Citat:
Ursprungligen postat av
withnoname
Det är själva fallet av byggnaden som jag anser är en total omöjlighet med allt motstånd som finns i en stålkonstruktion. Varför ska stålbalkar högt uppe i ett hus uppföra sig som tändstickor när det brinner på de lägsta våningarna. Byggnaden borde på sin höjd tilta om ens det och ser man våningsrasen så är det ett jävla problem att jag inte ser en bromsande effekt för det är dessutom en stålkonstruktion. Här har vi ett fritt fall vilket för mig är lika med att allt motstånd är borta och det kan bara uppnås på ett sätt.Vi har D Jowenko som fick se video av 7an och han var som sagt ägare till ett CD företag och han säger med all tydlighet vad det handlar om.
Att små bränder på de lägre nivåerna skulle åstadkomma en liknande kedjereaktion är osannolikt och jag kan tamejfan ta gift på det. Hade svaret funnits och nån vågade satsa emot så skulle jag ösa in miljoner om jag hade. Jag tycker dessutom att det ser exakt likadant ut som en CD och sen är det den här "lilla" detaljen med simulationen av WTC 7 kollapsen där man tagit bort förstyvningar som sitter på balkar vars enda uppgift är att stärkabalk. Man får inte heller se värmeanalyser om man vill för NIST verkar ha slagit igen dörren helt. Det är dessutom inte första och sista gången officiella kanaler ljuger när det gäller Politisk och Militär konspiration.
Vill även tillägga att jag inte vill ha nån ny utredning och skiter egentligen i 9/11 i övrigt men byggnad 7 är ju bara för mycket.
Intressant. Vad bygger du detta på, att det skulle vara omöjligt menar jag? Är du utbildad byggnadsingenjör? Har du erfarenhet av rivningsprojekt? Om inte, på vad grundar du detta?
Har du något exempel på hur det borde se ut? Gärna med liknande förhållanden (fulltankade jetplan kraschar in i byggnaden i fallen WTC 1 och 2, bråte träffar byggnaden och brand uppstår i fallet WTC 7).
På vad exakt grundar du att det skulle röra sig om fritt fall? Vilka beräkningar stödjer du dig mot? Ingen av videorna från kollapserna visar när byggnaderna slår i marken (vilket är omöjligt då rök och damm skymmer sikten).
För att skita i det, är du jävligt envis.