2019-03-15, 20:23
Medlem
Jag vet att människor agerar som flockdjur men varför ska 60 pers trycka in sig i ett hörn och bli gratis måltavlor, känns mer logiskt ifall alla gick till anfall
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ricin
Har du ens suttit i en bil någon gång?
Framrutan är gjord av flera lager glas/plast som man pressar ihop, och därav går framrutan inte sönder lika lätt som sidorutorna.

Ja, fast nu har jag bara tittat på videon en gång men detta slog mig också.
Antagligen har inte bilen någon framruta alls redan från början, annars är det märkligt.
Eller menar du att en framruta i vanliga bilar inte ens blir spruckna om man skjuter på dem?
Faan det måste du berätta för alla småstenar som gett mig stenskott genom åren 😁

Jag får se videon igen innan jag vidareutvecklar
Citera
Medlem
Jordgubbes avatar
Var det fler stadsministrar som hade presskonferens idag? Tycker det är lite märkligt av Stefan Löfven. Hade fler på andra sidan planeten egna presskonferenser om Sveavägen, WTC eller Drottninggatan?
Citera
2019-03-15, 20:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
Frankrike krigar i 4 afrikanska länder, Sverige har trupper i 7 muslimska länder och USA i många fler, vilka invarderar vilka?

Att vi går judars ärende i mena är inget nytt och jag är emot det, betyder det att jag skall förnekas rätten till mitt eget land för deras brott? Att muslimer resonerar så här har jag förstått, kanske därför folk väljer att skjuta er också? Det verkar ju inte som ni kommer åka tillbaka till era länder frivilligt...
Citera
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Frankrike krigar i 4 afrikanska länder, Sverige har trupper i 7 muslimska länder och USA i många fler, vilka invarderar vilka?
Oj trupper, det låter som om sverige vore i krig minsann...

De svenska "soldaterna" hjälper till att etablera någon form av fred och civilisation i länder ansatta av islamisk extremism.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Han tjatar mest om fertilitet i sitt "manifest". Kanske är han infertil eller impotent.

Med tanke på den fixeringen så har han gjort sig själv och den vita människan en otjänst, en vit man mindre på marknaden han lär aldrig få tillfälle att sprida sina gener vidare, tur är väl det.
Citera
2019-03-15, 20:25
Bannlyst
Citat:

Frankrike har skapat en någorlunda jävla fred i Somalia genom att i stort sett utrota AL-shaabab, men det är väl negativt i din tvistade äckliga neo-liberala hjärna.

Det flyttar hem 10 000 tusentals amerika/europa-somalier hem igen varje kvartal. T.o.m turismen har kommit igång, men det är väl negativt i din tvistade äckliga neo-liberala hjärna.
Senast redigerad av peheis666 2019-03-15 kl. 20:29.
Citera
2019-03-15, 20:26
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Med tanke på den fixeringen så har han gjort sig själv och den vita människan en otjänst, en vit man mindre på marknaden han lär aldrig få tillfälle att sprida sina gener vidare, tur är väl det.

Försvarar verkligen inte hans gärningar, men med enkel matematik har han ju hindrat 50 andra att sprida sina gener vidare så utifrån den synvinkeln kan man nog ändå säga att han vann.
Citera
Medlem
Sådana här attacker är alltid idiotiska, men denna är nog den dummaste hittills. Åstadkommer inget förutom att muslimer får anledning att skylta som offer på sociala medier, på bekostnad av de döda. En vanlig dag i demokratin, med andra ord.
Citera
Medlem
I en sjuk värld som vi lever tror jag det kan vara bra att titta på videon. Kanske inte i detalj, men det får verkligen upp ögonen för hur en sådan idag sannolik situation ser ut. Det som slår mig är hur alla som försöker fly dör i en hög. Så man kan ju hoppas genom att titta på videon att man agerar annorlunda i en sådan situation. Det är självklart omöjligt att veta ändå. Men jag tror det är bättre att ta fight med gärningsmannen än att springa. Jag tror inte han hade förväntat sig att någon hoppade på han där runt ett hörne!
Citera
2019-03-15, 20:27
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Hört talas om chocktillstånd?

När Breivik äntrade storstugan stod barnen och glodde på honom. Helt stilla. Han förklarade själv att han blev förvånad då han trodde att dom skulle springa och gömma sig. Har du åsikter om det med att dela med dig av?

Har du insett att det troligtvis var en strobe-effekt ännu?

https://media.8ch.net/file_store/de8df4e21122bfd8d6f6adfd7d7f640ca3b94c10f4a3a8b3ba f9aa79a2bc2153.jpg

Den har två lägen. Ena är rent ljus, andra är blinkande. Avstängd räknas inte.
Citera
2019-03-15, 20:27
Medlem
Julskinkatos avatar
Det är otäckt. Skjuta barn i strumplästen. Vidrigt.
Man undrar också hur hatpredikningarna går fnv i källarmoskeer i göteborg, borås, gävle, malmö, sundbyberg, ikväll..?

Först blir det lugnt men snart drar der igång. Ökat sk "mikrovåld" också, babbar är aggressiva.

Be prepared.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in