2019-03-15, 16:06
Bannlyst
Skulle säkert kunna vara att ständigt prata i mun på
varandra om absolut inget av värde?
Skita ner på tyvärr "gemensamma" toaletter,
stinkande blodiga pissblöta bindor, kladdiga tamponger,
kladd från billigt smink på varje tvättställ/handfat avslutat
med en äcklig kyss på spegeln ovanför!
En markering, en kyss från "BOTOX"-impregnerat spruckna
läppar likt torra fittan på den osäkra vilsna Fi kossa som
ned möda baxade runt illviljans kombo.

Som den i mångas ögon "MANSGRIS" jag är,
blir mitt måttligt patetiskt korta enkla svar det enda
jag kunde prestera på ett "forum för vad?"
Parera det du
Senast redigerad av Trombylmajorskan 2019-03-15 kl. 16:23.
Citera
2019-03-15, 16:09
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polispotatis
Vad spelar det för roll om det har nämnts? Jag har mon rätt att dela mina egna tankar om saken ändå.

Det är tolvårsnivå att sätta grupp mot grupp? Det är ju det hela tråden handlar om

Kvinnor vad jag vet har iallafall inte startat krig i den utsträckningen män har, och då kan man tänka att det beror på att det inte har funnits lika många kvinnor i ledningsposition vilket stämmer. Men det är rätt självklart att kvinnor inte är benägna till våld på samma sätt som män och säger du något annat du ljuger du.

Nej, ett väldigt icke genomtänkt inlägg av dig..
Det vet du väl inte?
Redan de gamla grekerna krigade pga bland annat Helena och vem vet hur det sett ut om kvinnor hade haft makten att starta krig lika ofta som män. Våra kvinnliga regenter har startat krig.
För inte så länge sen kom den här:
https://www.dn.se/nyheter/varlden/drottningar-mer-krigiska-an-kungar/
Citera
2019-03-15, 16:25
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Och du är bara lite lätt efter. Hade du läst igenom tråden lite, så hade du sett att de där argumenten redan varit uppe flera gånger och för att göra en lång historia kort.
Dina argument håller inte för någonting.
Det är inget argument att ställa grupp mot grupp på det där viset. Det är en tolvårings nivå.
Varje påstående på gruppnivå kan stämma, men det är absolut helt fel på individnivå.
Eftersom vi inte har kollektiv bestraffning, så har vi heller ingen kollektiv skuld.
Du pratar om en liten procent av män som begår brott. Procenten av kvinnor som begår brott är inte särskilt mycket mindre, men de döms oftast inte ens, eller får avsevärt mycket kortare straff för samma brott. Kvinnorabatt.
Man snyftar lite och säger att "mannen" har varit elak mot mig, så slipper man undan.
Kvinnor våldtar, misshandlar och mördar barn. Ibland kastar de barnen i sopcontainrar. Ibland skär de kuken av sin man och får vara med i dag-TV, där hela publiken jublar, för det är ju så härligt att stympa män...

Men du ställer själv grupp mot grupp hela tiden?

Du vill väldigt gärna påtala vad kriminella kvinnor gör, som om det på något sätt skulle ligga i närheten av den skadan en viss procent män orsakar i världen.

Bara för att argumenten varit uppe och vänt betyder det inte att de är dementerade. Men man orkar inte fortsätta diskutera samma argument i evigheter eftersom det finns användare som är totalt resistenta mot information 🙄
Citera
2019-03-15, 16:32
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jag har inte sagt någonting om riggning. Men alla förstår väl att om män i århundraden sysslat med vissa områden så är det även idag mer troligt att män dras dit.
Det tar många generationer för kvinnor att arbeta sigin på dessa områden och det sker långsamt långsamt.noch långtifrån alla vill det ens. Antagligen inte ens hälften har ett intresse av det.

Jag skulle vilja säga att nu gör DU sådär igen. Vänder inlägget till att prata skit om kvinnor. Jag är inte intresserad av att läsa samma skitsnack om kvinnan gång på gång.
Varför kan du inte en gång skriva ett opartiskt inlägg som inte uttrycker dina egna åsikter om hur ansvarslösa kvinnor är och hur de tror att de ska bli serverade allting. Du har möjligen egna dåliga erfarenheter av kvinnor som format dig men försök nån enda gång vara lite objektiv. Det är så makalöst tröttsamt att läsa 🙁
Snälla, läs mitt inlägg igen och försök få ut det jag säger ur inlägget och besvara det jag säger i stället för att glida över på en bisats och gå all in på den.
Citera
2019-03-15, 16:35
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Det vet du väl inte?
Redan de gamla grekerna krigade pga bland annat Helena och vem vet hur det sett ut om kvinnor hade haft makten att starta krig lika ofta som män. Våra kvinnliga regenter har startat krig.

Alltså, du vänder verkligen allt till nackdel för kvinnan. Att inte kvinnor startade krig beror på att de inte hade makt att göra det.

I nästa inlägg har kvinnor visst haft makt i historien och inte varit bakbundna av lagar eller det faktum att de inte var myndiga, och den största anledningen till att de inte åstadkommit uppfinningar och höga positioner är för att de själva inte velat och för att de inte kan ta ansvar eller inte är tillräckligt kompetenta. Nämner man normer eller sociala konstruktioner här då slår du bakut direkt och säger att sådana finns det inte.

Det är faktiskt en bedrift att kunna vända allting så till männens fördel och kvinnans nackdel som du gör. Det kräver ett visst mått av förnekande gällande bland annat historien, men du kan säkert lura vissa mindre observanta personer.
Citera
2019-03-15, 16:36
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Snälla, läs mitt inlägg igen och försök få ut det jag säger ur inlägget och besvara det jag säger i stället för att glida över på en bisats och gå all in på den.
Jag har svarat i första stycket. Jag håller inte med om att kvinnor inte kan ta ansvar, tvärtom.
Citera
2019-03-15, 16:51
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Det vet du väl inte?

Många av de europeiska drottningarna mellan åren 1480-1913 fick en manlig uppfostran och skolades till "kvinnlig kung", en av det mer krigiska slaget.

Hur ser det ut under perioden efter 1913 fram till dagens datum? Säkert kvinnor som startade samtliga blodiga krig. T ex Franco, Mussolini, Hitler, Stalin, Mao och Pol Pot.

Vem ägnar sig åt masskjutningar och terrordåd? Den senaste illgärningen ägde rum i Nya Zeeland med minst 49 döda. De fega uslingarna är högerextremistiska terrorister. Män den här gången också. Minst 99 av 100 masskjutningar och terrordåd begås av män.
Citera
2019-03-15, 16:54
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Alltså, du vänder verkligen allt till nackdel för kvinnan. Att inte kvinnor startade krig beror på att de inte hade makt att göra det.

I nästa inlägg har kvinnor visst haft makt i historien och inte varit bakbundna av lagar eller det faktum att de inte var myndiga, och den största anledningen till att de inte åstadkommit uppfinningar och höga positioner är för att de själva inte velat och för att de inte kan ta ansvar eller inte är tillräckligt kompetenta. Nämner man normer eller sociala konstruktioner här då slår du bakut direkt och säger att sådana finns det inte.

Det är faktiskt en bedrift att kunna vända allting så till männens fördel och kvinnans nackdel som du gör. Det kräver ett visst mått av förnekande gällande bland annat historien, men du kan säkert lura vissa mindre observanta personer.
Bara känsloargument, fast jag presenterade en artikel som styrker det jag ville säga?
Citera
2019-03-15, 16:58
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Den uppfinningen kommer att uppfinnas av män så småningom, 100% tubrörs-barn. Då behöver vi inte kvinnor längre.

Uppfinningen finns redan. Fast bara på kvinnor. Ägg kan befruktas utan spermier och då behövs inga män till denna reproduktionsuppgift. (källa)

Fast det gör ingenting att endast flickor kan födas. En värld utan män kommer att bli fan så mycket lugnare och tryggare för kvinnor att leva i.

Fördelar med en värld utan män är:

• minskad överbefolkning då kvinnor själv kan bestämma hur många barn hon vill ha,
• minskad växthuseffekt vilket leder till bl a renare luft och färre naturkatastrofer,
• skövling av regnskogar kommer att upphöra,
• färre djurarter blir utrotningshotade,
• minskad kriminalitet, framförallt våldsbrott som rån, masskjutningar, mord och våldtäkter,
• mer decentraliserad infrastruktur med minskade avstånd till bl a arbetsplatser och butiker,
• mer decentraliserat jordbruk med närproducerad och ekologisk mat,
• massförstörelsevapen blir ett minne blott,
• färre väpnade konflikter och krig,
• kraftigt minskat slöseri med jordens resurser,
• minskade inkomstklyftor,
• inga patriarkala och kvinnoförtryckande religioner,
• inga kvinnoföraktande fjantar av din sort som hänger på FB och spyr ut misogyna kommentarer,

och så vidare. Listan kan göras lång.

Kvinnor är intelligenta nog att bygga komplexa civilisationer och föra mänskligheten framåt. Men på lite annorlunda sätt, ett som är mer klimatvänligt och minskar risken för en framtida apokalyps.
Citera
2019-03-15, 17:05
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Bara känsloargument, fast jag presenterade en artikel som styrker det jag ville säga?

Jag var tvungen att peka ut din enorma miss här. Vi kan absolut diskutera kvinnliga regenters benägenhet till våld, men du måste förstå att du inte i ett inlägg kan säga att någonting beror på att kvinnan INTE hade makt och i nästa inlägg skriva att hennes prestationer och val i livet är alldeles oberoende av om hon hade makt eller inte.

Jag tror säkert att kvinnliga drottningar har lika stor benägenhet att starta krig som kungar. Jag tänker mig att det handlar mer om personlighetstyp än könet i detta fall. De som blir kungar och drottningar och som tar sig an rollen engagerat, de har antagligen en rätt hårdbarkad personlighet, kvinna som man.

Ser vi till våldet i samhället rent allmänt är det män som står för det mesta av den grova brottsligheten. Det är alltså helt odiskutabelt. Men de flesta män är uppenbart inte våldsamma och ska inte blandas ihop med kriminella.
Citera
2019-03-15, 17:07
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Uppfinningen finns redan. Fast bara på kvinnor. Ägg kan befruktas utan spermier och då behövs inga män till denna reproduktionsuppgift. (källa)

Fast det gör ingenting att endast flickor kan födas. En värld utan män kommer att bli fan så mycket lugnare och tryggare för kvinnor att leva i.

Fördelar med en värld utan män är:

• minskad överbefolkning då kvinnor själv kan bestämma hur många barn hon vill ha,
• minskad växthuseffekt vilket leder till bl a renare luft och färre naturkatastrofer,
• skövling av regnskogar kommer att upphöra,
• färre djurarter blir utrotningshotade,
• minskad kriminalitet, framförallt våldsbrott som rån, masskjutningar, mord och våldtäkter,
• mer decentraliserad infrastruktur med minskade avstånd till bl a arbetsplatser och butiker,
• mer decentraliserat jordbruk med närproducerad och ekologisk mat,
• massförstörelsevapen blir ett minne blott,
• färre väpnade konflikter och krig,
• kraftigt minskat slöseri med jordens resurser,
• minskade inkomstklyftor,
• inga patriarkala och kvinnoförtryckande religioner,
• inga kvinnoföraktande fjantar av din sort som hänger på FB och spyr ut misogyna kommentarer,

och så vidare. Listan kan göras lång.

Kvinnor är intelligenta nog att bygga komplexa civilisationer och föra mänskligheten framåt. Men på lite annorlunda sätt, ett som är mer klimatvänligt och minskar risken för en framtida apokalyps.

Det vore så tråkigt bara. Det är verkligen inte en lockande tanke!
Citera
2019-03-15, 17:18
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Det finns inga kvinnor som står runt en bil. Det finns inga kvinnor som tar en bil till andra kvinnor och står kvar vid bilen när de träffas. jag skulle tom påstå att det finns extremt få kvinnor som ens talar om bilar, tvättar sin bil,, bryr sig om sin bil (utom färgen), vet exakt vad bilen heter eller har för reg-nummer. Fråga en kvinna hur en Honda Accord eller BMX X5 ser ut, kanske 1% som vet

Just bilar och allt som har med bilar att göra tycker jag är extremt köns-differerat i Sverige. I USA har åtminstone den snygga kvinnliga sekreteraren en liten billig cab. I Sverige åker de buss. Allihop.

Varför ska man överhuvudtaget stå runt en bil som ett dreglande fån? Mitt i vintern när det är 20 grader kallt eller i den värsta värmeböljan där man kan bränna sig på stekhet bilplåt? Det är ju förnuftigare att stanna i stugvärmen och umgås.

Kvinnor är mer klimatsmarta än män. De åker buss i större utsträckning, framför sin bil mer ekonomiskt, kör mindre ofta och mer klimatvänliga bilar. Dessutom äter de mindre rött kött och är bättre på källsortering.

Till skillnad från kvinnor är män så lata att de inte ids köra den lilla biten till närmaste biltvätt. De väljer istället att tvätta sina skitiga kärror hemma på gatan, garageuppfarten eller parkeringsplatsen. Det smutsiga vattnet med miljöfarliga ämnen hamnar i naturen som sjöar och vattendrag. Kvinnor är generellt mer benägna att köra sin bil till en gör-det-själv-hall eller en automatisk biltvätt, där det förorenade vattnet omhändertas på ett sätt som skonar miljön.

Män tar av ren bekvämlighet bilen istället för att rida på sina två apostlahästar 100 meter till den lokala butiken för att köpa mjölk. Kvinnor promenerar eller cyklar och får bättre hälsa på köpet. De sparar pengar också.

Inte alla kvinnor åker buss. Alla sorters människor finns som busspassagerare: kvinnor, invandrare av båda könen, gamla och barn. Den enda kategori som inte åker buss är vita, medelålders heterosexuella män. De är för korkade för att åka bussen direkt till jobbet, särskilt i de fall då det går snabbare med tunnelbana eller cykel i storstadens värsta rusningstid.

En liten cab av det sprillans nya slaget slukar mycket mindre bränsle än en 40 år gammal stor Volvo Amazon. Så den snygga kvinnliga sekreteraren är både smart och miljömedveten när hon rattar sin lilla eldrivna cab på sina söndagsturer. Betydligt smartare än den klent utrustade snubben som försöker imponera på kvinnor genom att stoltsera med sin stora, välpolerade skrothög.

Själv föredrar jag att åka buss och tåg, för under restiden kan jag slappna av med att läsa (en tidning, en bok eller en kvartalsrapport) eller sova så att jag blir utsövd lagom när jag anländer till jobbet. I god tid. Det bästa av allt är att jag slipper fastna i bilköer på vägen till arbetsplatsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in