2019-03-09, 19:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Uppenbarligen.
Hur många ska dö innan ett behov uppstår tycker du? Hur många slitna kvinnoryggar är en död man värd?
Har faktiskt ingen aning, hur många slitna kvinnoryggar tycker du själv en död man är värd?
Citera
2019-03-09, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jag undrar förresten vad dessa generaliseringar har handlat om? Har du några exempel på dem för jag vet inte vilka du talar om?
Kan inte komma på någonting jag generaliserat förutom att män en vokabulär som är typisk manlig vilket gör att man känner igen en manlig skribent.
För du menar väl inte "män på Flashbacks feministforum" som en generalisering av män i Sverige?

Här exempelvis:
https://www.flashback.org/sp66791055

Att generalisera om män på flashbacks feministforum är också att generalisera.
Jag generaliserar själv (gärna över feminister), alla gör det på någon nivå.

Problemet är den tramsiga nivån jag som skapas när vissa sitter på höga hästar och upprörs över att andra generaliserar över kvinnor när de själva gör det motsatta och trots sin uppriktiga upprördhet över hemska hemska generaliseringar bekvämt nog blundar för feminister som generaliserar över män.

Då är nog inte generaliseringar vad som upprör utan vilka det generaliseras kring.
Citera
2019-03-09, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Har faktiskt ingen aning, hur många slitna kvinnoryggar tycker du själv en död man är värd?

Jag kan inte värdera det, du och arbetsmiljöverket verkar dock kunna göra det.

Ge mig ett ärligt svar på följande fråga: Hur hade det låtit bland politiker, media och på arbetsmiljöverket om 50 kvinnor om året dog på sina arbeten?
Citera
2019-03-09, 20:50
Avslutad
Citat:
Jag kan inte värdera det, du och arbetsmiljöverket verkar dock kunna göra det.

Ge mig ett ärligt svar på följande fråga: Hur hade det låtit bland politiker, media och på arbetsmiljöverket om 50 kvinnor om året dog på sina arbeten?
Du verkar väl visst kunna värdera det, 0,0000-nånting kanske?

Har ingen aning om hur det hade låtit.

Det hade förmodligen verken gjort till eller från det faktum att det krävs satsningar för att få ner sjuktalen som kostar samhället åtskilliga miljarder i uteblivna produktionskostnader, sjukskrivningar, förtidspensioneringar, vårdkostnader.
Senast redigerad av Ipsi 2019-03-09 kl. 21:02.
Citera
2019-03-09, 20:52
Medlem
Moment22x22s avatar
Citera
2019-03-09, 22:02
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Va?
Det finns alltid argument till varför man skall satsa särskilt på kvinnor.
Citera
2019-03-09, 22:10
Medlem
Citat:

Nu cirkulerar du, vi har redan avhandlat detta. Jag förstår att du förmodligen har många diskussioner med många olika användare men klarar du inte av att hålla vad som skrivits i minnet så blir det svårt att föra dialog.

Aja, det gav inte något detta och som du säger är det helt OT.
Citera
2019-03-09, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Du verkar väl visst kunna värdera det, 0,0000-nånting kanske?

Har ingen aning om hur det hade låtit.

Det hade förmodligen verken gjort till eller från det faktum att det krävs satsningar för att få ner sjuktalen som kostar samhället åtskilliga miljarder i uteblivna produktionskostnader, sjukskrivningar, förtidspensioneringar, vårdkostnader.

Antingen är du inte ärlig eller så är du utomjording.

Vet du vem mer som inte kan producera något? Den som dog.
Men rationalisera vidare du, så länge staten arbetar extra hårt för att skydda de med samma kön som du så verkar du trivas.
Citera
2019-03-09, 22:13
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Nu cirkulerar du, vi har redan avhandlat detta. Jag förstår att du förmodligen har många diskussioner med många olika användare men klarar du inte av att hålla vad som skrivits i minnet så blir det svårt att föra dialog.

Aja, det gav inte något detta och som du säger är det helt OT.

Nu vet jag vad det är, du har en översittarattityd. Läs vad du skrev precis. Inte konstigt att det uppstår provokationer.
Så, nu är det avhandlat.
Citera
2019-03-09, 22:18
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Det finns alltid argument till varför man skall satsa särskilt på kvinnor.

Jaha det vet jag inget om. Vilka argument är det vi talar om här?
Citera
2019-03-09, 22:30
Avslutad
Citat:
Antingen är du inte ärlig eller så är du utomjording.

Vet du vem mer som inte kan producera något? Den som dog.
Men rationalisera vidare du, så länge staten arbetar extra hårt för att skydda de med samma kön som du så verkar du trivas.
Ja, men på vilket sätt har hur många som dör att göra med att man vill få ner sjukskrivningstalen som kostar samhället miljarder varje år?

Blir enligt dig sjukskrivningar och förtidspensioneringar mindre problematiska för att ett 50-tal varje år dör?
Citera
2019-03-09, 22:37
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Jaha det vet jag inget om. Vilka argument är det vi talar om här?
Jag fattade det som att argumentet för att satsa särskilt på kvinnor i det här fallet var ekonomiskt.

I andra fall har man andra argument.

Du hör sällan (läs: aldrig) att man satsar särskilt på män av ekonomiska skäl.

Kan du ens föreställa dig vilket ramaskri det skulle bli!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in