Resultat: Tror du MJ är skyldig?
Ja
57,59%
827 röster
Nej
19,57%
281 röster
Är osäker
15,67%
225 röster
Bryr mig inte
7,17%
103 röster
2019-03-12, 02:23
Medlem
kakelpannas avatar
Varför sa dessa två i filmen i en rättegång mot MJ som de varit i att de inte blivit utsatta? De var inte ens barn då. Nu senare så har de ändrat sig?

Kan vara så att MJ är ett pervo, men kanske inte mot just dessa två?
Citera
2019-03-12, 02:30
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheTrickster
Nu har jag sett båda avsnitten i dokumentären och deras berättelser känns trovärdiga. Såna här upplevelser sitter djupt och är väldigt svåra att prata öppet om. ...Det tog lång tid för Patrik Sjöberg att prata om Nousiaien.

Kan bara instämma att dem fyra timmar långa dokumentären känns mycket trovärdig och deras berättelser är fruktansvärda och det är förståeligt att de hållit allt detta inom sig under så många år. Men de var ju så himla små barn när det startade,

Undrar hur många barn sammanlagt som han förgripit sig på

Bra att filmen nu äntligen kom
Citera
2019-03-12, 03:55
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hem_bränt
Börjar förstå varför nazismen fick ett sådant fäste i Tyskland, ni är värre än ett gäng förintelseförnekare.

Nja snarare är det att likna vid det tyska folket som började tro på judarnas skuld efter lite filmer...

Film har en otroligt suggestiv kraft. Det är därför vi går på bio. Hjärnan kan inte skilja på film och verkligheten. Så att de som sett filmen tror på den är inte konstigt om den bara är klippt på rätt sätt.

De som sett filmer med motsatt story tror lika benhårt på MJ's oskuld.

För oss som tänker funkar det ganska bra att jämföra med R Kelly. Det finns fysiska bevis och en hel arsenal med människor runt honom som vittnar om vad som försiggått.

Runt Michael finns La Toya och människor som vill tjäna pengar. Resten backar upp Michael.
Senast redigerad av Gertrud1 2019-03-12 kl. 03:57.
Citera
2019-03-12, 05:52
Medlem
Har kollat på dokumentären och ställer mig på väldigt frågande till varför de inte sa något redan vid första rättegången... inte andra heller men 10 år efter hans död kräver de pengar

Helt sjukt hur pengakåta människan är i säg visst de fick resor , leksaker , smycken m m en sak ja tänkte mest på varför har han kvar de ? Sälj skiten....

Jag är ingen MJ fanboy och jag har aldrig gillat honom i säg men man anklagar inte döda människor då de inte kan försvara sig .
Citera
2019-03-12, 06:06
Medlem
Kajsakajakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuningofroslagen
Har kollat på dokumentären och ställer mig på väldigt frågande till varför de inte sa något redan vid första rättegången... inte andra heller men 10 år efter hans död kräver de pengar

Helt sjukt hur pengakåta människan är i säg visst de fick resor , leksaker , smycken m m en sak ja tänkte mest på varför har han kvar de ? Sälj skiten....

Jag är ingen MJ fanboy och jag har aldrig gillat honom i säg men man anklagar inte döda människor då de inte kan försvara sig .

Dom förklarar ju varför I dokumentären! Du verkar ju inte vilja förstå. Det är otaliga gånger som våldtäktsoffer, speciellt barn inte vågar träda fram. Dels för att de blivit itutade att hemska saker händer om de berättar, dels för att de är rädda för att inte bli trodda.

Men nu motsäger du dig själv, först är dom pengakåta.. sen tycker du det är konstigt att dom inte sålt saker dom fått från MJ för dom kunde tjänat pengar?

Kanske för att det är i raden ett ytterligare bevis för att MJ groomade dom.
Ingen raketforskning detta.
Citera
2019-03-12, 06:47
Medlem
Den där dokumentären om Harvey Winestein skulle väl komma ungefär samtidigt ?

Det kan inte vara så, att det är någon som lagt en del pengar på att få Massmedia att fokusera på någon annan ?

Edit. Harvey-dokumentären skulle till och med ha premiär på samma festival. Och MJ dokumentären blev tydligen "inkastad" i slutminuterna.

Citat:
Untouchable is directed by Ursula Macfarlane and premiered this week at the 2019 Sundance Film Festival. It gives an overview of Weinstein's rise to his position as an all-powerful movie mogul, highlighting how the burgeoning power and influence of his career was intertwined with his proclivity for sexual harassment and assault.

https://www.cnet.com/news/harvey-weinstein-documentary-untouchable-lets-women-tell-their-stories-sundance-review/

Jag är övertygad om att det här är ett sätt att flytta fokus. Sen får det låta hur konspiratoriskt det vill.

Från r/conspiracy förvisso, men det verkar ju ligga något i det.

Citat:
How much the MJ 'documentary' is getting pushed in my country...

Not sure if this is happening in anyone else's countries at the moment that's not America but over hear (hint not Australia but VERY close) but I've noticed recently every single day there's multiple articles about the leaving neverland 'docomentary' posted by two of our leading online news outlets. Stuff titled along the lines of like 'MJ fans opening their minds to what happened', 'Radiostations boycott MJ', '700,000+ people in this (my) country have watched the documentary on Netflix'

Basically every time I go in Facebook especially in the last week it's just been pushed SO hard. I've never seen one subject pushed this hard in my whole life especially one that's not relevant to he country I live in.

https://www.reddit.com/r/conspiracy/comments/b01l7q/how_much_the_mj_documentary_is_getting_pushed_in/ (inte mycket mer matnyttigt än det citerade än.)

Sen är även dokumentären om Robert Kelly rätt hårt pushad.
Den går förövrigt på SVT och på Söndag tyckte jag det verkade ska MJ dokumentären gå på SVT.
Vad är det som gör att Kelly som blev friad(tror jag ? Jag har inte läst så noga) och MJ som är död och blev friad(tror jag ? Jag har inte läst så noga) är viktigare för oss att se än vad Weinstein pysslat med?

Mer om detta går att läsa här

https://tiffanyfitzhenry.com/2019/03/06/whos-really-behind-leaving-neverland/

Citat:
Coincidentally, “Untouchable: The Harvey Weinstein Story” was also to be aired on Jan 25th at Sundance. In fact it had several showing but the media was already in full blitzkrieg Michael Jackson mode.
Citera
2019-03-12, 07:17
Medlem
Waldschrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shalashaska
Nu tycker jag att du svarar på något annat än det jag skrev i det stycket du citerade!

Jag skrev att även om vi skulle anta att han inte begick något som kan klassas som brottsligt med barnen, borde inte det faktum att en vuxen man sover ensam med en hel rad andra människor små barn, under flera decennier, samt att han bedyrar hur mycket han "älskar" dessa pojkar, ändå inte ses som ett patologiskt beteende som alla vettiga människor borde anse att man absolut inte ska ägna sig åt?

När jag såg dokumentären undrade jag hur det hela hade uppfattats om det hade varit 7-11åriga flickor som sitter i knät, håller hand, pussas och sover över...
Citera
2019-03-12, 07:19
Medlem
fittslems avatar
Jag förstår verkligen inte hur folk kan försvara MJ. Att en vuxen man konstant hänger med 7åringar, håller deras händer, skickar kärleksbrev, konstant ringer och dessutom sover med dem säger ju allt om hur vilken sjuk pedofil han var. Allt detta finns det ju oändligt med bevis på.
Vad är det folk inte fattar?

Vissa påstår att det skulle handla om pengar, erhm, killarna i dokumentären har rätt feta karriärer och jag tror inte att pengar är nått problem för dem. Att dessutom blotta ut sig som dom gör i dokumentären gör det påståendet så fullkomligt absurt.

Nej ni MJ-runkande idioter som försvarar honom borde nog ta er en reality-check.

Citat:
Ursprungligen postat av kakelpanna
Varför sa dessa två i filmen i en rättegång mot MJ som de varit i att de inte blivit utsatta? De var inte ens barn då. Nu senare så har de ändrat sig?

Kan vara så att MJ är ett pervo, men kanske inte mot just dessa två?

Jag tycker dom förklarade det hela ganska tydligt i dokumentären. För att dom först inte förstod vad dom hade blivit utsatta för. Dom t,om gillade det. Sen hade ju MJ hjärntvättat dom till att ljuga. Det var först när dom själva fick egna barn som dom förstod hur brutalt sjukt och fel det hela var.
Senast redigerad av fittslem 2019-03-12 kl. 07:27.
Citera
2019-03-12, 07:28
Medlem
FishDocs avatar
Är själv gammalt MYCKET stort MJ fan. Vill givetvis inte att detta skall vara sanningen. Ville först inte se dokumentären men insåg att jag var tvungen.

Kan ju säga att sannolikheten att allt detta skulle vara påhittat känns oerhört liten.

Redan när de första anklagelserna kom så tänkte jag att det rent logiskt inte hade varit så konstigt om det verkligen var så, mest baserat på hans uppväxt och allmänt konstiga beteende. Blev väldigt glad (och förbannad) när det tydligen bara var ett sätt att för de anklagande att få pengar.

När andra anklagelsevågen kom tänkte jag att det inte var en chans att detta var sanning. Friad i rätten gjorde att han då kändes helt rentvådd. Bara samma skit igen.

Likaså denna gången. Tills jag såg dokumentären. Där föll ridån. (Eller kanske man ska säga att den åkte upp.)

Deras berättelsee är väldigt trovärdiga, om jag ska gradera det så känns Safechuck absolut mest genuin som person. Trots en mycket störd mamma som känns oerhört narcissistisk.

Läste någonstans något skrivet av en person som jobbade med pedofilfall i USA. Personen skrev att om det vid något tillfälle fanns en möjlighet för den misstänkte att ha utfört de påstådda dåden, dvs ha varit ensam med barnet en längre tid, ibland med låst dörr etc, så borde varningsklockor ringa.

Dokumentären handlar, som så många påpekat, minst lika mycket om hur dessa vidriga övergrepp går till, som den handlar om MJ.

Den förklarar på ett mycket bra sätt hur grooming fungerar och vilken trygghet och samtidigt total tystnad de drabbade inlindas i.

Detta var oerhört tragiskt att se.

Det var som att "Take the Red Pill". Verkligen.
Citera
2019-03-12, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FishDoc
Är själv gammalt MYCKET stort MJ fan. Vill givetvis inte att detta skall vara sanningen. Ville först inte se dokumentären men insåg att jag var tvungen.

Kan ju säga att sannolikheten att allt detta skulle vara påhittat känns oerhört liten.

Redan när de första anklagelserna kom så tänkte jag att det rent logiskt inte hade varit så konstigt om det verkligen var så, mest baserat på hans uppväxt och allmänt konstiga beteende. Blev väldigt glad (och förbannad) när det tydligen bara var ett sätt att för de anklagande att få pengar.

När andra anklagelsevågen kom tänkte jag att det inte var en chans att detta var sanning. Friad i rätten gjorde att han då kändes helt rentvådd. Bara samma skit igen.

Likaså denna gången. Tills jag såg dokumentären. Där föll ridån. (Eller kanske man ska säga att den åkte upp.)

Deras berättelsee är väldigt trovärdiga, om jag ska gradera det så känns Safechuck absolut mest genuin som person. Trots en mycket störd mamma som känns oerhört narcissistisk.

Läste någonstans något skrivet av en person som jobbade med pedofilfall i USA. Personen skrev att om det vid något tillfälle fanns en möjlighet för den misstänkte att ha utfört de påstådda dåden, dvs ha varit ensam med barnet en längre tid, ibland med låst dörr etc, så borde varningsklockor ringa.

Dokumentären handlar, som så många påpekat, minst lika mycket om hur dessa vidriga övergrepp går till, som den handlar om MJ.

Den förklarar på ett mycket bra sätt hur grooming fungerar och vilken trygghet och samtidigt total tystnad de drabbade inlindas i.

Detta var oerhört tragiskt att se.

Det var som att "Take the Red Pill". Verkligen.
Vart är alla bevis då?
Foton? De kan ej presentera ett vettigt bevis som håller i rätten.

Du vet att de har stämt Jacksons förvaltare på flera hundra miljoner dollar som ej gått igenom?

Du vet att Wade robson ej fick Jacksons oas Vegas show och helt plötsligt efter de hade han blivit utsatt?

Culkim förnekar övergrepp. Ge mig ett enda trovärdigt bevis som håller i rätten så har du rätt.
Citera
2019-03-12, 07:56
Medlem
protectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Vart är alla bevis då?
Foton? De kan ej presentera ett vettigt bevis som håller i rätten.

Du vet att de har stämt Jacksons förvaltare på flera hundra miljoner dollar som ej gått igenom?

Du vet att Wade robson ej fick Jacksons oas Vegas show och helt plötsligt efter de hade han blivit utsatt?

Culkim förnekar övergrepp. Ge mig ett enda trovärdigt bevis som håller i rätten så har du rätt.

Vad är det för bevis du vill ha? Sexövergrepp på barn lämnar sällan konkreta bevis förutom offrens berättelser.

Varför vill man som vuxen man sova och umgås med småpojkar, ringer det inga klockor då?
Citera
2019-03-12, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Man-At-Arms
Nu dokumentär om Jackson påstådda pedofilrelationer:
Tankar om filmen?
https://www.expressen.se/noje/michael-jackson-hade-latsasbrollop-med-wade-7/
Tyckte att de två männen lät trovärdiga. Men vad som egentligen hände eller inte hände lär vi väl aldrig få veta. Enda möjligheten att bli helt övertygad är om det skulle dyka upp för Jackson komprometterande film- eller ljudmaterial. Det som jag hade glömt men som jag reagerade starkt på var det patologiska intresset hos Jackson att umgås med från början obekanta unga pojkar. Låter inte friskt och borde öka risken enormt för att sexuella övergrepp ska ske. Sammanfattningsvis: jag tror, med betoning på tror, mer på de som säger sig ha blivit utsatta för sexuella övergrepp, än på de som hävdar att det aldrig har hänt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in