2019-03-09, 22:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Jag fattade det som att argumentet för att satsa särskilt på kvinnor i det här fallet var ekonomiskt.

I andra fall har man andra argument.

Du hör sällan (läs: aldrig) att man satsar särskilt på män av ekonomiska skäl.

Kan du ens föreställa dig vilket ramaskri det skulle bli!
Jodå, mäns kriminalitet som kostar samhället stora summor läggs mycket pengar på att förebygga.

Men det räknas så klart inte.
Citera
2019-03-09, 22:48
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Jodå, mäns kriminalitet som kostar samhället stora summor läggs mycket pengar på att förebygga.

Man satsar inte särskilt på män. Man satsar på brottsligheten.

Hade man hävdat att man satsar på brottsliga män = Inga pengar från staten.

Det ska män lösa själva det är deras problem...
Citera
2019-03-09, 22:58
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Jag fattade det som att argumentet för att satsa särskilt på kvinnor i det här fallet var ekonomiskt.

I andra fall har man andra argument.

Du hör sällan (läs: aldrig) att man satsar särskilt på män av ekonomiska skäl.

Kan du ens föreställa dig vilket ramaskri det skulle bli!

Jag har inte riktigt hängt med i denna diskussion. Men oavsett så är min åsikt kring det hela att man givetvis måste satsa på arbetsmiljö där det finns behov för det.
Jag har inga behov av milimeterrättvisa, och om det finns förbättringar i mäns arbetsmiljö man kan göra så att olyckor förebyggs ska det givetvis prioriteras. Dödsfall är ju den värsta konsekvensen av allt, oavsett vad det handlar om.
Dock så är jag alltså inte insatt i hur man arbetar med arbetsmiljö på olika arbetsplatser i Sverige. Dessutom tycker jag att personalen i fråga har ett ansvar att säga ifrån också, om arbetsmiljön är dålig på olika sätt eller maskiner och annat är undermåliga.

Jag tänker att det kanske var i anslutning till trådstart, att kvinnor tar ut mer pengar än män, som ipsi menade att det faktum att färre män dör på arbetsplatsen inte påverkar ekonomin på så sätt som det gör om en massa människor sjukskriver sig för ryggskador osv.

Alltså hela diskussionen är ju egentligen dum eftersom man inte kan jämföra ett liv med pengar.
Med mina frågor undrade jag mest om det hade hjälpt att slänga in mer pengar för arbetsmiljön. Chauffören hade kanske krockat lika mycket oavsett pengar, och Bosse hade kanske ramlat ner lika mycket från flaggstångsuppsättningen även om man slängt pengar på arbetsmiljön.

Till sist, kvinnors och mäns arbetsmiljö har ju heller ingen motsättning. Båda bör ha rimlig arbetsmiljö.
Citera
2019-03-09, 23:00
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdjooooglE
Man satsar inte särskilt på män. Man satsar på brottsligheten.

Hade man hävdat att man satsar på brottsliga män = Inga pengar från staten.

Det ska män lösa själva det är deras problem...

Det spelar ju ingen roll vad man säger att man satsar på, alla vet att det är mestadels män, numera en stor del invandrade, som står för grövre samhällsfarlig brottslighet.
Senast redigerad av Moment22x22 2019-03-09 kl. 23:04.
Citera
2019-03-09, 23:09
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Det spelar ju ingen roll vad man säger att man satsar på, alla vet att det är mestadels män, numera en stor del invandrade, som står för grövre samhällsfarlig brottslighet.

Ja, och nämna att män ska ha mer pengar...... ujujujuj.
Citera
2019-03-09, 23:47
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:

Varför gråter då kvinnor om att dom tjänar mindre än män?
Citera
2019-03-10, 00:14
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:

Vilka satsningar menar du?

Länka.

Men det kan du såklart inte.
Citera
2019-03-10, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Nu vet jag vad det är, du har en översittarattityd. Läs vad du skrev precis. Inte konstigt att det uppstår provokationer.
Så, nu är det avhandlat.

Försöka sitta på hög moralisk häst efter att ha spenderat ett 20-tal inlägg med att vägra erkänna att det är korkat att klaga på generaliseringar samtidigt som man generaliserar själv och idkar cirkelargumentation i hopp om att trötta ut...

Du verkar vara en ful fisk när det kommer till krita.
Citera
2019-03-10, 00:49
Medlem
Citat:
Ja, men på vilket sätt har hur många som dör att göra med att man vill få ner sjukskrivningstalen som kostar samhället miljarder varje år?

Blir enligt dig sjukskrivningar och förtidspensioneringar mindre problematiska för att ett 50-tal varje år dör?

De som har den dåliga smaken att överleva allvarliga arbetsolyckor kostar nog en hel del de med.
För såna som dig tror jag att skon klämmer vid vilket kön de som dör har.
Citera
2019-03-10, 02:55
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Försöka sitta på hög moralisk häst efter att ha spenderat ett 20-tal inlägg med att vägra erkänna att det är korkat att klaga på generaliseringar samtidigt som man generaliserar själv och idkar cirkelargumentation i hopp om att trötta ut...

Du verkar vara en ful fisk när det kommer till krita.

Jag tycker inte att du själv verkar mycket bättre faktiskt.
Citera
2019-03-10, 05:12
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:

Klart det räknas, men i stället för att söka efter rotorsaken räcker det för dig att konstatera att män får skulden och att de är trasiga. En variant av "yes all men" om du så vill.
Fakta och forskning visar att de är produkter av singelmammor som inte klarar av att uppfostra pojkar och att dessa pojkar saknar manliga förebilder i sina liv till över 70% och det gäller enbart i den här gruppen.
Bland knarkare och utslagna är förhållandet ännu tydligare.
Citera
2019-03-10, 09:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
De som har den dåliga smaken att överleva allvarliga arbetsolyckor kostar nog en hel del de med.
För såna som dig tror jag att skon klämmer vid vilket kön de som dör har.
Men hur många utslitna kvinnoryggar tycker du nu att en förolyckad man är värd?

Hur har du kommit fram till att det läggs alldeles för mycket på att förebygga utslitna kvinnoryggar jämfört med att förebygga att män dör i yrkestrafik, lärare dödas av ninjaklädda svärdsmän och konstnärer dör genom att trilla från stegar när de arbetar med offentliga utsmyckningar?
Senast redigerad av Ipsi 2019-03-10 kl. 10:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in