Resultat: Tror du MJ är skyldig?
Ja
57,59%
827 röster
Nej
19,57%
281 röster
Är osäker
15,67%
225 röster
Bryr mig inte
7,17%
103 röster
2019-03-12, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuningofroslagen
Har kollat på dokumentären och ställer mig på väldigt frågande till varför de inte sa något redan vid första rättegången... inte andra heller men 10 år efter hans död kräver de pengar

Helt sjukt hur pengakåta människan är i säg visst de fick resor , leksaker , smycken m m en sak ja tänkte mest på varför har han kvar de ? Sälj skiten....

Jag är ingen MJ fanboy och jag har aldrig gillat honom i säg men man anklagar inte döda människor då de inte kan försvara sig .

Men herregud människa, förnekelse är knappast något unikt för detta fallet. Se ridskoleskandalen i Sverige, eller killarna på skateboardgymnasiet eller Patrik Sjöbergs historia. Gemensamt för i princip alla barn som utsatts för pedofiler i nära relationer är att de får en jävligt skevt hat/kärleks förhållande till sin förövare och att det helt enkelt blir lättast att förringa eller förneka de man upplevt.

Hälften av alla ridskoleelever visste om eller hade själva blivit utsatta, men de förnekade och reagerade med hat mot den personen som valde att berätta. Exakt samma sak hände på skateskolan, de som vart utsatta vittnade MOT de som talade ut, kommer sanningen fram så blir allt det man förträngt verkligt och sant. Samma sak i Patriks fall när han letade upp pojkar som spelat i samma lag som honom, det sat djupt inne i dessa personer att erkänna vad de varit med om.

Ser du inte sambandet?
Citera
2019-03-12, 12:02
Medlem
Suecotes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flabbergast
Jag tycker gott att man kan ägna några minuter åt att ögna igenom bilderna på denna sida, som visar Michael tillsammans med vissa namngivna pojkar - vissa av bilderna är helt klart komprometterande och av väldigt dubiös karaktär.

https://mjandboys.wordpress.com/2016/05/03/michael-jackson-jonathan-spence-1983-1989/
https://mjandboys.wordpress.com/2016/11/13/michael-jackson-and-james-safechuck-1987-1992/

Intressant sida! Inläggen är från 2016 så långt innan filmen kom ut. Märkvärt är att Anton Glanzelius tillbringade minst en natt tillsammans med MJ efter att den senare uppvaktat Anton, men att deras "vänskap" sedan rann ut i sanden. Kan det vara så att Anton inte släppte till?

Intressant också att norskfödde Omer Bhatti, som varit MJ och hans barn extremt nära, inte vill förneka att MJ var pedofil!
https://mjandboys.wordpress.com/2016/04/23/michael-jackson-and-omer-bhatti-1996-2009/

Intressant utläggning om varför barn försvarar förövare. I filmen framgick att både Robson och Safechuck älskade MJ. "In love with", t.o.m.
https://mjandboys.wordpress.com/2018/09/02/why-michael-jacksons-victims-may-stay-silent/
Senast redigerad av Suecote 2019-03-12 kl. 12:25. Anledning: Tillägg
Citera
2019-03-12, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av verbet
Har man läst Patrik sjöbergs bok om hans uppväxt med övergrepp från sin tränare /styvfar. Så ser man slående likheter.

Även sjöberg ville inte erkänna förens långt senare vad han blivit utsatt för. Och försvarade viljo trots att han innerst inne hatade honom. . Och Jackson och viljo var båda som barn i sinnet. Många likheter.

Om mj var pedo? Definitivt
Flera kärleksbrev om dagen till pojkarna. Telefonsamtal 7 timmar om dagen. Man har hittat nakenbilder på pojkar i hans hem som visserligen är lagligt men ni kan ju själva räkna ut varför mj hade nakenbilder på småpojkar?
Du kanske är den enda som har sett telefonräknigen som visar samtalen?

Inte ens de kunde de visa i dokumentären. Det var några få bilder och brev de kunde få fram.

Det är en kopia av 9/11 dokumentären som bara visar bevis utan att ngn får kritisera.
Citera
2019-03-12, 12:47
Medlem
sagapuhs avatar
Jag har sett dokumentären och är helt övertygad om att MJ var peddo.
Att det tidigare saknats bevis är fel och i filmen tas det upp varför anklagelserna kommer först nu.
Tror även att Culkin varit utsatt och att det är en av anledningarna till hans destruktiva liv.
Citera
2019-03-12, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madey
Undrar hur många av er som försvarar MJ som ens bemödat er att titta på dokumentären. Så jävla tragiskt hur han totalt trasat sönder familjer och barns liv, knappast några solskenshistorier för de offer som valt att tala ut.

"Handlar om pengar" argumentet är helt befängt. Klart som fan det är ett rimligt alternativ att acceptera en settlement där man får 100 miljoner kronor än att chansa i rätten och eventuellt bli begraven i skulder (se hur det gick för städerskan).
Ge mig bevis på övergreppen på Wade så häller jag käft.
Citera
2019-03-12, 12:55
Medlem
derivats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Ge mig bevis på övergreppen på Wade så häller jag käft.

Vad tänker du att det skulle vara för bevis, vad skulle du godta?
Citera
2019-03-12, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av derivat
Vad tänker du att det skulle vara för bevis, vad skulle du godta?
Telefon räkningen? Vittnesmål?
Citera
2019-03-12, 13:15
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sagapuh
Jag har sett dokumentären och är helt övertygad om att MJ var peddo.
Att det tidigare saknats bevis är fel och i filmen tas det upp varför anklagelserna kommer först nu.
Tror även att Culkin varit utsatt och att det är en av anledningarna till hans destruktiva liv.

Culkin var ju redan en barnstjärna med ensam hemma-filmerna. MJ var nog smart nog att inte ge sig på honom. För mycket uppmärksamhet om något skulle gå snett. Det var nog barn till anonyma medelklassfamiljer som han kände sig säker på att våldta.
Citera
2019-03-12, 13:29
Medlem
Är det någon mer än jag som misstänker att MJ opererade sig till att bli vit för att enklare kunna få kontakt med och förgripa sig på vita barn? Det verkar för mig som att han medan han fortfarande var mörk mest utsatte mörka barn, medan han sedan som vit övergick till vita barn.
Citera
2019-03-12, 13:31
Medlem
AlbusPercivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kritik
Är det någon mer än jag som misstänker att MJ opererade sig till att bli vit för att enklare kunna få kontakt med och förgripa sig på vita barn? Det verkar för mig som att han medan han fortfarande var mörk mest utsatte mörka barn, medan han sedan som vit övergick till vita barn.

Vilket psykopat tänkande du har.
Citera
2019-03-12, 13:32
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av verbet
Har man läst Patrik sjöbergs bok om hans uppväxt med övergrepp från sin tränare /styvfar. Så ser man slående likheter.

Även sjöberg ville inte erkänna förens långt senare vad han blivit utsatt för. Och försvarade viljo trots att han innerst inne hatade honom. . Och Jackson och viljo var båda som barn i sinnet. Många likheter.

Om mj var pedo? Definitivt
Flera kärleksbrev om dagen till pojkarna. Telefonsamtal 7 timmar om dagen. Man har hittat nakenbilder på pojkar i hans hem som visserligen är lagligt men ni kan ju själva räkna ut varför mj hade nakenbilder på småpojkar?

Bara att se hans direkta sätt att bete sig i barnens närvaro får varningsklockorna att ringa rätt så jävla högt. Har för mig att han dömts en gång, men friats eller liknande?
Citera
2019-03-12, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlbusPercival
Vilket psykopat tänkande du har.
Bortsett från att det inte är jag som är psykopaten. Det är MJ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in