2019-03-11, 21:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LillaTE
Joel är klok. Han samarbetar även mycket väl med familjehemmen och soc. Det vinner han mycket på. Att inse sina egna begränsningar är en klok handling. Han kan vara en jättebra pappa men utan att behöva ta ett ansvar han inte är kapabel till.
Rätta mig om jag har fel, men är inte Joel den som också har körkort, vilket inte Terese har? Det borde väl också vara ett tecken på att han har något högre kapacitet än Terese?

Therese samarbetar ihop med Joel och sociala
2019-03-11, 21:38
Medlem
LillaTEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dammsugare95
Det jag hört om Joel är att han är i det närmaste normalbegåvad intellektuellt, han har däremot en del kroppsliga hinder. Lyckas man ta körkort med allt vad det innebär med logik och riskttänkande så tycker jag också det borde innebära en högre kapacitet.

Ja han har fysiska hinder, men ger iaf intryck av att ha betydligt skarpare intellekt än T. Även om han har ett enklare jobb och städar och är "trivselvärd" på Max, så fixar han att ha ett jobb och sköta det oklanderligt. Hans största svagheter är nog hans mjuka personlighet som gör att han har svårt att trotsa auktoriteter som den mycket manipulativa och dominanta Terese innebär. Det gör också att han har svårt att fostra barn. Tänk er honom möta trotsperioder eller att styra upp i kaoset som det innebär att ha flera småbarn som ska bli klara samtidigt.
2019-03-11, 21:42
Medlem
LillaTEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lukasnikita

hon missar totalt att samverka helt med familjehemmen som faktiskt har ansvar för hennes barn. Hon har hotat dem och sina barn. Fattar du hur sjukt det är?!!!
Och nej, hon samverkar inte med Joel och soc. Hon försöker, mot deras vilja, få tillbaka barnen (vilket hon ALDRIG kommer att få)
2019-03-11, 21:42
Medlem
Citat:

Spelar ingen roll hur mycket dom sammarbetar. Tessan har förstört sina chanser att få ha barnen.
2019-03-12, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snurre69
Jo hot är redan skickade å de konstiga i kråksången är att det skickas från J nummer å ALLTID då hon är med honom . . Hmm . . Måste vara slumpen

Citat:
Snurre 69 är du snurrig a. L

Terese är inte i jörn
Hon är med joel
Snurrig vet jag väl inte om jag är hon har varit i Jörn med J men tydligen åkt till Umeå igen . .
2019-03-12, 00:26
Medlem
Citat:
Joel och Jimmy har hjärnor som 2åringar
Terese ha inte varit i jörn som snurre påstår
De jag vet enlikt San fakta har terese varit i Vilhelmina ha jag hört
kan helt säkert säga att T varit i Jörn då hon har blivit sedd av Jörnsbor så de är då helt sant å Lukasnikita försök inte invagga folk med dina lögner för du kommer med mycket osanningar
2019-03-12, 00:34
Medlem
Citat:
Joel och Jimmy har hjärnor som 2åringar
Terese ha inte varit i jörn som snurre påstår
De jag vet enlikt San fakta har terese varit i Vilhelmina ha jag hört
hmm kanske hellre du menar att T tänkte hell vilken mina . . Å jisses vad de rök å vilken brand som uppstod i samhället Jörn för T har då verkligen inte varit i Vilhelmina de kan jag garantera
2019-03-12, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LillaTE
Joel är klok. Han samarbetar även mycket väl med familjehemmen och soc. Det vinner han mycket på. Att inse sina egna begränsningar är en klok handling. Han kan vara en jättebra pappa men utan att behöva ta ett ansvar han inte är kapabel till.
Rätta mig om jag har fel, men är inte Joel den som också har körkort, vilket inte Terese har? Det borde väl också vara ett tecken på att han har något högre kapacitet än Terese?
själv känner jag inte J A och vet knappt vem han är men den uppfattningen jag fått är att han hamnat i ett hell pga av T tyvärr men är det någon som verkar vara både snäll och duktig är de J A tycker riktigt synd om han att han tyvärr blev fast för T och allt hon ställt till det för stackarn . .
2019-03-12, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snurre69
kan helt säkert säga att T varit i Jörn då hon har blivit sedd av Jörnsbor så de är då helt sant å Lukasnikita försök inte invagga folk med dina lögner för du kommer med mycket osanningar

Hon måste väl smörja Jimmy lite inför rättegången. Se till så att han inte avslöjar nått. Alternativt att han tar på sig allting. Det gör han självklart för sin matriark!.
2019-03-12, 00:54
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naturligt-urval
Hon måste väl smörja Jimmy lite inför rättegången. Se till så att han inte avslöjar nått. Alternativt att han tar på sig allting. Det gör han självklart för sin matriark!.

Absolut samt använda hans mobil för att hota med.
2019-03-12, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Absolut samt använda hans mobil för att hota med.

Antagligen. Hon är inte den smartaste. Men hon har lärt sig ett och annat av förra rättegången och av att läsa den här tråden.
2019-03-12, 01:23
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naturligt-urval
Antagligen. Hon är inte den smartaste. Men hon har lärt sig ett och annat av förra rättegången och av att läsa den här tråden.

Ja, hon klarar ju inte av att lära sig ta hand om sina barn, men hon kan däremot tydligen förbättra sina trakasserier. Ödets ironi. Tänk om hon var lika duktig och hängiven som mamma som hon är på att hota andra. Då skulle hon aldrig ha förlorat barnen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in