Resultat: Tror du MJ är skyldig?
Ja
57,62%
828 röster
Nej
19,55%
281 röster
Är osäker
15,66%
225 röster
Bryr mig inte
7,17%
103 röster
2019-03-14, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skullknight
Ytterligare ett offer har trätt fram.
https://www.mirror.co.uk/3am/celebrity-news/michael-jackson-called-rubba-rubba-13912812

"Offer" hmm. Vad vill den här då, sälja sin bok eller stämma honom på pengar han också. De där lapparna liknar inte den handstil som man visat i MJs fax meddelanden till en annan pojke.
Citera
2019-03-14, 15:47
Medlem
Citat:
Ytterligare ett offer har trätt fram.
https://www.mirror.co.uk/3am/celebrity-news/michael-jackson-called-rubba-rubba-13912812

Gammal skåpmat. Detta kom ut 2011 - 8 år sedan.
Han säger själv i intervjun att INGET SEXUELLT HÄNDE!

Pojken säger, som hundratals andra barn och familjer, att de sov i samma rum och att INGET SEXUELLT HÄNDE ÖVER HUVUD TAGET.

Folk brist på källkritik är verkligen skrattretande!
Senast redigerad av Endryt 2019-03-14 kl. 15:50.
Citera
2019-03-14, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maratonmaniker
Du vet att en dokumentär kan vara vinklad hur som helst? MJ var ju MYCKET av precis ALLT. Konstig och udda på alla vis. Vore ju väldigt märkligt om det inte skvallrades och spreds rykten om en sådan. INGET med MJ var normalt....................men var han en pedofil? Jag tror INTE det.

Ja han var sannerligen udda. Dock kunde vissa saker förklaras efter hans död och obduktion. Hans ljusa kvinnliga röst har en förklaring. Hans användande av paraply var väl för att inte utsätta sin sjuka hy för solljus. Likaså att han blekte en del av huden pga sin vitiligo (stavning?). Hans många plastikoperationer som gått för långt för att hans familj retade honom för hans stora näsa och hans opererade sig även för att inte likna sin sadistiske far. Sedan spekuleras det att han ev led av Body Dismporphic disorder. Ev ätstörningar med. Många utav dessa pusselbitar föll på plats. Jag tycker han borde ha gått ut med dessa saker offentligt när han levde så hade han nog fått förståelse för sin mentala ohälsa och sin hudsjukdom som gjorde honom vit.

Råkade se ett klipp med hemliga telefoninspelningar mellan honom och någon han kände. Visste inte att han hade intresse för kvinnor men tydligen hade han crushes och hade svårt att komma över någon tjej.

Får kolla upp när del 2 kommer sändas.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2019-03-14 kl. 16:10.
Citera
2019-03-14, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Ja han var sannerligen udda. Dock kunde vissa saker förklaras efter hans död och obduktion. Hans ljusa kvinnliga röst har en förklaring. Hans användande av paraply var väl för att inte utsätta sin sjuka hy för solljus. Likaså att han blekte en del av huden pga sin vitiligo (stavning?). Hans många plastikoperationer som gått för långt för att hans familj retade honom för hans stora näsa och hans opererade sig även för att inte likna sin sadistiske far. Sedan spekuleras det att han ev led av Body Dismporphic disorder. Ev ätstörningar med. Många utav dessa pusselbitar föll på plats. Jag tycker han borde ha gått ut med dessa saker offentligt när han levde så hade han nog fått förståelse för sin mentala ohälsa och sin hudsjukdom som gjorde honom vit.

MJ berättade faktiskt i otaliga intervjuer berättat om att han led av vitiligo. Men folk trodde honom inte, media skrev att han ljög. Man hävdade istället att han minsann blekte huden. Obduktionsprotokollet gav MJ rätt - han led av vitiligo. Man hittade inga som helst spår eller bevis för att han blekte huden. Dock använde han make up. I början av sjukdomen använde han mörk make up - då huden fortfarande var mestadels mörk. I slutet av sjukdomen ljus make up, eftersom det mesta av huden var ljus.

Han berättade han även i otaliga intervjuer om sin hemska uppväxt, och om hur deras pappa använde fysiskt våld mot honom, samt retade honom för hans stora näsa.

MJ var väldigt öppen om sina känslor och problem, i synnerhet de under uppväxten.
Men media valde att basunera ut lögner istället, vilka folk köpte rakt av.

Och ja, han hade visst intresse för kvinnor, trot elle ej. FBI snappade upp flera intressanta samtal då de under års tid hade hemlig avlyssning. Tracey Hamilton var tydligen en kvinna han en tid hade känslor för, dock inget som kom ut annat än i FBI-rapporten.
Senast redigerad av Endryt 2019-03-14 kl. 16:13.
Citera
2019-03-14, 16:11
Medlem
Skullknights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endryt
Gammal skåpmat. Detta kom ut 2011 - 8 år sedan.
Han säger själv i intervjun att INGET SEXUELLT HÄNDE!

Pojken säger, som hundratals andra barn och familjer, att de sov i samma rum och att INGET SEXUELLT HÄNDE ÖVER HUVUD TAGET.

Folk brist på källkritik är verkligen skrattretande!
Älskar hur hysterisk du är i dina lögner. "Pojken" är man idag och inser vad som hänt.
Citera
2019-03-14, 16:15
Medlem
Citat:
Älskar hur hysterisk du är i dina lögner. "Pojken" är man idag och inser vad som hänt.

Vad menar du att jag ljuger om? Skriv vad jag ljuger om är du snäll.
Senast inlägg 1222 ser du att jag rättar felaktigheter som andra skriver.
Folk ljuger och skriver osanningar. Som du tex, när du skrev "Nytt offer har trätt fram" när det i själva verket är en 8 år gammal nyhet.

Hans historia kom redan 2011, för 8 år sedan. I mina ögon var han en pojke för 8 år sedan, och definitivt en pojke när han och MJ träffades.

Han säger att inget som helst sexuellt hände mellan honom och MJ. De sov tillsammans, men inget sexuellt alls.

Som med hundratals andra barn och familjemedlemmar. Gammal skåpmat.
Senast redigerad av Endryt 2019-03-14 kl. 16:29.
Citera
2019-03-14, 16:19
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lhypo
Wade har ju backat MJ tidigare, det är efter MJs död han har kommit ut med det här. Om du kollar på äldre intervjuerna med honom framgår det att MJ hjälpe Wade i yrkeslivet, vad hände med Wade när MJ inte längre drog i trådarna?

Vad det gäller den andra killen vet jag inte men för Wade är det här första chansen, han fick en plattform att stå på och en chans att få mycket pengar om en stämningsansökan går igenom. MJ är död så honom behöver han inte såra, kanske känns det lättare i och med det. (Om påståendet är falskt)

Jag vet inte vad för pengar där finns att hämta, men jag svarade dig tidigare i tråden där jag linkade en intervju med MJs släkting. Drog även ut ett utdrag från den om du inte vill gå in och kolla själv.

Till skillnad från dig har jag sett filmen och det mesta jag skriver utgår från den. Borde du inte också göra det, så du är med i matchen? Det blir jättekonstigt att diskutera en film du och så många andra i tråden inte sett, men ska göra ett litet sammandrag och hoppas jag fått detaljerna rätt:

Jag vet att MJ initialt hjälpte Wade med karriären och styrde både honom och hans familj. Det togs upp rätt detaljerat i filmen. MJ fick mamman att tro Wade inte skulle behöva gå i skolan eftersom han hade MJ som skulle ta hand om allt. Wade tillbringade 5-6 timmar per dag att prata i telefon med MJ och skicka en massa fax. Så fort MJ var i Australien hälsade han på dem, de åkte på shoppingturer med limousine och fick handla precis allt vad de ville. Mamman och Wade följde med MJ på turné och det var lyxsviter och glittrigt kändisliv. Wade tappade intresset för sin fattiga tråkiga pappa eftersom allt kretsade kring MJ, all lyx och alla försäkringar om en lysande framtid han överöste dem med.

Senare flyttade mamman, systern och Wade från Australien till USA eftersom MJ lovat hjälpa till i karriären och de förväntade sig allt stöd han lovat. Så blev det dock inte. MJ hade hittat en ny pojke och Wade hade väl börjat bli för gammal för hans smak. De fick klara sig själva, bo i en skitlägenhet, det var slut på limousineåkandet men MJ betalade i alla fall för en hyrbil. Var väl rätt chockade och sura över att ha tappat MJs gunst, han som varit så otroligt till sig över både Wade och familjens väl.

Mamman tog över Wades karriär och såg till att han fick dansa. Han kom att stå på egna ben, koreograferade Britney Spears, Happy Feet osv. Hade inte så mycket kontakt med MJ, minns inte alla detaljer här men det var främst inför rättegångarna då MJ ville försäkra sig om att Wade inte skulle vittna mot honom.

För mig låter det som att MJ var väldigt manipulativ och lockade in familjen i ett beroende av stöd. Speciellt mamman betedde sig korkat som gick på allting, pappan tog livet av sig. Brodern är väldigt kritisk och tycker kontakten med MJ bara ledde till elände och att familjen splittrades.

Wades familj var mycket mer insyltad än James men bägge blev groomade och sedan övergivna. Om jag minns rätt bröts kontakten mellan MJ och James för att han inte ville vittna i en av rättegångarna. Wades familj fick ett hus efter att han vittnat.

Jag kollade på filmen du länkade och även några till på YT. Han som uttalade sig (glömt namnet) verkar varit en talesman för släkten Jackson länge och haft mycket med journalister att göra. De uttalanden jag sett går ut på att rentvå Jacksons och svärta ner andra, definitivt inte opartiska. Vet inte vad man ska tro om det faktiskt.

Självklart är det lättare att gå ut med detta när MJ är död. De beskriver hur de och familjen närmast blev hjärntvättade, itutade att MJ skulle åka i fängelse på livstid om de sa något om "hur de visade varandra kärlek" och det hade han ju gjort. Att de delvis gör det här för pengar tror jag på, men det känns även som att de drivs av viljan att ge sin version till sist, trots allt motstånd de kommer att få, av en rik familj med advokater och enorma resurser i ryggen, nagelfarande media och hatiska fans.

Att MJ ljugit i andra sammanhang talar emot honom, han är inget oskyldigt lamm. Minns en gammal intervju som gick på tv där han försökte slingra sig gällande plastikoperationer och hudblekning. Tror jag ska leta rätt på den igen, för det var mycket underligheter som kom fram.

MJ påstår att när pojkar sov i hans rum, låg han själv på bara golvet eller i sovsäck. Vem tror på det? Han hade ju pojkar hos sig varje natt åtminstone i långa perioder och skulle han verkligen tillbringat så många nätter på golvet?
Citera
2019-03-14, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
[b]
Minns en gammal intervju som gick på tv där han försökte slingra sig gällande plastikoperationer och hudblekning. Tror jag ska leta rätt på den igen, för det var mycket underligheter som kom fram.

Gör gärna det.

För jag har sett otaliga intervjuer de senaste dagarna där han öppet berättar om sin hudsjukdom vitiligo (som bekräftas som sann i obduktionsprotokollet av rättspatologen, och som visar att inget tyder på kemisk hudblekning). Han har även varit väldigt öppen med sina näsoperationer och att dessa är ett resultat av hur pappan mobbade honom för hans näsa när han var liten pojke.

Du får gärna ta fram bevis för att han använde kemisk hudblekning. För det lyckades nämligen inte rättspatologen att göra. Vitiligo däremot! Och tatuerad skalp, efter när hans hår delvis brann upp vid inspelningen av Pepsi-reklamen.

Däremot håller jag med dig på en punkt; MJ var kall mot pojkarna när de var "förbrukade" så att säga. Han gjorde inte mycket för att träffa dem när de blev äldre. Dock sponsrade han Safechucks filmer med miljontals dollar. Gav honom 2 bilar. Flög in privatlärare från östkusten som kunde hjälpa Safechuck med filmskapandet osv...
Han ville umgås med barn, ej med tonåringar.
Men det bevisar inte att han var varken pedofil eller hade sex med dem.
Han själv var helt öppen med att han föredrog att umgås med just barn.
Definitionen av pedofili är att man måste ha en sexuell dragning till barn. Det räcker inte med att man älskar barn och älskar att umgås med dem, och finner dem okonstlade och bättre än vuxna och tonåringar.

Jag tycker att du verkar vara en av de smartare personerna i tråden, och jag uppskattar att vi håller oss till fakta.
Senast redigerad av Endryt 2019-03-14 kl. 16:34.
Citera
2019-03-14, 16:43
Medlem
Skullknights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endryt
Vad menar du att jag ljuger om? Skriv vad jag ljuger om är du snäll.
Senast inlägg 1222 ser du att jag rättar felaktigheter som andra skriver.
Folk ljuger och skriver osanningar. Som du tex, när du skrev "Nytt offer har trätt fram" när det i själva verket är en 8 år gammal nyhet.

Hans historia kom redan 2011, för 8 år sedan. I mina ögon var han en pojke för 8 år sedan, och definitivt en pojke när han och MJ träffades.

Han säger att inget som helst sexuellt hände mellan honom och MJ. De sov tillsammans, men inget sexuellt alls.

Som med hundratals andra barn och familjemedlemmar. Gammal skåpmat.
Men sluta ljug och skaffa dig ett liv. Vad han sagt som pojke är inte vad han säger idag.
Citera
2019-03-14, 16:46
Medlem
Citat:
Men sluta ljug och skaffa dig ett liv. Vad han sagt som pojke är inte vad han säger idag.

Vad ljuger jag om? Du svarar inte på det!

Läs artikeln från januari i år. Alltså artikeln, med intervjun med honom för drygt 2 månader sedan. I DEN SÄGER HAN ATT INGET SEXUELL HÄNDE . Och när nyheten först kom 2011 sa han samma sak; INGET SEXUELLT HÄNDE.

Och det är vad allt handlar om - hade MJ sex med barn eller hade han det inte.
Citera
2019-03-14, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Till skillnad från dig har jag sett filmen och det mesta jag skriver utgår från den. Borde du inte också göra det, så du är med i matchen? Det blir jättekonstigt att diskutera en film du och så många andra i tråden inte sett, men ska göra ett litet sammandrag och hoppas jag fått detaljerna rätt:

Jag vet att MJ initialt hjälpte Wade med karriären och styrde både honom och hans familj. Det togs upp rätt detaljerat i filmen. MJ fick mamman att tro Wade inte skulle behöva gå i skolan eftersom han hade MJ som skulle ta hand om allt. Wade tillbringade 5-6 timmar per dag att prata i telefon med MJ och skicka en massa fax. Så fort MJ var i Australien hälsade han på dem, de åkte på shoppingturer med limousine och fick handla precis allt vad de ville. Mamman och Wade följde med MJ på turné och det var lyxsviter och glittrigt kändisliv. Wade tappade intresset för sin fattiga tråkiga pappa eftersom allt kretsade kring MJ, all lyx och alla försäkringar om en lysande framtid han överöste dem med.

Senare flyttade mamman, systern och Wade från Australien till USA eftersom MJ lovat hjälpa till i karriären och de förväntade sig allt stöd han lovat. Så blev det dock inte. MJ hade hittat en ny pojke och Wade hade väl börjat bli för gammal för hans smak. De fick klara sig själva, bo i en skitlägenhet, det var slut på limousineåkandet men MJ betalade i alla fall för en hyrbil. Var väl rätt chockade och sura över att ha tappat MJs gunst, han som varit så otroligt till sig över både Wade och familjens väl.

Mamman tog över Wades karriär och såg till att han fick dansa. Han kom att stå på egna ben, koreograferade Britney Spears, Happy Feet osv. Hade inte så mycket kontakt med MJ, minns inte alla detaljer här men det var främst inför rättegångarna då MJ ville försäkra sig om att Wade inte skulle vittna mot honom.

För mig låter det som att MJ var väldigt manipulativ och lockade in familjen i ett beroende av stöd. Speciellt mamman betedde sig korkat som gick på allting, pappan tog livet av sig. Brodern är väldigt kritisk och tycker kontakten med MJ bara ledde till elände och att familjen splittrades.

Wades familj var mycket mer insyltad än James men bägge blev groomade och sedan övergivna. Om jag minns rätt bröts kontakten mellan MJ och James för att han inte ville vittna i en av rättegångarna. Wades familj fick ett hus efter att han vittnat.

Jag kollade på filmen du länkade och även några till på YT. Han som uttalade sig (glömt namnet) verkar varit en talesman för släkten Jackson länge och haft mycket med journalister att göra. De uttalanden jag sett går ut på att rentvå Jacksons och svärta ner andra, definitivt inte opartiska. Vet inte vad man ska tro om det faktiskt.

Självklart är det lättare att gå ut med detta när MJ är död. De beskriver hur de och familjen närmast blev hjärntvättade, itutade att MJ skulle åka i fängelse på livstid om de sa något om "hur de visade varandra kärlek" och det hade han ju gjort. Att de delvis gör det här för pengar tror jag på, men det känns även som att de drivs av viljan att ge sin version till sist, trots allt motstånd de kommer att få, av en rik familj med advokater och enorma resurser i ryggen, nagelfarande media och hatiska fans.

Att MJ ljugit i andra sammanhang talar emot honom, han är inget oskyldigt lamm. Minns en gammal intervju som gick på tv där han försökte slingra sig gällande plastikoperationer och hudblekning. Tror jag ska leta rätt på den igen, för det var mycket underligheter som kom fram.

MJ påstår att när pojkar sov i hans rum, låg han själv på bara golvet eller i sovsäck. Vem tror på det? Han hade ju pojkar hos sig varje natt åtminstone i långa perioder och skulle han verkligen tillbringat så många nätter på golvet?

Du utgår från att dokumentären är sanningsenlig, det i alla fall är uppenbart för mig. Jag ska se den vid ett tillfälle, men vad jag har fått höra rör det sig enbart om deras berättelse. Alltså inga nya hårda bevis kommer till ytan, stämmer inte det?

Sen att den här Jackson är partisk, klart han är. Men tror du han ljuger om att där finns ärende som kommer upp detta år där estaten ( vad det nu innebär ) stäms på mångmiljonbelopp? Det var ändå det jag ville highlighta angående pengarna, som du inte ansåg fanns motiv till.
Senast redigerad av Lhypo 2019-03-14 kl. 17:02.
Citera
2019-03-14, 17:16
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lhypo
Du utgår från att dokumentären är sanningsenlig, det i alla fall är uppenbart för mig. Jag ska se den vid ett tillfälle, men vad jag har fått höra rör det sig enbart om deras berättelse. Alltså inga nya hårda bevis kommer till ytan, stämmer inte det?

Sen att den här Jackson är partisk, må hända. Men tror du han ljuger om att där finns ärende som kommer upp detta år där estaten ( vad det nu innebär ) stäms på mångmiljonbelopp? Det var ändå det jag ville highlighta.

Nej, nej, det är en självklarhet att dokumentären är en bild av vad Wade och James vill berätta. Det fattar man på en gång, när man sett den.

Men tråden handlar om dokumentären och försöker hålla topic. Var det inte bra du fick en sammanfattning?

Har flera gånger skrivit att vi aldrig kommer få veta sanningen och jag tänker inte agera vare sig domstol eller åklagare. Vilka bevis som framkommit tidigare och vad som är nytt vet jag inte heller. Inte ids jag gräva ner mig och rota runt i en massa detaljer, så himla intressant är det inte.

Vet inte om den här Jackson du länkade till ljuger eller ej, men där kommer vi få veta hur det ligger till med tiden med en ny stämning. Är nyfiken på vad som kommer hända, svallvågorna filmen rör upp. Kanske kommer fler pojkar att träda fram? HBO är stämda, vad blir det av det? Osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in