Resultat: Tror du MJ är skyldig?
Ja
57,59%
827 röster
Nej
19,57%
281 röster
Är osäker
15,67%
225 röster
Bryr mig inte
7,17%
103 röster
2019-03-13, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maskalanaha
Har sett Paris i LA när jag var där för ett par år sedan och hon är faktiskt mulatt. Mörkare än Mariah Carey. Dock anser jag det säkert att han inte blev biologisk pappa genom gammal hederligt sex, sex med kvinnor tror jag inte han har haft.

Enligt Lisa Marie Presley, som han var gift med, hade de ett vanligt sexuellt samliv.
Det har hon sagt i flera intervjuer, både under och efter äktenskapet.
Citera
2019-03-13, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av derivat
Så i din hjärna är det samma sak, wade och james är samma sak som chandler.
Alla som anklagar MJ är lögnare eftersom chandler var det (om han nu var det).
Jisses.

Nej. Vad jag säger är att man inte ska ta allas ord som 100% sanning rakt av. Chandler-fallet visar att pengar är en enormt stor drivkraft. Så kan det var i detta fallet också. I synnerhet när man ser hur extremt opålitlig Robson har varit i alla vittnesmål sedan den dagen han outade de påstådda övergreppen.
Senast redigerad av Endryt 2019-03-13 kl. 15:23.
Citera
2019-03-13, 15:24
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endryt
Såg någon i familjen Jackson som fick komma till tals
Eller någon tidigare domare som dömer ut Robson fullständigt?
Eller alla bokförlag som kallar Robson patologisk lögnare?
Eller någon av Jacksons alla vänner?
Eller någon av de hundratals med barn som säger att Jackson aldrig någonsin gjorde något sexuellt med dem?

Nej, just det! Dokumentären är inte objektiv fakta och journalistik. Den är en partsinlaga, noga regisserad till Safechuck och Robsons fördel.

Dan Reed, regissören har tidigare gjort film om pedofiljägare. Antlingen är han väl själv utsatt som barn eller så ser han pedofiler överallt. Han verkar i vilket fall ha en passion för detta och rider på metoovågen för att bygga karriär.

Det här är 4 timmar av bra skådespel och pengar är givetvis moroten. finns inte en chans i helvetet att dessa två män kommer gå gratis ifrån detta.

Googlade även på rättegången 2005 där dessa gossar satt och ljög, och även där kämpade MJ efter rättegången med inspelade telefonsamtal av den pappa som anmälde mj för övergrepp på sin son.

Denna pappa verkar också lidit av psykiska problem och tog själv livet av sig efter MJ's död.

Kan dessa två gossar som sitter och snackar här också ha en bakgrund med diagnoser etc? Jag tänker, deras föräldrar kan väl ändå inte vara hundra i skallen som var med på detta?
Citera
2019-03-13, 15:27
Medlem
Citat:
Enligt Lisa Marie Presley, som han var gift med, hade de ett vanligt sexuellt samliv.
Det har hon sagt i flera intervjuer, både under och efter äktenskapet.

Det fattar ju vem om helst att det var uppgjort och ett betalt PR äktenskap. Hon har skrivit på kontrakt för vad hon får avslöja/säga och inte.
Citera
2019-03-13, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maskalanaha
Det fattar ju vem om helst att det var uppgjort och ett betalt PR äktenskap. Hon har skrivit på kontrakt för vad hon får avslöja/säga och inte.

Nej, den makten hade han inte över henne. Hon hade redan sina miljarder. Om de hade sex eller ej hade hon ingen anledning att ljuga om. Att de hade sex betvivlar jag inte. Men om han njöt av det är en annan femma.

Däremot håller jag med om att båda hans äktenskap var kraftigt iscensatta och ren PR.
Citera
2019-03-13, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av derivat
Jag märker att du hemskt gärna vill kasta skit på wade och försvara pedofilen MJ. Men om vi riktar in oss på dokumentären ser du några hål i wade och james berättelser?

För att det finns bevis på att Wade har ljugit många gånger de senaste åren.
Nej i själva dokumentären så kan jag inte se några hål, varför skulle det finns hål, allt kan ju fortfarande stämma förutom våldtäkterna och groomingen?
Det man kan se är att de ger inte så mycket ansvar till sina mödrar, trots att i Wades fall, så var det hans mamma som gjorde allt för att komma närmare MJ. Sedan var det hon som frågade om hjälp för att kunna invandra till USA. Så själva groomingen verkar inte stämma så mycket, enligt vad hon själv har sagt tidigare.
Citera
2019-03-13, 15:35
Medlem
Citat:
Nej, den makten hade han inte över henne. Hon hade redan sina miljarder. Om de hade sex eller ej hade hon ingen anledning att ljuga om. Att de hade sex betvivlar jag inte. Men om han njöt av det är en annan femma.

Däremot håller jag med om att båda hans äktenskap var kraftigt iscensatta och ren PR.

Jo men även hon hade ju problem med sin image i hollywood. Hon har ju aldrig varit känd för att vara 100% frisk i huvudet hon heller. PR kuppen var en win win för de båda, trodde de.
Citera
2019-03-13, 15:37
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrafty
Det finns extremt sällan några "bevis" i fall om sexualbrott. Med denna "oskyldig till motsatsen bevisats"-logiken som många envisas med finns knappt några sexualförbrytare på denna planet.
Fast nej. De två dårarna i Sverige fanns det en masa bevis mot och de fälldes. Pedofiler brukar ha en massa barnporr på sina datorer och det var så det uppdagades. En av offren gjorde en anonym träd här och denne peppades att gå till polisen.

Med RKelly fanns det också bevis då han filmade när han hade sex med minderåriga.

Vem som helst borde ha kunnat hitta nåt hos MJ.

Jag håller med om att indicierna pekar mot MJ särskilt då jan utsatts själv. Men alla blir inte som sina föräldrar. En del blir tvärtom fast de är få. Men statistik ensamt kan inte döma någon.

Jag har sett en film med vattenkrig med ballonger hemma hos Jackson. Om han skall kritiseras för något så är det nog att han inte insåg att han själv var vuxen. Han sa att han alltid vann dessa krig. Ja såklart han var större och starkare. Men han verkade se sig som ett av barnen.

Det verkar inte som han drog upp dem i en vuxen värld utan själv klev ned i en barnslig värld fri från vuxnas krav och förväntningar och framförallt dömanden.

Mpnga känsliga människor gör samma sak fast med djur. Att man har mpnga djur innebär inte att man bedriver tidelag.

I vår värld så drar vi paralleler till sex ideligen. Jackson fick avsmak för sex redan i barndomen då han tvingades höra på sina bröders sex med fans under turneerna. Folk som blir antastade som barn kan få väldiga problem med intimitet och Jacksson var hysteriskt blyg och fick inte en fungerande relation med en kvinna. Detta var hans högsta dröm innan han dog vilket framgår av privata inspelade telefonsamtal med en vuxen kvinnlig vän. Hon var gift och maken spelade in samtalen.

Man måste höra alla sidor. Inte bara känna
Citera
2019-03-13, 15:42
Medlem
AlbusPercivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Fast nej. De två dårarna i Sverige fanns det en masa bevis mot och de fälldes. Pedofiler brukar ha en massa barnporr på sina datorer och det var så det uppdagades. En av offren gjorde en anonym träd här och denne peppades att gå till polisen.

Med RKelly fanns det också bevis då han filmade när han hade sex med minderåriga.

Vem som helst borde ha kunnat hitta nåt hos MJ.

Jag håller med om att indicierna pekar mot MJ särskilt då jan utsatts själv. Men alla blir inte som sina föräldrar. En del blir tvärtom fast de är få. Men statistik ensamt kan inte döma någon.

Jag har sett en film med vattenkrig med ballonger hemma hos Jackson. Om han skall kritiseras för något så är det nog att han inte insåg att han själv var vuxen. Han sa att han alltid vann dessa krig. Ja såklart han var större och starkare. Men han verkade se sig som ett av barnen.

Det verkar inte som han drog upp dem i en vuxen värld utan själv klev ned i en barnslig värld fri från vuxnas krav och förväntningar och framförallt dömanden.

Mpnga känsliga människor gör samma sak fast med djur. Att man har mpnga djur innebär inte att man bedriver tidelag.

I vår värld så drar vi paralleler till sex ideligen. Jackson fick avsmak för sex redan i barndomen då han tvingades höra på sina bröders sex med fans under turneerna. Folk som blir antastade som barn kan få väldiga problem med intimitet och Jacksson var hysteriskt blyg och fick inte en fungerande relation med en kvinna. Detta var hans högsta dröm innan han dog vilket framgår av privata inspelade telefonsamtal med en vuxen kvinnlig vän. Hon var gift och maken spelade in samtalen.

Man måste höra alla sidor. Inte bara känna

Det där var bland det dummaste jag har läst, det är väll självklart att han ska säga "jag vinner alltid vattenkrigen" det är ju för att det är kul att pika resterande deltagare oavsett om de är barn eller inte, du tror på allvar inte att han menade att han verkligen var bättre en dom?

Det är som när jag ska spela FIFA med lillgrabben då är det alltid "lillkillen vill du bli spöad på fifa lite"
Citera
2019-03-13, 15:55
Medlem
Zalkmans avatar
Citat:
Såg någon i familjen Jackson som fick komma till tals
Eller någon tidigare domare som dömer ut Robson fullständigt?
Eller alla bokförlag som kallar Robson patologisk lögnare?
Eller någon av Jacksons alla vänner?
Eller någon av de hundratals med barn som säger att Jackson aldrig någonsin gjorde något sexuellt med dem?

Nej, just det! Dokumentären är inte objektiv fakta och journalistik. Den är en partsinlaga, noga regisserad till Safechuck och Robsons fördel.

Du svarar inte på den enkla fråga som ställdes. Du svarar en fråga med att ställa helt irrelevanta frågor (givet den fråga som du fick) i ett försök att ta bort fokus från den fråga du fick.

Din "argumentation" om man nu kan kalla den det, har heller ingen tyngd. Jämför med fallet Armstrong.

Han bemötte alltid dopningsanklagelser med: "I have never tested positive".
Han blev rentvått av en domare.
Han publicerade flera böcker där han skrev om sin karriär och förnekade dopning.
Massor med vänner och kollegor gick ut och försvarade honom från dopningsanklagelser.
Massor med fans gick ideligen ut och försvarade honom och menade att han minsann aldrig hade fuskat.

Betyder det att han var ren? Bevisligen inte.

Svara istället på frågan som ställdes och kom med trovärdiga källor som backar upp dina påståenden. Om du nu "vet" så mycket, redogör för hur du vet.

Enligt min erfarenhet så är det aldrig rök utan eld. En man i trettioårsåldern som sover men små pojkar , insisterar på att hålla dem i handen och spenderar timmar att prata med dem i telefon är uppenbarligen inte normal. Och alla som säger att "han hade ingen barndom", ser ni det som en förklaring? Det finns ju massor med "barnstjärnor" som vuxit upp och blivit normala, så varför skulle han bli så speciell av att ha varit känd som ung?
Citera
2019-03-13, 16:00
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Throwaway1912
Självklart är det brist på hyfs.
Men enligt dina premisser så är mer eller mindre alla rappare pedofiler.

Samt Massor av andra artister, några exempel är:
Lindsay Lohan
Cheryl Cole
Rhianna
Katy Perry
Justin Bieber
Och inte minst Janet Jackson.

https://i2-prod.mirror.co.uk/incoming/article6487499.ece/ALTERNATES/s615b/Janet-Jackson.jpg

Miley Cyrus måste vara extremt mycket pedofil om man ska gå efter alla bilder när hon tar sig i skrevet på scen.
Jag avslutar listan där,för den hade kunnat bli hur lång som helst.

de har väl inte små barn på Scen ?
Miley e ju en pundare å mycket knäpp ! Janet e ju MJ syster
Rappare tar väl sej på byxfickan då byxorna håller på ramla ner
Citera
2019-03-13, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zalkman
Enligt min erfarenhet så är det aldrig rök utan eld. En man i trettioårsåldern som sover men små pojkar , insisterar på att hålla dem i handen och spenderar timmar att prata med dem i telefon är uppenbarligen inte normal.

Ingen rök utan eld säger du. Men återigen, bevis tack! Utan bevis är det bara spekulationer och fördomar.

MJ hade ett ovanligt och udda leverne och intressen - inget snack om saken. Men kanske är det som MJ sa; "Ni ser sex i allt, överallt, hela tiden. Det gör inte jag". För honom var det vi vanliga som var vidriga som ens kunde tänka sex så fort det handlade om barn i hans säng.

Han hade ett starkt behov av att omge sig med pojkar - inget snack om saken. Udda? Absolut!
Då vill vi snabbt slänga på epitetet pedofil - det är enklast så! Men kanske var det inte så, kanske var hans intresse helt icke-sexuellt. Inte ens FBI stora hemliga utredning, där man avlyssnade honom samt hade fysisk bevakning på honom, inte ens då hittade man några som helst bevis för pedofili eller övergrepp. Under 3 års tid! Domstolens 15 000 sidor från de bägge rättegångarna; ingenstans hittade man bevis för något - snarare motsägelser och idel falska vittnesbeskrivningar.

Man måste hålla huvudet kallt. Leta objektiva fakta, konkreta bevis! Inte gå på fördomar eller indicier som att han hade nöjesfält eller sov med pojkar och deras familjer i sitt 200 kvadrat stora sovrum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in