Resultat: Tror du MJ är skyldig?
Ja
57,62%
828 röster
Nej
19,55%
281 röster
Är osäker
15,66%
225 röster
Bryr mig inte
7,17%
103 röster
2019-03-11, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Archambault
Källa?

Du menar Chris Tucker som vittnade till MJs FÖRDEL i rättegången 2005 och har försvarat honom?

För att citera honom "- i saw some big checks be written out.". Visst försvarade han honom men har rökt på för mycket för att kunna se sambandet.

Samt att mängden vittnen talar mot mj.

Det känns som diskussionen om oj simpson, han var rik och därför oskyldig.
Citera
2019-03-11, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xoleraz
Men herregud, vet ni ingenting i den här tråden?

När Michael Jackson dog, så eftergavs ALLA hans tillgångar till Michael Jacksons moder och hans 3 barn. De mesta av pengarna kommer barnen få i etapper under hela sina liv så att de inte kan göra sig av med allt på en gång utan är set for life.

The Michael Jackson estate sköter om barnens och mammans pengar. Dvs Michael Jacksons dödsbo.

INGEN annan utom dessa 4 personer får några pengar från The Michael Jackson estate. Ingen annan än Michael Jackson dödsbo får några pengar för royalties eller annat.

Största anledningen tlll detta är att Michael Jackson själv tyckte att hans familj skodde sig för mycket på honom under hans liv - och därför inte gav dom något i sitt testamente.

Hur svårt ska det vara att begripa? Varför tror du Brandi Jackson har ett 09.00 - 17.00 jobb om de skulle leva på Michael Jackson?

Jag blir bara förvånad gång på gång att ingen har koll på någonting. Det är ju inte direkt rocket science det här.

Klart att de får pengar från de fyra som ärvt, precis som oprah ger sin syster hus och månadsbidrag.
Citera
2019-03-11, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xlxerox
F
Samt att mängden vittnen talar mot mj.

Du menar 4 personer?

Varav Jordan Chandler fallet var utpressning mot MJ och de hade inte ens tillräcklig bevisning för att en grand jury skulle åtala honom - även om de försökte TVÅ gånger, en gång i Los Angeles och en gång i Santa Barbara.

Känner du till uttrycket? A grand jury would 'indict a ham sandwich,'.
---
Återstår då Gavin Arvizo med familj som blev fullständigt förnedrade i rätten. MJ blev friad av en enig jury på 14 punkter. Hade det fallet tagits upp med Larry, 48 år hade det aldrig tagits till rättegång. Hela fallet var ett skämt.

Familjen påståd bla att MJ tänkt bli av med dom genom att sätta dom i en luftballong och flyga dom till Brasilien - ett påstående som fick rättsalen att bryta ut i skratt :-)

Eller påståendet om att dom var kidnappade på Neverland!

Jag älskar fortfarande följande artikel:

Jacko 'Kidnap' Victims Lived It Up
Citat:
[Yesterday there were reports that Michael Jackson's band of "kidnappers" had held a mother and her three kids (two sons and a daughter) "hostage" at the Country Inn and Suites in Calabasas, Calif., in Feb. 2003.

Calabasas is a beautiful, verdant suburb of Los Angeles, replete with million-dollar homes and gated communities. It's not exactly a back alley in South Central.

Several weeks after their expulsion from Neverland and Jackson's world, the family (the one at the heart of the current Jackson child-molestation case) told a lawyer that the elder son, 13, had been molested by Jackson and that he had also held the family hostage.

Prosecutors may have trouble with this episode if they ask the mother or kids exactly what they did during their "hostage" ordeal.

I have seen receipts that show that the family had a telephone in their hotel room and used it constantly during their five-night stay.

They also went to at least one movie at the Calabasas Edwards Cineplex 6, ate ice cream at a Cold Stone Creamery and had several meals at an Outback Steak House.

They walked to all these places, during which time any of the four family members could have asked for help if they were in trouble.

"The mother loved Outback and wanted to eat there all the time," my source says.

She also patronized Anchor Blue (a chain store) and shopped almost continuously at stores such as Robinson-May, Banana Republic, Wilson's Leather and Pacific Sunwear.

She may have also scored a hostage-drama first when she got a manicure and pedicure for herself and her teenage daughter (total cost: $51) before dining at Panda Express.

The Calabasas Country Inn adventure took place between Feb. 25 and March 2, 2003, far from Neverland and Michael Jackson.

This would certainly cut almost a week out of District Attorney Tom Sneddon's timeline, which has Jackson allegedly molesting the then-13-year-old boy between Feb. 20 and March 10 of that year.

Why did the family go to Calabasas in the first place?

After the boys were featured in the Martin Bashir documentary "Living With Michael Jackson," the family experienced a firestorm of bad publicity.

For two weeks the foursome stayed with Jackson behind the gates of Neverland, safely away from prying eyes. During that time, the mother evidently quarreled with Jackson's then-manager Dieter Wiesner.

She was incensed that her kids were featured in the Bashir piece without her signing a release, and angry that they were never paid for it. She wanted some kind of remuneration.

She told Jackson she wanted him to buy her an apartment in Solvang, which is near Neverland and far from the grubby East Los Angeles flat the family had abandoned.

But Jackson had a different idea.

My source says that he preferred to have the whole family leave, and asked his videographer Marc Schaffel to take the mother hunting for apartments closer to L.A.

Schaffel, who still has never met the mother or the children, assigned Frank Tyson and Vincent Amen, two slightly built and amiable 22-year-olds, to chauffeur them around and buy them whatever they needed.

(As far as anyone knows, no complaint or accusation has been filed alleging that either of these men carried a weapon of any kind — just a charge card.)

According to the meticulous receipts kept during the adventure, most of the week was spent outside the hotel.

The receipts show the group moved constantly during the day, and that real-estate hunting was mixed with eating and shopping, activities not generally associated with kidnapping.

But even confinement wouldn't have been so bad. Room 300 of the Country Inn, where the family stayed, is a duplex with two bedrooms, a loft and a kitchen. It also had a big-screen TV, on which family members watched three pay-for-view movies.

While there, the mother made more than a dozen calls to her children's school, five to her parents and others to her boyfriend (a U.S. Army major who worked in Westwood, about 30 minutes away).

They were not short calls, either. Several of them — all to the L.A. area — cost $24 or more, with one hitting the $46 mark.

Presumably, if the mother had mentioned that she and the children were being held hostage or against their will, someone might have alerted the authorities.

The family's schedule was a tight one during their "kidnapping."

On the afternoon of March 1, for example, the day consisted of a meal at 4 p.m. at Johnny Rockets ($33), followed by a 5:14 p.m. stop at Anchor Blue to buy knit tops (two for $24).

Later, a 5:55 p.m. snack stop at the Topanga Canyon Mall (coffee, water, Snapple) was followed by a 6:40 p.m. appearance at Baskin-Robbins ($9).

And at 7 p.m., the mother and her kids took in the movie "Old School" at the theater across from the hotel, racking up $32 in concessions. They topped the night off with another visit to Johnny Rockets ($26).

Jackson’s lawyers will try to portray him as trying to relocate the family to be rid of them, paying through the nose all the way. How else to explain a $415 charge at Banana Republic on Feb. 26, the same day the mother also spent $454 on Jockey underwear and $450 at the Jeans Outlet?

On that night, the family also managed to dine for $175 at the Black Angus Restaurant in Woodland Hills, before they were "forced" in a "conspiracy" to return to their plush digs.

The family — which at the time had made no allegations against Jackson and considered him their friend and "daddy" — was brought to Calabasas for a few days to do errands in Los Angeles.

The charges were made to a credit card belonging to Schaffel, and are clearly evidenced on credit-card bills, which may be significant.

"It's not like they used cash for a stealth mission," my source continued.

The family had two missions during its stay in the Los Angeles area. One was apartment hunting. The other was procuring passports for a trip to Brazil.

The prosecution will probably claim in its case that Schaffel and his team were going to spirit the family to Brazil to keep them there against their will.

But my sources say the family was keen to go on a short vacation out of the country, where the mother would be far from journalists' questions about the Bashir documentary, and that the mother could have easily vetoed the trip by simply saying no.

And her boyfriend (who is now her husband) could have called the police if he thought something was wrong. He did not.

Apparently, once they got to the passport office, the mother cut a long line, declaring, "Don't you know who we are? We're friends of Michael Jackson!"
Senast redigerad av Xoleraz 2019-03-11 kl. 09:57.
Citera
2019-03-11, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
Men herregud tänk efter nu

Om jag ger dej allt du pekar på under lång tid , sen behandlar dej som luft , vad hade du SJ sagt då ? Klart de blev förvånade å ledsna
Pojken som va kär i MJ fick ju inte ens träffa han på 2 veckor . Sen möts de av att MJ har en annan "pojkvän"

Skillnad på vilja sin son en karriär i USA än att gå ut i tv i 4 timmar å hitta på en pedofil historia .
I dokumentären ser man att de e vanliga människor å inte ute efter pengar.
Det e vad jag ser allafall .

Asså vad jag menar är att det är väldigt lätt för mamman att justera på historien för att rättfärdiga sitt eget omdöme.
Klart som fan en annan också hade blivit sugen om en superkändis visade intresse för en... och jag hade även antagligen skämts över mina beslut 30 år senare när jag ska återberätta för hela världen.
Citera
2019-03-11, 10:31
Medlem
antoneriks avatar
Michael Jackson har varit död i tio år, och från ett juridiskt perspektiv är Jacksons personliga handlingar lika intressanta som Elvis Presleys handlingar. De amerikanska myndigheterna gjorde vad dom kunde för att spärra in honom medan han levde, och nu är han död som sagt. Att utkräva skadestånd är omöjligt.
Citera
2019-03-11, 10:35
Medlem
derivats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xoleraz
Jag har följt det här extremt mycket på olika Jackson forum och ingen har nämnt det du nu säger. Inte ens på twitter där jag följer 1000 personer som twittrar dagligen om Jackson. Därför jag undrade om du kunde länka till vilken artikel som helst där det skrivs. Lönlöst att bemöta något som jag inte sett någon källa på överhuvudtaget.

Det var hemskt vad du lägger ner engagemang. Varför detta intresse?

Du vet att du aldrig kommer få reda på vad som pågick mellan stängda dörrar mellan pedofilen MJ och dessa småpojkar. Du har ju redan bestämt dig vad som skedde, så vad är vitsen?
Citera
2019-03-11, 10:39
Medlem
Karamel-kellogss avatar
Jag tycker att dokumentären verkar ganska trovärdig.
Varför skulle egentligen två killar frivilligt berätta att de har blivit antastade?

Att människor försvarar Michael utan att ens känna honom som person, gör mig arg. De är så förblindade av hans "stjärnglans" att de försvarar honom till sista blodsdroppen. För att hans artist-jag har betytt så mycket för dem.

Som sagt, jag tycker den verkar trovärdig. Men man vet ju aldrig riktigt säkert.
Citera
2019-03-11, 10:56
Medlem
johanjosefssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xlxerox
Det känns som diskussionen om oj simpson, han var rik och därför oskyldig.

Snarare: Han umgås med barn: Han måste därför vara skyldig...
Citera
2019-03-11, 10:58
Medlem
morkfromorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karamel-kellogs
Varför skulle egentligen två killar frivilligt berätta att de har blivit antastade?

Wade har inte gjort mycket efter 2015, men nu är han het igen tack vare dokumentären.
Citera
2019-03-11, 11:04
Medlem
johanjosefssons avatar
Citat:
Jag tycker

Det är så lätt att tycka massa saker utan att behöva argumentera för sin sak.

Citat:
Att människor försvarar Michael utan att ens känna honom som person, gör mig arg. De är så förblindade av hans "stjärnglans" att de försvarar honom till sista blodsdroppen. För att hans artist-jag har betytt så mycket för dem.

Det handlar inte om att vara "förblindad", snarare tvärtom, att "hardcore"-försvararna av MJ brukar vara mer insatta, vilket ni hobbyister inte är. Det är lättare att försvara någon om man är förstärkta med kunskap och fakta (gärna under 25-30 års tid) vilket ni inte är.

Citat:
Som sagt, jag tycker den verkar trovärdig.

Jag tycker att argumenten för att pojkarna är lögnare som försöker tjäna pengar är trovärdig.
Citera
2019-03-11, 11:10
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av derivat
Vad är det som är svårt, du kommer ju aldrig veta sanningen. Tror du på dem eller inte? Det är ju där vi hamnar.

Även om vi inte vet sanningen så pekar ju allt på att MJ var pedofil, ser man inte det är man ju helt blind.

Så här; jag tror att MJ var pedofil. Huruvida, och hur långt, han agerade på sin sexuella läggning är dock svårt att säga.

Det jag menade var att det alltid är svårt att bedöma något utifrån en dokumentär (speciellt sådana som, likt denna, enbart tar upp ena sidan). Jag nämnde det i mitt förra inlägg också men har du sett Paradise Lost del 2 och 3? Om så vet du hur övertygad man som tittare blir i del 2 att John Mark Byers är mördaren. Därför är det så intressant att se del 3 där de ursäktar sig och säger sig haft fel och istället pekar ut Terry Hobbs (tror jag det var) som huvudmisstänkt.

Det är viktigt att ha en medvetenhet i att det mesta vi ser har en agenda (sann eller ej) och att vi lätt kan ledas in på vissa tydliga spår.
Citera
2019-03-11, 11:10
Medlem
derivats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Fast pedofiler är redo att gå genom eld och vatten för att få sina begär tillfredställda.

Har en fråga till dig. Själva groomingen är det en njutning i sig? tänker inte enbart på barnet utan även när en hel familj groomas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in