiga betyg i högstadiet (typ VG i snitt, trots att jag fick MVG i de flesta prov) för att jag var så lat och aldrig någonsin gjorde en endaste läxa, i gymnasiet hade jag nästan bara MVG, och det är de betygen som räknas för att kunna komma in i de bättre utbildningarna.

Frågan jag ställer mig är alltså: vem bryr sig om högstadiebetygen?

Det är desto viktigare att killars PISA resultat fallit pladask till Västvärldens sämsta, och att pedagoger som styr om lärarutbildningen feminiserad den och skrämt iväg alla män med alla mesiga och postmoderna pedagogiska metoder som där lärs ut, samt tagit bort alla medel som lärare har att styra klassrummet med autoritet.

Jag kan tycka att avsaknad av tävlingsmoment även är en viktig del i att göra killar apatiska.

Betygorättvisor i högstadiet har ingen som helst verkan i framtida livet och är man så korkad att man får IG i kärnämnen (det enda som betyder något) så tror jag att det inte har med subjektiva bedömningar längre att göra, utan man är verkligen lågbegåvad (känns omöjligt att få IG, hela högstadiet är upplagt så att man ska få hur många chanser som helst att få G). Det är i andra fall mest en symbolfråga.
Då får gärna män komma och utföra dessa tävlingsmoment för det är orimligt att män själv vägrar jobba i skolan men anser att undervisningen ska utföras si eller så utifrån att pojkar ska få tävla.
Jag anser inte att tävling är ett moment som i allmänhet hör hemma i klassrummet ur inlärningssyfte, möjligen ur andra syften. Vi lärare är ju liksom inga lekledare 😋

Sen är det så att om man inte bromsar barn eller lägger sig i vad de gör så skapar de sina egna tävlingar och hierarkier och det räcker gott och väl.
Problemet är att för många vuxna lägger sig i alldeles för mycket.
Senast redigerad av Moment22x22 2019-03-16 kl. 01:15.
Citera
2019-03-16, 01:41
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Då får gärna män komma och utföra dessa tävlingsmoment för det är orimligt att män själv vägrar jobba i skolan men anser att undervisningen ska utföras si eller så utifrån att pojkar ska få tävla.
Jag anser inte att tävling är ett moment som i allmänhet hör hemma i klassrummet ur inlärningssyfte, möjligen ur andra syften. Vi lärare är ju liksom inga lekledare 😋

Sen är det så att om man inte bromsar barn eller lägger sig i vad de gör så skapar de sina egna tävlingar och hierarkier och det räcker gott och väl.
Problemet är att för många vuxna lägger sig i alldeles för mycket.

Att klättra till toppen av hierarkin i sociologiska utbildningar eller politiska system för att bli professor eller ministrar med makt att lägga om hela lärarutbildningen och den skolpolitiken tycks mig närmast omöjligt (man kanske lyckas ifall man är otroligt machiavellisk, och låtsas vara "rätt" ideologiskt tills man får sådan maktposition att man kan ändra på saker och ting). Män (speciellt maskulina män) kommer i regel inte vilja gå igenom 5 år i flumlärarutbildning där man lär sig massa postmodern flum om hur hemskt det är med hierarkiska system, det kan vi utgå rent deterministiskt inte kommer vara attraktivt åt män.

Lyssna gärna på lite Aaron Flam som har mycket intelligent att säga om svenska skolan: https://www.youtube.com/watch?v=wBayZlOPd3Q&t=1s

Sedan kommer de inte vilja ingå i en miljö där de inte får någon respekt tillbaka. Män söker till de ställen där de får respekt, det är vad män vill ha utöver allt annat - ok, kvinnor är kanske nr1, men det kommer också med att man får respekt av sin omgivning, hur jävla sexigt är det att komma ut som manlig lågstadielärare?

Så, det kommer heltenkelt inte komma massa män som kommer offra hela sina liv för att minska något på skolans absurda dekadens, människor offrar sig i regel inte för någon större orsak, och i skolans fall vore det minst sagt idiotiskt (skulle aldrig rekommendera min potentielle son att offra sig för något som ändå inte kan räddas). Det vore som att minska oceanens salthalt genom att äta en hink salt varje dag (jag överdriver inte ens, så illa är det att vara lärare, bara av anekdoter jag hört).

Det skulle som sagt krävas någonslags politisk revolution av enorm magnitud för att skicka iväg alla extremister till akademiker som lagt upp hur skolan och lärarutbildningen ska se ut, men detta kommer givetvis inte heller hända.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-03-16 kl. 02:23.
Citera
2019-03-16, 01:49
Medlem
Kvinnor har snyggare rumpa än män. Det är något många glömmer.
Citera
2019-03-16, 02:53
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Jag var tvungen att peka ut din enorma miss här.
Det är inte jag som missar när du läser fel.
Citat:
Vi kan absolut diskutera kvinnliga regenters benägenhet till våld,
Vad finns det att diskutera om detta? Är det som artikeln skriver så är det den enda logiska slutsatsen att kvinnliga regenter är minst lika krigiska som manliga. Diskussionen är liksom slut där.
Citat:
men du måste förstå att du inte i ett inlägg kan säga att någonting beror på att kvinnan INTE hade makt och i nästa inlägg skriva att hennes prestationer och val i livet är alldeles oberoende av om hon hade makt eller inte.
Det är slutsatsen man måste dra om det förra är sant. Ju färre kvinnor vid makten, desto mindre krig.
Citat:
Jag tror säkert att kvinnliga drottningar har lika stor benägenhet att starta krig som kungar. Jag tänker mig att det handlar mer om personlighetstyp än könet i detta fall. De som blir kungar och drottningar och som tar sig an rollen engagerat, de har antagligen en rätt hårdbarkad personlighet, kvinna som man.
Du tror och tänker dig? Efter att ha läst artikeln som säger att kvinnliga regenter är mer krigiska än de manliga?
Jag ska berätta en sak till. Minns du skandalerna i Abu Ghraibfängelset i Irak? Lynndie England?
Där har du vad kvinnor av en viss sort gör när de har makt
Detsamma har hänt överallt där kvinnor får makt. Särskilt illa är det när de misshandlar barn, men även i äldrevården förekommer reguljär misshandel av gamla och sjuka.
Citat:
Ser vi till våldet i samhället rent allmänt är det män som står för det mesta av den grova brottsligheten. Det är alltså helt odiskutabelt. Men de flesta män är uppenbart inte våldsamma och ska inte blandas ihop med kriminella.
Du är fortfarande inne på att våld bara är något män håller på med?
Ändå har du själv uttryckt önskemål att den svenske mannen ska vara lite tuffare och ta för sig lite mer. För din skull.
Jag vet att en dominant man är het som fan och både du och jag vet att det används som verktyg av kvinnor.
Efter #inteerkvinna säger jag #intedinsköld, fuck off.
Ditt problem får du ta med vår feministiska regering.
Min familj håller jag säker. Du får klara dig själv.
Citera
2019-03-16, 04:00
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Många av de europeiska drottningarna mellan åren 1480-1913 fick en manlig uppfostran och skolades till "kvinnlig kung", en av det mer krigiska slaget.

Hur ser det ut under perioden efter 1913 fram till dagens datum? Säkert kvinnor som startade samtliga blodiga krig. T ex Franco, Mussolini, Hitler, Stalin, Mao och Pol Pot.

Vem ägnar sig åt masskjutningar och terrordåd? Den senaste illgärningen ägde rum i Nya Zeeland med minst 49 döda. De fega uslingarna är högerextremistiska terrorister. Män den här gången också. Minst 99 av 100 masskjutningar och terrordåd begås av män.
Ahh, självklart!
När kvinnor startar krig och ställer till elände, är det så klart även det mannens fel.

Du är sannerligen ett väldigt specifikt stycke "personlighet".
Helt fri från minsta tilltymmelse till kritiskt tänkande.
Citera
2019-03-16, 06:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
...
Efter #inteerkvinna säger jag #intedinsköld, fuck off.
Ditt problem får du ta med vår feministiska regering.
Min familj håller jag säker. Du får klara dig själv.

..och många med dig känner samma sak..

Jag kommer hem till Sverige några ggr /år och var hemma för någon vecka sedan. Jag märker faktiskt en viss skillnad på attityd hos kvinnor där.. De börjar inse vart det bär hän och maskulina män (som jag) börjar få det att klia i brallan på en helt ny nivå. Helt klart skillnad på 'uppmärksamhet' mot mig jämfört några år sedan.

Frågan är om feminizterna kommer tillåta sin boskap att göra avbön eller tvinga dem till tystnad. Att en lagstiftning kommer som ska tvinga män till att ingripa och skydda kvinnor kommer komma tvivlar jag inte på för en sekund. Den kommer givetvis förpackas som att 'alla' som kan ingripa utan uppenbar risk för eget liv (vips, nu gäller det bara män) måste bevisa att de hela vägen med sin närvaro inte förstärkt den otrygga miljö som gäller för offret. Barriären för omvänd bevisföring är ju redan bruten så detta blir nästa steg..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in