2019-02-21, 22:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Vet att frågan inte gick till mig, men om du skulle vara min dotter hade jag försäkrat mig om mycket mer, innan jag skulle våga släppa taget.
Ja, men att du är en renodlad förespråkare för kvinnomisshandel har du ju gett uttryck för upprepade gånger.
Citera
2019-02-21, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Ja, men att du är en renodlad förespråkare för kvinnomisshandel har du ju gett uttryck för upprepade gånger.

Ja, eller hur? Kram på dig.
Citera
2019-02-21, 22:55
Avslutad
Citat:
Blev du nånsin dömd för att du slog din ”psyksjuka” partner?
Citera
2019-02-21, 23:12
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Jag tar det citat för citat:
Som vanligt, du har alltså inget att komma med själv, i detta fallet vad din definition av kvinnomisshandel är....

Citat:
Tänk dig att detta gällde din dotter, syster eller mamma. Skulle du vilja att hon befann sig i en relation med en man som känner att han måste ”demonstrera sin intelligens och våldspotential”?
Ja eller nej?
Demonstrera? Han har inte ens demonstrerat sin våldspotential...

Skulle aldrig gälla min dotter, syster eller mamma.

Citat:
Skulle du vilja att din dotter, syster eller mamma befann sig i en relation med en man som ser aggressivitet som en resurs som ska brukas mot kvinnan professionellt och effektivt? Ja eller nej?

Citat:
Skulle du vilja att din dotter, syster eller mamma befann sig i en relation med en man som berättar om hur smart han är som kontrollerar henne materiellt och psykologiskt? Skulle du inte som jag säga att spring för i helvete?

Definitionen av kvinnovåld tack. Eller är det så enkelt att du inte har någon utan bara vill, vara, ja vadå?
Citera
2019-02-21, 23:13
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:

Precis. Slå upp vad "Läsförståelse" betyder i ett lexikon. Svaret du finner är: Ipsi.

Citera
2019-02-21, 23:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AdjooooglE
Som vanligt, du har alltså inget att komma med själv, i detta fallet vad din definition av kvinnomisshandel är....

Demonstrera? Han har inte ens demonstrerat sin våldspotential...

Definitionen av kvinnovåld tack. Eller är det så enkelt att du inte har någon utan bara vill, vara, ja vadå?
Svara du på min fråga först så ska jag svara på din sen. Ställer du dig bakom det han skriver eller inte?

Varför skulle det aldrig gälla din dotter, syster eller mamma? Skulle du vilja att det gällde dem eller inte?
Citera
2019-02-21, 23:18
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Svara du på min fråga först så ska jag svara på din sen. Ställer du dig bakom det han skriver eller inte?

Varför skulle det aldrig gälla din dotter, syster eller mamma? Skulle du vilja att det gällde dem eller inte?

Jag frågade först.....
Citera
2019-02-21, 23:31
Avslutad
Citat:
Jag frågade först.....
Nej, det gjorde du inte. Se #4373.

Ska jag tolka din ovilja att svara på frågan som att du ställer dig bakom det Wordwarrior skriver men inte vågar stå för det?

Och varför skulle det aldrig gälla din dotter, syster eller mamma? Skulle du ha något emot om det gällde dem eller?
Citera
2019-02-21, 23:37
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Nej, det gjorde du inte. Se #4373.

Ska jag tolka din ovilja att svara på frågan som att du ställer dig bakom det Wordwarrior skriver men inte vågar stå för det?

Och varför skulle det aldrig gälla din dotter, syster eller mamma? Skulle du ha något emot om det gällde dem eller?

(FB) Dags att överge svenska kvinnor!

Snart 2 sidor....
Citera
2019-02-21, 23:43
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:

Eftersom jag skulle påstå att min farsa bar på en vis våldspotential så anser jag att min mamma klarade sig väl. Kapacitet till våld kan vara bra att ha hos en familjefader i tider av växande hot och kaos. Jag försöker här givetvis rationalisera, men jag antar att kvinnliga dragningen till en man som är beredd att ta till våld är mer irrationell till sin natur, det är bara sexigt, and thats it. Ingenting som jag kan säga till min dotter kan få henne på andra tankar när hon känner starkt för en man med våldspotential (inte för att jag nödvändigtvis skulle ha något emot snubben, beror på hur han tycks använda denna potential), dragningen är deterministisk till sin natur, kvinnor följer sina känslor.

Min brorsa har fått mer av denna våldskapital och temperament, och har nog haft 3 gånger fler tjejer än mig, vi är nog ungefär lika snygga men just det här temperamentet och lite djävulska (och som den kommer fram när han dricker!) är ju något av en otrolig afrodisiak för tjejer. Jag är lite för zen och eftertänksam jämförelsevis, blir inte mycketa v det där bollandet av passion/känslor som kvinnor så mycket älskar.

Gillar det här citatet från Cormac Mccarthy´s The Crossing:

"She said that her grandmother was skeptical of many things in this world and of none more than men. Her grandmother spoke to her often of men and she spoke with great earnestness and she said that rash men were a great temptation to women and this was simply a misfortune like others and there was little that could be done to remedy it. She said that to be a woman was to live a life of difficulty and heartbreak and those who said otherwise simply had no wish to face the facts. And she said that since this was so nor could it be altered one was better to follow one’s heart in joy and in misery than simply to seek comfort for there was none. To seek it was only to welcome in the misery and to know little else. She said that these were things all women knew yet seldom spoke of. Lastly she said that if women were drawn to rash men it was only that in their secret hearts they knew that a man who would not kill for them was of no use at all.”
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-02-22 kl. 00:01.
Citera
2019-02-21, 23:48
Avslutad
Citat:
(FB) Dags att överge svenska kvinnor!

Snart 2 sidor....
Jaha, ja en definition på kvinnomisshandel kan fortfarande fortfarande helt i enlighet med det som Wordwarrior beskrev i citaten som jag redogjorde för ett och ett: att utöva makt och kontroll över kvinnan genom att ”demonstrera sin intelligens och våldspotential”, använda aggressivitet som en effektiv resurs att bruka mot kvinnan samt att utöva kontroll över kvinnan materiellt och psykologiskt.

Så nu är frågan: ställer du dig bakom Wordwarriors metoder?
Citera
2019-02-21, 23:50
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Jaha, ja en definition på kvinnomisshandel kan fortfarande fortfarande helt i enlighet med det som Wordwarrior beskrev i citaten som jag redogjorde för ett och ett: att utöva makt och kontroll över kvinnan genom att ”demonstrera sin intelligens och våldspotential”, använda aggressivitet som en effektiv resurs att bruka mot kvinnan samt att utöva kontroll över kvinnan materiellt och psykologiskt.

Så nu är frågan: ställer du dig bakom Wordwarriors metoder?

Tycker du att kvinnors psykologiska krigföring mot män, som är långt vanligare, utgör mansmisshandel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in