2019-03-15, 13:33
Medlem
Taskpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pressombudsmannen
Okej så du håller äntligen med om att WTC 7 liknar en demolering? Var det så svårt att säga det?
Du läser verkligen vad du vill läsa. Jag rekommenderar inte bara en kurs i fysik, utan även i läsförståelse.
Citat:
Jag har som sagt redan svarat att jag inte känner till vad det finns för sprängmedel eller metoder. Kanske finns det sätt att göra att det låter mindre. Varför skulle den möjligheten vara helt utesluten?
Varför tror du på det då? Du har redan bevisat att du inte har någon som helst koll på byggnader, deras uppbyggnad eller demoleringar.

Möjligheten är utesluten eftersom ingen tycks ge ett bra svar. Varför anta något långsökt, om ingen kan bevisa det? Occhams rakkniv ger sig återigen till känna!
Citat:
Det finns en hel del teknologi som underrättelsetjänster och militär har tillgång till som allmänheten inte har någon kännedom om. Har du tänkt på det?
Visst har jag det. Men varför anta något långsökt om inga bevis finns? Ska vi anta att USA har en militärbas på baksidan av månen också? Eller att jordklotet är ihåligt och fyllt med kinesisk militärutrustning?
Citat:
Nu har jag svarat på samma fråga 3 gånger och du har bara gett ett vagt svar på min fråga. Kan du sluta ställa samma fråga nu?
Ja, nu är jag nöjd med svaren. Du har noll koll, och att fråga mer skulle slösa på både min och din tid.
Citera
2019-03-15, 13:55
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okenratta
Nej jag går på det tidigare av vittnesmålen.
Det är alltid det mest korrekta.

Då är det den skriftliga versionen där han skriver att mötet hölls efter 9-11 som gäller för dig, den är flera år tidigare än talet...
Citera
2019-03-15, 13:57
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taskpungen
Du läser verkligen vad du vill läsa. Jag rekommenderar inte bara en kurs i fysik, utan även i läsförståelse.

Varför tror du på det då? Du har redan bevisat att du inte har någon som helst koll på byggnader, deras uppbyggnad eller demoleringar.

Möjligheten är utesluten eftersom ingen tycks ge ett bra svar. Varför anta något långsökt, om ingen kan bevisa det? Occhams rakkniv ger sig återigen till känna!

Visst har jag det. Men varför anta något långsökt om inga bevis finns? Ska vi anta att USA har en militärbas på baksidan av månen också? Eller att jordklotet är ihåligt och fyllt med kinesisk militärutrustning?

Ja, nu är jag nöjd med svaren. Du har noll koll, och att fråga mer skulle slösa på både min och din tid.
Så du tycker inte att WTC 7 liknar en demolering? Kan vi få ett rakt svar här?
Citera
2019-03-15, 13:58
Medlem
Taskpungens avatar
Citat:
Så du tycker inte att WTC 7 liknar en demolering? Kan vi få ett rakt svar här?
Nej, det tycker jag inte. Jag vill se mer rök och höra höga smällar.
Citera
2019-03-15, 14:00
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okenratta
Nej jag går på det tidigare av vittnesmålen.
Det är alltid det mest korrekta.

Citat:
Han säger ju i videon att första design meeting hölls i april år 2000. Skulle han sagt både årtal och månad fel? Det kan ju inte ha varit i april 2001 heller för det var ju också innan 11 september.

Som vanligt handlar det om att någon truther har tagit saker ur sitt sammanhang för att misstänkliggöra och ifrågasätta det som egentligen är helt uppenbart..

Här: https://youtu.be/JUvLCzk7nh4 är talet i sin helhet. Spola fram till cirka 56 minuter och lyssna hur Larry hela tiden talar om tiden EFTER attackerna, hur företag flyttade från stadsdelen, hur hopplöst allt var, hur det var nödvändigt att återuppbygga det kollapsade WTC7 och visa att man kunde återhämta sig efter attackerna.. I detta sammanhang är det fullständigt uppenbart för precis alla som inte är totaldårar att han helt enkelt säger fel årtal och menar april 2002.

SÅ, då drar vi ett streck över detta och går vidare till nästa korkade påstående...
Citera
2019-03-15, 14:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Då är det den skriftliga versionen där han skriver att mötet hölls efter 9-11 som gäller för dig, den är flera år tidigare än talet...
Ja är det så så minns tydligen Larry fel på både månad och år.
Citera
2019-03-15, 14:19
Medlem
Citat:
Som vanligt handlar det om att någon truther har tagit saker ur sitt sammanhang för att misstänkliggöra och ifrågasätta det som egentligen är helt uppenbart..

Här: https://youtu.be/JUvLCzk7nh4 är talet i sin helhet. Spola fram till cirka 56 minuter och lyssna hur Larry hela tiden talar om tiden EFTER attackerna, hur företag flyttade från stadsdelen, hur hopplöst allt var, hur det var nödvändigt att återuppbygga det kollapsade WTC7 och visa att man kunde återhämta sig efter attackerna.. I detta sammanhang är det fullständigt uppenbart för precis alla som inte är totaldårar att han helt enkelt säger fel årtal och menar april 2002.

SÅ, då drar vi ett streck över detta och går vidare till nästa korkade påstående...
Det här börjar bli ganska roligt.
Tidigare skrev du du
Citat:
En gammal gubbe säger fel årtal i ett anförande - och du tror att det bevisarnågot?

Samma gubbe skrev redan år 2012 att det första designmötet hölls mindre än en månad efter attackerna..
We held our first design meeting for 7 World Trade Center less than a month after 9/11.
https://scholarship.sha.cornell.edu/cgi/viewcontent.cgi?referer=&httpsredir=1&article=1006 &context=crer

Så vi har både kommit på att Larry Silverstein ljugit om när första mötet för nya building 7 hölls. Samtidigt har du själv hittat på vilket år han egentligen menar, alltså 2002, vilket han själv aldrig påstått

Om ditt påhittade datum stämmer så har alltså första mötet varit april 2002 och byggandet startade 7 maj 2002. Bara några dagar efter första mötet alltså. Låter det rimligt?
Citera
2019-03-15, 14:29
Bannlyst
Man kan fråga sig varför Larry hittar på?
Citera
2019-03-15, 14:30
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Det här börjar bli ganska roligt.
Tidigare skrev du du

Så vi har både kommit på att Larry Silverstein ljugit om när första mötet för nya building 7 hölls. Samtidigt har du själv hittat på vilket år han egentligen menar, alltså 2002, vilket han själv aldrig påstått
Du kan väl inte på allvar ha sett filmen och citatet i sitt sammanhang och fortsätta vara så här fånig?
Vad är ett "första designmöte" för dig? Med platsansvarig? Arkitekter? Investorer? Larrys egna bolag? Borgmästaren/representanter för NYC? Byggnadsingenjörer?
Det var nog ganska många "första" möten...

Citat:
Om ditt påhittade datum stämmer så har alltså första mötet varit april 2002 och byggandet startade 7 maj 2002. Bara några dagar efter första mötet alltså. Låter det rimligt?

Ja det låter rimligt eftersom allt man gjorde då var att sätta upp ett staket runt området.. Sen dröjde det ytterligare 1 och 1/2 år innan man började bygga själva wtc 7..

The construction phase of the new 7 World Trade Center began on May 7, 2002, with the installation of a fence around the construction site.
Once construction of the power substation was complete in October 2003, work proceeded on building the office tower.
https://en.wikipedia.org/wiki/7_World_Trade_Center

Lägg ner fjanteriet nån gång - om du vill verka trovärdig i ditt ifrågasättande får du nog försöka lite bättre..
Senast redigerad av SnakePlisssken 2019-03-15 kl. 14:36.
Citera
2019-03-15, 14:49
Medlem
Citat:
Du kan väl inte på allvar ha sett filmen och citatet i sitt sammanhang och fortsätta vara så här fånig?
Vad är ett "första designmöte" för dig? Med platsansvarig? Arkitekter? Investorer? Larrys egna bolag? Borgmästaren/representanter för NYC? Byggnadsingenjörer?
Det var nog ganska många "första" möten...

Ja det låter rimligt eftersom allt man gjorde då var att sätta upp ett staket runt området.. Sen dröjde det ytterligare 1 och 1/2 år innan man började bygga själva wtc 7..

The construction phase of the new 7 World Trade Center began on May 7, 2002, with the installation of a fence around the construction site.
Once construction of the power substation was complete in October 2003, work proceeded on building the office tower.
https://en.wikipedia.org/wiki/7_World_Trade_Center

Lägg ner fjanteriet nån gång - om du vill verka trovärdig i ditt ifrågasättande får du nog försöka lite bättre..
Jag går mer på vad Larry Silverstein själv sagt. Det är inte jag som hittar på egna datum för att få det att passa in i min världsbild
Citera
2019-03-15, 14:54
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jag går mer på vad Larry Silverstein själv sagt. Det är inte jag som hittar på egna datum för att få det att passa in i min världsbild

Går du mer på vad han sagt i ett sammanhang där det är uppenbart att han sa fel år, eller går du mer på vad han skrev? Vilket som så blir ju slutsatsen att mötena var efter 9-11.
Citera
2019-03-15, 15:09
Medlem
withnonames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taskpungen
Det berodde dock på att brandmännen redan 2 h innan kollapsen visste att WTC 7 skulle rasa. Antagligen blev det ett missförstånd någonstans.

Underskatta inte förvirringen som rådde under 11 september!

Enligt Alex Jones så är det fler vilket han berättar i nutid när han har blivit mer tillbakadragen jämfört med förut här

Det han säger här

Notera även hur han talar om hur dessa kanaler arkiverat sändningarna i flera år så bevis finns alltså
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in