2019-03-14, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lukasnikita
Malin Jimmy ses ju då Jimmy skall göra hoten
Om detta är jimmy, varifrån skrivs detta? Jimmy är väl typ hemlös efter att tessan brände ner hans hus?
2019-03-14, 18:38
Medlem
undercoverninjas avatar
Konstigt nog så har T lagt upp en live-video på Facebook för 12 minuter sedan.
Det var en lindrig operation eftersom att hon kan gå på pub någon timme efter.

http://forumbilder.se/I4PBQ/tessan-livevideo
Senast redigerad av undercoverninja 2019-03-14 kl. 18:40. Anledning: lagt till länk
2019-03-14, 18:41
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undercoverninja

Alla som blivit påkörda och alla som opererat sig vet att man inte vill gå på krogen efteråt. Man vill bara vila sin ömmande kropp.

Då vet vi att även detta var en lögn.
2019-03-14, 18:44
Medlem
Citat:

http://forumbilder.se/I4PBQ/tessan-livevideo

Det där är väl vaniljdrömmen? Ett cafe för folk med begåvningnshandikapp
2019-03-14, 18:45
Medlem
undercoverninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner

Alla som blivit påkörda och alla som opererat sig vet att man inte vill gå på krogen efteråt. Man vill bara vila sin ömmande kropp.

Då vet vi att även detta var en lögn.

Jag har aldrig blivit påkörd och opererad direkt efteråt, men jag är HELT säker på att jag inte hade velat gå ut på pub efteråt.

Jag slog i min tå en gång, så hårt att den blev blå inom bara några minuter.
Jag gick ut på krogen ändå för att träffa några vänner som jag inte hade träffat på flera år, och det var så inte värt det!
Och då var det bara en tå, tänk dig att gå ut nyopererad?!

Det är som en skön känsla när man kommer på T och hennes sana väner med lögner.
Får se hur lång tid det tar innan det inlägget är raderat som med alla andra.
2019-03-14, 18:47
Medlem
undercoverninjas avatar
Och ännu en till video:
http://forumbilder.se/I4PBQ/tessan-livevideo-1
2019-03-14, 18:48
Medlem
undercoverninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naturligt-urval
Det där är väl vaniljdrömmen? Ett cafe för folk med begåvningnshandikapp

Det kan nog stämma.
Ingen ställe jag känner till dock, men jag bor ju inte direkt i närheten heller
2019-03-14, 18:50
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hum.by.666
Vi har ju snackat om det tidigare. Jag ser en möjlig fara, genom alla beskyllningar hit och dit - ibland mycket grova - kan det få någons bägare att till slut rinna över. Ingen, inte ens polisen, kommer att tro Terese om något hemskt skulle hända henne.

Citat:
Jag håller med.
Om man ropar "vargen kommer" alltför många gånger så kommer till slut ingen att tro på att vargen faktiskt kommer.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Pojken_och_vargen

Exakt. En dag kanske någon blir less och bränner ner T:s hus, men T får så klart skulden. Eller så blir T misshandlad, men alla inklusive polisen kommer tro att hon gjort det mot sig själv för att få uppmärksamhet. I synnerhet om det är i samband med en rättegång - för det kommer fler rättegångar. Det här är ju uppenbarligen bara början. Ser nämligen inte att det finns någon skags önskan och längtan hos T att sluta hota, ljuga, hämnas, dvs att sluta vara kriminell. Det enda som kan få henne att stoppa allt är att hon bränner ner ett hus och hon äntligen blir dömd för det. Mordbrand ger ju många år i fängelse.
2019-03-14, 18:52
Medlem
LillaTEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuchullain
Alla patienter på NUS som läggs in på avdelning eller kommer till akuten får armband, så på sjukhuset är hon allt. Att opereras efter att ha blivit påkörd av en bil låter däremot extremt märkligt med tanke på det i så fall borde ha blivit en nyhet, så jag tror på en annan orsak, alternativt att påkörningen var så pass ofarlig att ingen operation krävdes men att hon ändå åkt in till akuten och passar på att plocka lite billiga sympati-poäng.

Titta på armbandet. Det är avklippt (kolla vid knappen) och ihoplagt för att se aktuellt nu, men är från något tidigare besök. Hon har ju minst en gång fått gallstensanfall och åkt in på sjukan.
2019-03-14, 18:55
Medlem
undercoverninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Exakt. En dag kanske någon blir less och bränner ner T:s hus, men T får så klart skulden. Eller så blir T misshandlad, men alla inklusive polisen kommer tro att hon gjort det mot sig själv för att få uppmärksamhet. I synnerhet om det är i samband med en rättegång - för det kommer fler rättegångar. Det här är ju uppenbarligen bara början. Ser nämligen inte att det finns någon skags önskan och längtan hos T att sluta hota, ljuga, hämnas, dvs att sluta vara kriminell. Det enda som kan få henne att stoppa allt är att hon bränner ner ett hus och hon äntligen blir dömd för det. Mordbrand ger ju många år i fängelse.

Risken är överhängande.
Så många som hon har hotat och hängt ut, även om dessa personer kanske inte gör något så kan det alltid finnas en släkting eller vän som till slut får nog och hämnas.
Jag har faktiskt inga problem med att tänka mig att T skulle kunna skada sig själv för att sätta dit någon annan, det skulle inte förvåna mig överhuvudtaget.

Jag tror också att enda sättet att få henne att sluta det är inlåsning och någon sorts terapi. För hon kommer aldrig att sluta frivilligt, speciellt inte om hon bara blir dömd till samhällstjänst och villkorligt.
Hon är ju alltid oskyldig till allt.
2019-03-14, 19:03
Medlem
hum.by.666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillaTE
Titta på armbandet. Det är avklippt (kolla vid knappen) och ihoplagt för att se aktuellt nu, men är från något tidigare besök. Hon har ju minst en gång fått gallstensanfall och åkt in på sjukan.
Håller med. Det ser ut att vara "avrivet". Det blå ska omsluta knappen och hela bandet sitter för tajt om handleden.
Se bild:
https://www.seton-sakerhet.se/identitetsband-id-band-sjukvarden.html#BRCP%20L%20BLU

Synd om de i Järna och Luleå (på Facebook) att bli förda bakom ljuset med en total lögn. Jag har god lust att skriva och tala om sanningen för dem.
Senast redigerad av hum.by.666 2019-03-14 kl. 19:12. Anledning: Tillägg text
2019-03-14, 19:41
Medlem
LillaTEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hum.by.666
Håller med. Det ser ut att vara "avrivet". Det blå ska omsluta knappen och hela bandet sitter för tajt om handleden.
Se bild:
https://www.seton-sakerhet.se/identitetsband-id-band-sjukvarden.html#BRCP%20L%20BLU

Synd om de i Järna och Luleå (på Facebook) att bli förda bakom ljuset med en total lögn. Jag har god lust att skriva och tala om sanningen för dem.

Do it!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in