Citat:
Har kollat på dokumentären och ställer mig på väldigt frågande till varför de inte sa något redan vid första rättegången... inte andra heller men 10 år efter hans död kräver de pengar
Helt sjukt hur pengakåta människan är i säg visst de fick resor , leksaker , smycken m m en sak ja tänkte mest på varför har han kvar de ? Sälj skiten....
Jag är ingen MJ fanboy och jag har aldrig gillat honom i säg men man anklagar inte döda människor då de inte kan försvara sig .
Helt sjukt hur pengakåta människan är i säg visst de fick resor , leksaker , smycken m m en sak ja tänkte mest på varför har han kvar de ? Sälj skiten....
Jag är ingen MJ fanboy och jag har aldrig gillat honom i säg men man anklagar inte döda människor då de inte kan försvara sig .
Men herregud människa, förnekelse är knappast något unikt för detta fallet. Se ridskoleskandalen i Sverige, eller killarna på skateboardgymnasiet eller Patrik Sjöbergs historia. Gemensamt för i princip alla barn som utsatts för pedofiler i nära relationer är att de får en jävligt skevt hat/kärleks förhållande till sin förövare och att det helt enkelt blir lättast att förringa eller förneka de man upplevt.
Hälften av alla ridskoleelever visste om eller hade själva blivit utsatta, men de förnekade och reagerade med hat mot den personen som valde att berätta. Exakt samma sak hände på skateskolan, de som vart utsatta vittnade MOT de som talade ut, kommer sanningen fram så blir allt det man förträngt verkligt och sant. Samma sak i Patriks fall när han letade upp pojkar som spelat i samma lag som honom, det sat djupt inne i dessa personer att erkänna vad de varit med om.
Ser du inte sambandet?