Resultat: Tror du MJ är skyldig?
Ja
57,62%
828 röster
Nej
19,55%
281 röster
Är osäker
15,66%
225 röster
Bryr mig inte
7,17%
103 röster
2019-03-12, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FelGud
De utsätter sig själva och sina familjer för stora risker, allt för att de kanske kommer få lite pengar?
Hade det bara vara för pengarna hade de aldrig spelat in denna dokumentär, det sabbar för dem mer i en rättsprocess
MJ är med stor sannolikhet en pedofil.

Vari ligger risken?

De har sedan 1990 och framåt varit i exakt dessa spekulationer dagligen. Enda skillnaden är att de nu "bekräftar" övergreppen. De har levt med myter, lögner, frågor och hela MJ-grejen sedan 30 år tillbaka. De riskerar ingenting. Och känslomässigt är det ingen skillnad heller.

MJ var säkert pedofil. Men jag köper inte männens ord och sagor rakt av för det. I synnerhet inte Robson, som avfärdats gång på gång av domare och jury för att vara totalt opålitlig.
Citera
2019-03-12, 00:04
Medlem
FelGuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endryt
Vari ligger risken?

De har sedan 1990 och framåt varit i exakt dessa spekulationer dagligen. Enda skillnaden är att de nu "bekräftar" övergreppen. De har levt med myter, lögner, frågor och hela MJ-grejen sedan 30 år tillbaka. De riskerar ingenting. Och känslomässigt är det ingen skillnad heller.

MJ var säkert pedofil. Men jag köper inte männens ord och sagor rakt av för det. I synnerhet inte Robson, som avfärdats gång på gång av domare och jury för att vara totalt opålitlig.

De har fått mota en massa hot från fanatiska MJ fan , det är inte så roligt när du har små barn. De kommer definitivt få fler hot efter denna film.
Citera
2019-03-12, 00:06
Medlem
derivats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a987
Mor/farföräldrar, mostrar/fastrar/morbröder/farbröder, barnlösa vänner till föräldrarna. Och knappast är det så att dessa familjemedlemmar och föräldrars vänner, bara leker och myser med barnen för barnens skull. Barn utnyttjas som sällskapsdjur av vuxna familjemedlemmar och av andra vuxna närstående. Det är väl också sjukt?

Fast nu var ju (väl?) dessa pojkar Michael Jacksons kompisar, de hade alltså blivit icke-främlingar med honom INNAN de sov med honom.

Och jag tror att många barn skulle vilja komma hem till och sova över hos sina idoler. Är det då så konstigt att Michael Jackson lät några göra det?
Att han sen gillade det själv, det är som sagt ovan till derivat väldigt vanligt.

Sen kan det ju ha varit en PR-grej det här att låta barn komma hem till honom, för att locka barn att köpa hans musik etc. Det är en minst lika hemsk handling som pedofila övergrepp, att rikta PR/reklam till barn om du frågar mig, men dock helt laglig och oändligt vanlig.
Att han valde just pojkar till en sådan PR-grej, berodde kanske på att det verkligen hade blivit prat om pedofili, om han hade bjudit hem och umgåtts på det sättet med småflickor.

? är du på riktigt. Ena galningen efter den andra i denna tråd. Dina slutsatser är skrämmande märkliga. Så skriver du att PR/reklam till barn är en minst lika hemsk handling som pedofila övergrepp. Ja herregud. Ja men då vet vi det. Fina värderingar du har.
Citera
2019-03-12, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FelGud
De har fått mota en massa hot från fanatiska MJ fan , det är inte så roligt när du har små barn. De kommer definitivt få fler hot efter denna film.

De har som sagt miljarder skäl att stämma MJ:s dödsbo. De får skydd från polisen.
Citera
2019-03-12, 00:29
Medlem
stone_sleepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flabbergast
Jag tycker gott att man kan ägna några minuter åt att ögna igenom bilderna på denna sida, som visar Michael tillsammans med vissa namngivna pojkar - vissa av bilderna är helt klart komprometterande och av väldigt dubiös karaktär.

https://mjandboys.wordpress.com/2016/05/03/michael-jackson-jonathan-spence-1983-1989/
https://mjandboys.wordpress.com/2016/11/13/michael-jackson-and-james-safechuck-1987-1992/

eller varför inte
https://www.mjfacts.com/wp-content/uploads/2015/07/assorted_boys_2.jpg

Intressant hur han alltid bytte ut pojkarna efter ett par år, när de blev lite äldre (kom in i puberteten?).
Och de sov i samma säng... Mycket suspekt, minst sagt.
Citera
2019-03-12, 00:37
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endryt
Vi kan ju ta tex Wade Robson tex. Både juryn och domaren betraktade hans vittnesmål som fullständigt icke tillförlitliga. Han ändrade sin story femtielva gånger. Sa ständigt saker som gick tvärtemot hans tidigare utsagor.

Vi ska inte lita blint på MJ. Men vi ska heller inte lita blint på barnen. Flera miljarder är dödsboet värt; pojkarna har miljarder skäl att ljuga.

Pojkarna har haft 30 år på sig att tänka på vad som hände. Ändå ändras deras historier från gång till annan. Även nu när de erkänner påstådda övergrepp säger de emot sig själva gång på gång.
FBI-expert hyvlade Robson längs fotknölarna; enligt experten uppvisar Robson alla tydliga kännetecken på när en lögnare intervjuas.

Robson har gjort bort sig fullständigt i alla tidigare förhör. Sagt emot sig själv, ändrat stories tusen gånger. Tror inte ett ord på vad han säger. När det gäller Safechuck är jag mer osäker.

Men herregud
Hade du blivit våldtagen i 8 år som barn hade även du haft svårt å säga exakt tid å rum.

De anklagar ju för fan sej själva
De e förvirrade

Å näj MJ hade ingen barndom gnäller folk om, va hade dessa barn då ? De va ju för fan gifta med spök-transan eller va han nu va för något !

Sen när MJ sa - å jag älskar er , älskar denna staden bla bla .. Ren jövla lögn å maskerad.

Så MJ va helt pålitlig då eller ?
Å vem fan pratar som en tant-flicka i vuxen ålder ?
Hela han va ett jövla skämt
Han spelade ju sjuk innan rättegången , sen hoppade på bilen efteråt. Maskerad , en jövla clown i mina ögon
Citera
2019-03-12, 00:40
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stone_sleeper
Intressant hur han alltid bytte ut pojkarna efter ett par år, när de blev lite äldre (kom in i puberteten?).

Ja vad säger MJ-dyrkarna om det? Rätt uppenbart att när pubishåren dyker upp vill inte MJ vara "vän" längre.
Ytterst märkligt om det inte handlade om sexuell attraktion förstås.

MJ från andra sidan graven
https://youtu.be/6p8CgdRLnDQ
Senast redigerad av langaocb 2019-03-12 kl. 00:42.
Citera
2019-03-12, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
Men herregud
Hade du blivit våldtagen i 8 år som barn hade även du haft svårt å säga exakt tid å rum.

Han spelade ju sjuk innan rättegången , sen hoppade på bilen efteråt. Maskerad , en jövla clown i mina ögon

1. Det är inte exakt tid och rum. Om vi tar tex Robsons vittnesmål; som både domare och jury kom fram till var helt och hållet opålitligt och motsägelsefullt; så säger han emot sig gång på gång. I synnerhet alla de gånger efter "erkännandet". Hade jag haft sex med MJ när jag var 8-11 år så hade jag åtminstone kunnat redogöra någorlunda korrekt genom alla förhören. Falska vittnesmål har just en sak gemensamt; versionerna skiljer sig åt i förhör efter förhör. När man ljuger trasslar man in sig i ett nät av lögner, man minns aldrig vad man sagt och därmed ljugit om.

2. Scenen med MJ på bilen är ju inte samma rättegång som när han gick in uppenbart förvirrad och svag. Klippen är från helt olika tillfällen.

Robsons vittnesmål köper jag inte för fem öre. Han hyvlas längs med fotknölarna av diverse psykologer, beteendevetare, kroppsspråksexperter, samt nu senast FBI:s egen expert.

MJ var säkert pedofil; men det gör inte att jag köper killarnas ord rakt av. Och jag tror inte ett ord av vad Robson påstår.
Citera
2019-03-12, 01:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av derivat
? är du på riktigt. Ena galningen efter den andra i denna tråd. Dina slutsatser är skrämmande märkliga. Så skriver du att PR/reklam till barn är en minst lika hemsk handling som pedofila övergrepp. Ja herregud. Ja men då vet vi det. Fina värderingar du har.

Ja, man försöker ju genom PR/reklam att utnyttja barn för att tjäna pengar:

"Hmm, hur ska jag kunna tjäna pengar?
Nu vet jag, jag skapar en produkt som jag kan locka barn att köpa. Jag skiter i att jag kanske gör dem beroende av min produkt."

Så vad är skillnaden mot att utnyttja barn för att få sexuell tillfredsställelse?

Men resten kommenterade du ju INTE, så jag gissar att du insåg att jag har en poäng - i princip alla föräldrar utnyttjar sina barn för att få uppleva glädje, kärlek och närhet:

"Hmm, hur ska jag kunna få uppleva glädje, kärlek och närhet?
Nu vet jag, jag skaffar barn som kan ge mig glädje, kärlek och närhet. Jag skiter i att jag kanske stör deras normala utveckling, genom att skaffa dem mest för min egen skull och genom att hålla kvar dem så länge som möjligt i barnstadiet"

Så vad är skillnaden mot att utnyttja barn för att få sexuell tillfredsställelse?
Senast redigerad av a987 2019-03-12 kl. 01:54.
Citera
2019-03-12, 01:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stone_sleeper

Det behöver INTE vara så konstigt. I puberteten tappar pojkar ofta intresset för sleepovers. Michael Jackson gillade sleepovers helt enkelt, och var därför tvungen att hitta nya "deltagare" när pojkarna blev för gamla.
Jag kan tänka mig att det kanske var hans stora önskan under tiden som barnstjärna - att ha sleepovers. Och sen utvecklades det kanske till en besatthet av sleepovers. Men alltså att INGET sexuellt förekom, eftersom det var ungefär som vilken annan icke-sexuell hobby som helst, som vuxna ägnar sig åt.
Senast redigerad av a987 2019-03-12 kl. 01:42.
Citera
2019-03-12, 01:39
Medlem
AlbusPercivals avatar
Säger bara såhär, pic or it didnt happen!

Varför anmäler ingen dessa killar som medverkade på dokumentären de är skyldiga till skyddande av medbrotsling ifall de nu skulle stämma att han var pedofil vilket jag inte tror på.
Citera
2019-03-12, 02:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
Så MJ va helt pålitlig då eller ?
Å vem fan pratar som en tant-flicka i vuxen ålder ?
Hela han va ett jövla skämt

Om du hade varit anklagad för något sådant, då hade du troligen också blivit sjuk. Och om du sen hade friats, då hade du troligen också blivit euforisk och börjat dansa på bilar. INGET konstigt med det alltså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in