2019-02-23, 07:05
Medlem
IRMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemligahesten
Tänk Laget före Jaget. Om alla tänker så kommer vi att få en bättre trafikmiljö.

Då kanske du inte borde välja bilen, stockholmare som stoppar upp allt med sina bilar, de är fienden, och jag gör med glädje livet surt för dig tills du slutar köra i stan.
Citera
2019-02-23, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IRME
Då kanske du inte borde välja bilen, stockholmare som stoppar upp allt med sina bilar, de är fienden, och jag gör med glädje livet surt för dig tills du slutar köra i stan.

Behöver bilen i jobbet.

Det finns ingen medvetenhet hos stockholmare, alla är verkligen sin egen fyr.

Åk till Danmark så kommer folk förstå att de kan vinka förbi dig istället för att smita över gatan. I Stockholm så tänker alla att 'jag hinner också'.
Undra hur det kommer sig.

Vidare så har vi invandrare och de har Noll trafikvett. Tänker inte ens gå in på det men jag ser trafik som blodcirkulationen i en kropp. Bra cirkulation= god hälsa.

Sverige har bara proppar i sin cirkulation. Du är en propp t.ex. förstå vad det kostar om du stoppar ett rödljus i t.ex Hornstull 2 intervaller.

Cyklist? Dina lungor lär vara lika svarta som en flummares av att cykla i stan.
Senast redigerad av Hemligahesten 2019-02-23 kl. 12:26.
Citera
2019-02-25, 16:03
Medlem
carminaburanas avatar
Folk som kör 10 km under hastighetsgränsen, för att de tror att det skulle vara säkrare, men sen skiter de i att blinka vart de ska i en rondell, det stör jag mig som fan på.
Citera
2019-03-03, 09:53
Medlem
knasen79s avatar
Mest irriterande är de som tror sig äga vägen och ska om till varje pris.

Men ibland kan den irritationen vändas till något riktigt underhållande när man lyckas reta upp asen.

Ett par tips ...

1. Kör alltid om med farthållare
2. Gå ut tidigt i omkörningsfil
3. Gå tillbaka sent i högerfil
4. Täpp igen slutet på omkörningssträckor
Citera
2019-03-08, 22:06
Medlem
Prodelins avatar
Trotsiga svennar i trafiken

Trafikbeteendet har ju med åren sen när man tog körkortet på 80-talet dalat för varje årtionde men det är nog allra sämst nu hur folk beter sig i trafiken eller rättare sagt inte beter sig.

Det mest uppmärksammade hur många korkade människor som ska hålla 40km/h och allra helst ligga på 35km/h samtidigt som de sätter på farthållaren och irriterar folk bakom,

Vad rör sig i dessa korkade människor inte ens kan hålla lagstadgad hastighet utan helst under och trotsar andra trafikanter, kör man om en sådan så är det i 99 av 100 fall blinkar en med helljuset där dom ska leka sosse och farbror polis att här gäller 35km/h.

Dessutom alla dessa idioter som ska hålla lagstadgad hastighet på motorvägen i vänsterfilen och inte kan flytta på sig, vad är detta för idioter för de kan inte vara friska, hade jag varit snut hade jag tagit en sån trafikant till vägkanten och klippt kortet.

Är folk helt korkade idag eller är det 90-talisterna och senare som börjat komma ut på vägarna som inte vet hur man kör? jo jag vet de är korkade på arbetsplatserna också med deras beteenden.

Vet inte hur många idioter man fått lära upp pga detta.
Senast redigerad av Prodelin 2019-03-08 kl. 22:09.
Citera
2019-03-08, 22:34
Medlem
Juggernawts avatar
Du är medveten om att skyltarna du ser längs vägen är hastighetsbegränsningar? Inte "lagstadgad hastighet". Om en halvtaskig förare med bristfällig erfarenhet inte tycker sig kunna köra fortare än 40kmh p.g.a. väglag, väder eller att månen är ny är väl att föredra framför att de kör åt skogen, och kanske tar en och annan rallykung med sig i fallet?
Inse att folk kör som idioter från din synvinkel och kom ihåg att du också gör det, från någon annans synvinkel.
Om du inte orkar med sådana förare kanske du inte ska ge dig ut i trafiken.
Citera
2019-03-08, 22:48
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juggernawt
Du är medveten om att skyltarna du ser längs vägen är hastighetsbegränsningar? Inte "lagstadgad hastighet". Om en halvtaskig förare med bristfällig erfarenhet inte tycker sig kunna köra fortare än 40kmh p.g.a. väglag, väder eller att månen är ny är väl att föredra framför att de kör åt skogen, och kanske tar en och annan rallykung med sig i fallet?
Inse att folk kör som idioter från din synvinkel och kom ihåg att du också gör det, från någon annans synvinkel.
Om du inte orkar med sådana förare kanske du inte ska ge dig ut i trafiken.

Du har helt rätt, men vete fan om inte körskolorna är sämre på att lära ut vett i trafiken nu för tiden.
Det som gäller är boken i alla lägen.
Citera
2019-03-08, 22:53
Medlem
Rebelxs avatar
Man ska visa hänsyn har jag fått lära mig, i trafiken alltså.

För övrigt så hetsar jag inte någon som följer hastighetsbegränsningen trots att jag vanligtvis kanske själv kör snabbare där, värsta jag vet är när folk lägger sig i arselet för att de tycker man ska köra snabbare bara för att.
Visst kan man markera att man vill köra om för att man har bråttom, men om inte vägen tillåter det så tillåter inte vägen det och man får acceptera det.

När det kommer till människor som kör långsamt på motorväg och inte håller sig till högerfilen, eller utan anledning (väder/vind/väldigt hög ålder) kör under hastighetsbestämmelserna på bra vägar kan jag få totalt tuppjuck på när jag är stressad dock.
Detta händer ungefär varje dag.

Nästan lika illa SOM ALLA JÄVLA FITTOR SOM SKA TRÄNGA SIG OCH BYTA FIL HELA JÄVLA TIDEN OCH SKAPAR FUCKING KÖER FÖR ALLA VARJE JÄVLA MORGON!!!! DÖ!
Citera
2019-03-08, 22:54
Medlem
BigBusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Trafikbeteendet har ju med åren sen när man tog körkortet på 80-talet dalat för varje årtionde men det är nog allra sämst nu hur folk beter sig i trafiken eller rättare sagt inte beter sig.

Det mest uppmärksammade hur många korkade människor som ska hålla 40km/h och allra helst ligga på 35km/h samtidigt som de sätter på farthållaren och irriterar folk bakom,

Vad snackar du om? På vägar där hastighetsbegränsningen är 30, 40, 50 eller mer km/h?

Du kan inte ens utrycka dig i begriplig text. Varför ska vi tro att du är bra i trafiken?

Ge dig av i tid. Andas ut. Ta det lugnt.
Citera
2019-03-08, 22:57
Medlem
Var med om att en muslim som körde en fjärrbuss gasade extra mycket med flit så att en som kom i en påfart inte skulle kunna ansluta sig, så att bilen som skulle ansluta sig till motorvägen skulle få tvärnita på påfarten. Det kund ha slutat riktigt illa för att man tror att man är smart och förmodligen fått sitt körkort på annat sätt än det sätt som man nrmalt tar körkortet på.
Citera
2019-03-08, 23:06
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebelx
Man ska visa hänsyn har jag fått lära mig, i trafiken alltså.

För övrigt så hetsar jag inte någon som följer hastighetsbegränsningen trots att jag vanligtvis kanske själv kör snabbare där, värsta jag vet är när folk lägger sig i arselet för att de tycker man ska köra snabbare bara för att.
Visst kan man markera att man vill köra om för att man har bråttom, men om inte vägen tillåter det så tillåter inte vägen det och man får acceptera det.

När det kommer till människor som kör långsamt på motorväg och inte håller sig till högerfilen, eller utan anledning (väder/vind/väldigt hög ålder) kör under hastighetsbestämmelserna på bra vägar kan jag få totalt tuppjuck på när jag är stressad dock.
Detta händer ungefär varje dag.

Nästan lika illa SOM ALLA JÄVLA FITTOR SOM SKA TRÄNGA SIG OCH BYTA FIL HELA JÄVLA TIDEN OCH SKAPAR FUCKING KÖER FÖR ALLA VARJE JÄVLA MORGON!!!! DÖ!

Man skulle varit civilare, oj vad jag skulle stoppat folk som inte håller till höger, kör slalom eller trycker upp fronten i röven på en (fast man kör för fort och de ser att innerfilen är upptagen så man kan inte kasta sig åt sidan). Riktiga trafikmarodörer som behöver vuxenuppfostran.
Citera
2019-03-08, 23:21
Medlem
quts avatar
Du borde flytta ut i skogen där du kan vara för dig själv. Man gör väl va fan man vill bakom ratten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in