Resultat: Tror du MJ är skyldig?
Ja
57,59%
827 röster
Nej
19,57%
281 röster
Är osäker
15,67%
225 röster
Bryr mig inte
7,17%
103 röster
2019-03-10, 19:18
Medlem
Sesamdamans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av it2flash
Det som gör mig så himla trött är ju att de som säger att människor som blir utsatta för pedofiler kan ha förträngt det i massa år och sedan så kan det komma upp när man blir äldre via terapi osv. När det gäller de här männen så har de ju vetat om anklagelserna sen slutet av 90-talet, tom försvarat honom i domstol, svurit ed osv. Alltså nästan i hela sitt vuxna liv vetat om anklagelserna emot MJ o sen helt plötsligt insett att man har blivit utsatta själva i 7 år som i Robsons fall. Det måste jag säga känns osannolikt. Sen att de ändrar storyn hela tiden och kräver över 700 miljoner i skadestånd gör det inte trovärdigt. Skulle förvåna mig mycket om det inte kommer en ny dokumentär som slår sönder ”bevisen” i Leaving Neverland.
Som jag skrev, det är så det funkar 2019. I samband med #metoo vågen så slutade media granska kritiskt och folk insåg att med denna blinda media kunde de förstöra andras liv eller tjäna stora summor pengar. Det är precis det vi ser i detta fall. Skillnaden är att den kommer 10 år för sent och är riktad mot en man som är död, men pengarna finns fortfarande att hämta.
Citera
2019-03-10, 19:23
Medlem
Sanslöst hur MJ lyckades lura hela världen när det fullständigt skriker pedofili om hela hans beteende. Vilken normalfuntad vuxen människa ringer till små barn varje dag i 2 år i flera timmar om dagen
Citera
2019-03-10, 19:31
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sesamdaman
https://www.youtube.com/watch?v=wPSv_ejCraE&t=250s

Vad är din åsikt om detta klipp då? du som verkar så övertygad.
Tja han talar väldigt varmt om Jackson även i den i Leaving Neverland.
Men om man bortser från alla dokumentärer, och bara ser till hur han levde.
Du tycker inte att han betedde sig liiite misstänkt?
Du tror inte att han var en medelålders man, utan PeterPan och står då över alla misstankar?
Citera
2019-03-10, 19:38
Medlem
Sesamdamans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arvid-Kriklund
Tja han talar väldigt varmt om Jackson även i den i Leaving Neverland.
Men om man bortser från alla dokumentärer, och bara ser till hur han levde.
Du tycker inte att han betedde sig liiite misstänkt?
Du tror inte att han var en medelålders man, utan PeterPan och står då över alla misstankar?
Han var annorlunda ja, men inte på det äckliga viset. MJ har varit kändis sedan 5 års ålder och växte upp utan en barndom. Det är det han försökte kompensera för i senare år med neverland. Han var varken homosexuell eller pedofil då han hade flertalet flickvänner under tiden han levde. Och dessutom fick han biologiska barn
Citera
2019-03-10, 19:42
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kasla92
Hatar att upprepa mig, men om igen, MJ betalade för att avsluta det civila målet, där de som anklagar kan kräva ersättning. Det kriminella målet fortsatte efter det så han har inte betalat sig fri från något.
Okej att du tycker att dokumentären är trovärdig, men den innehåller egentligen ingen fakta, utan bara vittnesmål från två personer och deras omgivning.
Sen vet jag inte var din teori om att pederaster gillar att sminka sig kommer från.

Nja jag skrev väl att Pederaster kunde vara feminina?En pederast är väl en pedofil som är inriktad på pojkar, en bög pedofil alltså. Då kan man kanske misstänka en viss fjollighet, men jag kan ha fel om just det, men fan inte om att det är onormalt för en medelålders man att dela hotellrum med i stort sett främmande 7-åringar. Där backar jag inte en millimeter!
Du tycker verkligen inte att det borde ringa varningsklockor där?

Men jag förstår inte...kan du inte lyssna på hans musik och samtidigt inse fakta? Vagner var ju tydligen också en "Ful Gubbe", och honom har folk lyssnat på ganska länge ändå.
Citera
2019-03-10, 19:44
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Han var annorlunda ja, men inte på det äckliga viset. MJ har varit kändis sedan 5 års ålder och växte upp utan en barndom. Det är det han försökte kompensera för i senare år med neverland. Han var varken homosexuell eller pedofil då han hade flertalet flickvänner under tiden han levde. Och dessutom fick han biologiska barn
Jaha så det är du övertygad om.
Du menar de där två blonda ungarna?
Citera
2019-03-10, 19:48
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alcatra
Sanslöst hur MJ lyckades lura hela världen när det fullständigt skriker pedofili om hela hans beteende. Vilken normalfuntad vuxen människa ringer till små barn varje dag i 2 år i flera timmar om dagen

Ja man blir ju fan gråhårig av att läsa vad vissa skriver här.
Jag börjar ju t.o.m. hoppas att vissa här inte har barn.
Dom barnen är i så fall inte trygga. Dom har ju föräldrar som är totalt oförmögna att tyda tecken.
Citera
2019-03-10, 20:01
Medlem
derivats avatar
Citat:
https://www.youtube.com/watch?v=wPSv_ejCraE&t=250s

Vad är din åsikt om detta klipp då? du som verkar så övertygad.

Har du sett dokumentären, de förklarar ju hur det gick till. Helt logisk förklaring dessutom.

Det jag vill veta hur kan du tro att en vuxen man som delar säng med småpojkar inte är pedofil.
Vad har en vuxen man för intresse av att dela säng med småpojkar. Löjligt uppenbart för mig som inte är förblinad av att MJ var en fantastisk artist.
Tänk dig att MJ såg ut så här: http://www.thesmokinggun.com/sites/default/files/assets/phillipspector2013.jpg
Var grovarbetare och gillade sova med småpojkar i sin säng. Hade du reagerat likadant då?
Citera
2019-03-10, 20:21
Medlem
Sesamdamans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av derivat
Har du sett dokumentären, de förklarar ju hur det gick till. Helt logisk förklaring dessutom.

Det jag vill veta hur kan du tro att en vuxen man som delar säng med småpojkar inte är pedofil.
Vad har en vuxen man för intresse av att dela säng med småpojkar. Löjligt uppenbart för mig som inte är förblinad av att MJ var en fantastisk artist.
Tänk dig att MJ såg ut så här: http://www.thesmokinggun.com/sites/default/files/assets/phillipspector2013.jpg
Var grovarbetare och gillade sova med småpojkar i sin säng. Hade du reagerat likadant då?

Du tycker alltså att wades historia är logisk trots att det finns så mycket material som påvisar motsatsen? (https://www.youtube.com/watch?v=rgSbSotJgUY&t=975s)

Att du tycker något är uppenbart pga det säger mer om dig som person än vad det gör om MJ. Inga barn har vittnat om övergrepp (ja förutom dessa 2 då som kommer fram då pengamöjligheter finns). Varför måste en sängdelning med barn per definition vara sexuellt?
Som sagt, beviset finns för de som verkligen är intresserade av sanningen.
Citera
2019-03-10, 20:39
Medlem
derivats avatar
Citat:
Du tycker alltså att wades historia är logisk trots att det finns så mycket material som påvisar motsatsen? (https://www.youtube.com/watch?v=rgSbSotJgUY&t=975s)

Att du tycker något är uppenbart pga det säger mer om dig som person än vad det gör om MJ. Inga barn har vittnat om övergrepp (ja förutom dessa 2 då som kommer fram då pengamöjligheter finns). Varför måste en sängdelning med barn per definition vara sexuellt?
Som sagt, beviset finns för de som verkligen är intresserade av sanningen.

Istället för att länka till asjobbiga videos, säg vad som inte är logiskt i wades historia.

Inga barn har vittnat? det är ju minst 4 st nu före detta småpojkar. Två från rättegångar + dessa.

Citat:
Varför måste en sängdelning med barn per definition vara sexuellt?
Flickor kan du räkna bort, karln var intresserad av småpojkar. Sov säkert själv i mina föräldrars säng när jag var liten vid några tillfällen. Men att som liten pojke dela säng med en vuxen man bara för han är en bra artist och har eget tivoli är ju helt sinnessjukt. Säger en hel del om dig som person att du inte reagerar på det.
Citera
2019-03-10, 20:58
Medlem
MJ blev ständigt utnyttjad av folk som ville vara nära hans stjärnglans. Folk som försökte lura honom, som bara ville åt hans pengar osv. Att han i barnen fick vänner som inte förställde sig o bara var sig själva utan npgra baktankar gjorde ju helt enkelt att han hade lättare att umgås med de. Han var ju som ett litet barn sj. Byggde upp en värld där han kunde vara som ett barn. Självklart gör det att ham betedde sig totalt annorlunda än alla andra vuxna. I en vuxens syn på hans beteende så känns han ju bara som en knasboll som totalt tappat allt vad det är att vara vuxen. Men i det liv han levde så kunde han ju helt enkelt få vara en knasboll utan för den skulle bli pedofil. Inga bevis har kommit fram och med deras bakgrunder så tror jag inte ett ord på deras berättelser. Det finns så mycke som visar på att de bara är ute efter pengar o få sitta i tv-soffor o dra sina lögner...
Citera
2019-03-10, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arvid-Kriklund
Nja jag skrev väl att Pederaster kunde vara feminina?En pederast är väl en pedofil som är inriktad på pojkar, en bög pedofil alltså. Då kan man kanske misstänka en viss fjollighet, men jag kan ha fel om just det, men fan inte om att det är onormalt för en medelålders man att dela hotellrum med i stort sett främmande 7-åringar. Där backar jag inte en millimeter!
Du tycker verkligen inte att det borde ringa varningsklockor där?

Men jag förstår inte...kan du inte lyssna på hans musik och samtidigt inse fakta? Vagner var ju tydligen också en "Ful Gubbe", och honom har folk lyssnat på ganska länge ändå.

Han var ju en popstjärna. Inget konstigt med smink och liknande då.
Ja det är onormalt och ovanligt det han gjorde. Behöver dock inte betyda att han var skyldig.
Hans musik bryr jag mig om faktiskt inte mer än så. Jag är bara intresserad av fakta, och därför kan jag dra genomtänkta slutsatser, medan de flesta av er tänker med era känslor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in