Citat:
Ursprungligen postat av
Jenny9
Äsch vafan du var ju berusad

Allting känns mer, ÄR mer.
Apropå "mellanmjölkslivet" eller "lagom". Du och många med dig pratar mycket om ying o yang, det svarta och vita, den vita pricken den svarta pricken. Det är en hel filosofi, vacker och lärande. "Den gyllene medelvägen" som många åker till andra sidan jordklotet för att studera kan uttryckas med ett ord "lagom". Som sagt, svenskheten är intressant, extrem på sitt sätt, men jag tror vi är något på spåren. Vi har många problem att ta itu med och ja, vi har förlorat andligheten och närheten, men vi pratar ju med varandra.
Jag tror att medelvägen hade sina fördelar (som kanske i någon dimension överträffade nackdelarna) i tider då svensken inte stod i konkurrens mot hela Världen, harmonin och avsaknaden av konflikter som existerade i svenska 50-talet må vara tråkigt för min egen kreativa själ (liksom flashback faktiskt har blivit med alla dess repetitioner), men det hade helt klart sin värdighet och undvek en hel del uppenbar lidande (det gråa lidandet som kommer från den uttråkade själen är dock svår att jämföra).
Men att stå och babbla om någon gyllenne medelväg mitt under en barbarisk invasion utan dess like verkar för mig osannolikt idiotiskt. Det handlar tillslut om att anpassa sig eller gå under, drömmar om harmoni hör till tider av fred, dessa tider är förbi.
I mitt anförande gick jag igenom att törsten efter denna barbariska invasion just kom av hur uttråkad svensken var av sig själv, hur mycket svensken gått extremt mycket åt civiliserade kedjor, ordning och reda, materiell trygghet och massa annat som är hemskt osexigt.
För att leda in på trådens ämne: någon del inom varje kvinna gillar män som agerar som vilddjur, rent efter instinkter och inga GABA-hormoner som håller tillbaka tyglarna, någon gång i tiden räckte det med att svenska män åkte omkring i raggarbilar och hade frisyr som liknade någon vild James Dean, men det är ju nya tider och ny konkurrens idag; babbar har ju exempelvis tunga droger och äger pubar och har vilda fester, kolla på kroppspråket i valfri diskotek, det finns ju inget som håller en arabisk man tillbaka, de har växt upp i en kultur där de inte ska trycka upp kulorna till magtarmen, utan agera ut sin "hemska" maskulinitet på Världen.
Skit i vad kvinnor tycker rent teoretiskt om det, när jag senast var ute på natten såg man att en tredjedel av alla som återvände hem var av konstellationen svensk kvinna och MENA man (att det sedan oftast inte leder till förhållanden gör mig inget).
Mellanmjölk är inte sexigt.
Citat:
Hur ser ragnarök ut enligt dig? Vad händer? Jag tycker det är intressant vad andra har för tankar kring detta.
Det som skulle hända ifall att de mycket skakiga finansiella fundamenten som "håller ihop" samhället faller ihop är att vi får enorma grupperingar som kommer börja strida om att ta från de rika med våld, olika klaner med olika lojalitet som har allt mer våldsmonopol (då även polis/militär kollapsat), samtidigt som några svennar med pengar antagligen finansierar allt mer de bästa poliser som privata vakter i fina områden.
Det blir alltså fylld med klaner som strider för just de som de känner empati för (och antagligen känner hat för alla andra), likt en Syrien eller Balkan. Eftersom de flesta svenskar saknar våldskapital eller lojalitet till andra svenskar blir de mest offer i en sådan anarkistisk tillstånd. Idag är det främst svenska tjejer som blir fågelmat åt sexsvältande rovdjur (då sex är sista "behovet" som man inte har statsgaranti att få tillfredställd), men ifall ekonomin kollapsar skulle det bli mer bredskaligt krig på alla fronter om även livsnödvändiga resurser och dessutom med religiösa inslag.
Utan ekonomisk kollaps kommer Sverige fortsätta att förvandla sig till Malmö, Malmö kommer fortsätta förvandlingen till Bagdad, ifall det fortgår länge nogm på något mirakulöst sätt, så kan vi rentav få islamistisk övergång med demokratiska val 1-2 generationer fram i tiden.
Citat:
Jag älskar kyrkor. Det är något med en historisk byggnad som slukar allt brus utanför och det blir helt tyst och för en gångs skull kan man "höra sin egen röst". Enligt min sambo är det gudomlighet (gud).
Jag hatar kyrkor i alla dess former, våra kyrkor i Sverige heter aftonbladet, SVT, demokratiska skolan, humaniora, etc.
Kyrkor i dess litterära, materiella form är annars vackra (lutheranska sådana desto mindre, tyvärr)- sådana kyrkor finns det ingen mening i att hata (som att hata en döende hund), speciellt nu när de är ruiner fylld av till hälften mumifierade gamlingar, låt de fantisera om att de ska färdas till något vackert himmelrike, jag har inget emot sådana typer av kyrkor. De saknar all form av makt, olikt ovan nämnda kyrkor.
Citat:
Flytta, gör det, när du har tid och lust. Du har allt att vinna på det. Att ställas inför nya utmaningar och tankesätt ger dig nya nervförbindelser i hjärnan, du har allt att vinna. Jag hade flyttat till ett europeiskt land, eller ett av de engelskspråkiga och har funderat mycket på det. (MEN) För fem år sedan (snart 6) träffade jag en man jag älskar och fortfarande tolererar

Jag kommer inte få med mig honom och är inte beredd på att offra honom för att resa runt i världen för att inse att kärleken var störst ändå. Men shit vilka reseplaner jag har på kortare resor.
Det är enklare för min del, då jag verkligen älskar ideernas värld mer än all hokus pokus som hjärnan hittar på om vad man ska känna för motstående könet, vilka fantasier vi ska gå på om den andre. Den typen av kärlek är ju bunden till materia, och materia är bunden till entropins lagar.
Jag känner tillslut ungefär lika oavsett vart jag bor i Världen, innerst inne är jag alltid ensam, oavsett ifall det talas kinesiska eller svenska i min omgivning.
Citat:
Ja deras imperialistiska "värdegrund" har orsakat mycket lidande och förtryck. Att hela tiden ha en yttre eller inre fiende har påverkat deras kultur och sammanhållning. Min sambo är serb, vi har rest runt i Serbien mycket. Ja det gör något med ett folk som utstått mycket.
De blir väldigt svårimponerade. Ett exempel:
Vi vandrade i en vacker skog i Serbien, väldigt bergigt område. Vi skulle klättra upp till en gigantisk borgruin som en höjdare i bysantinska riket byggde för att stoppa slaverna. Serber som var på väg upp frågade hela tiden serber som var på väg ner om det var värt det, (det var varmt, mycket klättring). Serberna som var på väg ner svarade: "De har lagt sten på sten."
https://en.wikipedia.org/wiki/Soko_Grad_(Sokobanja)
Jag tycker mest det är bra att du valt en serb som man, jag gillar själv iden att finna en mellanting, ställen där civilisationen är levnadsbejakande och inte nedtyngd av unken moralism och sociala masker. Nordeuropa är fylld av dekadenta, feminiserade godhetsnarkomaner, ingenting kan längre växa i denna mark och vi väntar bara på att bytas ut.
VarmaDrycker och du har nog rätt i att söka förstärka er framtida familjebildning med lite mer levnadsbejakande blod/kultur. Jag tänker lite likadant inför min egen framtid, hela samtalet jag haft här med Varmadrycker och du har fått mig att inse att Sverige inte är värt att slåss för överhuvudtaget, då jag egentligen slåss för ett dött Sverige som mest existerar i mitt huvud, och aldrig längre kan återupplivas.
Insikten underlättar mig att leva mer för mig själv och mindre för något större (förutom estetiken).
Låt svensken titta på jävla Eurovision, köpa kebab och pizza, bära godhetsmasker, förbittra sig över tillvaron som passiv åskådare av livet i flasback då och då (de som inte kan ta 5 miljoners lån för att flytta från mångkulturen) och runka till porr när man känner sig ostimulerad.
Tackar i alla fall för en intressant diskussion (vet inte ifall jag kommer hänga kvar här länge till), flashback är för det mesta mest en träsk som inte utmanar en intellektuellt mycket mer än den otroligt censurerade riktiga Världen, men jag antar att jag återvänder hit då och då för just diskussioner som den jag haft med dig och VarmaDrycker i denna tråd, jag får bara se till att ha disciplin för att ej undvika förlora dyrbar tid med alla surrande mygg som omger oss...