Citat:
Håller med om Ramsey. Är faktiskt riktigt ledsen över att han ska lämna, gör nästan enbart bra matcher när han spelar och hade kunnat bli en klubblegendar om han stannat. Dåligt hanterat av klubben då han nog med största sannolikhet att hade förlängt förra året om man inte dragit tillbaka kontraktet.
Däremot - på vilket sätt hade det varit bättre om man vetat att Özil hade varit klar för en annan klubb? Om folk redan tycker att Özil verkar lat och ointresserad hade varenda svagare insats och minsta lilla detalj tolkats som att han egentligen har tankarna någon annanstans. Sedan tycker jag att Özils problem även har med klubben att göra och inte enbart honom. Jag tror att om han får rätt förutsättningar så är hans Arsenalkarriär långt ifrån över.
Det här är saker som bygger momentum hos fansen, inte så mycket bland spelarna tror jag. Spelarna bryr sig såklart inte om nyanser som vilka som ryktas till klubben.
Däremot - på vilket sätt hade det varit bättre om man vetat att Özil hade varit klar för en annan klubb? Om folk redan tycker att Özil verkar lat och ointresserad hade varenda svagare insats och minsta lilla detalj tolkats som att han egentligen har tankarna någon annanstans. Sedan tycker jag att Özils problem även har med klubben att göra och inte enbart honom. Jag tror att om han får rätt förutsättningar så är hans Arsenalkarriär långt ifrån över.
Det här är saker som bygger momentum hos fansen, inte så mycket bland spelarna tror jag. Spelarna bryr sig såklart inte om nyanser som vilka som ryktas till klubben.
I Özil har Arsenal lagt på sig samma problem som United gjorde med Rooney - de ger en spelare som verkar ha passerat zenit och den överlägset högsta lönen. Han tjänar 350k£ per vecka enligt källor, nästan dubbelt som Aubameyang (200k£). Det skapar ett problem med hierarkin i omklädningsrummet. "hur i helvete kan den där trötta medelmåttan tjäna det dubbla jämfört med mig? Om han får såna pengar, ska jag minsann ha mycket mer"
Nu har man istället satt honom på en svinhög lön som ingen annan klubb kommer matcha, helt sabbat lönestrukturen, och han levererar inte efter det han betalas. Kontraktet sträcker sig dessutom till slutet på 2021, drygt 2 år till och före dess måste man lösa det. Det kommer bli dyrt. Det är en issue för klubben.
Om ryktet att klubben inte kan köpa utan bara låna stämmer, då kommer Özils monsterlön in i det igen. "Vi behöver en X men klubben kan inte lösa det bland annat för att vi bränner alla resurser på Özil som inte levererar".
Säg att han blivit klar för Kina i slutet på februari, deras fönster stänger 28e feb. Då hade man sluppit den bördan. Alternativt, att han hittar tillbaka och blir ligans assistkung igen, given varje match - då bryr sig ingen om hans lön längre.

. Vet att just dean inte är någon populär figur men oavsett var detta klart över gränsen. Helt rätt med en 2 match ban som jag har för mig att han fick. Fattar fortfarande inte vad han var så upprörd över ens. En felaktig hörna? Sånt händer. Snubben är dessutom emot VAR så den millimeterrättvisan kan han ju inte bry sig om. Känns som att han tappar det. Frustrationen över hans situation tar över. Inga nyförvärv. Arenafiaskot. Laget börjar fallera igen. Sen på det så försvinner hans möjligheter för större klubbar. Tror han gärna vill bort men med ole som gör succe i united och zidane som är tillbaka i real vart ska han då gå?