2019-03-15, 17:18
Medlem
Taskpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av withnoname
Nej det är svårt att ta honom på allvar men det är värre att försöka ta NIST rapporten på allvar med alla motsägelsefulla uppgifter och fysik som inte finns och en simulation där man tagit bort förstyvningar som sitter i balkar+ingen får se värmeanalyser. Inga explosioner?
Vad menar du skulle vara motsägelsefullt?

Dessa explosioner är så dova att de lika gärna kan komma från bilarna i omgivningen... Som sagt; demoleringsexplosioner är höga och kraftiga. De ska ju för fan ta ner en byggnad. Det är inga kinapuffar vi pratar om. Inte en enda, dov explosion som behöver filtrering för att ens höras.
Citera
2019-03-15, 17:22
Medlem
withnonames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taskpungen
Vad menar du skulle vara motsägelsefullt?

Dessa explosioner är så dova att de lika gärna kan komma från bilarna i omgivningen... Som sagt; demoleringsexplosioner är höga och kraftiga. De ska ju för fan ta ner en byggnad. Det är inga kinapuffar vi pratar om. Inte en enda, dov explosion som behöver filtrering för att ens höras.

Men herregud ska jag behöva ta upp allt som är motsägelsefullt bara för att du inte varit med i tråden? Du får helt enkelt leta dig bakåt
Citera
2019-03-15, 17:26
Medlem
Taskpungens avatar
Citat:
Men herregud ska jag behöva ta upp allt som är motsägelsefullt bara för att du inte varit med i tråden? Du får helt enkelt leta dig bakåt
Det räcker med det du tycker är viktigast och mest motsägelsefullt.
Citera
2019-03-15, 17:26
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
vad är alla dessa explosioner för något och varför hoppar människor till osv?

Elektriska transformatorer
Gas
Interna kollapser (golvplan etc)
Tryckbehållare
AC-anläggningar
Bilar
Hissar
Fallande bråte
Människor som slår i marken
Stora mängder ammunition lagrades i WTC 5 som enligt uppgift kan ha exploderat av bränderna,
etc etc etc

Vid en cd hörs en serie MYCKET kraftiga explosioner sekunderna innan kollapsen sker. Inte enstaka pangande timmar innan eller timmar efter kollapsen som det i din film..
Senast redigerad av SnakePlisssken 2019-03-15 kl. 17:31.
Citera
2019-03-15, 17:27
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Men herregud, varför ska vi behöva motbevisa allt du påstår om och om igen bara för att du inte varit med i tråden (eller inte läst de svar du redan fått) Du får helt enkelt leta dig bakåt
Citera
2019-03-15, 17:47
Medlem
withnonames avatar
Citat:
Det räcker med det du tycker är viktigast och mest motsägelsefullt.

Det är själva fallet av byggnaden som jag anser är en total omöjlighet med allt motstånd som finns i en stålkonstruktion. Varför ska stålbalkar högt uppe i ett hus uppföra sig som tändstickor när det brinner på de lägsta våningarna. Byggnaden borde på sin höjd tilta om ens det och ser man våningsrasen så är det ett jävla problem att jag inte ser en bromsande effekt för det är dessutom en stålkonstruktion. Här har vi ett fritt fall vilket för mig är lika med att allt motstånd är borta och det kan bara uppnås på ett sätt.Vi har D Jowenko som fick se video av 7an och han var som sagt ägare till ett CD företag och han säger med all tydlighet vad det handlar om.
Att små bränder på de lägre nivåerna skulle åstadkomma en liknande kedjereaktion är osannolikt och jag kan tamejfan ta gift på det. Hade svaret funnits och nån vågade satsa emot så skulle jag ösa in miljoner om jag hade. Jag tycker dessutom att det ser exakt likadant ut som en CD och sen är det den här "lilla" detaljen med simulationen av WTC 7 kollapsen där man tagit bort förstyvningar som sitter på balkar vars enda uppgift är att stärkabalk. Man får inte heller se värmeanalyser om man vill för NIST verkar ha slagit igen dörren helt. Det är dessutom inte första och sista gången officiella kanaler ljuger när det gäller Politisk och Militär konspiration.

Vill även tillägga att jag inte vill ha nån ny utredning och skiter egentligen i 9/11 i övrigt men byggnad 7 är ju bara för mycket.
Citera
2019-03-15, 17:54
Medlem
withnonames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Elektriska transformatorer
Gas
Interna kollapser (golvplan etc)
Tryckbehållare
AC-anläggningar
Bilar
Hissar
Fallande bråte
Människor som slår i marken
Stora mängder ammunition lagrades i WTC 5 som enligt uppgift kan ha exploderat av bränderna,
etc etc etc

Vid en cd hörs en serie MYCKET kraftiga explosioner sekunderna innan kollapsen sker. Inte enstaka pangande timmar innan eller timmar efter kollapsen som det i din film..

Griper du efter halmstrån?
Det finns vittnesmål om kraftiga explosioner och dessutom var gasen avstängd. Du fattar väl att officiella kanaler gjorde allt och lite till för att stänga ner uppgifter som gick emot deras redogörelse?
Citera
2019-03-15, 17:54
Medlem
Taskpungens avatar
Citat:
Det är själva fallet av byggnaden som jag anser är en total omöjlighet med allt motstånd som finns i en stålkonstruktion. Varför ska stålbalkar högt uppe i ett hus uppföra sig som tändstickor när det brinner på de lägsta våningarna. Byggnaden borde på sin höjd tilta om ens det och ser man våningsrasen så är det ett jävla problem att jag inte ser en bromsande effekt för det är dessutom en stålkonstruktion. Här har vi ett fritt fall vilket för mig är lika med att allt motstånd är borta och det kan bara uppnås på ett sätt.Vi har D Jowenko som fick se video av 7an och han var som sagt ägare till ett CD företag och han säger med all tydlighet vad det handlar om.
Att små bränder på de lägre nivåerna skulle åstadkomma en liknande kedjereaktion är osannolikt och jag kan tamejfan ta gift på det. Hade svaret funnits och nån vågade satsa emot så skulle jag ösa in miljoner om jag hade. Jag tycker dessutom att det ser exakt likadant ut som en CD och sen är det den här "lilla" detaljen med simulationen av WTC 7 kollapsen där man tagit bort förstyvningar som sitter på balkar vars enda uppgift är att stärkabalk. Man får inte heller se värmeanalyser om man vill för NIST verkar ha slagit igen dörren helt. Det är dessutom inte första och sista gången officiella kanaler ljuger när det gäller Politisk och Militär konspiration.

Vill även tillägga att jag inte vill ha nån ny utredning och skiter egentligen i 9/11 i övrigt men byggnad 7 är ju bara för mycket.
Intressant. Vad bygger du detta på, att det skulle vara omöjligt menar jag? Är du utbildad byggnadsingenjör? Har du erfarenhet av rivningsprojekt? Om inte, på vad grundar du detta?

Har du något exempel på hur det borde se ut? Gärna med liknande förhållanden (fulltankade jetplan kraschar in i byggnaden i fallen WTC 1 och 2, bråte träffar byggnaden och brand uppstår i fallet WTC 7).

På vad exakt grundar du att det skulle röra sig om fritt fall? Vilka beräkningar stödjer du dig mot? Ingen av videorna från kollapserna visar när byggnaderna slår i marken (vilket är omöjligt då rök och damm skymmer sikten).

För att skita i det, är du jävligt envis.
Citera
2019-03-15, 17:55
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Griper du efter halmstrån?
Det finns vittnesmål om kraftiga explosioner och dessutom var gasen avstängd. Du fattar väl att officiella kanaler gjorde allt och lite till för att stänga ner uppgifter som gick emot deras redogörelse?

Nej absolut inga halmstrån, det här är snarare självklarheterl.
Det finns "ganska" mycket mer gas i byggnader som wtc än den som kommer i gasledningar...
Citera
2019-03-15, 17:56
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Stålkonstruktionen hade ju redan kollapsat så du misslyckads redan i din första mening..
Citera
2019-03-15, 18:06
Medlem
withnonames avatar
Citat:
Intressant. Vad bygger du detta på, att det skulle vara omöjligt menar jag? Är du utbildad byggnadsingenjör? Har du erfarenhet av rivningsprojekt? Om inte, på vad grundar du detta?

Har du något exempel på hur det borde se ut? Gärna med liknande förhållanden (fulltankade jetplan kraschar in i byggnaden i fallen WTC 1 och 2, bråte träffar byggnaden och brand uppstår i fallet WTC 7).

På vad exakt grundar du att det skulle röra sig om fritt fall? Vilka beräkningar stödjer du dig mot? Ingen av videorna från kollapserna visar när byggnaderna slår i marken (vilket är omöjligt då rök och damm skymmer sikten).

För att skita i det, är du jävligt envis.

Nej knappast jag är vanlig knegare med yrkesutbildningar. Jag är bara envis när jag är övertygad men när det gäller dig så tycker jag du kan ha kvar den uppfattning du har. Jag vill ändå inte ha en ny utredning men SnakePlisssken är kontraproduktiv som den "Useful Idiot" han är och talar om för folk att dom måste ta åt sig av fysik som världen aldrig skådat förut. Hade han ägnat sig åt övriga 9/11 hade jag inte brytt mig men han måste vara inne och pilla på 7an. Han kan inte hjälpa sig själv. Nu har han dessutom börjat pilla på fredagsgroggen så snart har vi en aggressivare variant av honom...
Senast redigerad av withnoname 2019-03-15 kl. 18:17.
Citera
2019-03-15, 18:16
Medlem
withnonames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Stålkonstruktionen hade ju redan kollapsat så du misslyckads redan i din första mening..

Ja vi vet redan att du kan tala om exakt hur det gick till därinne eftersom du kan fjärrskåda och är utrustad med allt från värme till röntgensyn. Tydligen måste man påminna dig i var och varannan mening om hur mycket antaganden man måste göra för att bygga en teori om 7:ans fall men för någon som lider av sån grav konfirmeringsbias så är väl det överkurs...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in