2019-03-09, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gullgulligullan
Jamen kära vän.
Det handlar ju om anledningen till att hon inte fick gå till skolan.
Hon var sjuk, och sjuka barn är hemma.
Hon hade till och med papper på att hon var sjuk. Och inte nog med det, hon hade två papper på att hon var sjuk.
Sen så har skolans "sjuk-team" (5-6 pers) träffat flickan och själva gjort bedömningen att hon borde undervisas hemma

Du tror ju att hon hölls hemma med tvång av en ondskefull pappa.

1000 tals barn är "tvingade" att vara hemma varje dag, på grund av sjukdom.

Då måste jag ställa en fråga.
VARFÖR tvingade han Moa att vara hemme?
Du som vill tro att du stod sååå nära denna familjen borde väl veta vid detta laget.
Varför hölls hon hemma?
Ja gissa varför Moa tvingades vara hemma? Kolla resultatet. Två barn som stryptes. Tror du att Oskar var vid sina sinnes fulla bruk?
Citera
2019-03-09, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gullgulligullan
Fetat.
För att dom var sjuka. Därför gick dom inte till skolan. Ena dagen var dom pigga, trotts att dom var sjuka.. Nästa dag var dom kanske nere för att dom var sjuk.
Men hela tiden var dom sjuka.
Det låter nästan som att du vill få ordet "pigga" till att betyda "friska"

Pigg, arg, glad, nere,... man kan vara på alla sätt, även om man är hemma och är sjuk.

Jo, men oavsett ”diagnos” så vill väl föräldrarna att barnen skall bibehålla kontakten med skolkamraterna - de pigga dagarna. Annars snackar vi isolering. Förstår inte rektor o lärare det? Får man inte komma till skolan eftersom om man har hemundervisning?
Citera
2019-03-09, 10:44
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
...men du tror inte på ME-diagnosen. Du tycker vad du vill förstås men var både föräldrarna och skolan lurade tror du? Att någon kanske avsiktligt drog nytta en sjukdom utan biomarkörer?
Jag vet ärligt talat inte vad jag tror på. Hela historien är så sjuk. Jag tror A var sjuk. Och jag tror att M hölls hemma som sällskap till A. Men jag VET inte. Jag tror A fick gardasil-spruta och blev sjuk av den. H anser sig då skyldig till As sjukdom. O tog kanske också på sig skulden.
Citera
2019-03-09, 10:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Ja gissa varför Moa tvingades vara hemma? Kolla resultatet. Två barn som stryptes. Tror du att Oskar var vid sina sinnes fulla bruk?

Jag HATAR vad Hanna och Oskar gjorde, precis som alla andra här inne.
Jag försvarar inte deras beslut utan självklart skulle dom ha bett om hjälp.
JA, jag tror att dom var vid sina sinnes fulla bruk, jag tror att dom hade stenkoll på vad dom gjorde. (polisens utredning visar på det)

Problemet var att dom såg ett problem med helt andra ögon, än vad vi gör.
Citera
2019-03-09, 10:49
Medlem
Nu ser det ut som det hänt igen, en person barmhärtighetsmördad i Höga kusten, Nordingrå, en make har dödat sin fru och googlar man hittar man att 2011 vittnar hon om sitt liv som svårt sjuk i ME. "Hela livet en fråga om kronisk trötthet". Länken fungerar inte längre, men det kan man läsa.
Och googlar man på maken som är anhållen för mordet hittar man "har upprepade gånger varit med om mirakulösa ingripanden av Gud."

Tråden om det mordet innehåller inte mycket, men även det paret anses som bra människor.
Och jag har hela tiden om Bjärred sett något religiöst, vad vet jag inte.
I Höga kusten hade det också varit vittnen till barmhärtighetsmordet?
Thomas Bodström är advokaten i det målet. "En form av aktiv dödshjälp" som SVT skriver.

Moa ansågs duktig av deras barnvakt för hon ville inte svära.
Moa hade sagt att de(familjen)trodde på något annat.

Tidigare hittade jag också en artikel från Finland om en ung kille sjuk i ME och i den står att föräldrarna i Bjärred var engagerade i föreningen för ME- sjuka.
Ska försöka hitta den igen så jag kan posta den.

Och detta med lego och en nalle...... flickorna var så stora, men en nalle som tydligen var aktuell i vardagen för något av barnen, eller båda, samtidigt som de blir brutalt mördade?
11 och 14 år och nalle och lego?
Och en barnvakt till så stora barn?
Det vilar något perverst över allting, det är svårt att bortse från. Något slags sektliknande och i fallet i Höga kusten hade maken haft flera gudomliga uppenbarelser.
Djupt religiös, men dödar? Man leker Gud.

Hade inte tänkt skriva mera i denna tråden, men när det på sätt och vis ser ut som det hänt igen så skrev jag och det eftersom jag ser en del liknande kopplingar och kanske det kommer fram flera i tråden om det andra mordet.
Senast redigerad av lorsandors 2019-03-09 kl. 11:03.
Citera
2019-03-09, 10:51
Bannlyst
Citat:
Jo, men oavsett ”diagnos” så vill väl föräldrarna att barnen skall bibehålla kontakten med skolkamraterna - de pigga dagarna. Annars snackar vi isolering. Förstår inte rektor o lärare det? Får man inte komma till skolan eftersom om man har hemundervisning?

Tidigare i tråden så kom uppgifter att dom kom till skolan ibland när det var nåt "större" . Nu senast på Jul-avslutningen.
Det finns även uppgifter på att kompisar kom hem när flickorna orkade.
Och sen så kom det visst nån på söndagarna.
Låter inte som nån total-isolering i mina öron.

Tror inte vi kommer längre här.
Du tror si, och jag tror så.
Citera
2019-03-09, 10:52
Medlem
Om tjejerna var pigga och glada - även om de var sjuka - varför var föräldrarna då så ledsna. Något går inte ihop. Glad kan man så klart vara även om man är sjuk. Om man säger att någon är pigg - så låter det för mig inte att man är sjuk (men jag kan jo ha missat något). Men visst, man kan använda ordet pigg på ett relativt sätt: man vet någon är dödssjuk men var pigg den dagen ändå - pigg under rådande omständigheterna. Tveksamt att rektorn menade det så.
Senast redigerad av Vinbergssnacka 2019-03-09 kl. 11:17.
Citera
2019-03-09, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinbergssnacka
Om tjejerna var pigga och glada - även om de var sjuka - varför var föräldrarna då så ledsna. Något går inte ihop. Glad kan man så klart vara även om man är sjuk. Om man säger att någon är pigg - så låter det för mig inte att man är sjuk (men jag kan jo har missat något). Men visst, man kan använda ordet pigg på ett relativt sätt: man vet någon är dödssjuk men var pigg den dagen ändå - pigg under rådande omständigheterna. Tveksamt att rektorn menade det så.

Om ME hade varit en sjukdom, en riktig sjukdom, så hade det varit Oskar som skulle lidit av den och det utifrån de beskrivningar som ges om de som "insjuknar" i den- högpresterande, o. s. v.
Citera
2019-03-09, 10:56
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lorsandors
Nu ser det ut som det hänt igen, en person barmhärtighetsmördad i Höga kusten, Nordingrå, en make har dödat sin fru och googlar man hittar man att 2011 vittnar hon om sitt liv som svårt sjuk i ME. "Hela livet en fråga om kronisk trötthet". Länken fungerar inte längre, men det kan man läsa.
Och googlar man på maken som är anhållen för mordet hittar man "har upprepade gånger varit med om mirakulösa ingripanden av Gud."

Tråden om det mordet innehåller inte mycket, men även det paret anses som bra människor.
Och jag har hela tiden om Bjärred sett något religiöst, vad vet jag inte.
I Höga kusten hade det också varit vittnen till barmhärtighetsmordet?
Thomas Bodström är advokaten i det målet. "En form av aktiv dödshjälp" som SVT skriver.

Moa ansågs duktig av deras barnvakt för hon ville inte svära.
Moa hade sagt att de(familjen)trodde på något annat.

Tidigare hittade jag också en artikel från Finland om en ung kille sjuk i ME och i den står att föräldrarna i Bjärred var engagerade i föreningen för ME- sjuka.

Och detta med lego och en nalle...... flickorna var så stora, men en nalle som tydligen var aktuell i vardagen för något av barnen, eller båda, samtidigt som de blir brutalt mördade?
11 och 14 år och nalle och lego?
Det vilar något perverst över allting, det är svårt att bortse från. Något slags sektliknande och i fallet i Höga kusten hade maken haft flera gudomliga uppenbarelser.
Djupt religiös, men dödar? Man leker Gud.

Hade inte tänkt skriva mera i denna tråden, men när det på sätt och vis ser ut som det hänt igen så skrev jag och det eftersom jag ser en del liknande kopplingar och kanske det kommer fram flera i tråden om det andra mordet.
Inte alls samma. Karln dödade sin sjuka fru och är sitter nu i häktet. Det enda gemensamma är att frun var sjuk.
Citera
2019-03-09, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Inte alls samma. Karln dödade sin sjuka fru och är sitter nu i häktet. Det enda gemensamma är att frun var sjuk.

2011 fanns en artikel om att frun var svårt sjuk i ME. Missade du det i mitt inlägg?
Citera
2019-03-09, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Det jag menar är Moa var en social, glad tjej. Hon var den sista som skulle gilla hemundervisning. Moa gillade det sociala livet på skolan. Hon fick inte gå dit. Förstår du nu hur jag menar

Mycket riktigt, så står det också beskrivet om Moa i media, att hon var en mycket social tjej.
Citera
2019-03-09, 11:01
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
...men du tror inte på ME-diagnosen. Du tycker vad du vill förstås men var både föräldrarna och skolan lurade tror du? Att någon kanske avsiktligt drog nytta en sjukdom utan biomarkörer?

Vad skulle nyttan vara om man ser till resultatet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in