2019-03-13, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgT
Jag har bedrivit en parallellutredning i många år. Det jag kommit fram till hittar du inte i någon tidning. När polisen löst mordet märker du att jag har rätt.

Haha. Skulle gärna ta del av ditt utredningsmaterial där du lyckats lösa frågan om motivet.

Det är inte ens säkert att motivet blir klarlagt även om gärningsmannen blir gripen och lagförd.

Endast gärningsmannen vet vad han hade för motiv. Hur du lyckats spekulera dig fram till ett enda motiv som det enda tänkbara motivet skulle jag gärna vilja veta.

Bifoga nu ditt utredningsmaterial från din ”parallellutredning”.

Har du även kallat in människor på förhör och varit på brottsplatsen och rekognoscerat?

Har du förhört vittnen och genomfört egna toppsningar också?

Är det bara detta fall du ”utreder” eller har du flera pågående parallellutredningar parallellt med parallellutredningen?
Senast redigerad av DrSilverdufva 2019-03-13 kl. 19:36.
Citera
2019-03-13, 19:33
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Jag har bedrivit en parallellutredning i många år. Det jag kommit fram till hittar du inte i någon tidning. När polisen löst mordet märker du att jag har rätt.
Tramsbyxa.

Allt utom sånt som rör DNA-matchningen känns just nu riktigt tröttsamt. Det här och i förlängningen de öppna släktforskningsbankerna är polisens enda chans.
Citera
2019-03-13, 19:41
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Jag gissar att personen kommer att topsas snarast, trots polisens uttalande om att agera nästa vecka.

Jag tror även att någon närstående till personen som snart ska få ”träffa topsen” har läckt obekväm information om den eventuella GM då hen förstod att DNA-spårningen effektiviserats.

Genom att offentliggöra att någon ska topsas samtidigt som man ger sken av att det inte är någon överhängande brådska med aktionen är både ett hot och lite av dess motsats från utredarnas sida, om jag får spekulera. Det ger utrymme för efterlängtat läckage från stressade närstående (som jag kan tänka mig finns) samt kanske även från GM själv, menar jag.

Vi får se.
Citera
2019-03-13, 19:42
Medlem
Besudlarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikke1980
Antagligen för att det inte är 50% träff.
Svårt dock att förklara varför man går ut med denna topsning.

Kanske för att man redan har span på den MGM
Citera
2019-03-13, 19:57
Medlem
Har himla svårt att tro att de skulle topsa hennes bror, om de misstänkte att systern är exempelvis en 6-männing till GM. Vad skulle vara syftet? I så fall borde de topsa kusiner och sysslingar för att komma närmare. Håller dock med om att det är märkligt att de går ut med topsningen om de har klara indikationer på att killen som ska topsas är GM.
Citera
2019-03-13, 20:07
Medlem
Citat:
Allt annat är uteslutet. Det är därför jag är säker.
Det är ju precis tvärtom, detta är nog det mest uteslutna spåret av alla.
Citera
2019-03-13, 20:10
Medlem
Polisen lär ha sina orsaker till agerandet. Det är klart att man inte gör så för att det är kul. Antagligen hittade man denne gubbe ganska fort genom någon typ av granskning eller motsvarande. Och nu sitter han snart. Med tanke på att de ska topsa honom så lever han ju.
Citera
2019-03-13, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cornerofhope
Polisen lär ha sina orsaker till agerandet. Det är klart att man inte gör så för att det är kul. Antagligen hittade man denne gubbe ganska fort genom någon typ av granskning eller motsvarande. Och nu sitter han snart. Med tanke på att de ska topsa honom så lever han ju.

Absolut. Men borde polisen inte vara orolig att gärningsmannen gör någonting oberäkneligt utifrån detta agerande. Gärningsmannen kan ju faktiskt gå bersärk med en kniv igen, eller suicidera. Känns som en lite väl risktagande manöver av Staaf & co.

Alternativet är ju om gärningsmannen är död, sitter inlåst eller sitter som en grönsak på något sjukhem.
Citera
2019-03-13, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikke1980
Antagligen för att det inte är 50% träff.
Svårt dock att förklara varför man går ut med denna topsning.

Bara spekulationer men det skulle kunna bero på att polisen befarar att det finns en läcka och att gm skulle fått reda på den här informationen ändå. Lite konfunderad över att många av personerna i tråden som utgett sig för att veta vem gm är har sagt att han aldrig kommer att åka fast. Får inte ihop det ens med ett trollande.

Bara spekulationer, som sagt. Men att gå ut i media med uppgifter som antyder att man är nära ett uppklarande, det är ju ett sätt att kommunicera till gm att man har honom under uppsikt? Signalera att loppet är kört så det är ingen idé att fly. Det bygger på att polisen befarar att det kan finnas en läcka, antar jag.
Citera
2019-03-13, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrSilverdufva
Absolut. Men borde polisen inte vara orolig att gärningsmannen gör någonting oberäkneligt utifrån detta agerande. Gärningsmannen kan ju faktiskt gå bersärk med en kniv igen, eller suicidera. Känns som en lite väl risktagande manöver av Staaf & co.

Alternativet är ju om gärningsmannen är död, sitter inlåst eller sitter som en grönsak på något sjukhem.
Ja, så är det. Verkar märkligt att de skulle riskera sådant. Kan inte förklarar detta. Men vi saknar ju pusselbitar.
Citera
2019-03-13, 20:34
Medlem
Det är nu nära att detta mysterium får sin förklaring, och det är inte en dag för tidigt. Jag hade gett upp, det ska jag erkänna. Det borde anordnas en minnesstund vid mordplatsen när fanskapet plockas in. Och så borde TV, helst GW, få följa med polisen dagen de gör gripandet och filma alltihop och låta Staaf boja honom, det han han förtjänat efter 15 års slit.
Citera
2019-03-13, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cornerofhope
Det är nu nära att detta mysterium får sin förklaring, och det är inte en dag för tidigt. Jag hade gett upp, det ska jag erkänna. Det borde anordnas en minnesstund vid mordplatsen när fanskapet plockas in. Och så borde TV, helst GW, få följa med polisen dagen de gör gripandet och filma alltihop och låta Staaf boja honom, det han han förtjänat efter 15 års slit.

Sjukt , sjukt spännande om vi nu snart kan få svar efter alla dessa år vem det är och varför han gjorde det .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in