Citat:
Ursprungligen postat av
johanjosefsson
Jag var också med på den tiden. Och eftersom jag inte är lika senil som du är, så kan jag berätta för dig att MJ inte betalade ut pengar. Det var hans försäkringsbolag som betalade ut pengarna och
beslutet togs i MJ's frånvaro. Men detta "glömmer" du såklart att berätta, kanske för att din agenda mot MJ väger tyngre.
Det är inte alls anmärkningsvärt. Dessutom är det du skrivet felaktigt. MJ var mitt inne i en krävande värdsturnè och hade blivit beroende av smärtstillande.
Därför togs beslutet i hans frånvaro att avbryta turnèn, skicka MJ till rehab och samtidigt låta försäkringsbolaget betala ut pengar till familjen. Rådande konsensus var att MJ inte hade klarat en rättegång i det skick han var i under slutet av 1993.
Men detta skiter du såklart i att berätta, eftersom din agenda är att svartmåla MJ. Då är det såklart mycket roligare att utelämna fakta som är till hans försvar, så att händelseförloppet passar din egen världsbild.
Jag har ingen agenda att svartmåla honom, i dokumentären presenteras fallet från mitten av 90-talet på det sättet som jag beskriver, har du källor/artiklar/intervjuer som bekräftar motsatsen så jag tar jag tacksamt emot det, efter att ha sett dokumentären i sin helhet så är mitt intryck att vissa bitar måste vara överdrivna.
Koreografen beskriver att han i tonåren, ska ha blivit utsatt för anal penetration, detta offer är idag hetreosexuell.
Att någon som kommit upp lite i åren, och börjat förstå vad som är rätt och fel, medvetet skulle sätta sig i en situation där det blir sänghalmsbrottning med sin gamla förövare, är för mig obegripligt, att ett barn kan manipuleras till detta köper jag rakt av, men en ung vuxen som inte ens har rätt sexuell läggning, denna bit av dokumentären har jag svårt att köpa faktiskt, känns överdriven och kryddad för att passa narrativet...
Vidare ska MJs gamla ”doktor” som indirekt dräpte honom ha sagt att MJ var kemiskt kastrerad från barnaåren för att bibehålla rösten, hans feminina röst och allmänt feminina persona stödjer denna tes, om så var fallet, är det möjligt att få stånd, ejakulera och ägna sig åt penetrationssex?
Dock kvarstår grundproblematiken, MJ sov med andras barn i sin säng utan föräldrar närvarande, detta är djupt oroande/stört och kan inte ursäktas, frågan är inte om, utan vad som skedde...