Citat:
Du får gärna bevisa att tornets kärna inte skulle kunna stå av sig självt.Tornets kärna och perimeterkolumner var byggda för att i kombination med golvbalkarna hålla uppe all vikt ovanför.
Tornets kärna skulle inte ens kunnat stå upp för sig själv.
Tornets fasad (perimeterkolumner) skulle inte kunnat stå upp för sig själv.
Golvplanen var byggda för att tåla sin egen vikt + 1300 ton, men de fick 45,000 ton (och alltmer desto längre ned) på sig.
Det här är INS Vikramaditya som är Indiens största hangarfartyg. Hon väger mindre än 45,000 ton, något du tycker ett kontorsgolv borde kunna bromsa upp när det kommer nedfarande..
Förstår du nu?
Ja, här på jorden har vi något som heter gravitation - men ute i rymden har du teoretiskt rätt - där skulle tillräckligt många våningsplan till slut kunnat bromsa upp INS Vikramaditya eller toppen av WTC..
Menar du att någon gjort ett seriöst försök men misslyckats?
Det gjorde jag - jag länkade den oklippta filmen med ljud, där framgår tydligt att explosionerna skedde långt innan kollapsen. Här är länken igen om du glömt den: https://youtu.be/A0Aokg0PBBE
Denna film, fulklippt av truthers så man inte fick se sprängningarna innan kollapsen, och helt utan ljud, trodde du alltså visade hur ett hus revs med sprängladdningar under själva raset.. men så var det ju inte.
Tornets kärna skulle inte ens kunnat stå upp för sig själv.
Tornets fasad (perimeterkolumner) skulle inte kunnat stå upp för sig själv.
Golvplanen var byggda för att tåla sin egen vikt + 1300 ton, men de fick 45,000 ton (och alltmer desto längre ned) på sig.
Det här är INS Vikramaditya som är Indiens största hangarfartyg. Hon väger mindre än 45,000 ton, något du tycker ett kontorsgolv borde kunna bromsa upp när det kommer nedfarande..
Förstår du nu?
Ja, här på jorden har vi något som heter gravitation - men ute i rymden har du teoretiskt rätt - där skulle tillräckligt många våningsplan till slut kunnat bromsa upp INS Vikramaditya eller toppen av WTC..
Menar du att någon gjort ett seriöst försök men misslyckats?
Det gjorde jag - jag länkade den oklippta filmen med ljud, där framgår tydligt att explosionerna skedde långt innan kollapsen. Här är länken igen om du glömt den: https://youtu.be/A0Aokg0PBBE
Denna film, fulklippt av truthers så man inte fick se sprängningarna innan kollapsen, och helt utan ljud, trodde du alltså visade hur ett hus revs med sprängladdningar under själva raset.. men så var det ju inte.
Och nej rörelseenergin och vikten ökar inte ju längre ner man kommer. I så fall du själv eller någon annan i världen kunnat demonstrerat det i ett experiment på mindre skala.
Jag kollade på den länken du gav mig och jag är inte alls övertygad då det hörs höga smällar i samband med kollapsen. Du lär påstå att det är våningsplan som träffar varandra, jag tror det är en del av explosionerna.
En annan video visar explosioner efter att byggnaden börjat rasa: https://www.youtube.com/watch?v=hdqWRHe4AKs
Citat:
Världen är även full av människor som är för rädda för att tro att detta skulle kunna vara gjort av våra makthavare.Jodå, världen är nämligen full av folk som mer än gärna tror på en spännande youtubefilm eller påståenden från kompisar, men inte har ens en minsta fundering på att göra en ansats att ta del av det officiella materialet. Det är bara att titta här i tråden - det är endast en bråkdel av alla truthers här som ens verkar ha ägnat tre minuter åt NISTs FAQ. De flesta verkar knappt ens förstå vad de försöker påstå...
Ja, okunskap är trist.
Ja, okunskap är trist.
Om du nu har läst hela NIST rapport och tror på den tycker jag du borde ha kommit med mer övertygande bevis för building 7 t.ex.