2019-03-09, 10:14
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Ja fick hon gå till skolan? Nej.
Att du är så känslig när jag skriver men totalt okänslig när andra ” häver ur saker” -ditt uttryck när det gäller mig -.
Som äckligt , pissa i revir osv. Dessa är ord som användes av vissa trådskrivare om andra trådskrivare. Så utveckla din känslighet lite.
Jag påstår än att Moa inte fick gå till skolan. Hon var ju hemma hela hösten. En social tjej som älskade det sociala livet på skolan. Kom inte bara för 1000: e gången om me snacket
Vad menar du med "kom inte bara för 1000:e gången om me snacket"? Du bestämmer inte vad folk får skriva om. Du äger inte tråden. Och enligt föräldrarna var det just ME-diagnosen som gjorde att de tog beslutet. Åtminstone sa polisen det.
Citera
2019-03-09, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonatanmw
Och du är säker på att HB eller OH inte uppfyllde dessa kriterier?

Tror man skall släppa fokus på tjejernas påstådda diagnos och se vad felet var hos föräldrarna.
Jag skulle gissa på att minst en av föräldrarna är kraftigt psykotisk med extremt narcissistiska drag vars värld skulle rasa samman om barnen skulle återgå till ordinarie skolgång.
Helt plötsligt har man tappat den styrande kontrollen och helvetet brakar löst.
Den andra troligen helt nedtryckt i skorna..
Om man skulle lägga fokus på varför tjejerna inte fick träffa jämnåriga skulle man nog få en annan vinkling på det hela.

Har också för mig att man (återigen man, detta är ett talesätt och ej genusperspektivt)vid ett misslyckat självmordsförsök kan få väldigt svåra men, hamna i komaliknande tillstånd, starka tabletter som inte brukas av rätt person kan vara farliga..

Men detta är bara mina enkla tankar, inget att egentligen bry sig om, det är ni som är dom kunniga i detta....

Jag har börjat gå igenom jonatanmw:s inlägg. Han har utpekats som lika trovärdig som scheele av Avd 9. Det tycks dock som att han landat i eller haft en annan syn på föräldrarna och motivet - att det inte var sjukdomen som gjorde att barnen mördades.
Citera
2019-03-09, 10:23
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Vad menar du med "kom inte bara för 1000:e gången om me snacket"? Du bestämmer inte vad folk får skriva om. Du äger inte tråden. Och enligt föräldrarna var det just ME-diagnosen som gjorde att de tog beslutet. Åtminstone sa polisen det.
Åtminstone sätter inte jag så starkt tilltro rill mördares förklaringar. Men vi är ju olika.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Ja fick hon gå till skolan? Nej.
Att du är så känslig när jag skriver men totalt okänslig när andra ” häver ur saker” -ditt uttryck när det gäller mig -.
Som äckligt , pissa i revir osv. Dessa är ord som användes av vissa trådskrivare om andra trådskrivare. Så utveckla din känslighet lite.
Jag påstår än att Moa inte fick gå till skolan. Hon var ju hemma hela hösten. En social tjej som älskade det sociala livet på skolan. Kom inte bara för 1000: e gången om me snacket

Jamen kära vän.
Det handlar ju om anledningen till att hon inte fick gå till skolan.
Hon var sjuk, och sjuka barn är hemma.
Hon hade till och med papper på att hon var sjuk. Och inte nog med det, hon hade två papper på att hon var sjuk.
Sen så har skolans "sjuk-team" (5-6 pers) träffat flickan och själva gjort bedömningen att hon borde undervisas hemma

Du tror ju att hon hölls hemma med tvång av en ondskefull pappa.

1000 tals barn är "tvingade" att vara hemma varje dag, på grund av sjukdom.

Då måste jag ställa en fråga.
VARFÖR tvingade han Moa att vara hemme?
Du som vill tro att du stod sååå nära denna familjen borde väl veta vid detta laget.
Varför hölls hon hemma?
Citera
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Jag har börjat gå igenom jonatanmw:s inlägg. Han har utpekats som lika trovärdig som scheele av Avd 9. Det tycks dock som att han landat i eller haft en annan syn på föräldrarna och motivet - att det inte var sjukdomen som gjorde att barnen mördades.
Håller med. Det ligger något annat i detta. Kanske sjukdomen också. Men inte enbart.
Citera
2019-03-09, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonatanmw
Stämmer....

Avd.9, läste ditt pm, kan ej svara pga bara att nya konton kan posta till Admin och Mod,sorry...

Detta KAN vara en ren spekulation, avgör själva och anklaga inte mej.

Tänk lite så här:
Om någon (gissa i så fall vem, det borde ni veta nu) anklagar sin make/maka i den grad för att förstört döttrarnas liv med att tillåta ex. vaccinering som får väldigt allvarliga biverkningar.
Detta är vad ena parten påstår/tror/vet och får till slut sin partner att tro/veta detta också till slut.denba person lider av kraftiga depressioner pga viss tidigare händelse(detta har diskuterats tidigare, tänk lite nu)
Att ha orsakat sina barns sjukdom är inget man vill ha på sitt samvete samtidigt som ens partner anklagar en för att ha förstört allt är nog ingen trevlig situation.
Allt avgörs av ett tråkigt besked då allt rämnar och allt hopp släcks...
Möjligen brev från utlandet????

Vissa uppgifter stämmer tyvärr inte riktigt ännu, de faller nog på
plats så småningom....

Detta kan vara rent påhitt eller närmare sanningen än ni tror....

Radbrytningen funkar sådär...sorry

Han skrev om att en i familjen var riktigt sjuk, ej fysiskt, och att föräldrarna tog på sig skulden för flickornas sjukdom. Påstod också att det fanns en video som visade att avskedsbrevet var skrivet av/undertecknat av båda föräldrar.
Citera
2019-03-09, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gullgulligullan
Man kan vara pigg och glad även om man är sjuk. När min vän låg döende i cancer så hade han dagar då han var totalt nere, och andra dagar då han var glad och pigg, trotts att han bara låg i sängen och var sjuk.
Många av oss har väl exempelvis haft en sjuk gammal mormor som man tvingades hälsa på.
Ena gången var hon dålig, och nästa gång var hon pigg och glad, trotts att hon bara var hemma trött och sjuk.

Det är väl inget konstigt att våra Bjärreds töser har haft det likadant. Ibland trötta och nere, och ibland lite piggare och gladare.

En annan sak som man rimligtvis måste förstå är att OM töserna hade varit friska så hade ALDRIG skolan skickat hem några lärare. Inte en chans. Lärarna som undervisade barnen hemma hade med raska steg gått till rektorn och frågat varför dom skall behöva traska hem till två fullt friska barn. Nä.
Och till dom som tror att rektorn 'mörkat" detta och att hon hållt allt "hemligt" så vill jag bara berätta att rektorn var inte ensam om att träffa barnen..... Det var ganska många, och nån hade börjat babbla om nåt inte stod rätt till.

Jo, det där vet jag också men inte under flera år och inte barn. Varför gick de inte i skolan nör de var pigga?

Skolan kan ha blivit övertalade men det inser du säkert själv. Rektorn var lite som en fågelholk faktiskt. Hon fattade ingenting. Tvingad att gå ut och försvara Lomma kommuns neddragningar?

En sjukdom som ingen kan bevisa att utnyttjas med avsikt. Lärarna tillbringade inte skoldagen där utan max några timmar per dag totalt. Sen hade den här familjen kompletterat med en som var två år äldre än Agnes. Tipsad av skolan kanske? I alla fall en stor åldersskillnad i den åldern för att vara en naturligt anknuten kompis. Mera en guvernant som skulle hjälpa till i skolarbetet. Söndagar får en del barn inte ledigt men det brukar främst vara i Kina.
Lärarna har ingen rätt att veta vilken diagnos flickorna hade och har ingen rätt att ifrågasätta något heller. Att Moa fick sin diagnos som på beställning är inte bra för trovärdigheten för ME:s diagnostisering. Tänk om det bara behövs en talför förälder, gärna jurist, som fixar både läkarintyg och hemundervisning?
Citera
2019-03-09, 10:30
Bannlyst
Citat:

Hej.
Jag hoppas att du räknat ut att det är Hanna han menar.
Att Hannas värld rasar.
Citera
2019-03-09, 10:30
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Åtminstone sätter inte jag så starkt tilltro rill mördares förklaringar. Men vi är ju olika.
Du missade poängen av det jag skrev.
Citera
2019-03-09, 10:32
Medlem
Citat:
Han skrev om att en i familjen var riktigt sjuk, ej fysiskt, och att föräldrarna tog på sig skulden för flickornas sjukdom. Påstod också att det fanns en video som visade att avskedsbrevet var skrivet av/undertecknat av båda föräldrar.

...men det står i början att det kan vara en ren spekulation..?

Avd.9 hade många scenarier som varierade över tid och fick PM lite då och då. Fanns det fakta i något av inläggen?
Citera
2019-03-09, 10:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Jo, det där vet jag också men inte under flera år och inte barn. Varför gick de inte i skolan nör de var pigga?

Skolan kan ha blivit övertalade men det inser du säkert själv. Rektorn var lite som en fågelholk faktiskt. Hon fattade ingenting. Tvingad att gå ut och försvara Lomma kommuns neddragningar?

En sjukdom som ingen kan bevisa att utnyttjas med avsikt. Lärarna tillbringade inte skoldagen där utan max några timmar per dag totalt. Sen hade den här familjen kompletterat med en som var två år äldre än Agnes. Tipsad av skolan kanske? I alla fall en stor åldersskillnad i den åldern för att vara en naturligt anknuten kompis. Mera en guvernant som skulle hjälpa till i skolarbetet. Söndagar får en del barn inte ledigt men det brukar främst vara i Kina.
Lärarna har ingen rätt att veta vilken diagnos flickorna hade och har ingen rätt att ifrågasätta något heller. Att Moa fick sin diagnos som på beställning är inte bra för trovärdigheten för ME:s diagnostisering. Tänk om det bara behövs en talför förälder, gärna jurist, som fixar både läkarintyg och hemundervisning?

Fetat.
För att dom var sjuka. Därför gick dom inte till skolan. Ena dagen var dom pigga, trotts att dom var sjuka.. Nästa dag var dom kanske nere för att dom var sjuk.
Men hela tiden var dom sjuka.
Det låter nästan som att du vill få ordet "pigga" till att betyda "friska"

Pigg, arg, glad, nere,... man kan vara på alla sätt, även om man är hemma och är sjuk.
Citera
2019-03-09, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78

...men du tror inte på ME-diagnosen. Du tycker vad du vill förstås men var både föräldrarna och skolan lurade tror du? Att någon kanske avsiktligt drog nytta en sjukdom utan biomarkörer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in