2019-03-08, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Moa älskade sin skola. Hon fick inte gå dit
Men snälla du! Nu får du ge dig...
Töserna var ensamma med lärarna det mesta av tiden...du tror inte M och A hade talat med lärarna om det hade varit så?
Citera
2019-03-08, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Men snälla du! Nu får du ge dig...
Töserna var ensamma med lärarna det mesta av tiden...du tror inte M och A hade talat med lärarna om det hade varit så?
Det jag menar är Moa var en social, glad tjej. Hon var den sista som skulle gilla hemundervisning. Moa gillade det sociala livet på skolan. Hon fick inte gå dit. Förstår du nu hur jag menar
Citera
2019-03-08, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Det jag menar är Moa var en social, glad tjej. Hon var den sista som skulle gilla hemundervisning. Moa gillade det sociala livet på skolan. Hon fick inte gå dit. Förstår du nu hur jag menar

Så sorgligt om det stämmer!
Citera
2019-03-08, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NilsHlt
Eftersom det var jag som drog igång pedofil-teorin den här gången så vill jag påpeka att det är just en hypotes. Har inte hört nån här inne påstå sig veta att O var pedofil så snacket om förtal köper jag inte.

Tills dess att annat framkommer, tex att Polisen går ut med att där fanns INGA spår av incest, så kommer det att vara en av många teorier, like it or not.

Polisen redovisar VAD som undersökningen visar. Punkt.

Du inbillar dig väl inte att polisen skall uttryckligen dementera ALLA rykten som undersökningen INTE styrker?
Senast redigerad av Remark 2019-03-08 kl. 23:11.
Citera
2019-03-08, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Du inbillar dig väl inte att polisen skall uttryckligen dementera ALLA rykten som undersökningen INTE styrker?
Ja du, mina klockor stannade här hemma när jag läste inlägget.
Citera
2019-03-08, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Polisen redovisar DELAR av undersökningen. Exakt vad i stycket "Vi har haft en fortlöpande kommunikation med de efterlevande. De vet vilken information vi lämnar i dag, säger Stefan Svensson." är det du inte begriper?
Citera
2019-03-08, 23:59
Medlem
Om sanningen ska fram så tror jag inte själv så jättemkt på pedofil-hypotesen. Utan att veta mer än nån annan så skulle jag gissa sannolikheten är säg kanske 10%. Vad gäller sannolikheten för att O/O&H skulle ha upplevt sig själv som barmhärtiga när dom ströp sina barn så bedömer jag den till mindre än 1%. Jag tycker pedofil-hypotesen är en bra motvikt mot alla barmhärtighetsteorier som florerar här
Senast redigerad av NilsHlt 2019-03-09 kl. 00:05.
Citera
2019-03-08, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
[/b]
Och detta tror du dig veta? Han har verkligen inte ojat sig på sin arbetsplats eller varit brysk i andra sammanhang.

Jo då. "Den sista tiden förtjänade inte du" skrev ju kollegan på sin linkedin efter morden. Vad menade hon med det?
Citera
2019-03-09, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Jag tror gåtans lösning ligger någonstans i föräldrarnas relation. Hittills kan jag bara se två motpoler: Antingen var de totalt sammansvetsade, så till den grad att de förenades i en självmordspakt. De vände sig från sina barn för att de störde H och Os relation, ilskan över detta ledde till mord. Eller så raserades deras äktenskap totalt av en eller flera anledningar. I detta haveri blir mamman suicidal och sen går det utför snabbare och snabbare. Otrohet med någon ung kvinna på jobbet för Os del?

Helt klart börjar man fundera i den banan med tanke på minnesorden om ängeln från Lund. Personliga reflektioner kring "den sista tiden förtjänade inte du". Föräldrarna kan ha haft olika anledningar till att mörda sig själva och sina barn. Det enda de var eniga om var kanske hämnden hatet, att förgöra sig själva och familjen. Två grava narcissister? Hyllningar och hat?

Det grumligt uttryckta är det grumligt tänkta. Eftersom deras motivering till mord och självmord inte går att förstå fullt ut, är det en täckmantel för primitiva, tydligare känslor, tror jag. Eniga om att dö och mörda, men motivet, det var för skämmigt att uttrycka.
Senast redigerad av rappytt 2019-03-09 kl. 00:11.
Citera
2019-03-09, 00:14
Medlem
Citat:
Polisen redovisar DELAR av undersökningen. Exakt vad i stycket "Vi har haft en fortlöpande kommunikation med de efterlevande. De vet vilken information vi lämnar i dag, säger Stefan Svensson." är det du inte begriper?

Polisen informerar ALLTID de efterlevande anhöriga om vilken information dom avser gå ut med. Samt berättar det. Det är det normala. Liksom att de alltid håller de anhöriga underrättade om utredningen.

Vad är det DU inte begriper?

EDIT. Det är väl snarast självklart att en kort sammanfattande slutsats av utredningen, är just det. Totala utredningen uppgår säkert till 1000+ sidor.
Senast redigerad av Remark 2019-03-09 kl. 00:27.
Citera
2019-03-09, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Så känner jag också - fint skrivet!

Jag har upplevt fallet och tråden som fängslande på ett sätt jag inte varit med om tidigare. Både de döda familjemedlemmarna och tråddeltagarna är undflyende karaktärer som på samma gång lämnar starka avtryck. Familjen framträder dels genom de spår i världen/utredningen/nätet de lämnat efter sig, dels genom de spår som helt saknas. Alla skribenter här är också tydliga karaktärer och samtidigt helt okända/anonyma. Ibland känner jag att jag verkligen skulle vilja veta vilka alla ni är, bilda en sluten facebook-sida eller till och med ses i verkliga livet. 😊 Så indragen är jag i de här diskussionerna.

Jag hoppas att det kommer fram lite mer detaljer i vad som gjorde föräldrarnas framtidssyn så nattsvart, så att man kan börja försonas med det faktum att detta osannolika hände.
Så fint tänkt och skrivet av dig. Mänskligt och storsint. Vad skönt med lite äkta medmänsklighet i tråden! 💕
Citera
2019-03-09, 04:35
Medlem
Citat:
Eftersom det var jag som drog igång pedofil-teorin den här gången så vill jag påpeka att det är just en hypotes. Har inte hört nån här inne påstå sig veta att O var pedofil så snacket om förtal köper jag inte.

Tills dess att annat framkommer, tex att Polisen går ut med att där fanns INGA spår av incest, så kommer det att vara en av många teorier, like it or not.

Incest kan ha förekommit utan att det finns några spår.
Jag vill inte tro att det var så men kan inte heller säga att det är helt omöjligt. Sånt förekommer tyvärr vare sig man vill tro det eller ej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in