Citat:
Ursprungligen postat av
Lhypo
Wade har ju backat MJ tidigare, det är efter MJs död han har kommit ut med det här. Om du kollar på äldre intervjuerna med honom framgår det att MJ hjälpe Wade i yrkeslivet, vad hände med Wade när MJ inte längre drog i trådarna?
Vad det gäller den andra killen vet jag inte men för Wade är det här första chansen, han fick en plattform att stå på och en chans att få mycket pengar om en stämningsansökan går igenom. MJ är död så honom behöver han inte såra, kanske känns det lättare i och med det. (Om påståendet är falskt)
Jag vet inte vad för pengar där finns att hämta, men jag svarade dig tidigare i tråden där jag linkade en intervju med MJs släkting. Drog även ut ett utdrag från den om du inte vill gå in och kolla själv.
Till skillnad från dig har jag sett filmen och det mesta jag skriver utgår från den. Borde du inte också göra det, så du är med i matchen? Det blir jättekonstigt att diskutera en film du och så många andra i tråden inte sett, men ska göra ett litet sammandrag och hoppas jag fått detaljerna rätt:
Jag vet att MJ initialt hjälpte Wade med karriären och styrde både honom och hans familj. Det togs upp rätt detaljerat i filmen. MJ fick mamman att tro Wade inte skulle behöva gå i skolan eftersom han hade MJ som skulle ta hand om allt. Wade tillbringade 5-6 timmar per dag att prata i telefon med MJ och skicka en massa fax. Så fort MJ var i Australien hälsade han på dem, de åkte på shoppingturer med limousine och fick handla precis allt vad de ville. Mamman och Wade följde med MJ på turné och det var lyxsviter och glittrigt kändisliv. Wade tappade intresset för sin fattiga tråkiga pappa eftersom
allt kretsade kring MJ, all lyx och alla försäkringar om en lysande framtid han överöste dem med.
Senare flyttade mamman, systern och Wade från Australien till USA eftersom MJ lovat hjälpa till i karriären och de förväntade sig allt stöd han lovat. Så blev det dock inte.
MJ hade hittat en ny pojke och Wade hade väl börjat bli för gammal för hans smak. De fick klara sig själva, bo i en skitlägenhet, det var slut på limousineåkandet men MJ betalade i alla fall för en hyrbil. Var väl rätt chockade och sura över att ha tappat MJs gunst, han som varit så otroligt till sig över både Wade och familjens väl.
Mamman tog över Wades karriär och såg till att han fick dansa. Han kom att stå på egna ben, koreograferade Britney Spears, Happy Feet osv. Hade inte så mycket kontakt med MJ, minns inte alla detaljer här men det var främst inför rättegångarna då MJ ville försäkra sig om att Wade inte skulle vittna mot honom.
För mig låter det som att MJ var väldigt manipulativ och lockade in familjen i ett beroende av stöd. Speciellt mamman betedde sig korkat som gick på allting, pappan tog livet av sig. Brodern är väldigt kritisk och tycker kontakten med MJ bara ledde till elände och att familjen splittrades.
Wades familj var mycket mer insyltad än James men bägge blev groomade och sedan övergivna. Om jag minns rätt bröts kontakten mellan MJ och James för att han inte ville vittna i en av rättegångarna. Wades familj fick ett hus efter att han vittnat.
Jag kollade på filmen du länkade och även några till på YT. Han som uttalade sig (glömt namnet) verkar varit en talesman för släkten Jackson länge och haft mycket med journalister att göra. De uttalanden jag sett går ut på att rentvå Jacksons och svärta ner andra, definitivt inte opartiska. Vet inte vad man ska tro om det faktiskt.
Självklart är det lättare att gå ut med detta när MJ är död. De beskriver hur de och familjen närmast blev hjärntvättade, itutade att MJ skulle åka i fängelse på livstid om de sa något om "hur de visade varandra kärlek" och det hade han ju gjort. Att de delvis gör det här för pengar tror jag på, men det känns även som att de drivs av viljan att ge sin version till sist, trots allt motstånd de kommer att få, av en rik familj med advokater och enorma resurser i ryggen, nagelfarande media och hatiska fans.
Att MJ ljugit i andra sammanhang talar emot honom, han är inget oskyldigt lamm. Minns en gammal intervju som gick på tv där han försökte slingra sig gällande plastikoperationer och hudblekning. Tror jag ska leta rätt på den igen, för det var mycket underligheter som kom fram.
MJ påstår att när pojkar sov i hans rum, låg han själv på bara golvet eller i sovsäck. Vem tror på det? Han hade ju pojkar hos sig varje natt åtminstone i långa perioder och skulle han verkligen tillbringat så många nätter på golvet?