2019-03-14, 14:53
Medlem
Furiennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av algen84
Det här är ju en omöjlig situation.
Kan inte finnas någon så tacksam Hollywoodkändis att anklaga för pedofili än Michael Jackson.

Men samtidigt är det just detta som får mig att ifrågasätta anklagelserna är sanna.

Vore det inte enklare att smyga iväg, iklädd lite förklädnader lösskägg och peruk för att sedan sätta på ungar i någon källarlokal i Thailand?

Hans kompletta öppenhet med barnen som han omgav sig med talar lite emot anklagelserna.. Hur löjligt det än kan låta.
Han försökte på alla sätt imitera barnen och bete sig som dessa för att återerövra sin barndom.

Frågan är om den återerövringen även innefattade masturberingslekar?

Såg Michael själv detta som "någonting barn gör" tillsammans?
(typ grupprunk och annat äckligt som vissa tydligen gör på hockeyträningen)
Tack! Precis! Visa mig en riktig pedofil, som är helt öppen med att han umgås med barn! Nej, de vet hur man döljer sina brott i det längsta. Michael var inte sådan, för han begick inte några brott.
Citera
2019-03-14, 14:56
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Furienna
Tack! Precis! Visa mig en riktig pedofil, som är helt öppen med att han umgås med barn! Nej, de vet hur man döljer sina brott i det längsta. Michael var inte sådan, för han begick inte några brott.

Han omgav sig med hundratals barn och deras familjer. Men det är bara en handfull som han hade som sina sängkamrater.
Öppna ögonen.
I övrigt har jag sagt mitt. Man får helt enkelt ge upp när man stångar sig blodig.
Citera
2019-03-14, 15:06
Medlem
Citat:
Jag skrev ju att jag redan har presenterat bevisen tidigare i den här tråden. Sök, så ska du finna. Men visst, jag skall vara hygglig och ta och citera inlägget från Archambault igen:

Inlägget som du citerat innehåller bara påståenden, inga fakta. Jag vill se pålitliga källor (inte nyhetsartiklar eller teorier).
Citera
2019-03-14, 15:08
Medlem
Uppenbarligen förstår inte Furienna vad bevis är för något. Ett inlägg på Flashback, skrivet av en användare som inte ens känner någon av de inblandade, är inte bevis.
Citera
2019-03-14, 15:12
Medlem
Citat:
Visa mig en riktig pedofil, som är helt öppen med att han umgås med barn!

Robert Burchtold - umgicks med grannarnas dotter under flera års tid och våldtog henne upprepade gånger.

Jimmy Savile - barprogramledare, hängde ofta på barnsjukhus för att roa patienterna när deras föräldrar inte var där, och våldtog dem i drösvis närhelst han kände för det.
Citera
2019-03-14, 15:13
Medlem
Furiennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Uppenbarligen förstår inte Furienna vad bevis är för något. Ett inlägg på Flashback, skrivet av en användare som inte ens känner någon av de inblandade, är inte bevis.
Archambault samlade ihop en massa goda bevis på att de här typerna är bedragare, som har velat klämma ut pengar från Michaels dödsbo i årstal. Och att de har funnits vara icke trovärdiga av bland annat en domare. Mer kan du nog aldrig få, men det räcker för mig.
Senast redigerad av Furienna 2019-03-14 kl. 15:18.
Citera
2019-03-14, 15:16
Medlem
Citat:
Archambault samlade ihop en massa bevis på att de här typerna är bedragare, och att de har funnits vara opålitliga av bland annat en domare. Mer kan du nog inte få, men det räcker för mig.

Hur definierar du "bevis"? Jag har nämligen inte sett några bevis på att de ljuger i Leaving Neverland.

Har du videoband från övervakningskameror på Neverland som spelade in allt som hände 24/7, och kan därmed bevisa att inget sexuellt utnyttjande ägt rum på Neverland? Eller vad är det för bevis du har?
Citera
2019-03-14, 15:19
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Archambault samlade ihop en massa goda bevis på att de här typerna är bedragare, som har velat klämma ut pengar från Michaels dödsbo i årstal. Och att de har funnits vara icke trovärdiga av bland annat en domare. Mer kan du nog aldrig få, men det räcker för mig.
Och det innebär att Wade och James ljuger?
Citera
2019-03-14, 15:21
Medlem
Furiennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Hur definierar du "bevis"? Jag har nämligen inte sett några bevis på att de ljuger i Leaving Neverland.

Har du videoband från övervakningskameror på Neverland som spelade in allt som hände 24/7, och kan därmed bevisa att inget sexuellt utnyttjande ägt rum på Neverland? Eller vad är det för bevis du har?
Nix, jag har inga sådana videoband. Men det har ingen annan heller. Jag är dock ändå säker på att inget sådant hände, även om jag inte kan bevisa Michaels oskuld för någon som redan har dömt ut honom som skyldig.
Citera
2019-03-14, 15:22
Medlem
Furiennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Och det innebär att Wade och James ljuger?
Jajamensan.
Citera
2019-03-14, 15:24
Medlem
Citat:
Nix, jag har inga sådana videoband. Men det har ingen annan heller. Jag är dock ändå säker på att inget sådant hände, även om jag inte kan bevisa Michaels oskuld för någon som redan har dömt ut honom som skyldig.

Så du erkänner alltså att du ljög om att det finns bevis för att de påstådda offren ljuger? Okej, bra.
Citera
2019-03-14, 15:36
Medlem
scraftys avatar
Citat:
Så du jämför en människa som är Gud i mångas ögon med vilken pedofil som helst? MJ kunde sova i säng med småpojkar öppet för att han var den han var. Pengar är makt, glöm inte det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in