2019-03-15, 15:33
Medlem
withnonames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taskpungen
Nej, det tycker jag inte. Jag vill se mer rök och höra höga smällar.

Du menar smällar som det här klippet vittnar om. Det finns många vittnesmål om höga explosioner och den vid 1:10 är från 7:an
Citera
2019-03-15, 15:43
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av withnoname
Enligt Alex Jones så är det fler vilket han berättar i nutid när han har blivit mer tillbakadragen jämfört med förut här

Det han säger här

Notera även hur han talar om hur dessa kanaler arkiverat sändningarna i flera år så bevis finns alltså

Jeeesus vilket svammel - och den andra dåren sitter och påstår att den officiella versionen om WTC 7 skulle vara att dieseltankarna i källaren brann i ett inferno...

NISTs FAQ:
Citat:
Did fuel oil systems in WTC 7 contribute to its collapse?
No. The building had three separate emergency power systems, all of which ran on diesel fuel. The worst-case scenarios associated with fires being fed by ruptured fuel lines-or from fuel stored in day tanks on the lower floors-could not have been sustained long enough, could not have generated sufficient heat to weaken critical interior columns, and/or would have produced large amounts of visible smoke from the lower floors, which were not observed.

Varför gör truthers så ofta inte ens grundläggande faktakoll innan de vräker ur sig nonsens? Särskilt inför publik kan man ju önska åtminstone geundläggande kunskap om det de diskuterar..

Och Alex... yrar om att polisen skulle bett folk ”back up - we’re blowing it up”...

Området var ju utrymt långt innan..
Senast redigerad av SnakePlisssken 2019-03-15 kl. 15:47.
Citera
2019-03-15, 16:01
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jeeesus vilket svammel - och den andra dåren sitter och påstår att den officiella versionen om WTC 7 skulle vara att dieseltankarna i källaren brann i ett inferno...

NISTs FAQ:

Varför gör truthers så ofta inte ens grundläggande faktakoll innan de vräker ur sig nonsens? Särskilt inför publik kan man ju önska åtminstone geundläggande kunskap om det de diskuterar..

Och Alex... yrar om att polisen skulle bett folk ”back up - we’re blowing it up”...

Dieselteorin kom ju från början från din gud, NIST.

Så du behöver inte kalla andra för för dårar bara för dom inte är uppdaterade på din guds senaste lögner.
Citera
2019-03-15, 16:06
Medlem
withnonames avatar
Citat:

NISTs FAQ:

Ska ju vara arkiverade inspelningar då har det väl inget att göra med vad truthers säger eller inte...
Joe Rogan är väl inte känd för att vara så engagerad i 9/11 men han är ju vän med Mick West,Eddie Bravo och Alex Jones så han hamnar ju mitt i såna här diskussioner vare sig han vill eller inte.
Vad menar du utrymt? Du ser ju en reporter står och intervjuar en kvinna när dom hör explosioner från huset i ena klippet...
Citera
2019-03-15, 16:09
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pressombudsmannen
Dieselteorin kom ju från början från din gud, NIST.

Så du behöver inte kalla andra för för dårar bara för dom inte är uppdaterade på din guds senaste lögner.

Nej, men det var en mycket löst formulerad hypotes som i ett tidigt skede lades fram av FEMA. En hypotes som NIST mycket tydligt tagit avstånd ifrån.
Citera
2019-03-15, 16:18
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ska ju vara arkiverade inspelningar då har det väl inget att göra med vad truthers säger eller inte...
Toppen - vi väntar ivrigt på att få se dem, kanske de samtidigt kan visa tv-programmen med tusentals jublande personer på tak i New Jersey som Trump var helt ensam i hela världen om att se..

Citat:
Joe Rogan är väl inte känd för att vara så engagerad i 9/11 men han är ju vän med Mick West,Eddie Bravo och Alex Jones så han hamnar ju mitt i såna här diskussioner vare sig han vill eller inte.
Vad menar du utrymt? Du ser ju en reporter står och intervjuar en kvinna när dom hör explosioner från huset i ena klippet...

Tror du de behövde backa??
Byggnaden och området hade utrymts långt innan kollapsen.
Men jag lovar att be om ursäkt och gräva ner mig i en dynghög när Alex visar sin påstådda film med poliserna som spärrar av och håller countdown inför ”sprängningen” 😄
Senast redigerad av SnakePlisssken 2019-03-15 kl. 16:31.
Citera
2019-03-15, 16:40
Medlem
Taskpungens avatar
Citat:
Enligt Alex Jones så är det fler vilket han berättar i nutid när han har blivit mer tillbakadragen jämfört med förut här

Det han säger här

Notera även hur han talar om hur dessa kanaler arkiverat sändningarna i flera år så bevis finns alltså
Finns det någon som tar Alex Jones på allvar? Jag litar mer på de lokala A-lagarna än honom och hans sagor.
Citat:
Du menar smällar som det här klippet vittnar om. Det finns många vittnesmål om höga explosioner och den vid 1:10 är från 7:an
Varför hörs ingenting på videorna då? Du kan filtrera fram explosionsljud ur vilken video som helst med sån där teknik. Demoleringsexplosioner är HÖGA. Inga dova smällar som knappt hörs.
Senast redigerad av Taskpungen 2019-03-15 kl. 16:42.
Citera
2019-03-15, 16:41
Medlem
withnonames avatar
Citat:
Toppen - vi väntar ivrigt på att få se dem, kanske de samtidigt kan visa tv-programmen med tusentals jublande islamister på tak i New Jersey som Trump var helt ensam i hela världen om att se..

Tror du de behövde backa??
Byggnaden och området hade utrymts långt innan kollapsen.
Men jag lovar att be om ursäkt när Alex visar filmen med poliserna och countdown inför ”sprängningen” 😄

Alltså i det ena klippet jag länkade till så är det en polis som berättar om explosioner och man ser även en kvinna bli intervjuad av en reporter och bägge hoppar till av explosioner. Det finns massvis med vittnesuppgifter som talar emot det du tror på men du vet ju allt precis som när du talar om hur alla bissara händelser i 7:an avlöser varandra. Har inget att göra med det AJ påstår.
Citera
2019-03-15, 16:56
Medlem
withnonames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taskpungen
Finns det någon som tar Alex Jones på allvar? Jag litar mer på de lokala A-lagarna än honom och hans sagor.

Varför hörs ingenting på videorna då?

Nej det är svårt att ta honom på allvar men det är värre att försöka ta NIST rapporten på allvar med alla motsägelsefulla uppgifter och fysik som inte finns och en simulation där man tagit bort förstyvningar som sitter i balkar+ingen får se värmeanalyser. Inga explosioner?
Citera
2019-03-15, 17:00
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Alltså i det ena klippet jag länkade till så är det en polis som berättar om explosioner och man ser även en kvinna bli intervjuad av en reporter och bägge hoppar till av explosioner. Det finns massvis med vittnesuppgifter som talar emot det du tror på men du vet ju allt precis som när du talar om hur alla bissara händelser i 7:an avlöser varandra. Har inget att göra med det AJ påstår.

Jotack jag har sett de klippen massor av gånger men inget av dem liknar ju ens det Alex skriker om. Varför tror du äpplen bevisar päron?
Citera
2019-03-15, 17:01
Medlem
withnonames avatar
Citat:
Jotack jag har sett de klippen massor av gånger men inget av dem liknar ju ens det Alex skriker om. Varför tror du äpplen bevisar päron?

vad är alla dessa explosioner för något och varför hoppar människor till osv?
Citera
2019-03-15, 17:07
Medlem
withnonames avatar
Citat:
Men jag lovar att be om ursäkt och gräva ner mig i en dynghög när Alex visar sin påstådda film med poliserna som spärrar av och håller countdown inför ”sprängningen” 😄

Du och din förklaring på byggnad 7 befinner sig redan i en dynghög. Om byggnad 7 gick ner på det sätt du tror på kan jorden vara platt också...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in