Citat:
Ursprungligen postat av
Stillking
Självklart är jag inte från framtiden men sanningen brukar oftast hinna ikapp. Michael Jackson:s dödsbo arbetar såklart med att lägga alla korten på bordet men det görs inte över en natt. Jag är helt övertygad om att det kommer att presenteras en helt annan version än Leaving Neverland.
Michael Jackson är död. Dödsboet kan inget göra annat än att använda Michaels pengar, för att rädda ett rykte, bortom all räddning. Vem lurar de? Kanske dumma fans som inte har barn. Vettiga människor lämnar inte sina barn på ställen som Neverland, ensamma, där en pedofil huserar. Särskilt när de vet att barnen sover i samma säng som denna vanskapta hybrid till människa.
Det finns grader i helvetet, och grader av pedofili.
Michel Jansson var en gudabenådad artist, samtidigt som han var en pedofil. En ful gubbe av värsta sort som lockade till sig fattiga pojkar som inget hade att sätta emot, eftersom föräldrarna inte förmådde skydda sina barn. Pengar var föräldrarnas bevekelsegrund. Det är hemskt att vara fattig. Det är värre i USA än i Sverige, om man ska relativisera och jämföra lidande.
Att Michael Jackson delvis kunnat betala sig ur olika situationer, är inget som talar för att han är oskyldig. Det bekräftar bara att han hade tillräckligt med pengar för att köpa tystnad, av brottsoffer. För offrens föräldrarna var det pengar, för barnen var skadan redan skedd.
Det är fint att det finns folk som orkar överleva och berätta. Och folk som orkar lyssna. Det är av intresse efter det spektakel som har varit med Michel Jackson som slapp undan rättvisan till slut, genom att dö. Nu handlar det inte längre om rättvisa, bara egenvärdet i att sanningen är trevligare än lögner när sista ordet ska sägas.
Det vi vet nu med säkerhet, är att bland popikoner finns det också pedofiler. Musiken är den samma, så varför detta försvar av en förövare som kom undan, under jag.