Citat:
Ursprungligen postat av
Pressombudsmannen
Det fanns 110 våningar per torn. Om varje våningsplan kan tåla 1300 ton betyder det att varje våning bromsar rörelsekraften mer mer för varje våning tills allt stannar upp.
Tornet är ju byggt för att hålla uppe all vikt som är ovanför.
Tornets kärna och perimeterkolumner var byggda för att i kombination med golvbalkarna hålla uppe all vikt ovanför.
Tornets kärna skulle inte ens kunnat stå upp för sig själv.
Tornets fasad (perimeterkolumner) skulle inte kunnat stå upp för sig själv.
Golvplanen var byggda för att tåla sin egen vikt + 1300 ton, men de fick 45,000 ton (och alltmer desto längre ned) på sig.
Det
här är INS Vikramaditya som är Indiens största hangarfartyg. Hon väger
mindre än 45,000 ton, något du tycker ett kontorsgolv borde kunna bromsa upp när det kommer nedfarande..
Förstår du nu?
Citat:
Enligt dig så accelererar snarare fallet på grund av att det blir mer fallande massa?
Ja, här på jorden har vi något som heter gravitation - men ute i rymden har du teoretiskt rätt - där skulle tillräckligt många våningsplan till slut kunnat bromsa upp INS Vikramaditya eller toppen av WTC..
Citat:
Varför finns det ingen som har kunnat skapa en simulering av kollapsen eller göra något liknande i mindre skala?
Menar du att någon gjort ett seriöst försök men misslyckats?
Citat:
Angående byggnad 7 visa jag dig ett klipp. Du påstår att det är kompression av luft. Exakt som du påstår om world trade center 1 och 2. Kan du bevisa att det är luftkompression?
Det gjorde jag - jag länkade den oklippta filmen med ljud, där framgår tydligt att explosionerna skedde långt innan kollapsen. Här är länken igen om du glömt den:
https://youtu.be/A0Aokg0PBBE
Denna film, fulklippt av truthers så man inte fick se sprängningarna innan kollapsen, och helt utan ljud, trodde du alltså visade hur ett hus revs med sprängladdningar under själva raset.. men så var det ju inte.