Citat:
Ursprungligen postat av
Kumabjorn
Här kommer våra vägar att skiljas en smula. Jag förstår mycket väl ditt resonemang om att det skulle sätta oerhört stark press på Kim. Som jag ser det finns det två risker med det.
1) Kim agerar pre-emptive, släpper loss robotar på Seoul, särskilt de amerikanska baserna i Sydkorea.
2) Putin kommer att bli rejält byxis om han ser USA och Kina i militärt samarbete. Jag skulle påstå att hela det befriade Östeuropa skulle stå inför en invasion av ryska tanks.
Ja, det är onekligen ett intressant ämne, detta med olika ”Worst-Case Scenarios”, och en ”Revision” i samfällighet mellan Kina - USA och ett flertal andra länder i regionen. Jag vet att det pågår ett arbete för att försöka nå konsensus kring möjligheterna att göra detta.
Man kallar det för,
”Stresstest och revision för att undvika krig”
förutom den press som det skulle sätta på Kim, så är det en mycket intressant indikator av, hur stark motivation har respektive land, EGENTLIGEN, att genom en sådan revision, förebygga och förhindra att krig bryter ut, eller HUR AGERAR VI, ALLA, VID EN KOLLAPS ELLER KATASTROF I NORDKOREA?” ”FINNS FÖRUTSÄTTNINGAR FÖR EN GEMENSAM PLAN.”
————
1. Tror Du verkligen Kim skulle gå till Pre-attack? Han måste ju vara fullstöndigt medveten om konsekvenserna.
2. Putin och Ryssland skall ju självklart ingå i denna ”Revisionshrupp” av länder i regionen.