2019-03-15, 20:36
Medlem
KronPelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Har du insett att det troligtvis var en strobe-effekt ännu?

Nej. Har du filmat tex ett trafikljus i sämre kvalité än 720p?
Citera
Medlem
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemsfel
Det jag reagerade starkast på var kvinnan han sköt alldeles precis innan han klev tillbaka in bilen för att lämna platsen. Hur han sköt henne på håll för att därefter lungt gå upp till henne och avsluta hennes liv trots hennes rop på hjälp. Overkligt och fruktansvärt. Jag hoppas få veta hennes namn för att aldrig glömma.
Vad hette de som avrättades på samma sätt i Paris?
Citera
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucidnode
Först "halvgissar" du att han var dålig i skolan, bitcoinrik, spelat tv-spel, ingen utbildning osv. Sedan två minuter senare så medger du att du läst manifestet där det han själv skriver att han besitter alla dessa egenskaper som du sedan "gissade" att han besatt. Haha retard

Därför skrev jag "halvgissar". Ögnade igenom första tiondelen (typ) av manifestet, snappade upp vissa saker, gissade på andra.
Men visst, det var lite dåligt förklarat av mig.
Citera
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannebigplay
Det läskiga är hur lätt och snabbt han dödade 49 människor och skadade lika många. Han var dessutom ensam. Tänk er själva om fyra stycken terrorister går in på något köpcentrum från olika ingångar och börjar skjuta vilt omkring sig.

Det verkar bero på vilken religion terroristerna tillhör. Muslimer verkar ha svårt med effektivitet.
Bataclan 8 vs130 =16.25 per terrorist.
Bryssel 3 vs 32 =10.6

Breivik 1vs 77 =77
Nya Zeeland 1 vs 49 =49

Musslorna får se sig själva slagna i sin egen paradgren, terrorism.
Kan ge mej fan på att skulle en kristen baka en pizza så skulle den smaka bättre än turkens.
Citera
2019-03-15, 20:37
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Jag menar bara att det är väldigt märkligt att de ropar Allahu Akhbar när det händer en sådan här sak. Det borde man ju säga när det händer något positivt. Har man sett några Youtube-videos med muslimska terrorister så ropar de alltid Allahu Akhbar när de har lyckats döda några fiender.
Men de verkar uttrycka sig exakt likadant vad än som händer.

Nu måste du lugna ner dig!

Det skrek förmodligen i uppgivenhet "gud är stor" som det betyder egentligen om inte terrorister kapat uttrycket.

Ung som kristna ylar "herre gud, vad händer" när något...händer.

Det har funnits spekulationer här i strängen att mosé är en rekryteringscentral för IS men jag vet inte , de skulle nog skrikit detsamma hur som helst. Knepigt det här med "terrorister" .
Senast redigerad av Erik Öst 2019-03-15 kl. 20:44.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Oj trupper, det låter som om sverige vore i krig minsann...

De svenska "soldaterna" hjälper till att etablera någon form av fred och civilisation i länder ansatta av islamisk extremism.
Terror finansierad av Svenska vapenindustrin.
Citera
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Vad hette de som avrättades på samma sätt i Paris?

Alla nämns i dokumentären på Netflix. 4 timmar. Bara att börja om du genuint bryr dig.
Citera
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mandis96
Jag vet att människor agerar som flockdjur men varför ska 60 pers trycka in sig i ett hörn och bli gratis måltavlor, känns mer logiskt ifall alla gick till anfall

Det kan man ju kanske tycka. Jag tror svaret stavas koordination, eller snarare bristen på den. Om samtliga gick till anfall mot en ensam gärningsman beväpnad med ett vapen skulle de kunna övermanna honom. Kanske skulle han hinna skjuta 5-10 personer, men inte fler. Detsamma hade gällt i Utöya. Problemet är bara att de första som anfaller är de första att dö. Rusar du fram mot en terrorist kommer du inte få med dig de andra om ni inte övat för det innan. Det som då händer är att människor grips av panik och blir fullständigt handlingsförlamade och därmed väldigt lätta måltavlor.

I samband med 9/11 i USA satt alla resenärer lugnt och stilla i sina flygstolar och väntade på vad som komma skulle. På det sista planet hade resenärerna hört vad som hade hänt och insåg att de inte hade något att förlora. De beslöt sig för att försöka övermanna terroristerna, vilket lyckades och planet som förmodligen var inställt på att krascha in i vita huset förlorade kontrollen och slog i marken. De som var ombord på planet dog, men sannolikt sparade det en hel del människoliv bland de som befann sig på marken.
Citera
2019-03-15, 20:38
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Det verkar bero på vilken religion terroristerna tillhör. Muslimer verkar ha svårt med effektivitet.
Bataclan 8 vs130 =16.25 per terrorist.
Bryssel 3 vs 32 =10.6

Breivik 1vs 77 =77
Nya Zeeland 1 vs 49 =49

Musslorna får se sig själva slagna i sin egen paradgren, terrorism.
Kan ge mej fan på att skulle en kristen baka en pizza så skulle den smaka bättre än turkens.

Mumbay attacks?

9/11

Nice truck attack

?
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marionette
"Looks lite we don't get the birds today folks" Är det så han säger i videon vid 10.16?
Birds= kvinnor?
Han kanske menade de kvinnliga muslimerma?
Citera
Medlem
Det hela känns väldigt surrealistiskt.
Vapnen är målade som ett COD spel samtidigt som han agerar väldigt målmedvetet och sänker människor på håll med singla skott, inga bursts.

Likheterna med norgeattentatet är slående. Breivik agerade ungefär likadant enligt vittnesmål, och han själv.

Precis som i Norge så utfärdade landet politiska påtryckningar mot israel strax innan attentaten (om vi sk luta oss åtben konspiration)

http://www.jwire.com.au/new-zealand-votes-for-eight-un-anti-israel-resolutions/?utm_source=share&utm_medium=ios_app

Det närmaste fiction till verklighet jag kan komma är bourne filmerna som beskriver hur dessa mkultra offer kanske kan agera.

Eller så var han bara galen.
Men jävligt märkligt sammantaget hur som helst.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
Ja, fast nu har jag bara tittat på videon en gång men detta slog mig också.
Antagligen har inte bilen någon framruta alls redan från början, annars är det märkligt.
Eller menar du att en framruta i vanliga bilar inte ens blir spruckna om man skjuter på dem?
Faan det måste du berätta för alla småstenar som gett mig stenskott genom åren 😁

Jag får se videon igen innan jag vidareutvecklar
Själva sprickan i vindrutan syns inte på filmen men om du kollar på instrumentbrädan så ser man att det blir skuggor från sprickan/skotthålet. Haglet kanske inte gick igenom rutan och det blev bara sprucket istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in