2019-03-08, 23:24
Medlem
Jogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Trafikbeteendet har ju med åren sen när man tog körkortet på 80-talet dalat för varje årtionde men det är nog allra sämst nu hur folk beter sig i trafiken eller rättare sagt inte beter sig.

Det mest uppmärksammade hur många korkade människor som ska hålla 40km/h och allra helst ligga på 35km/h samtidigt som de sätter på farthållaren och irriterar folk bakom,

Vad rör sig i dessa korkade människor inte ens kan hålla lagstadgad hastighet utan helst under och trotsar andra trafikanter, kör man om en sådan så är det i 99 av 100 fall blinkar en med helljuset där dom ska leka sosse och farbror polis att här gäller 35km/h.

Dessutom alla dessa idioter som ska hålla lagstadgad hastighet på motorvägen i vänsterfilen och inte kan flytta på sig, vad är detta för idioter för de kan inte vara friska, hade jag varit snut hade jag tagit en sån trafikant till vägkanten och klippt kortet.

Är folk helt korkade idag eller är det 90-talisterna och senare som börjat komma ut på vägarna som inte vet hur man kör? jo jag vet de är korkade på arbetsplatserna också med deras beteenden.

Vet inte hur många idioter man fått lära upp pga detta.

Första stycket är vi överens om. Sedan går åsikterna åt helt skilda håll... Du kallar folk för idioter, men vad är du själv? Hade vi haft en fungerande trafikövervakning hade inte folk med din inställning kunnat köra omkring efter eget behag, så fort som de själva tycker är lämpligt.

Sossar? Leka polis? Ditt jävla rövhål! Håll bara käften med dig! Skulle kunna slå vad om att du även är den sortens person som har en högst nonchalant inställning till användning av körriktningsvisarna. Ligger i röven på folk på motorvägen också va? Ett par billängder bakom i 100 km/h?

DU är problemet. Det är DITT trafikbeteende som är problemet. Du skapar dina egna regler (såsom allt fler människor gör). Du tycker dig dessutom ha rätt till det!

Vad är det du läxar upp folk om din skit? Det kan fan inte vara om och i trafiken i alla fall, för det har du fan inte rätt till med ditt trafikbeteende. Det är dig polisen skulle ta åt sidan!
Citera
2019-03-09, 01:04
Medlem
Amazon-mannens avatar
Tycker TS skulle bli offentligt fistad vid vägkanten av civilpoliser, så alla kan se hur det går när man leker polis men ändå kör som en påtänd hantverkare med noll självinsikt..
Senast redigerad av Amazon-mannen 2019-03-09 kl. 01:05. Anledning: Ät bajs
Citera
2019-03-09, 05:48
Medlem
Citat:
Trafikbeteendet har ju med åren sen när man tog körkortet på 80-talet dalat för varje årtionde men det är nog allra sämst nu hur folk beter sig i trafiken eller rättare sagt inte beter sig.

Det mest uppmärksammade hur många korkade människor som ska hålla 40km/h och allra helst ligga på 35km/h samtidigt som de sätter på farthållaren och irriterar folk bakom,

Vad rör sig i dessa korkade människor inte ens kan hålla lagstadgad hastighet utan helst under och trotsar andra trafikanter, kör man om en sådan så är det i 99 av 100 fall blinkar en med helljuset där dom ska leka sosse och farbror polis att här gäller 35km/h.

Dessutom alla dessa idioter som ska hålla lagstadgad hastighet på motorvägen i vänsterfilen och inte kan flytta på sig, vad är detta för idioter för de kan inte vara friska, hade jag varit snut hade jag tagit en sån trafikant till vägkanten och klippt kortet.

Är folk helt korkade idag eller är det 90-talisterna och senare som börjat komma ut på vägarna som inte vet hur man kör? jo jag vet de är korkade på arbetsplatserna också med deras beteenden.

Finns givetvis idioter i trafiken, både sådana som kör omotiverat sakta och de som kör omotiverat fort, samt allt möjligt annat tok med.

Men säg mig, ser du verkligen blinkersspaken eller ratten på alla dessa bilar du irriterar dig på....? Tveksamt.... så hur fan vet du att de slår på farthållaren....? Har du stoppat och frågat dem...?

Och visa mig gärna vilka bilar som ens kan aktivera farthållaren i 35kmh.... för de flesta bilar kan faktiskt inte aktivera farthållaren i hastigheter under 50, eller t o m 40.

Så, jag ser detta som bara ännu en trolltråd där någon ska raljera om saker de irriterar sig över i trafiken som de påstår andra gör, och själva ska verka såååå duktiga i trafiken. Men då fakta talar emot dem och det är uppenbart att de själva har kass koll på verkligheten och är rätt dåliga bilförare själva, som inte längre minns vad körskolorna lärde dem...
Citera
2019-03-09, 06:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Juggernawt
Du är medveten om att skyltarna du ser längs vägen är hastighetsbegränsningar? Inte "lagstadgad hastighet". Om en halvtaskig förare med bristfällig erfarenhet inte tycker sig kunna köra fortare än 40kmh p.g.a. väglag, väder eller att månen är ny är väl att föredra framför att de kör åt skogen, och kanske tar en och annan rallykung med sig i fallet?
Inse att folk kör som idioter från din synvinkel och kom ihåg att du också gör det, från någon annans synvinkel.
Om du inte orkar med sådana förare kanske du inte ska ge dig ut i trafiken.
Typiskt för fjantiga och fjolliga paragrafryttarmesar och statsrövslickaridioter. Att staten har sänkt hastigheterna är för att de vill få fler bilister över på fel sida av lagen och därmed bötfälla. Naive dumsvensken fattar som vanligt ingenting.

Eller tror du att de tänker på din säkerhet? Skulle de tänkt på din säkerhet så hade de aldrig korsat svenskarnas vägar med muslimernas då de två inte är kompatibla.

I Sverige har man ju ramsan att man kan "lura dig vart jag vill", problemet är att det sker hela tiden och året om.
Citera
2019-03-09, 07:22
Medlem
nitecores avatar
Ts verkar vara en av de hetsiga audi-tjänstemän som blinkar hejvilt med helljuset när jag kör om en lastbil på motorvägen i 120. Helfestligt är det. Är det fint väder brukar jag ta ner sidorutan och bjuda på ett långfinger.
Inte din privata jävla Nürnbergring bögfitta, allmän motorväg.

Bråttom hem till sitt meningslösa liv är det väl.

Arga blattar i bmw:s får man visa moran i fönstret så brukar de tagga ner.
Citera
2019-03-09, 07:40
Medlem
gurkmajjas avatar
Jag tycker att många kör bättre nu än på 80 talet. Samtidigt finns det en klick som kör betydligt sämre, och det är denna klick som utmärker sig. Det gäller såväl privatbilister som yrkeschaufförer. Inte sällan ser jag långtradare som ligger i arslet på andra bilar i 80-90. Vad händer om bilen framför måste tvärnita? Jo, långtradaren kommer mangla allt i sin väg eftersom dess bromssträcka är fan så mycket längre än en personbils. Jag undrar vad fan de lär ut på YKB och körskolor för tung trafik nuförtiden?

Att inte använda blinkers tycks ha blivit en folksport också.
Citera
2019-03-09, 11:16
Medlem
Citat:

Hur gör du när du lär upp alla dessa idioter samt hur har du säkerställt att kunskapen har ökat?
Citat:
Ursprungligen postat av skremseltaktik
Typiskt för fjantiga och fjolliga paragrafryttarmesar och statsrövslickaridioter. Att staten har sänkt hastigheterna är för att de vill få fler bilister över på fel sida av lagen och därmed bötfälla. Naive dumsvensken fattar som vanligt ingenting.

Eller tror du att de tänker på din säkerhet? Skulle de tänkt på din säkerhet så hade de aldrig korsat svenskarnas vägar med muslimernas då de två inte är kompatibla.

I Sverige har man ju ramsan att man kan "lura dig vart jag vill", problemet är att det sker hela tiden och året om.
En liten fråga bara ang hur staten gör allt för att bötfälla (Dra in pengar från hederliga medborgare).
Hur ofta ser du skattefinansierade löntagare i svindyra polisbilar som bötfäller bilister?
Senast redigerad av Provocative3.0 2019-03-09 kl. 11:22.
Citera
2019-03-09, 11:19
Bannlyst
Hetsiga sossar ska inte ha körkort den saken är säker.
Därför de gnäller om bilförbud.
Citera
2019-03-09, 12:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
En liten fråga bara ang hur staten gör allt för att bötfälla (Dra in pengar från hederliga medborgare).
Hur ofta ser du skattefinansierade löntagare i svindyra polisbilar som bötfäller bilister?
Ofta. Bötfäller de fem per dag så kan de dra in 200.000 - 400.000 en normal månad.
Citera
2019-03-09, 16:37
Medlem
Citat:

Att du är så jävla stressad och dum i huvudet så att du inte klarar av att hålla hastighetsbegränsningen så ligger nog problemet hos dig, det är såna som du som krockar och är farliga på vägarna, till ingen nytta alls, oftast kommer man ifatt er när ni fastnat bakom en bil, rödljus eller bäst av allt kört av vägen och dött.
Blir irriterad bara av att läsa ditt korkade inlägg.
Citera
2019-03-09, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skremseltaktik

Du mår ju inte bra, hoppas du kör ihjäl dig när du trotsar lagarna i sann anarkistanda och småbarnstrotsande.

Se till att köra ihjäl dig själv och inte ta någon oskyldig bilist med dig i fallet, idiot.
Citera
2019-03-09, 17:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Doobiee
Du mår ju inte bra, hoppas du kör ihjäl dig när du trotsar lagarna i sann anarkistanda och småbarnstrotsande.

Se till att köra ihjäl dig själv och inte ta någon oskyldig bilist med dig i fallet, idiot.
He he idag har jag trampat dig på tårna.

Lagar gäller aldrig politiker, har du tänkt på det? Ändå drömmer du om att följa dem som den naiva fjant du är. Det är en svensk dröm att onanera åt lagarna och drömma om att få betala skatt. Svenskar är helt mutade av staten och varken kan eller vill se staten som största fienden. Ni är helt enkelt idioter hur man än vrider och vänder på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in