Resultat: Tror du MJ är skyldig?
Ja
57,62%
828 röster
Nej
19,55%
281 röster
Är osäker
15,66%
225 röster
Bryr mig inte
7,17%
103 röster
2019-03-07, 07:27
Avslutad
Vad tyst det blev i media om Harvey Weinstein, Kevin Spacey och alla de andra vidren i Hollywood helt plötsligt.
Citera
2019-03-07, 09:05
Medlem
bjornhagbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshbach
Jag tror att anklagelserna är falska, och att judeeliten gav sig på honom(och slutligen mördade honom) för att han började bli problematisk iochmed att han gjorde det ogjörbara: han nämnde judens inblandning i oegentligheter!
Hintade om 9/11 (innan det skedde) på skivomslag, pratade om "fel" saker på nån spelning osv.

Att han byggde Neverland beror sannolikt på att han ville skapa en fristad för högprofilsungar. Någonstans för dessa att slippa Hollywood/popindustrijudarnas sexuella övergrepp, som Michael säkert själv drabbades av som barnnstjärna.

Äntligen någon som fattar. Japp 👍
Citera
2019-03-07, 09:08
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Eller hur.

Detta kan således vara en fokusförflyttning från de kroknäsor som tidigare ville svärta ned MJ och nu tona ned kroknäsan Weinstein kommande rättegång den 6 maj 2019?

Den judiska Frimurare-organisationen The Anti-Defamation League (”ADL”) är nämligen inget att leka med…
https://www.haaretz.com/1.4883514
Citat:
- The Anti-Defamation League on Wednesday demanded that Michael Jackson apologize for allegedly calling Jews "leeches" in a private telephone message that was recorded two years ago and has now surfaced in connection with a lawsuit against the pop star.

"Michael Jackson has an anti-Semitic streak, and hasn't learned from his past mistakes," said a statement issued by Abraham H. Foxman, the league's director. "It seems every time he has a problem in his life, he blames it on Jews."

1996 Michael's "Jew Me Sue Me...Kike Me" Infuriates Jewish Groups!
https://www.youtube.com/watch?v=RjDJfVbKn1o
Citera
2019-03-07, 09:19
Medlem
JanTalibans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ridne
De vill smutskasta hans minne och legacy. Jag har aldrig trott på anklagelserna mot honom. Jag tror att pedofili är ett STORT problem i Hollywood och musikbranschen men tror inte att MJ var en av dem. Han gav sig på "fel" personer och därför var de tvungna att göra sig av med honom.
En grej som jag tidigare retat mig på väcks till liv här igen: Vad är det som gör att till synes normala människor hänfaller åt att dyrka Michael Jackson? När de försvarar denna bisarra människa mot kritik så går de helt okritiskt in i en verklighetsbild som hör hemma hos tokstollar. Varför?

Jag har, i tidigare yrke, beskådat patologiska pedofiler. Pedofil är man inte bara i de ögonblick man eventuellt inte lyckas avhålla sig från att visa snoppen för barn. Pedofilen är i regel inte sadist, eller på något sätt ”elak”. En typisk grej är istället att han mycket synbart ÄR barn: Han snackar som ett barn, fantiserar som ett barn, ser andra barn som sina kompisar, osv. I historiken finns att pedofilen på något sätt blivit bestulen på sin egen barndom.

Pedofilens våta dröm: Att ha så mycket pengar att man kan bygga ett eget nöjesfält till sig och alla sina kompisar. Påminner detta om nån, kanske?
Citera
2019-03-07, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JanTaliban
En grej som jag tidigare retat mig på väcks till liv här igen: Vad är det som gör att till synes normala människor hänfaller åt att dyrka Michael Jackson? När de försvarar denna bisarra människa mot kritik så går de helt okritiskt in i en verklighetsbild som hör hemma hos tokstollar. Varför?

Jag har, i tidigare yrke, beskådat patologiska pedofiler. Pedofil är man inte bara i de ögonblick man eventuellt inte lyckas avhålla sig från att visa snoppen för barn. Pedofilen är i regel inte sadist, eller på något sätt ”elak”. En typisk grej är istället att han mycket synbart ÄR barn: Han snackar som ett barn, fantiserar som ett barn, ser andra barn som sina kompisar, osv. I historiken finns att pedofilen på något sätt blivit bestulen på sin egen barndom.

Pedofilens våta dröm: Att ha så mycket pengar att man kan bygga ett eget nöjesfält till sig och alla sina kompisar. Påminner detta om nån, kanske?

Sen när är pedofiler kompisar med barn? De ser barn som älskare
Citera
2019-03-07, 09:22
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whitepower123
Att komma med dom här anklagelserna när Michael Jackson har varit död i 10 år och inte har en chans att försvara sig tycker jag ger en anledning att tvivla på deras historia. FBI utredde Micheal Jackson i över 10 år och inget bevis lades fram att han skulle vara en pedofil. Micheal Jackson var en speciell person. Han tänkte och gjorde saker som andra inte gjorde. Han är en stor måltavla för människor som vill ha pengar även efter hans död. Jag tror inte att Michael Jackson förgrep sig på barn däremot så var han en man som folk missförstår på grund av sin speciella personlighet.

Så tror jag också.

Han kritiserade de som aldrig får kritiseras och de gjorde vad de kunde för att skada honom, kanske till och med döda honom.
Citera
2019-03-07, 09:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bjornhagberg
Zionisterna klarar sig alltid. Passande nog dök mee2 upp exakt samtidigt och riktade strålkastarna på vita män.

Nu är det ju dock just anklagelserna emot Weinstein som utlöste #metoo ståhejet till att börja med, så hur tänkte du nu? Min poäng var ju snarare att det känns som att MJ används som avledningsmanöver ifrån alla metooade äckelgubbar i Peddowood just nu. Själv säger jag varken bu eller bä om MJ som pedofil. Mycket som pekar åt det hållet så klart fast en del andra saker som pekar åt ett håll som för mig indikerar att MJ bara är en syndabock för någonting minst halva jävla Hollywood eliten själva tycks pyssla med.

Kan bara rekomendera denna YT-kanal om ni vill ha inblick i varför LA är ett utav de sämsta ställena på planeten att vara barn i:

https://www.youtube.com/watch?v=Hntlv5Zl04Y
https://www.youtube.com/watch?v=CHzHiF1oZIw
https://www.youtube.com/watch?v=CLXNd4TvgcE
https://www.youtube.com/playlist?list=PLX5rIp7mfUvMiUXu0Xf5p25xUPGBQnROs
Citera
2019-03-07, 09:44
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Nu är det ju dock just anklagelserna emot Weinstein som utlöste #metoo ståhejet till att börja med, så hur tänkte du nu? Min poäng var ju snarare att det känns som att MJ används som avledningsmanöver ifrån alla metooade äckelgubbar i Peddowood just nu. Själv säger jag varken bu eller bä om MJ som pedofil. Mycket som pekar åt det hållet så klart fast en del andra saker som pekar åt ett håll som för mig indikerar att MJ bara är en syndabock för någonting minst halva jävla Hollywood eliten själva tycks pyssla med.

Kan bara rekomendera denna YT-kanal om ni vill ha inblick i varför LA är ett utav de sämsta ställena på planeten att vara barn i:

https://www.youtube.com/watch?v=Hntlv5Zl04Y
https://www.youtube.com/watch?v=CHzHiF1oZIw
https://www.youtube.com/watch?v=CLXNd4TvgcE
https://www.youtube.com/playlist?list=PLX5rIp7mfUvMiUXu0Xf5p25xUPGBQnROs

Instämmer (med det jag highlightat)
Det ena utesluter ju inte det andra.

Men att kroknäsorna ville straffa honom är uppenbart.
Citera
2019-03-07, 09:51
Medlem
Man-At-Armss avatar
Citat:
"Leaving Neverland" är en samproduktion mellan amerikanska HBO och brittiska Channel 4, men kommer alltså inte att visas i Sverige på HBO Nordic, utan i SVT.
HBO Nordic suger..

Som redan nämnts i tråden kommer del 1 och 2 kunna ses den 9 mars via SvT play: För alla som inte vill ladda ner.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/a/vmqQWX/svt-visar-kontroversiell-michael-jackson-dokumentar
Citera
2019-03-07, 09:57
Bannlyst
Det finns inga bevis, MJ hade ingen barnporr hemma, han visade vanlig porr för barnen för att lära upp dom.
Bara barnen och MJ vet vad som försegick behind closed doors, så återigen, se dokumentären och avgör själva.
Jag känner ingen som sett den som inte blev övertygad om att MJ molesteted these boys.

Eller är det normal att en så pass känd och rik superstar sitter i telefon flera timmar var och varannan dag med 10-åriga pojkar, kommer hem till familjers enkla hus sent om kvällarna bara för att hänga med sina vänner = 10-åriga pojkar och sen sova över med dom.

Ha massa hemliga rum med sängar på Neverland.
Minst 4 pojkar har anklagat MJ för sexuall abuse, och deras story’s har varit samstämmiga om hur övergreppen gick till.

Bara för man avslöjar Michael Jackson så betyder väl inte det att Cosby, Kevin Spacey, Weinstein och R.Kelly glöms bort, dom är alla skyldiga svin och deras karriärer är över.

Vi hörs när ni sett dokumentären.
Citera
2019-03-07, 10:02
Medlem
Dollmens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanTaliban

Helt rätt Pedofilernas peddofil. Den störste av alla ? Egen nöjespark Synd att han inte fick stå till svars Äcklig djävul Se bara hur han såg ut hela ansiktet höll på att falla i bitar Hel pervers . PS bra som artist men det försvarar inget
Citera
2019-03-07, 10:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av johanjosefsson
Jag var också med på den tiden. Och eftersom jag inte är lika senil som du är, så kan jag berätta för dig att MJ inte betalade ut pengar. Det var hans försäkringsbolag som betalade ut pengarna och beslutet togs i MJ's frånvaro. Men detta "glömmer" du såklart att berätta, kanske för att din agenda mot MJ väger tyngre.

Det är inte alls anmärkningsvärt. Dessutom är det du skrivet felaktigt. MJ var mitt inne i en krävande värdsturnè och hade blivit beroende av smärtstillande. Därför togs beslutet i hans frånvaro att avbryta turnèn, skicka MJ till rehab och samtidigt låta försäkringsbolaget betala ut pengar till familjen. Rådande konsensus var att MJ inte hade klarat en rättegång i det skick han var i under slutet av 1993.

Men detta skiter du såklart i att berätta, eftersom din agenda är att svartmåla MJ. Då är det såklart mycket roligare att utelämna fakta som är till hans försvar, så att händelseförloppet passar din egen världsbild.

Jag har ingen agenda att svartmåla honom, i dokumentären presenteras fallet från mitten av 90-talet på det sättet som jag beskriver, har du källor/artiklar/intervjuer som bekräftar motsatsen så jag tar jag tacksamt emot det, efter att ha sett dokumentären i sin helhet så är mitt intryck att vissa bitar måste vara överdrivna.

Koreografen beskriver att han i tonåren, ska ha blivit utsatt för anal penetration, detta offer är idag hetreosexuell.
Att någon som kommit upp lite i åren, och börjat förstå vad som är rätt och fel, medvetet skulle sätta sig i en situation där det blir sänghalmsbrottning med sin gamla förövare, är för mig obegripligt, att ett barn kan manipuleras till detta köper jag rakt av, men en ung vuxen som inte ens har rätt sexuell läggning, denna bit av dokumentären har jag svårt att köpa faktiskt, känns överdriven och kryddad för att passa narrativet...

Vidare ska MJs gamla ”doktor” som indirekt dräpte honom ha sagt att MJ var kemiskt kastrerad från barnaåren för att bibehålla rösten, hans feminina röst och allmänt feminina persona stödjer denna tes, om så var fallet, är det möjligt att få stånd, ejakulera och ägna sig åt penetrationssex?

Dock kvarstår grundproblematiken, MJ sov med andras barn i sin säng utan föräldrar närvarande, detta är djupt oroande/stört och kan inte ursäktas, frågan är inte om, utan vad som skedde...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in