Citat:
Visst kanske programmet överlevet sig själv. En kompis frågade mig om de som medverkade verkligen var sig själva, eller om allt var ett skådespeleri. Nej, de som programmet brukar följa är nog sig själva, men det är klart att de inte visar alla de gånger som systrarna pratar normalt och snällt med varandra, det blir ju bättre TV att bara ta med när de skriker och svär. Åke är sig själv och har väl någon diagnos ska jag tro. Morgan och OC behöver knappast heller göra till sig för att verka udda, det är väl ingen tillfällighet att TV följer just dessa gossar. Är det bara idioter som är på Ullared undrade min kompis. Nej, knappast, det är väl mest vanligt vardagligt folk som är där, såna som får frågan om vad som var dagens bästa eller sämsta köp. Men för att det ska vara bra TV måste man väl följa de mest udda tjommarna.
Jag undrar det, om de är sig själva. I de första säsongerna kanske men nu känns det mest som de blir inbjudna för att få ihop programmet. Därmed har också programmet tappat sin charm, hur troligt är det att de hemska systrarna från Hofors är så ofta på Gekås och tillbringar stora delar av sommaren där, särskilt med tanke på att åtminstone Gunnel lever ihop med en man? Samma med Åke och hans märkliga fru o svägerska, Pierre som inte ens kan köpa ett par kalsonger utan att fråga mamma. Och att OC o Morgan skulle få lov att hoppa in o jobba överallt i varuhuset..Liite riggat om du frågar mig. Lägg sen till alla nyare ufon, t ex Helene som själv erkänt i nån tidning att hon är så mediakåt att hon inte kan motstå att vara med. Har t o m varit med i Lyxfällan, enligt principen all tv är bättre än ingen tv. Nej jag tror nog det är 90 % skådespel. Trots det kan man inte låta bli att titta. Suck