2019-03-11, 10:42
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Lånar denna från vänstertrollet i matchtråden Nu har united fansen fått njuta i 3 månader så tycker man förtjänar att få gotta sig lite i deras motgång nu. Ordentligt trött på denna ole sången man hör. Och den överdrivna hypen. Lägg därtill att engelsmännens sätt att uttala solskjaer verkligen är vedervärdigt. Nu kommer såklart raset för united. Mardrömslottning mot ett rutinerat gäng i CL. Inte chokers Bayern eller barca. Ut i fa cupen mot wolves så försvinner sista titelchansen. Ett landslagsuppehåll där entusiasmen i united försvinner lite. Sen missar man CL plats och så står gary neville där med brallorna nere. 5 års kontrakt för ole och europa league så kan man fightas om topp 4 nästa säsong igen medan the big boyrs gör upp om titeln. Nu jävla går jag händelserna i förväg.

Vet inte om en förlust borta mot Arsenal där man lika gärna kunde vunnit kan klassas som en så stor motgång. Men visst, för Uniteds momentum och top4-jakt är detta ett bakslag, helt klart.

Tror inte på något ras, men tycker det är på tiden att resultaten börjar spegla det vi ser på planen. De är bättre nu, men inte i närheten av så bra som resultaten varit på sistone. De förtjänade noll mot Liverpool, de förtjänade noll mot PSG, ändå fick de resultat tack vare motståndarnas oförmåga.

Också kul att världens bästa målvakt gör en sån blunder. Inte helt utan skadeglädje när United-supporter i matchforumet tyckte 0-1 igår var Alissons fel och helt fair när Tarkowski klättrar på honom. Goes around, comes around.

Sen är det inte utan ett litet flin jag noterar vad tyst det blev härinne från vissa postare efter en helg där Liverpool vunnit och United förlorat. Skönt, låt oss hoppas det fortsätter så.
Citera
2019-03-11, 11:16
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Sen är det inte utan ett litet flin jag noterar vad tyst det blev härinne från vissa postare efter en helg där Liverpool vunnit och United förlorat. Skönt, låt oss hoppas det fortsätter så.

Nja vet inte om de två hänger ihop så mycket, Liverpool är trots allt snäppet bättre just nu och slåss om titeln medans för oss är top4 (kanske 3a) mer realistiskt.

Som andra redan varit inne på så svider inte förlusten igår så mycket då vi ändå spelade bra nog att vinna. Kunde lika gärna blivit 1-3 som 2-0 men ibland har man flytet med sig och ibland mot sig. Efter matchen mot PSG i veckan får man ta ett bakslag som detta och gå vidare.

Tror ändå 3a eller 4a är helt klart möjligt. Chelsea blandar och ger och Spurs känns lite som en luftballong någon gjort hål på. Arsenal är väl lite jokern i mixen. Tror dom kan fixa top4 också.
Citera
2019-03-11, 11:41
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Nja vet inte om de två hänger ihop så mycket, Liverpool är trots allt snäppet bättre just nu och slåss om titeln medans för oss är top4 (kanske 3a) mer realistiskt.

Ser en klar korrelation. City-fans finns det väl knappt, men många United-supportrar som blivit tillfälliga City-fans pga Liverpools framgångar.

Räknade snabbt runt 10 inlägg från... icke-LFC-supportrar som handlade om LFCs 0-0 mot Everton förra veckan. Tystare denna vecka. Kan tänka mig hur det sett ut härinne om Liverpool åkt på poängtapp med Burnleys 0-1. "modigt och rätt beslut", som ett troll postade i matchtråden.

Citat:
Som andra redan varit inne på så svider inte förlusten igår så mycket då vi ändå spelade bra nog att vinna. Kunde lika gärna blivit 1-3 som 2-0 men ibland har man flytet med sig och ibland mot sig. Efter matchen mot PSG i veckan får man ta ett bakslag som detta och gå vidare.

Tror ändå 3a eller 4a är helt klart möjligt. Chelsea blandar och ger och Spurs känns lite som en luftballong någon gjort hål på. Arsenal är väl lite jokern i mixen. Tror dom kan fixa top4 också.

Som jag skrev förut, ombytta roller. United hade ingenting mot PSG men tog det lilla man fick. Igår kunde man gjort 5-6 mål om man varit mer kliniska men brände allt.

United känns ändå som laget med mest momentum i topp 4. Arsenal är hopplösa defensivt, Chelsea har sitt kaoz att hantera och i Spurs pekar pilarna nedåt.
Citera
2019-03-11, 12:36
Moderator
zanteras avatar
Personligen som MU-supporter ser jag hellre att Liverpool vinner i år än City då jag tror det är bättre för ligan. Förvisso finns rivaliteten mellan oss men jag tror det gör mindre skada att Liverpool sticker upp och vinner ligan denna säsongen (ändå varit ett tag sen senast) än att City tar typ sin 4e ligatitel på 6 år eller något. Sen tycker jag ändå Liverpool har ett mer sympatiskt lag. Visst att de värvat några dyra spelare nu senaste året för att pusha mot en titel men City är ju världens FIFA/FM-bygge. Finns ju 0 lokal-känsla i det laget. Liverpool har ju ändå flera spelare som inte känns som legoknektar.

Annars går jag mest och myser som MU supporter just nu. Finns en glädje och optimism runt klubben som jag saknat senaste 4-5 åren. Mourinho-tiden var värst. Då gick det inte ens att njuta av en seger, nu förlorar vi 2-0 mot Arsenal i en match vi kunde vunnit, och man känner ändå att det är helt okej för övrigt. Det finns fortfarande en del att arbeta på, ett par värvningar i sommar, förlängning för Ole osv, men det känns ändå positivt just nu. Juniorer får debutera i a-laget, spelet är inte helt miserabelt och man har inte en tränare som gnäller på allt och alla. Tänker inte sticka ut hakan och säga att vi snart vinner de stora titlarna igen, men det känns faktiskt för första gången på ett tag som laget är på rätt väg igen, och det är kul.
Citera
2019-03-11, 16:12
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Personligen som MU-supporter ser jag hellre att Liverpool vinner i år än City då jag tror det är bättre för ligan. Förvisso finns rivaliteten mellan oss men jag tror det gör mindre skada att Liverpool sticker upp och vinner ligan denna säsongen (ändå varit ett tag sen senast) än att City tar typ sin 4e ligatitel på 6 år eller något. Sen tycker jag ändå Liverpool har ett mer sympatiskt lag. Visst att de värvat några dyra spelare nu senaste året för att pusha mot en titel men City är ju världens FIFA/FM-bygge. Finns ju 0 lokal-känsla i det laget. Liverpool har ju ändå flera spelare som inte känns som legoknektar.

Annars går jag mest och myser som MU supporter just nu. Finns en glädje och optimism runt klubben som jag saknat senaste 4-5 åren. Mourinho-tiden var värst. Då gick det inte ens att njuta av en seger, nu förlorar vi 2-0 mot Arsenal i en match vi kunde vunnit, och man känner ändå att det är helt okej för övrigt. Det finns fortfarande en del att arbeta på, ett par värvningar i sommar, förlängning för Ole osv, men det känns ändå positivt just nu. Juniorer får debutera i a-laget, spelet är inte helt miserabelt och man har inte en tränare som gnäller på allt och alla. Tänker inte sticka ut hakan och säga att vi snart vinner de stora titlarna igen, men det känns faktiskt för första gången på ett tag som laget är på rätt väg igen, och det är kul.

Trevligt med en United-supporter som inte primärt motiveras av Liverpools misslyckanden, som till och med hellre ser Liverpool vinna än City. (gör dig beredd på "plast-supporter"-anklagelsen, att du inte fattar nånting om hur djupt rotad rivaliteten är, hur man kan tycka det är OK med Liverpool-seger då kan man lika gärna sluta följa fotboll osv...)

Även om jag inte önskar United nån lycka i det de tar sig för, gläds jag inte heller särskilt mycket åt deras misslyckanden. Förstå mig rätt, jag ser gärna att United missar topp 4 - no offence - men det har inte med skadeglädje att göra, utan att jag ser United som ett betydligt större hot mot Liverpools nyvunna toppstatus på sikt. Fixar United CL har de en större dragningskraft för potentiella transfers. Går de in i nästa säsong med samma momentum de har nu blir United farliga. Spelare som det ryktats om - Alderweireld, Koulibaly, Coutinho osv - kommer de om United bara kan erbjuda EL-spel?

Arsenal, Spurs och Chelsea är ett betydligt mindre hot för Liverpool nästa säsong, även med CL-spel - så hellre dem.

Förlängning med Ole är självskrivet förstår jag på ditt inlägg. Och efter de här månaderna är det svårt att se att han skulle få gå, det är jag enig i.

Men: Har det spelmässiga förbättrats så pass att du tror han kommer lösa det här? Med värvningar och försäljningar, så har han idéerna för att få upp er och slåss med City?

I min spåkula ser jag helt klart en möjlighet att han får jobbet permanent nu i vår, värvar för 2 miljarder i sommar, får en knackig start på nästa säsong (United har IMO allt fått mer poäng än vad spelet motiverat under Ole, det kan inte hålla för alltid) och sen kommer den oundvikliga kritiken i oktober/november: För orutinerad för en av världens största klubbar, försöker bara kopiera Fergusons idéer men saknar kunnandet och egna initiativ, det funkar inte att vara en glad och trevlig kille i omklädningsrummet jämnt, spelarna måste få veta att de lever ibland osv. Sparkad i nov/dec, United tillbaka på ruta 1 i sin återuppbyggnad. Inte mig emot - se argumentet om hotet mot Liverpools status - men som United-supporter hade det varit min oro.
Citera
2019-03-11, 18:37
Moderator
zanteras avatar
Jag tror Ole kommer förbättra MU om han får stanna och man kan plocka in några värvningar, samtidigt tror jag likt med Klopp i Liverpool att man får ge det någon säsong. I bästa fall kanske man kan vara med i striden nästa säsong och sluta 2a eller 3a för att sedan ta det sista klivet och eventuellt vinna året efter. Dock Liverpool med Klopp som känns väldigt bra, och City som vunnit titlar på löpande band senaste 10 åren eller så.

Däremot är ju t.ex. City kanske inne i sin bästa period någonsin och jag tror inte Pep stannar för alltid. Tror mycket väl han kan röra på sig inom 1-2 år, är ju inte så att han har så mycket mer kvar att bevisa i England. CL för City möjligtvis, men en titel han kan vinna igen vart han än går nästan. Så jag tror City kommer tappa något (innan Pep var de ju mer mänskliga i ligan även om de vann titlar) och MU har chans att förbättra sig ett snäpp och på såvis hamnar klubbarna mer på samma nivå.

Men vi får se. Man vill såklart se förbättring på resultaten och titlarna men nu kan man iaf njuta av att spelet ser ganska bra ut och att det finns en positiv aura kring klubben. Förluster likt den mot Arsenal hände ju trots allt under SAF också, bara hoppas laget studsar tillbaka.
Citera
2019-03-11, 19:14
Medlem
preben12s avatar
Scrollade igenom senaste sidorna i tråden och såg inte att någon nämnt det så lite positiva nyheter för Tottenham efter deras nuvarande kräftgång i ligan är att det verkar som att nya arenan kommer öppnas denna säsongen:

https://www.tottenhamhotspur.com/news/2019/march/new-stadium-test-event-matches-and-opening-game-update/

If Brighton win their FA Cup quarter-final match on Sunday 17th March we shall play Crystal Palace on Wednesday 3rd April and Brighton on 23rd/24th April.

If Brighton lose their FA Cup quarter-final match on Sunday 17th March we shall play Brighton on 6th/7th April (subject to Champions League scheduling) and Crystal Palace on 23rd/24th April.

We should like to thank Brighton and Crystal Palace for their support with the rescheduling arrangements.
Citera
2019-03-11, 19:54
Medlem
hobokens avatar
Citat:
Alla lag har stora brister:

Arsenal med hopplös defensiv, Özil-problemet och inga pengar att köpa spelare för.
På vilket sätt är transferbudgeten relevant i mars för resten av säsongens utfall?
Citera
2019-03-11, 20:06
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoboken
På vilket sätt är transferbudgeten relevant i mars för resten av säsongens utfall?

Det påverkar framtidstron i klubben, momentum - känslan att det går åt rätt håll, att man är på väg att bygga något.

Samma sak med Chelseas transferban, Hazards ev flyttlust, att Arsenal inte har råd att köpa - bara låna, Özils monsterkontrakt som ingen vill ta över, att Spurs kan tappa Eriksen och Alderweireld i sommar - de sakerna är orosmoln på respektive klubbs himmel.

Klart som tusan sånt kan sätta sig i spelarnas huvud.

Säg istället att Arsenal hade förlängt med Ramsey, Özil var klar för Kina efter säsongen, Alderweireld och Coutinho ryktades klara - då hade klubben haft en helt annan känsla för avslutningen. Det här är något att satsa på, nu kör vi. Istället för att som nu, oroa sig för vad som händer eller inte händer i sommar.
Citera
2019-03-11, 20:27
Medlem
hobokens avatar
Citat:
Det påverkar framtidstron i klubben, momentum - känslan att det går åt rätt håll, att man är på väg att bygga något.

Samma sak med Chelseas transferban, Hazards ev flyttlust, att Arsenal inte har råd att köpa - bara låna, Özils monsterkontrakt som ingen vill ta över, att Spurs kan tappa Eriksen och Alderweireld i sommar - de sakerna är orosmoln på respektive klubbs himmel.

Klart som tusan sånt kan sätta sig i spelarnas huvud.

Säg istället att Arsenal hade förlängt med Ramsey, Özil var klar för Kina efter säsongen, Alderweireld och Coutinho ryktades klara - då hade klubben haft en helt annan känsla för avslutningen. Det här är något att satsa på, nu kör vi. Istället för att som nu, oroa sig för vad som händer eller inte händer i sommar.
Håller med om Ramsey. Är faktiskt riktigt ledsen över att han ska lämna, gör nästan enbart bra matcher när han spelar och hade kunnat bli en klubblegendar om han stannat. Dåligt hanterat av klubben då han nog med största sannolikhet att hade förlängt förra året om man inte dragit tillbaka kontraktet.

Däremot - på vilket sätt hade det varit bättre om man vetat att Özil hade varit klar för en annan klubb? Om folk redan tycker att Özil verkar lat och ointresserad hade varenda svagare insats och minsta lilla detalj tolkats som att han egentligen har tankarna någon annanstans. Sedan tycker jag att Özils problem även har med klubben att göra och inte enbart honom. Jag tror att om han får rätt förutsättningar så är hans Arsenalkarriär långt ifrån över.

Det här är saker som bygger momentum hos fansen, inte så mycket bland spelarna tror jag. Spelarna bryr sig såklart inte om nyanser som vilka som ryktas till klubben.
Citera
2019-03-11, 22:09
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Trevligt med en United-supporter som inte primärt motiveras av Liverpools misslyckanden, som till och med hellre ser Liverpool vinna än City. (gör dig beredd på "plast-supporter"-anklagelsen, att du inte fattar nånting om hur djupt rotad rivaliteten är, hur man kan tycka det är OK med Liverpool-seger då kan man lika gärna sluta följa fotboll osv...)

Även om jag inte önskar United nån lycka i det de tar sig för, gläds jag inte heller särskilt mycket åt deras misslyckanden. Förstå mig rätt, jag ser gärna att United missar topp 4 - no offence - men det har inte med skadeglädje att göra, utan att jag ser United som ett betydligt större hot mot Liverpools nyvunna toppstatus på sikt. Fixar United CL har de en större dragningskraft för potentiella transfers. Går de in i nästa säsong med samma momentum de har nu blir United farliga. Spelare som det ryktats om - Alderweireld, Koulibaly, Coutinho osv - kommer de om United bara kan erbjuda EL-spel?

Arsenal, Spurs och Chelsea är ett betydligt mindre hot för Liverpool nästa säsong, även med CL-spel - så hellre dem.

Förlängning med Ole är självskrivet förstår jag på ditt inlägg. Och efter de här månaderna är det svårt att se att han skulle få gå, det är jag enig i.

Men: Har det spelmässiga förbättrats så pass att du tror han kommer lösa det här? Med värvningar och försäljningar, så har han idéerna för att få upp er och slåss med City?

I min spåkula ser jag helt klart en möjlighet att han får jobbet permanent nu i vår, värvar för 2 miljarder i sommar, får en knackig start på nästa säsong (United har IMO allt fått mer poäng än vad spelet motiverat under Ole, det kan inte hålla för alltid) och sen kommer den oundvikliga kritiken i oktober/november: För orutinerad för en av världens största klubbar, försöker bara kopiera Fergusons idéer men saknar kunnandet och egna initiativ, det funkar inte att vara en glad och trevlig kille i omklädningsrummet jämnt, spelarna måste få veta att de lever ibland osv. Sparkad i nov/dec, United tillbaka på ruta 1 i sin återuppbyggnad. Inte mig emot - se argumentet om hotet mot Liverpools status - men som United-supporter hade det varit min oro.
Får Ole jobbet så tror jag inte att man kommer värva för 2 miljarder. I så fall lägger man den summan på 2-3 spelare max.

Målvakt. Viktigt att förlänga med De Gea, och som backup har man Romero som platsat i väldigt många lag i PL.

Högerback. Young och Dalot, helt klart en av de stora krispositionerna i laget. Young börjar bli för gammal och Dalot är inte tillräckligt testad. Dalot kan mycket väl ta klivet upp och bli RW och då är vi i ett krisande behov av en högerback till sommaren, och det tror jag att man värvar också.

Vänsterback. Shaw, en av Uniteds bästa spelare den här säsongen och given till nästa säsong om han är skadefri. Young som backup här.

Mittback. Lindelöf är nummer 1 nu i laget och man behöver få in en tuff andra mittback till honom. Jag hade tyckt det varit intressant att få in Ramos här. Tuff, bra huvudspelare och erfaren. Eller någon med samma kvaliteter. Smalling är bra som backup.

Högerytter. Lingard, Chong, Dalot. Här tycker jag man har det lovande nu när Dalot har spelat lite där. Kan mycket väl bli en bra spelare där. Stor och vågar utmana sin man.

Vänsterytter. Martial, Sanchez, Rashford. Sälj Sanchez. Spela med Martial och Rashford som anfallare, man behöver en spelare som kan utmana Martial om platsen. Sälj Sanchez till Real med ett byte med Bale.

Innermittfältare. Pogba, Herrera, Matic, Fred, Garner. Man har ett av de starkaste mittfälten i ligan med Pogba, Herrera och Matic. Man har även en extremt lovande Garner som bör spelas in och är en långsiktigt spelare istället för Matic.

Anfallare. Lukaku, Rashford, Greenwood. Hyfsat stark startelva med Rashford och Lukaku. Rashford fortfarande ung och Lukaku har fått ett lyft igen efter Ole. Greenwood ett av de hetaste löftena United har och väldigt omtyckt spelare. Bara 17 år. Man har också Martial och Sanchez som kan spela anfallare vid skada.

Spelare ut. Rojo, Jones, Valencia, Darmian, Sanchez
Spelare in. RB, CB, LW.

Stannar Ole så kommer han satsa en hel del på unga spelare och på akademin.
Senast redigerad av Scrip7 2019-03-11 kl. 22:17.
Citera
2019-03-12, 05:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Får Ole jobbet så tror jag inte att man kommer värva för 2 miljarder. I så fall lägger man den summan på 2-3 spelare max.

Målvakt. Viktigt att förlänga med De Gea, och som backup har man Romero som platsat i väldigt många lag i PL.

Högerback. Young och Dalot, helt klart en av de stora krispositionerna i laget. Young börjar bli för gammal och Dalot är inte tillräckligt testad. Dalot kan mycket väl ta klivet upp och bli RW och då är vi i ett krisande behov av en högerback till sommaren, och det tror jag att man värvar också.

Vänsterback. Shaw, en av Uniteds bästa spelare den här säsongen och given till nästa säsong om han är skadefri. Young som backup här.

Mittback. Lindelöf är nummer 1 nu i laget och man behöver få in en tuff andra mittback till honom. Jag hade tyckt det varit intressant att få in Ramos här. Tuff, bra huvudspelare och erfaren. Eller någon med samma kvaliteter. Smalling är bra som backup.

Högerytter. Lingard, Chong, Dalot. Här tycker jag man har det lovande nu när Dalot har spelat lite där. Kan mycket väl bli en bra spelare där. Stor och vågar utmana sin man.

Vänsterytter. Martial, Sanchez, Rashford. Sälj Sanchez. Spela med Martial och Rashford som anfallare, man behöver en spelare som kan utmana Martial om platsen. Sälj Sanchez till Real med ett byte med Bale.

Innermittfältare. Pogba, Herrera, Matic, Fred, Garner. Man har ett av de starkaste mittfälten i ligan med Pogba, Herrera och Matic. Man har även en extremt lovande Garner som bör spelas in och är en långsiktigt spelare istället för Matic.

Anfallare. Lukaku, Rashford, Greenwood. Hyfsat stark startelva med Rashford och Lukaku. Rashford fortfarande ung och Lukaku har fått ett lyft igen efter Ole. Greenwood ett av de hetaste löftena United har och väldigt omtyckt spelare. Bara 17 år. Man har också Martial och Sanchez som kan spela anfallare vid skada.

Spelare ut. Rojo, Jones, Valencia, Darmian, Sanchez
Spelare in. RB, CB, LW.

Stannar Ole så kommer han satsa en hel del på unga spelare och på akademin.

Finns det någon fotbollspelare på planeten som just nu är iskallare än Sanchez?
I kombination med hans monstruösa lön & ålder lär det inte bli huggsexa kring honom i sommar direkt. Att tro att man bara kan hiva iväg honom till Real Madrid och få Bale på köpet verkar lite naivt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in