Citat:
Perfekt taktisk insats av Arsenal. Man tog vara på Uniteds misstag och räknade kallt med att United skulle missa alla sina lägen. Plättlätt!
Lånar denna från vänstertrollet i matchtråden

Nu har united fansen fått njuta i 3 månader så tycker man förtjänar att få gotta sig lite i deras motgång nu. Ordentligt trött på denna ole sången man hör. Och den överdrivna hypen. Lägg därtill att engelsmännens sätt att uttala solskjaer verkligen är vedervärdigt. Nu kommer såklart raset för united. Mardrömslottning mot ett rutinerat gäng i CL. Inte chokers Bayern eller barca. Ut i fa cupen mot wolves så försvinner sista titelchansen. Ett landslagsuppehåll där entusiasmen i united försvinner lite. Sen missar man CL plats och så står gary neville där med brallorna nere. 5 års kontrakt för ole och europa league så kan man fightas om topp 4 nästa säsong igen medan the big boyrs gör upp om titeln. Nu jävla går jag händelserna i förväg.
Smårolig "attack momentum" statistik från chelsea wolverhampton igår. Chelseas staplar var uppåt hela matchet utom en enda period. Vid målet. Men samtidigt kan jag knappt komma ihåg några riktigt vassa chanser. Story of the season för sarris gäng. Har samma problem som liverpool med ett för svagt producerande mittfält. Lägg därtill att defensiven är sämre och topparna inte levererar lika bra så skiljer det ganska många poäng däremellan. 61/60/60/58. Om nu chelsea vinner sin hängmatch är poängfördelningen så i topp 4 striden. Häftigt. Arsenal har bästa program. Bör klara det. I övrigt helt öppet. United-chelsea på old trafford kan bli avgörande.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ustyugov3
Championship är så jävla fett. Huliganer som slår ner spelare och allmänt sjuka derbyn.
Tycker det är mycket som på den gamla goda tiden i Championship. Målfiranden som det här ser man sällan i PL längre.
https://www.youtube.com/watch?v=IE_nWBaweSs
Som jag sagt tidigare. Det är i the championship det händer. Visst nu är spänningen tillbaka till PL men atmosfären och det gamla brittiska är inte där. Var ett riktigt bra birmingham derby igår. Sjukt intensivt. Grym stämning. Överdrivet såklart med attacken på grealish men notera hur grealish bara går upp och fortsätter spela. Tar typ 1-2 minuter sen är matchen igång igen. Samma sak hände i skottland. Två gånger denna säsong. Först i veckan där en supporter hoppade in på plan och sparkade bollen på motståndare och en gång där domaren får mynt i huvudet. Tar 1-2 minuter sen är spelet igång igen. Jämför med allsvenskan. Där hade spelaren rullat runt som om han dött och matchen avbrutits och blivit skrivbordsseger. Jävla mesland detta.
Börjar tighta till sig ordentligt kring play-of platserna nu. Är väl upp mot 7-8 lag som gör upp om 3 platser. Lite halvdåligt form på dem som ligger bäst till också. Sen ett tre häst race om direktplatserna där två av dem. Leeds och sheff united möts på lördag. Ingen PL fotboll då så ingen ursäkt att inte se den matchen. 2 poäng skiljer till leeds fördel. Kan mycket väl vara den matchen som avgör vilka som spelar PL nästa säsong. Norwich har jag redan räknat in. Lägg därtill rivalmatch, nästintill derby så kommer det koka på elland road.