Citat:
Ursprungligen postat av
Missan27
Jag är anständig. Häver inte ur mig. Har inte hysterisk personlighet som många har här. Alla har teorier här och tror saker och ting. Nästan ingen skriver ” jag tror”. Varför måste mallen vara annorlunda för mig?
Men mallen är annorlunda för dig Missan. Konstigt nog eftersom du kände familjen och kom Moa nära. Mig veterligen är du den enda i tråden och du borde då utses till drottningen.
Tråden bjuder på mkt intressant. Framförallt på hur annorlunda dessa föräldrar ses för deras sociala status. Hade vi haft att göra med en invandrarfamilj boendes i orten så hade rassarna jublat och skrivit tusentals inlägg.
Jag uppfattar dig som en känslig och konstnärlig person och tror att du med dina egenskaper kom Moa nära. Det är slående hur du ifrågasätts när du säger dig veta. Det grundar du på uppfattningar du har och fått och du litar på din intuition. Däremot när andra postare fastslår att barnen var mkt sjuka i sin me så har vi ju egentligen bara intygen som polisen har fastslagit att dom verkligen fanns. Vi vet inte något om vilka undersökningar som lett fram till dessa diagnoser. Det ska finnas någon skånsk läkare är allt vi vet. Det väcker för mig bara tusen frågor. Polisen ställer inga diagnoser. Dom har ingen anledning att ifrågasätta intygen. Antar jag. Så nej. Vi bedöms inte efter samma mallar i denna tråd. På det sättet speglar händelserna i bjärred denna tråds utveckling. Vi har olika klasser här helt enkelt.
Oavsett. Den enda här som har mött Oskar, Hanna, Agnes och Moa det är du Missan.
Det kan ingen ta ifrån dig och för mig och många andra är det du har att berätta värdefullt.