2019-03-14, 14:35
Medlem
Flashig78s avatar
Och ytterligare en har kommit fram, Michael Jacobshagen. Och det finns ju som bekant 2-3 stycken till förutom Wade och James.

Ingen rök utan eld. Och att köpa sig fri med 23 000 000 dollar? Det gör man inte om man är oskyldig.
Citera
2019-03-14, 14:36
Medlem
Furiennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Klart man "kan" ljuga om sånt här. Men detta är inte lögner. De flesta offer vill sällan medverka, därför är dessa berättelser så ovanliga att de är guld.
Hur vet du att detta inte är lögner?
Citera
2019-03-14, 14:37
Medlem
Furiennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Det mesta tyder på att han var just pedofil tyvärr.
Jaså? Vad tyder på det? Att ett par idioter ljuger om honom efter hans död?
Citera
2019-03-14, 14:40
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Furienna
Eller så är det en massa idioter som förnekar allt och skyddar honom?
Citera
2019-03-14, 14:40
Medlem
Furiennas avatar
Citat:
Och ytterligare en har kommit fram, Michael Jacobshagen. Och det finns ju som bekant 2-3 stycken till förutom Wade och James.

Ingen rök utan eld. Och att köpa sig fri med 23 000 000 dollar? Det gör man inte om man är oskyldig.
Jacobshagen är som sagt ännu en uppmärksamhetstörstande lögnare.

Och du kan förstås inte tro att en oskyldig kan betala bara för att få vara ifred från pengakåta bedragare?
Citera
2019-03-14, 14:41
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Jacobshagen är som sagt ännu en uppmärksamhetstörstande lögnare.

Och du kan förstås inte tro att en oskyldig kan betala bara för att få vara ifred från pengakåta bedragare?
Just DÅ hade jag verkligen inte lämnat ut ett öre. Och som oskyldig hade jag verkligen ställt mig upp och försvarat mig. Men risken fanns ju att det faktiskt fanns bevis, och det vågade han inte riskera.
Citera
2019-03-14, 14:42
Medlem
Citat:
Vad vinner du på att MJ är oskyldig? Att slippa känna dig dum för att du har beundrat och älskat någon som betett sig vidrigt mot små barn? Tycker att din argumentation är alldeles för känslomässig och att du inte vill ta till dig fakta.
Citera
Medlem
Furiennas avatar
Citat:
Eller så är det en massa idioter som förnekar allt och skyddar honom?
Nix, för vi står för sanningen.
Citera
Medlem
Det här är ju en omöjlig situation.
Kan inte finnas någon så tacksam Hollywoodkändis att anklaga för pedofili än Michael Jackson.

Men samtidigt är det just detta som får mig att ifrågasätta anklagelserna är sanna.

Vore det inte enklare att smyga iväg, iklädd lite förklädnader lösskägg och peruk för att sedan sätta på ungar i någon källarlokal i Thailand?

Hans kompletta öppenhet med barnen som han omgav sig med talar lite emot anklagelserna.. Hur löjligt det än kan låta.
Han försökte på alla sätt imitera barnen och bete sig som dessa för att återerövra sin barndom.

Frågan är om den återerövringen även innefattade masturberingslekar?

Såg Michael själv detta som "någonting barn gör" tillsammans?
(typ grupprunk och annat äckligt som vissa tydligen gör på hockeyträningen)
Citera
2019-03-14, 14:45
Medlem
Furiennas avatar
Citat:
Just DÅ hade jag verkligen inte lämnat ut ett öre. Och som oskyldig hade jag verkligen ställt mig upp och försvarat mig. Men risken fanns ju att det faktiskt fanns bevis, och det vågade han inte riskera.
Men det var så att Michael tänkte ställa upp i rätten, men han fick då rådet av sitt försäkringsförlag att inte göra detta utan betala. Och så när han faktiskt ställde upp i rätten senare, så blev han friad på alla punkter.
Senast redigerad av Furienna 2019-03-14 kl. 14:47.
Citera
2019-03-14, 14:50
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Men det var så att Michael tänkte ställa upp i rätten, men han fick då rådet av sitt försäkringsförlag att inte göra det utan betala. Och så när han faktiskt ställde upp i rätten senare, så blev han friad på alla punkter.
Och du begriper inte varför han blev friad. Om jag minns rätt var det bl a Wade som vittnade till förmån för Michael. Wade sa att Michel inte på något sätt varit "abusive". Han visste inte ens vad ordet betydde. Han begrep inte heller att det som MJ gjorde var fel på något sätt. Han hade också blivit hotad med att MJ sagt att "om någon får veta vad vi gör så hamnar både du och jag i fängelse på livstid". Vilket barn skvallrar ur skolan då?

Du får tro vad du vill. Din blinda förälskelse i MJ är förvånande för en vuxen människa. Ett barn, absolut, men en vuxen? Vakna för guds skull.
Citera
2019-03-14, 14:50
Medlem
Furiennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Vad vinner du på att MJ är oskyldig? Att slippa känna dig dum för att du har beundrat och älskat någon som betett sig vidrigt mot små barn? Tycker att din argumentation är alldeles för känslomässig och att du inte vill ta till dig fakta.
Då undrar jag vad du vinner på att hata en människa, som dog för nästan tio år sedan. Och det finns knappast heller några fakta, som tyder på att han var skyldig.
Senast redigerad av Furienna 2019-03-14 kl. 14:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in