Resultat: Tror du MJ är skyldig?
Ja
57,59%
827 röster
Nej
19,57%
281 röster
Är osäker
15,67%
225 röster
Bryr mig inte
7,17%
103 röster
2019-03-11, 19:20
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kasla92
Att han blev friad varje gång, trots alla anklagelser, trots att de har i stort sett finkammat hela hans privata liv, t.o.m tagit naken bilder på honom. Det är klar fakta som tyder på att MJ aldrig har haft sex med pojkar. Sen finns det såklart alla de som försvarar honom. Macaulay Culkin och Brett Barnes har ju varit mycket närmare MJ än de där två i dokumentären.
Logisk sett så borde dokumentären göra att fler offer kliver fram, men så länge har det varit snarare tvärtom. Alla som har varit i kontakt med MJ som barn försvarar honom ännu mer idag efter dokumentären.
Han köpte sig ju fri!
Citera
2019-03-11, 19:21
Medlem
johanjosefssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okenratta
När sa MJ att han avskydde Spielberg för att han var pedofil?
Har du länk till källan?

OK - Hata är ett starkt ord. Men MJ gillade inte pedofiler, (även om han inte rakt ut sa det i någon intervju). Ironiskt va? Och det är ganska känt bland fans att de inte drog jämt.

Här är en artikel: http://edition.cnn.com/2003/SHOWBIZ/Music/03/04/leisure.jackson.reut/index.html
Citera
2019-03-11, 19:23
Medlem
derivats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanjosefsson
Det är ju NI som kommer med påståenden om att MJ är en molester. Då är det också hos Er som bevisbördan ligger på. Och hittills i tråden har de enda argumenten varit att "MJ hängde med barn" och att "två killar i en dokumentär säger att han var pedofil, alltså var han pedofil, punkt!".

Fast, det där stämmer ju inte. De flesta har länkat till rapporter och dokument, medan ni bemött allt med oneliners och att han "faxade med pojkar".

VAR ÄR BEVISEN????

Ord står mot ord, finns inga bevis då. Det handlar om man tror på det som sägs i dokumentären.

Frågar dig samma sak, börjar ana att ni inte ens sett dokumentären.
Har du sett dokumentären?
Vilka hål ser du? måste ju vara en hel del eftersom det är 4 timmars utläggningar.
Citera
2019-03-11, 19:24
Medlem
zapios avatar
Ok, om man tänker tvärtom..

Var är bevisen att han ALDRIG begick övergreppen som det påstås? Finns det videofilmer på när MJ sover med barnen där han absolut rör inte dom t ex? Tror fan inte det..? Märkligt nu när det finns hur många klipp som helst på honom när han är med barnen på dagtid där han inte gör nåt ont mot dom. Men när han sover med dom då?

Officiellt är det nu 4 pojkar/män som anklagat MJ för övergrepp. Nu rapporteras det att listan växer med fler nya framträdanden. Det kommer fler. Var så säker.
Citera
2019-03-11, 19:25
Bannlyst
Citat:
OK - Hata är ett starkt ord. Men MJ gillade inte pedofiler, (även om han inte rakt ut sa det i någon intervju). Ironiskt va? Och det är ganska känt bland fans att de inte drog jämt.

Här är en artikel: http://edition.cnn.com/2003/SHOWBIZ/Music/03/04/leisure.jackson.reut/index.html
Spielberg blev nervös när anklagelserna mot MJ började dyka upp, så han strök honom från rollen i Peter Pan.
Där har du anledningen till MJ:s ilska.
Senast redigerad av okenratta 2019-03-11 kl. 19:32.
Citera
2019-03-11, 19:25
Bannlyst
Wacko jacko..

Ett jävla under att hann med nån musik överhuvudtaget med allt kuksugande...

Sen hade faktiskt dom här gossarna all chans i världen att avbryta detta spektakel efter första timmen, men dom körde på i 8 år trots att alla visste att det inte var händerna på täcket när man sov över hos MJ...

Vidriga morsor som låtsades som att det regna när deras 7 åringar sugde stor svart penis dygnet runt.
Citera
2019-03-11, 19:28
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Hur "trovärdiga" är två personer som blivit påkomna med att ljuga tidigare? Och dessutom ljugit i rättssak?

Oerhört märkligt inlägg.
Hur ofta ljög inte Whoco Jacko då? "Nej jag har aldrig plasticopererat mig!", "Här är mina biologiska blonda barn!","Jag är Peter Pan", o.s.v.
Citera
2019-03-11, 19:29
Medlem
Tillssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkinnieWithRPG
Wacko jacko..

Ett jävla under att hann med nån musik överhuvudtaget med allt kuksugande...

Sen hade faktiskt dom här gossarna all chans i världen att avbryta detta spektakel efter första timmen, men dom körde på i 8 år trots att alla visste att det inte var händerna på täcket när man sov över hos MJ...

Vidriga morsor som låtsades som att det regna när deras 7 åringar sugde stor svart penis dygnet runt.

Håller med - vidriga människor/pedofiler i denna tråd som försvarar pedofili/MJ!
Citera
2019-03-11, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JSelwyn
Får nog säga att filmen har sin plats i media men och detta får inte tolkas som att jag försvarar MJ.

Men visst hade varit intressant om MJ hade fått chansen att besvara dessa anklagelser, för vi lever ju ändock i en rättsstat.

Sen till alla ni som försvarar MJ/inte tror på det som han anklagas för.

Tänk efter en gång till: hur normalt är det att en så vuxen man (35+?) ringer till ett barn, pratar i timtal och skickar faxmeddelanden*? Skulle inte detta väcka misstänksamhet om det vore ert egna barn? Tror inte ens att farföräldrar ens pratar så länge med sina barnbarn etc. Det är helt enkelt inte normalt. Om det kan vi väl vara överens om? I övrigt precis som jag skrev tidigare så hade MJ alla de egenskaper som en pedofil har: tar kontakt med barn, lämpar över skulden på barnet/n om de skulle bli påkomna, nästlar sig in i familjen osv. Sen när triggerfaktorn/spänningen lagt sig - ja då groomar han ett nytt barn.

Visserligen skall man inte rang ordna de barn som blev utsatta för hans övergrepp...men MJ duckade inte ens för att begå övergrepp på en pojke svårt sjuk i cancer. Kan ju ha missat det: men var övergreppen (om det nu skedde?) från MJ det sista pojken fick utstå här i livet? Bara det är ju en fasansfull tanke!! :-(

Som sagt, det går helt enkelt inte att bortse ifrån ovanstående. Det är fakta.

Nej det går inte att bortse ifrån. Jag har nu sett båda delarna och även programmet med Oprah Winfrey där både producententen för programmet och de båda männen som påstår ha blivit utsatt för MJ och en publik som själva varit med om att bli sexuellt utnyttjade som barn. Här får man en inblick i hur pedofiler manipulerar sin omgivning och hur vanligt det är att de framstår som vänliga, engagerade personer som vill barns bästa.

Om man bortser från MJ som superstjärna och tittar på hur han beter sig med att hålla alla unga pojkar i handen, sova tillsammans med dem, mm så måste man vara bra naiv om man inbillar sig att det är något man gör för att man förlorat sin barndom.
Citera
2019-03-11, 19:33
Medlem
johanjosefssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av derivat
Det handlar om man tror på det som sägs i dokumentären.

Om du väljer att tro på någon som ljugit och manipulerat tidigare... varsågod!

Citat:
finns inga bevis då.
Nä, misstänkte det...

Citat:
Har du sett dokumentären? Vilka hål ser du? måste ju vara en hel del eftersom det är 4 timmars utläggningar.

Ja, jag har sett dokumentären.

4 timmars skådespel och krokodiltårar från två personer som vi sedan tidigare vet har visat sig opålitliga. Då är det svårt att smälta det de säger. Och det fanns inga som helst bevis, bara spekulationer och historier.

Jag skulle kunna göra en dokumentär om dig där jag pratar till en kamera i 4 timmar och svartmålar dig, och jag skulle kunna hitta på allting. Och alla skulle tro på det, om produktionen var tillräckligt dramatisk.

Har du aldrig frågat dig själv varför så många gillar MJ?
Citera
2019-03-11, 19:34
Medlem
johanjosefssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arvid-Kriklund
Hur ofta ljög inte Whoco Jacko då? "Nej jag har aldrig plasticopererat mig!", "Här är mina biologiska blonda barn!","Jag är Peter Pan", o.s.v.

Fast han har ju erkänt tre stycken operationer. Och han har också pratat om sina barn och hur de kom till. Och det finns väl ingen på den här planeten som varit så nära Peter Pan till sättet som MJ?

Kom igen nu...

Citat:
Ursprungligen postat av zapio
Ok, om man tänker tvärtom..

Var är bevisen att han ALDRIG begick övergreppen som det påstås?

Var är bevisen för att DU inte är pedofil? (Notera: Retoriskt menat!)

Det brukar vara så att den som kommer med påståenden brukar bli tvungna att backa upp dessa med fakta för att framstå som någorlunda trovärdig.
Senast redigerad av johanjosefsson 2019-03-11 kl. 19:38.
Citera
2019-03-11, 19:37
Medlem
zapios avatar
Citat:

Har du aldrig frågat dig själv varför så många gillar MJ?

Vad har det med att göra om MJ är pedofil eller inte?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in