2019-03-13, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
Att polisen läcker måste betyda att man fått träff.

Hur menar du?
Citera
2019-03-13, 18:29
Medlem
Diversifierats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mckenzy
Att man väntar med topsning , kan det vara att personen bor en bra bit från Sverige , och varför gör han det isåfall ?

Skulle kunna vara, eller att den misstänkte är tillfälligt utomlands.

Men det verkar ju som att man kallar till topsning brevledes. Skickas brevet denna vecka så lär man väl satt ett datum nästa vecka. Så det behöver inte tyda på nånting i guess.
Citera
2019-03-13, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diversifierat
Skulle kunna vara, eller att den misstänkte är tillfälligt utomlands.

Men det verkar ju som att man kallar till topsning brevledes. Skickas brevet denna vecka så lär man väl satt ett datum nästa vecka. Så det behöver inte tyda på nånting i guess.

Om man är ruskigt nära en träff ( tjejens dna 50 % likt GM) då VET man ju att här får man napp.
Varför åker man inte bara hämtar in en sådan person?
Självmord/flykt måste ju vara otroligt överhängande om man träffat rätt och skickar kallelsen brevledes.

Ulricehamn, vad hände där? Jo polisen ringde på dörren. I väntan på svaret på topsningen så tog han självmord. Borde man inte lära sig ngt nån gång? Kanske inte dom vassaste knivarna i lådan som jobbar på Polisen normalt sett visserligen.....
Citera
2019-03-13, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalleCb
Om man är ruskigt nära en träff ( tjejens dna 50 % likt GM) då VET man ju att här får man napp.
Självmord/flykt måste ju vara otroligt överhängande om man träffat rätt och skickar kallelsen brevledes.

Ulricehamn, vad hände där? Jo polisen ringde på dörren. I väntan på svaret på topsningen så tog han självmord. Borde man inte lära sig ngt nån gång? Kanske inte dom vassaste knivarna i lådan som jobbar på Polisen normalt sett visserligen.....

Antagligen för att det inte är 50% träff.
Svårt dock att förklara varför man går ut med denna topsning.
Citera
2019-03-13, 18:42
Medlem
Diversifierats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalleCb

Det är obegripligt. Men jag antar att de heller inte kan anhålla nån baserad på statistisk sannolikhet. Så även om de åker hem till nån och topsar, så måste de lämna personen igen i avvaktan på svar. I så fall gör det ingen större skillnad att man även kallar via brev.

Men detta är förutsatt att man inte får anhålla på statistisk grund. Jag kan tycka att om sannolikheten är stor att man är rätt man på spåren, baserat på gendata, så borde man få anhålla personen, även om inga andra bevis finns.
Citera
2019-03-13, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diversifierat
Det är obegripligt. Men jag antar att de heller inte kan anhålla nån baserad på statistisk sannolikhet. Så även om de åker hem till nån och topsar, så måste de lämna personen igen i avvaktan på svar. I så fall gör det ingen större skillnad att man även kallar via brev.

Men detta är förutsatt att man inte får anhålla på statistisk grund. Jag kan tycka att om sannolikheten är stor att man är rätt man på spåren, baserat på gendata, så borde man få anhålla personen, även om inga andra bevis finns.

Även om losern tar självmord så sparar vi in kostnader för honom på anstalt framöver.
Men framförallt dom anhöriga vill ju ha någon typ utav förklaring, som dock säkert skulle utebli även i en rättegång ( psykopater förnekar för det mesta även om det föreligger 100 % bevis).
Så ngn förklaring till dådet lär vi ändå inte få.
Så om losern tar självmord kanske inte spelar ngn jätteroll ändå....
Citera
2019-03-13, 18:56
Medlem
Readyfreddies avatar
Om man nu har tydliga indikationer på att man är rätt gubbe på spåren och han nu till exempel bor i Australien måste man väl kunna be australiensisk polis att anhålla honom? Nästa vecka packar så Staaf badbyxorna och reser ner för topsning.
Citera
2019-03-13, 19:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mess11
Tittar man på kniven, som mer eller mindre var en leksaksstillet som jag själv skulle passat på om jag skulle skala ett äpple, och hur korkat GM beter sig efter mordet, så måste det ju varit någon svagsint eller yngre person som gjort det. Vem tar vad som är i allt väsentligt är en vinglig pennkniv om de ska mörda någon? Vem slänger av sin mössa efter mordet i ett metro-ställ? Kastar kniven på platsen? Osv. Visst kan det väl tänkas att någon fysiskt stabil person som är trygg i sin styrka känner att han kan mörda med en sådan kniv, men i kombination med kniven som slängs på platsen, mössan i ett metroställ och att han inte åkt fast för något annat efter känns det osannolikt.

Visst kan det ha funnits något form av motiv bakom -- men jag kan inte tänka mig att det är någon form av fungerande kriminell verksamhet som sanktionerat och/eller orsakat detta. Men visst hade det kunnat vara någon typ av orättvist behandlat ostabil tonåring som gav sig på ungen för att hämnas mot familjen, säkert ganska ovanligt, men så är det ju ibland.

Jag tror själv på tokig-rasist-spåret. Någon som haft maniska tankar, hade sovit väldigt dåligt en tid, så tillslut gick han ut och högg första person som uppfyllde kriterierna för hans illvilja. Dom har ju pratat om besinningslöst våld mot grabben. Okunnigt utfört av en Nordeuropé. Tidigt på morgonen.

Motivet är ganska klart. Det rör sig om en person vars småsyskon blivit trakasserad av brottsoffret. Svårare än så är det inte.
Citera
2019-03-13, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgT
Motivet är ganska klart. Det rör sig om en person vars småsyskon blivit trakasserad av brottsoffret. Svårare än så är det inte.

Det där kan du knappast veta. Det kanske är så. Men motivet vet endast gärningsmannen. Varför uttala dig så självsäkert? Du tappar all trovärdighet.
Citera
2019-03-13, 19:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DrSilverdufva
Det där kan du knappast veta. Det kanske är så. Men motivet vet endast gärningsmannen. Varför uttala dig så självsäkert? Du tappar all trovärdighet.

Allt annat är uteslutet. Det är därför jag är säker.
Citera
2019-03-13, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgT
Allt annat är uteslutet. Det är därför jag är säker.

Nej. Vart har du fått det ifrån? Svarar inte mer på dina inlägg om du inte motiverar din självsäkerhet med resonemang, källhänvisningar eller åtminstone tidningsartiklar. I nuläget framstår du som dum i huvudet.
Citera
2019-03-13, 19:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DrSilverdufva
Nej. Vart har du fått det ifrån? Svarar inte mer på dina inlägg om du inte motiverar din självsäkerhet med resonemang, källhänvisningar eller åtminstone tidningsartiklar. I nuläget framstår du som dum i huvudet.

Jag har bedrivit en parallellutredning i många år. Det jag kommit fram till hittar du inte i någon tidning. När polisen löst mordet märker du att jag har rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in