2019-03-15, 19:44
Medlem
PrBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrB
Uppmärksammade en liten detalj i videon. Vid 6.53 in i klippet, kan man se att där ligger ett magasin på golvet. Men han har själv inte hunnit ta sig så långt in i korridoren än. Kan han ha kastat magasinet dit, utan att man ser det på klippet?
Senare vid 8.32 ser man att han går tillbaka ut i korridoren och hämtar just det magasinet, för att sedan åter gå tillbaka för att fortsätta sitt skjutande.

Citat:
Ursprungligen postat av KLR
Taktiskt, han sprider runt magasin för att kunna plocka upp eftersom, han räknar knappast med att någon ska vara beväpnad där.

Jo, det förstår jag. Men som jag skrev, man ser inte att han kastar just det magasinet dit? Nästan som att magasinet har lagts dit på förhand. Även om det är långsökt, kan det inte finnas en liten chans att där fanns en medhjälpare som placerade ut fulla magasin precis innan. (Denna springer sedan in i något av de rummen där han av någon "konstig" anledning aldrig går in, för att sedan ta sig ut? Jag vet, det är som sagt långsökt. Men ser ingen förklaring till hur just det magasinet kan ha hamnat där? Någon annan som ser något jag inte ser?
Citera
2019-03-15, 19:44
Medlem
Pestoleras avatar
Nån som översatt vad han sa i bilen efter 14,30-16,55 ? förstod en del men hörde inte allt.
Citera
2019-03-15, 19:45
Medlem
nötallergikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godthur
Muslimer säger de är chockade på SVT nu

Är de lika chockade när muslimer gör samma terrordåd varje månad året om?

Ta Afghanistan med 4000 döda årligen är man lika chockade där?

Whataboutism. Okunskapens lata tvilling.
Citera
2019-03-15, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gorbi
Jag såg i förmiddags den videon som GM lagt upp, och det var ett ganska riskabelt beteende han använde sig av.
I bagaget på Subarun hade han flertalet halvautomatiska vapen vad jag minns från videon, och han parkerar i närmsta gränd från moskén och lämnar bakluckan öppen...

Här hade han kunnat ställa till det riktigt för sig om muslimerna hade haft ett IQ över 40, nu har ju dessa inavlade skadedjur inte förmåga att på håll höra automateld och söka skydd eller hitta en honeypot som GM lämnade där med sin öppna baklucka med ett bagage fullt av automatvapen.

GM video kunde slutat med en hånflinande muslim som pepprar magasinet i GM samtidigt som hans kamera laddar upp förnedringen på internet.

Nu blev videon en upprättelse för de svinaktiga terrorattcker grismuslimerna gjort mot oss i europa, mest i totalförstörda Frankrike men även en revasch för Ebbas själ som slaktades på Drottninggatan i Stockholm.

Personligen mår jag mer illa av att se Finding Neverland "dokumentären" med alla äckeldetaljer killen i närbild talar om hur han och Michael Jackson turas om att dyka under vattnet och suga av varandra och hur spännande det var för de kunde bli påkommna, fan den dokumentären får mig att må skitdåligt så äckligt, to much information. Killen i new zeelands video ser mest ut som en CS video med bättre realism i videon. Det är ju ändå skadedjur (muslimer) som startade religionskriget som bara får vad de förtjänar.

han hade inga ak47or tyvärr, så även om muslimerna fick tag på hans vapen så skulle dom inte veta hur att hantera dem
Citera
2019-03-15, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenMykonos
minst En Av Moskerna Var En Rekryteringsbas För Terrorister Enligt Ny Zeeländsk Media!

Med andra ord har han sparat en jävla massa liv.
Citera
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
En detalj fattar jag inte, helt obegripligt. När han skjuter genom framrutan verkar rutan fortfarande oskadd. Jag ser inget hål eller nåt och klisterlappen sitter där som förut. Sen när han skjuter genom sidorutan ser man tydligt att rutan kraschar och glasskärvorna ramlar ner. Var det lösplugg när han sköt framåt? Killen verkar inte typen som kör med lösplugg.

Framrutan på bilar är laminerade i lager...sidorutor är inte det...Herregud
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrB
Jo, det förstår jag. Men som jag skrev, man ser inte att han kastar just det magasinet dit? Nästan som att magasinet har lagts dit på förhand. Även om det är långsökt, kan det inte finnas en liten chans att där fanns en medhjälpare som placerade ut fulla magasin precis innan. (Denna springer sedan in i något av de rummen där han av någon "konstig" anledning aldrig går in, för att sedan ta sig ut? Jag vet, det är som sagt långsökt. Men ser ingen förklaring till hur just det magasinet kan ha hamnat där? Någon annan som ser något jag inte ser?

han tappade ju dem , ni ser hur löst dom sitter i dom facken, överfulla
Citera
2019-03-15, 19:47
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlasseArboga
Att oavsett hur mycket vissa vill få det till att Islam vs Kristna så är det extremistmuslimer mot resten av världen, däribland den absoluta majoriteten av världens muslimer

Medans kristna inte sysslar med liknande terror som musselmanerna.
Citera
2019-03-15, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Här är filmen , se den innan bli förbjuden

https://minfil.com/QeY8Z4w8bf/694847-518a3baf6096388726e4e9ac7ca0336f_-_kopia_mp4

Såg att Rikspolisstyrelsen har laddat ner filmen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Intressant, märkligt nog nämns det inte i media alls. Blir intressant att se vilka offren är.

https://mobile.abc.net.au/news/2014-06-04/preacher-denies-australian-killed-in-yemen-was-radicalised-in-nz/5500604
Citera
Medlem
Tragisk händelse. Tyvärr så kan vi nog få se ett islamiskt terrordåd som svar på det här. De har ju utfört terrordåd av "mindre anledningar" eller hur man nu ska uttrycka sig.
Citera
Medlem
SneakyBeakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrmusic
Riktigt snyggt skott vid 11:46 när han fäller kvinnomusslan som sen ligger och skriker. Efter att ha avrättat henne kör han helt sonika över den döda kroppen när han ska vidare till moske nr 2.
Haha, ja jag såg med det fast först efter andra gången jag såg filmen. Lite komiskt.

I övrigt så tycker jag att han var jävligt rapp med geväret, se bara när han plockar den ena efter den andra som försöker att komma undan - utan att ha geväret uppe och redo att avfyra. Skulle inte vilja befinna mig på fel ände av pipmynningen när han är i farten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in