Citat:
Ursprungligen postat av
zilvereko
Fattar du inte att det är en annan skribent jag frågar om ME? En person som själv är drabbad, men som anhörig. Inte dig. Du behöver inte hugga på precis allt.
Jag glömde tillägga att det vore väl bättre du sjöng ur skägget?
Din nyfikenhet är falsk.
Du misstror ME sjuka till fullo; att det är föräldrar som skapar barnens sjukdom.
Sen nån avundsjuka med tanke på att du återkommer till välbärgade hela tiden; klasskillnader.
Citat:
Ursprungligen postat av
rappytt
När jag läser i tråden hur ilskna nick försöker preja ut nick som bryr sig med att de "inte bryr sig för att de inte accepterar ME" kan det vara precis det motsatta som gäller. "ME" är en praktisk slask att ta till i stället för att skärskåda sina relationer på en neutral plats, bortom sjuksalar och diagnoser.
Nej, rapytt. Det är skenheligheten jag reagerar på - det är i grunden exakt samma framfart som du ägnar dig åt dvs att förtala ME-sjuka.
Skillnaden är att du avskyr mer öppet.
Det är väldigt tragiskt eftersom det handlar om två döda barn som de facto fått diagnos av läkare.
Du tycks tro att du gör en välgärning när du förtalar barn som är sjuka - och vad det beträffar Agnes och Moa så kränker du dem snarare en gång till.