Resultat: Tror du MJ är skyldig?
Ja
57,62%
828 röster
Nej
19,55%
281 röster
Är osäker
15,66%
225 röster
Bryr mig inte
7,17%
103 röster
2019-03-11, 19:00
Medlem
johanjosefssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av derivat
Det finns pengar och tjäna alltså är det lögner.
Klassisk MJ fanboy logik

Klassisk MJ hatar logik att bemöta sakargumenten med stöddiga one-liners.
Citera
2019-03-11, 19:06
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dosh777
Fast han har ju bevisligen ljugit. Att du är så efterbliven att du tror på en person som bevisligen ljuger i sin egen dokumentär kan jag inte göra nåt åt.
Det är inte bevisat att han ljugit medvetet.
Tycker själv att det är riktigt efterblivet att läsa in galna sanningar trots uppenbart trovärdiga vittnesmål.

Citat:
Du menar den andra i duon som medverkar i samma dokumentär?
Varför skulle denna person inte vara trovärdig menar du?

Citat:
Detta innebär inte att han är pedofil.
Sluta nu.

Citat:
Kom med några riktiga bevis istället för att snacka skit.
Vi har ju en dokumentär på fyra timmar, med män som ger oerhört trovärdiga vittnesmål.
Samtidigt så var MJ känd för att förälska sig i pojkar, ryktena gick ju redan i början på 90-talet.
Att sedan han bevisligen huserade MÅNGA pojkar i sitt böghus styrker ju anklagelserna anmärkningsvärt mycket.
Citera
2019-03-11, 19:08
Medlem
johanjosefssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okenratta
Och enligt mig är alla i som lyckats i Hollywood eller i nöjesbranchen troligen pedofiler, så för mig vore det konstigaste om MJ inte var pedofil.

Men MJ avskydde ju exempelvis Spielberg när han upptäckte att Juden var pedofil. Och i och med det verkar han inte ha fått in en fot i Hollywood. Sen köper jag inte att ALLA är pedofiler.

Se helheten: Varför lyckades MJ inte i Hollywood? Han var INTE pedofil!!!
Citera
2019-03-11, 19:10
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
När det gäller Jackson så har ju hans vurm för småkillar stötts och blötts till och med rättsligt. Han har aldrig dömts. Jag misstänker att Jackson aldrig fick bli vuxen. Han hölls medvetet kvar i barnstadiet av en familj som tjänade pengar på detta.

Ungefär som knarkare som börjar tidigt och håller på långt upp i åren. Plötsligt kan du sitta öga mot öga med en 40-årig tonåring. Jag funderar på om Jackson alls hade social förmåga att umgås med vuxna. Hade han några vänner i sin egen ålder? Kanske en.

En av mammorna i filmen som själv har träffat Jackson säger: "han var som en nioåring". En av få gånger jag tror att hon är i närheten av sanningen om Jackson. Jag har ingen speciell vurm för den här artisten. Försöker bara vara objektiv och rättvis.

Barn är härligt oförstörda och älskvärda. Barns oskyldiga naivitet, aptit på upplevelser och förståelse och upptäckaranda är vacker. Och deras hängivenhet till den som fått deras förtroende är ett livselixir för den som förstår att uppskatta det. Att MJ älskade barn är inte konstigt. Konstiga är alla de som tycker att MJ var konstig för att han älskade barn.

MJ var en av världens absolut största. I det närmaste gudaförklarad. Och en person som omgavs av tusentals människor i det dagliga. Du väljer att tro att en utsaga av EN förvirrad mamma, i en lycksökande 20-år-för-sen dokumentär med syfte att slakta en gud, är nära sanningen. Det gör inte jag.
Citera
Medlem
derivats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanjosefsson
Klassisk MJ hatar logik att bemöta sakargumenten med stöddiga one-liners.

Radda upp sakargumenten då.
Jag ser bara stöddiga fanboys som gapar om hur oskyldig MJ är för han spelade så bra musik och hade pengar.
Citera
Medlem
johanjosefssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Vi har ju en dokumentär på fyra timmar, med män som ger oerhört trovärdiga vittnesmål.

Hur "trovärdiga" är två personer som blivit påkomna med att ljuga tidigare? Och dessutom ljugit i rättssak?

Oerhört märkligt inlägg.
Citera
2019-03-11, 19:11
Bannlyst
Citat:
Men MJ avskydde ju exempelvis Spielberg när han upptäckte att Juden var pedofil. Och i och med det verkar han inte ha fått in en fot i Hollywood. Sen köper jag inte att ALLA är pedofiler.

När sa MJ att han avskydde Spielberg för att han var pedofil?
Har du länk till källan?
Citera
2019-03-11, 19:12
Medlem
zapios avatar
Citat:

Snälla läs ditt eget inlägg och förstå hur patetiskt inlägget var.. Vad är det för argument du kör med..?

Nu träder flera vittnen fram efter dokumentären. Det kommer exakt bli som Bill Cosby fallet.
Vem tror inte numera att Bill Cosby begick dessa brott? Klart som fan han gjorde det. Kommer bli likadant med MJ.

MJ är peddo.
Citera
2019-03-11, 19:15
Medlem
Shalashaskas avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Shalashaska
Nu tycker jag att du svarar på något annat än det jag skrev i det stycket du citerade!

Jag skrev att även om vi skulle anta att han inte begick något som kan klassas som brottsligt med barnen, borde inte det faktum att en vuxen man sover ensam med en hel rad andra människor små barn, under flera decennier, samt att han bedyrar hur mycket han "älskar" dessa pojkar, ändå inte ses som ett patologiskt beteende som alla vettiga människor borde anse att man absolut inte ska ägna sig åt?
Har någon påstått nåt annat?
Nja, det vore betryggande ifall du skrev det rakt ut.
Därutöver så blir jag nyfiken på i vilken grad du personligen anser att detta är en trolig indikator för att Jackson var pedofil.
Citera
2019-03-11, 19:15
Medlem
johanjosefssons avatar
Citat:
Radda upp sakargumenten då.

Det är ju NI som kommer med påståenden om att MJ är en molester. Då är det också hos Er som bevisbördan ligger på. Och hittills i tråden har de enda argumenten varit att "MJ hängde med barn" och att "två killar i en dokumentär säger att han var pedofil, alltså var han pedofil, punkt!".

Citat:
Jag ser bara stöddiga fanboys som gapar om hur oskyldig MJ är för han spelade så bra musik och hade pengar.

Fast, det där stämmer ju inte. De flesta har länkat till rapporter och dokument, medan ni bemött allt med oneliners och att han "faxade med pojkar".

VAR ÄR BEVISEN????
Citera
2019-03-11, 19:16
Medlem
johanjosefssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zapio
Nu träder flera vittnen fram efter dokumentären. Det kommer exakt bli som Bill Cosby fallet.
Vem tror inte numera att Bill Cosby begick dessa brott? Klart som fan han gjorde det. Kommer bli likadant med MJ.

Och du "glömmer" såklart att berätta om alla som stöttar MJ.
Citera
2019-03-11, 19:18
Medlem
derivats avatar
Citat:
Lägg ner...

Har du sett dokumentären?
Vilka hål ser du? måste ju vara en hel del eftersom det är 4 timmars utläggningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in