2019-03-14, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Ja, det är märkligt att han väljer att skapa en saga "för skojs skull", för barn. Vilka barn skulle ta del av den? Är det en parodi?

Flera ha tolkat skriften som en möjlig hämnd för att han inte fick vara med på bokprojekt tillsammans med sin gamla mentor. Han testamenterade även intäkterna av en bok till en kollega. Det var tydligen väldigt viktigt när han mördat sina barn ihop med sin fru (om det nu var så).

Det finns så många ingångar i detta. Så många som verkar vilja använda och kapitalisera familjen i sin lobbying för ME-vård. Det är på en nivå som tar sig skrämmande uttryck.

Om nu två barn i en familj får ME borde de ha varit perfekta för forskning... för den grupp som letar efter biologiska markörer och har gjort det i 40 (?) år. Donerade de kropparna till forskning?

Begravda tror jag inte att de har blivit. Finns inga noteringar någonstans om gravplatser eller minneslunder.

De blev strödda för vinden.....allihop tillsammans... som det är sagt, allt "enligt deras egna, dvs föräldraras önskemål"...tjusigt?
Senast redigerad av zilvereko 2019-03-14 kl. 01:49.
Citera
2019-03-14, 01:53
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
De blev strödda för vinden.....allihop tillsammans... som det är sagt, allt "enligt deras egna, dvs föräldraras önskemål"...tjusigt?
Var det så rent faktamässigt? Det var väl via ett omdiskuterat PM som reviews förmedlade.
Citera
2019-03-14, 01:54
Medlem
Citat:
Ja, det är märkligt att han väljer att skapa en saga "för skojs skull", för barn. Vilka barn skulle ta del av den? Är det en parodi?

Flera ha tolkat skriften som en möjlig hämnd för att han inte fick vara med på bokprojekt tillsammans med sin gamla mentor. Han testamenterade även intäkterna av en bok till en kollega. Det var tydligen väldigt viktigt när han mördat sina barn ihop med sin fru (om det nu var så).

Det finns så många ingångar i detta. Så många som verkar vilja använda och kapitalisera familjen i sin lobbying för ME-vård. Det är på en nivå som tar sig skrämmande uttryck.

Om nu två barn i en familj får ME borde de ha varit perfekta för forskning... för den grupp som letar efter biologiska markörer och har gjort det i 40 (?) år.

Han har faktiskt en ganska frän ton i den sagan, lite raljerande, och då respekterar man väl knappast det egna yrket? Då blir det blir ju som han raljerar över sig själv också.
Vad ville han egentligen säga, med den i mitt tycke fräna tonen, och till vem eller till vad?
Detta började han alltså med efter flytten till Bjärred där både sagan och familjen fick sitt avslut.

Den där Gertie Gladnikoff som uttalade sig om det nya barmhärtighetsmordet, hon som ljög, och hon som jobbat och stöttat andra sjuka och varit aktiv i en större förening medan hon själv var dödssjuk/- trött, hon hade haft svårt att sova sa hon efter det senaste ME- mordet.
Märker de inte själva hur förljugna de är?
Eller har hon kanske på vägen mirakulöst tillfrisknat från denna kroniska sjukdomen?

Och på grunder som ovan har två små barn inte bara diagnosticerats utan även mördats.
Borde vara brottsligt och åtalbart med dylika farliga och manipulativa människor- det som fattas dessa sitter i huvudet och inte i någon somatisk och kronisk "trötthetssjukdom".

Men frågan är ändå, för mig, var det föräldrarna som prompt ville ha denna diagnosen på båda sina barn eller råkade de bara få den av läkare, en eller flera, och då som uteslutningsdiagnos?
H hade Gottfries och även Mind på sin Facebook, men det är svårt att veta detta med ME om den kom sig av föräldrarna själva eller från någon utifrån?
Citera
2019-03-14, 01:54
Medlem
Citat:

Tror att det är en trådsanning.

Kolla förresten nicket "Fagelidetbla" som skrev att H var en kall person, elitistisk. Kom i kontakt med henne på EY...
Citera
2019-03-14, 01:56
Medlem
Visst är det en konstig ton. Som att han fått helt nog av allt och alla...

Citat:
Ursprungligen postat av lorsandors
Han har faktiskt en ganska frän ton i den sagan, lite raljerande, och då respekterar man väl knappast det egna yrket? Då blir det blir ju som han raljerar över sig själv också.
Vad ville han egentligen säga, med den i mitt tycke fräna tonen, och till vem eller till vad?
Detta började han alltså med efter flytten till Bjärred där både sagan och familjen fick sitt avslut.

Den där Gertie Gladnikoff som uttalade sig om det nya barmhärtighetsmordet, hon som ljög, och hon som jobbat och stöttat andra sjuka och varit aktiv i en större förening medan hon själv var dödssjuk/- trött, hon hade haft svårt att sova sa hon efter det senaste ME- mordet.
Märker de inte själva hur förljugna de är?
Eller har kanske på vägen mirakulöst tillfrisknat från denna kroniska sjukdomen?

Och på grunder som ovan har två små barn inte bara diagnosticerats utan även mördats.
Borde vara brottsligt och åtalbart med dylika farliga och manipulativa människor- det som fattas dessa sitter i huvudet och inte i någon somatisk och kronisk "trötthetssjukdom".

Men frågan är ändå, för mig, var det föräldrarna som prompt ville ha denna diagnosen på båda sina barn eller råkade de bara få den av läkare, en eller flera, och då som uteslutningsdiagnos?
H hade Gottfries och även Mind på sin Facebook, men det är svårt att veta detta med ME om den kom sig av föräldrarna själva eller från någon utifrån?
Citera
2019-03-14, 02:07
Medlem
Citat:
Visst är det en konstig ton. Som att han fått helt nog av allt och alla...

Exakt! Gav fingret åt...... ja, vad? Hela världen, eller?
Och varför?
Han borde väl ha varit glad över att familjen kunde bo tillsammans på heltid och i närheten av hans viktiga jobb?
Varför dröjde flytten dit så länge och varför dessa småflyttar inom Gbg först? Ska man ge O skulden som grundorsak i allt detta så är det exakt så där det brukar se ut innan en våldsman lyckats få sitt offer isolerat.
För att sedan mörda det.
Ser till att kapa banden med den eller de han tänker förgöra och här blev en hel familj utrotad.
En familj som höll sig för sig själva och som mer och mer isolerade sig.

Men det kan även vara H som är grundorsaken.
Jag kan se en massa olika grundorsaker i det här och för egen del vill jag försöka komma på vilken den kan vara.
Citera
2019-03-14, 02:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lorsandors
Exakt! Gav fingret åt...... ja, vad? Hela världen, eller?
Och varför?
Han borde väl ha varit glad över att familjen kunde bo tillsammans på heltid och i närheten av hans viktiga jobb?
Varför dröjde flytten dit så länge och varför dessa småflyttar inom Gbg först? Ska man ge O skulden som grundorsak i allt detta så är det exakt så där det brukar se ut innan en våldsman lyckats få sitt offer isolerat.
För att sedan mörda det.
Ser till att kapa banden med den eller de han tänker förgöra och här blev en hel familj utrotad.
En familj som höll sig för sig själva och som mer och mer isolerade sig.

Men det kan även vara H som är grundorsaken.
Jag kan se en massa olika grundorsaker i det här och för egen del vill jag försöka komma på vilken den kan vara.

Han fick kritik av sin chef för att han uteblev från jobbet. "Hans enda svaghet." Han blev tvingad att gå ned tio procent i arbetstid. Han fick inte besked kring professuren, men postumt blev han "professor". Jag tror inte han hade blivit professor om han levt och att O förstod det själv. Man drog ut på det... han höll inte måttet, tror jag.

Enligt "Fagelidetbla" blev hans sista (?) artikel i november 2017 kritiserad...

Det kan ha legat nära till hands att skylla på döttrarna. Under allt detta kan han även ha ställt till med något som gjorde döttrarna sjuka/trötta. Han verkar ju ha varit en Dr Jekyll och Mr Hyde-typ.

Citat:
Ursprungligen postat av Fagelidetbla
Det här fallet har berört mig djupt. På en del håll har det beskrivits att O.H är en högpresterande person på en hög akademisk nivå. Jag undrar om inte den bilden behöver korrigeras. Visst han har skrivit en del böcker och artiklar men har han inte tappat greppet? Läs hans senaste artikel i Skattenytt (2017, nr 11-finns på nätet). Håller den verkligen måttet för en blivande professor? Nu är jag inte så bevandrad inom momsjuridiken men tycker att artikeln saknar stringens och en logisk röd tråd, se en del märkliga exempel i fotnötterna. Artikeln har heller inte tagits upp på momsinstitutet.se, trots att O.H var ordförande för detta. Har hört på en del håll att han fick kraftig kritik för artikeln-något som kanske la ytterligare sten på bördan som gjorde att han drevs mot en psykos?
Senast redigerad av rappytt 2019-03-14 kl. 02:49.
Citera
2019-03-14, 03:09
Medlem
Citat:
Han fick kritik av sin chef för att han uteblev från jobbet. "Hans enda svaghet." Han blev tvingad att gå ned tio procent i arbetstid. Han fick inte besked kring professuren, men postumt blev han "professor". Jag tror inte han hade blivit professor om han levt och att O förstod det själv. Man drog ut på det... han höll inte måttet, tror jag.

Enligt "Fagelidetbla" blev hans sista (?) artikel i november 2017 kritiserad...

Det kan ha legat nära till hands att skylla på döttrarna. Under allt detta kan han även ha ställt till med något som gjorde döttrarna sjuka/trötta. Han verkar ju ha varit en Dr Jekyll och Mr Hyde-typ.

Förnärmad? Kränkt?

Ser just nu "A killer among us" på ID Discovery, handlar om BTK- mördaren(Dennis Rader).
När han satt och skröt under förhören med sig så hade han sagt: "Det är svårare att strypa någon än man tror".
Då kom jag att tänka på tråden och Agnes och Moa och Hanna och hur det av en ME- lobbyist påstås att strypning av en människa går ganska fort och tydligen också är ett ganska barmhärtigt sätt att döda någon på.
Men här har vi en erfaren strypare som nog vet vad han pratar om när han Dennis vittnar om att
I went back to finish the job on Kathryn. And she was fighting. And at that point in time, I'd been fighting her and I just -- and then I heard some -- I don't know whether I was basically losing control. The strangulation wasn't working on her and I used a knife on her.

I Bjärred kan det inte heller ha gått helt lätt med tanke på att två av de tre offren även var kvävda.
Senast redigerad av lorsandors 2019-03-14 kl. 03:46.
Citera
2019-03-14, 04:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av livingthing
är detta det du menar? ser ut som kyrkliga budskap

https://minfil.org/87c2z6d1b1/6368A9CA-73CF-4038-80F7-86145C605A2D.jpeg

Citat:
Ursprungligen postat av Ohfyfarao
Angående den länkade Facebookvideon som lades ut. Vad som kan utläsas är Jeremia 31 vers är svårt men det intressanta är vad kapitlet handlar om.

Sedan står det något om ”kyrkans basålder =” något som jag inte kan tyda

Även ”genom historien efter ...”
Under detta står ”idag” samt ”framtiden”

Detta ger mig lite rysningar.

Vem det är som figurerar i videon vet vi ju inte. Men kanske värt att tänka över lika mycket som andra spekulationer.

Hälsningar/ en som tvingades in i sekt som barn

Det här var intressant, reaktionen när länken till bilden på nytt dök upp i tråden var också anmärkningsvärd.
Citera
2019-03-14, 06:26
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Den borde fascinera även dig eftersom den färdigställdes den 2 augusti och var lika nedlusad med fel och konstigheter som den betydligt kortare testamentstexten. - Momsskriften kan sägas ha varit det första varningstecknet på att något var i olag, men för att förstå detta måste man vara både lyhörd och öppen för hur det mänskliga psyket kan manifestera sig.

Nu finns också ett ruggigt facit. - Med andra ord har den lilla lathunden mycket att lära oss - och då menar jag inte bara betr. moms.

Ifrågasätter också att det var version 2 som färdigställdes fem år efter version 1; bara detta är något av ett varningstecken.
Håller totalt med!
Alla vi som inte köper Oskars trevliga sida, ( som är minimal, vad jag tror? )
Jag ser en väldigt narcissistisk man, men utesluter inte andra obehagliga hemligheter i familjens hem.
Hanna är en typisk undergiven kvinna. Obehagligt! Speciellt de äckliga Oskars vänner här, de får bete sig det vidrigaste i denna tråd, mobba, skrämma bort tråddeltagare utan några konsekvenser, de/ni är onda, och ni vet vilka ni är!
Citera
2019-03-14, 06:34
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ja väldigt tjusigt! Barnen var ett bihang till mördaren/mördarna, att avlägsna vid hens/deras önskan! Vidrigt är bara förnamnet!
Citera
2019-03-14, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Var det så rent faktamässigt? Det var väl via ett omdiskuterat PM som reviews förmedlade.
Det PM;et påstås väl ha Oskars kollegor som källa. Jag tror att det är en av få autentiska vittnesmål från människor som faktiskt kände någon av föräldrarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in