Resultat: Tror du MJ är skyldig?
Ja
57,59%
827 röster
Nej
19,57%
281 röster
Är osäker
15,67%
225 röster
Bryr mig inte
7,17%
103 röster
2019-03-11, 20:02
Medlem
johanjosefssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av derivat
Haha, du resonerar ju på nivå med en 5 åring.
En som ljugit innan kan inte tala sanning. Det finns inga bevis, alltså hände det aldrig och:

Nej, men en som ljugit tidigare förlorar liksom "credibility". Då är det kanske inte så smart att rakt igenom köpa allt denne säger i en dokumentärfilm...

Citat:
Vilket jag tolkar som att din logik säger dig att eftersom du och andra gillar MJ så var han inte pedofil.

Då har du feltolkat.

Om MJ hade varit pedofil hade det märks som han var som person. Och det är svårt att se MJ som ondskefull och elak, speciellt inte mot barn. Och sedan kollar du upp vad han har gjort för många barn. Medan en sån som OJ Simpson visste man innan att han var en "gangsta". Och som sedan begår bankrån och skit. Lite skillnad mot MJ.
Citera
2019-03-11, 20:08
Medlem
johanjosefssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanTaliban
Fan, nu har jag sett dokumentären, och det var ett misstag. Blev nämligen alltför smärtsamt påmind om alla idioter som, genom åren, har torterat mig med sitt outhärdligt ointelligenta försvar av industripedofilen Michael Jackson.

Det var ju tråkigt att du känner sådan tilltro till en dokumentär. Om det kom en lika lång dokumentär som försvarar Michael Jackson, skulle du titta på den då? Eller går det inte i enlighet med din agenda? För jag antar att du hatat MJ sedan Thriller kom ut. Det förstår jag. Puss på dig.

Citat:
3. Konfrontera snackpellarna med att det faktiskt är jävligt icke-okej att försvara en psyko-pedofil – oavsett hur tokimpad man råkar vara av hans musikaliska färdigheter.
Håller med dig. Pedofiler får aldrig någonsin accepteras i ett demokratiskt samhälle. Därför är det lika viktigt att personer som MJ inte blir oskyldigt dömda för brott de inte har begått.

Citat:
4. Skicka fansen på omskolningsläger (där de får lära sig tex att det inte existerar hudsjukdomar som gör att negrer blir vita och får vita barn).

Näää, för Vitiligo existerar ju absolut inte.
Citera
2019-03-11, 20:08
Medlem
zapios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanjosefsson
Nej, men en som ljugit tidigare förlorar liksom "credibility". Då är det kanske inte så smart att rakt igenom köpa allt denne säger i en dokumentärfilm...

Då har du feltolkat.

Om MJ hade varit pedofil hade det märks som han var som person. Och det är svårt att se MJ som ondskefull och elak, speciellt inte mot barn. Och sedan kollar du upp vad han har gjort för många barn. Medan en sån som OJ Simpson visste man innan att han var en "gangsta". Och som sedan begår bankrån och skit. Lite skillnad mot MJ.

Man märker inte på folk om de är pedofiler eller inte på hur han är som person.. herregud..

Vem fan kunde tro att polischefen Göran Lindberg som jobbade med våld mot kvinnor blev själv gripen för att utfört detta brott och vad i full färd med att våldta ett barn? t ex

Pedofiler är manipulativa och utger sig vara en annan person än vad de egentligen är..
Citera
2019-03-11, 20:13
Medlem
johanjosefssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zapio
Man märker inte på folk om de är pedofiler eller inte på hur han är som person.. herregud..

Vem fan kunde tro att polischefen Göran Lindberg som jobbade med våld mot kvinnor blev själv gripen för att utfört detta brott och vad i full färd med att våldta ett barn? t ex

Pedofiler är manipulativa och utger sig vara en annan person än vad de egentligen är..

Fast jag har alltid tyckt det var något lurt med Göran Lindberg... Det är någonting med hans blick, hans uppsyn, hans kroppsspråk som fått mig att vrida på mig ibland.

Den känslan har jag aldrig fått av MJ. Även om jag håller med om att MJ var väldigt väldigt konstig, så är min fasta övertygelse att han inte var OND. Och att han skulle göra någonting mot barn är uteslutet om man kollar annan fakta än just den här dokumentären.

Men min poäng är att det finns en möjlighet att MJ är oskyldig, men ni vill inte se den. För ni hatar MJ, det ligger liksom i ert blodomlopp.
Citera
2019-03-11, 20:15
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Hur "trovärdiga" är två personer som blivit påkomna med att ljuga tidigare? Och dessutom ljugit i rättssak?

Oerhört märkligt inlägg.
Påkomna? De var sju år när detta inträffade, vad i helvete?

De skyddade MJ i en rättegång, ja. Det tolkar jag som att de älskade honom.
Citera
2019-03-11, 20:17
Medlem
derivats avatar
Citat:

Sant, men logiken bakom skiftet förklarades tydligt i dokumentären.

Citat:
Och det är svårt att se MJ som ondskefull och elak.

Märker att det är det för dig. Du saknar helt inblick i hur manipulativa personer opererar.
Citera
Bannlyst
Citat:
Det stämmer det är lätt att se om den man diskuterar med är en efterbliven idiot. Eftersom MJ själv har sagt att han älskar att sova med småpojkar i sängen så vet vi vem idioten är i detta fallet.

Citat:
Ursprungligen postat av Shalashaska
Det är verkligen hisnande att se hur många korkskallar det finns i tråden!

Ponera att Jackson inte gjorde något som i lagens mening konstituerar något brottsligt mot barnen. Tycker ni då på allvar att det ska vara ett acceptabelt beteende att en vuxen man sover ensam med dussintals främmande barn under decennier? Även om vi skulle anta att han inte våldtog barnen, borde detta ändå inte ses som ett patologiskt beteende som alla vettiga människor borde anse att man inte ska ägna sig åt?

Är det verkligen så onormalt det här att som vuxen gilla att leka, eller tom sova, med barn?
Föräldrar gör ju det med sina barn hela tiden, och dagispersonal och barnvakter har gjort det med andras barn i alla tider. Och dessa vuxna gillar det troligen, och tycker att det är mysigt. De skriver troligen också i sina CV att de "älskar barn".
Så gå på alla dessa "pedofiler" också, och INTE bara Michael Jackson. För vad är skillnaden?
Citera
Medlem
zapios avatar
Citat:
Fast jag har alltid tyckt det var något lurt med Göran Lindberg... Det är någonting med hans blick, hans uppsyn, hans kroppsspråk som fått mig att vrida på mig ibland.

Den känslan har jag aldrig fått av MJ. Även om jag håller med om att MJ var väldigt väldigt konstig, så är min fasta övertygelse att han inte var OND. Och att han skulle göra någonting mot barn är uteslutet om man kollar annan fakta än just den här dokumentären.

Men min poäng är att det finns en möjlighet att MJ är oskyldig, men ni vill inte se den. För ni hatar MJ, det ligger liksom i ert blodomlopp.

Jag varken hatar eller älskar MJ. Jag är så objektiv som man kan komma innan jag såg dokumentären.
Nu när jag har sett så är jag övertygad om att MJ har begått dessa brott. Ingen rök utan eld.

MJ var aldrig OND mot barnen. Men det han gjorde var FRUKTANSVÄRT fel. Han trodde det han gjorde mot barnen var harmlöst. Det är skillnad. Har du tänkt på det?

Men som du säger.. Det finns ingen bevis och det har du rätt i det. Jag kan inte säga med 100% säkerhet att han gjorde det. Men du kan inte heller säga att han aldrig gjorde det till 100 %.
Senast redigerad av zapio 2019-03-11 kl. 20:20.
Citera
2019-03-11, 20:21
Medlem
derivats avatar
Citat:

Vilken fakta baserar du den slutsatsen på?

Hatar inte MJ, stör mig på att folk inte begriper att han var en skicklig musiker och pedofil.
Citera
2019-03-11, 20:22
Medlem
johanjosefssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Påkomna? De var sju år när detta inträffade, vad i helvete?

De skyddade MJ i en rättegång, ja. Det tolkar jag som att de älskade honom.

Wade var i 20-årsåldern när han vittnade till MJ's försvar. Hur kommer det sig att de "råkade" sluta älska honom efter att han hade gått bort och dödsboet stod öppet?

Citat:
Sant, men logiken bakom skiftet förklarades tydligt i dokumentären.

Klart det förklaras i dokumentären. DET ÄR DET DEN VILL ATT DU SKA TRO! Herregud, saknar du kritiskt tänkande fullständigt?

Citat:
Märker att det är det för dig. Du saknar helt inblick i hur manipulativa personer opererar.

Nej, verkligen inte. Plus att en "manipulativ person" hade definitivt inte tagit de risker som MJ tagit, om ni nu verkligen anser att han var så pass lömsk och kalkylerande som ni påstår. Han hade såklart inte släppt in barn på Neverland om så var fallet, utan hade hittat andra strategier.
Citera
2019-03-11, 20:25
Medlem
derivats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a987
Är det verkligen så onormalt det här att som vuxen gilla att leka, eller tom sova, med barn?
Föräldrar gör ju det med sina barn hela tiden, och dagispersonal och barnvakter har gjort det med andras barn i alla tider. Och dessa vuxna gillar det troligen, och tycker att det är mysigt. De skriver troligen också i sina CV att de "älskar barn".
Så gå på alla dessa "pedofiler" också, och INTE bara Michael Jackson. För vad är skillnaden?

Beror ju på sammanhanget, i MJ:s fall ytterst suspekt. Har hela tiden fram till denna dokumentär anat att han var pedofil, men inte dömt ut honom helt. Men efter denna dokumentär så är det solklart när de förklarar hur all grooming gick till. Inte bara de två som anklagar utan även hela deras familjer. Allt stämmer.
Citera
2019-03-11, 20:27
Medlem
Sesamdamans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zapio
Men du kan inte heller säga att han aldrig gjorde det till 100 %.

Det är inte så domstolar funkar, men det vet du såklart. Och alla andra här inne som förbiser faktumet att Wade och den där andra killen utnyttjar Metoo rörelsen på en död snubbe för att bli rika och slippa jobba en dag till i sina usla liv. Samma döda snubbe de försvarat tidigare som vuxna människor. Men äsh, det förbiser vi.

Citat:
Wade var i 20-årsåldern när han vittnade till MJ's försvar. Hur kommer det sig att de "råkade" sluta älska honom efter att han hade gått bort och dödsboet stod öppet?

Du slösar din tid med att argumentera med MJ hatare/troll i tråden. De trodde att han var pedofil redan innan dokumentären. Inga ljushuvuden på flashback direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in