2019-03-09, 01:20
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redivivus
Q: Ser vi slutet för Folkpartiet (numera Liberalerna)?

A: Det hoppas jag verkligen. Detta förbannade smolkparti.

Citat:
Ursprungligen postat av Trombylmajorskan
Vore en dröm att stilla bedja om!

Citat:
Ursprungligen postat av obyn
Det ser inte bra ut om man kollar trenden i det här diagrammet.

https://val.digital/Chart/?type=Part...019-03&party=L

Citat:
Ursprungligen postat av fluffis
Bra, mer sånt här. Kamikaze-uppdrag att ta över efter Majoren och försöka städa upp den här röran. Nu börjar det gå upp även i medierna att Folkpartiet är på väg rakt ner i avgrunden;
EU-valet håller på att utvecklas till en mardröm för Liberalerna. Opinionssiffrorna är körda i botten, förstanamnet på väg att petas och partiets tyngsta EU-profil stöder nu en centerpartist. Och problemen fortsätter att växa även på hemmaplan.
https://www.di.se/nyheter/l-gar-mot-...-uppforsbacke/

Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Det här var en verkligt god nyhet att avsluta fredag EM med. Nu kan man ta en öl och känna sig glad en stund.

Citat:
Ursprungligen postat av Folklig-Betraktare
Risigt läge för L = bra för Sverige. Och bättre blir det: Nu är förstanamnet t EU en etiopier/saudiarabier som kidnappat Trollhättanliberalerna. Och den nye partiledaren är afrikan eller argsint kvinna. Kan bara bli bra detta.
Att ett liberalt parti försvinner är inte bra. Det minskar antalet åsikter i debatten, även om deras åsikter inte varit så vettiga på sistone. De lägger sig inte frivilligt utan en orsak.

Att L lägger sig för att öka spelrummet för det farligaste partiet, Centern, är skadligt för Sverige. Centern och S närmar sig varandra. Vi går mot en enpartistat med M som kontrollerad "opposition".

(Man får rösta på SD och hoppas att de inte går samma väg.)
Senast redigerad av wwr 2019-03-09 kl. 01:27.
Citera
2019-03-09, 01:29
Medlem
F.Hansens avatar
Förstår fortfarande inte Björklunds tal efter regeringsbildningen. L hade sålt ut sig och sade sig ha
nån form av hållhake på regeringen vilket de inte har.

Han var så stolt och glad i att uttala orden som han själv inte ens trodde på.

Han ville väll ge L sympatisörer nån slags good feeling fastän det är fake.

L rätt ned i soptunnan. Sista gången som man är med i en regering.
Citera
2019-03-09, 07:20
Medlem
Igni-ferroques avatar
Om man bortser från att alla forum numera är en del av konspirationsforumet så tror jag ändå att tråden har en liten poäng.

Under partiledarintervjuerna så frågade SVT Björklund "om det verkligen behövs två liberala partier" eller något med samma innebörd.

Blev ju litet förvånad över att SVT tydligen anser att de skall ifrågasätta riksdagspartiers existens, men efter litet eftertanke så tror jag så här:

Det är trångt runt 4% spärren. Både borgerliga och vänsterväljare taktikröstar hej vilt varje val för att det egna blocket inte skall tappa 3% eller så.

Förr eller senare kommer den här dansen på slak lina sluta med att något parti trillar ur. L är det parti som man helst vill bli av med inom vänsterkretsar. Det ger mer utrymme åt exempelvis Mp och C.

Det skulle troligen bli något lättare att bilda regering med ett parti mindre i riksdagen också. Det skulle också vara Löfvens stora seger. Om han lyckas decimera det borgerliga blocket så har S taktik att splittra alliansen lyckats till 100%.

För egen del tycker jag att L är ett vettigt parti, även om de inte är nummer ett för min del. Jag vill inte ha C som det enda liberala partiet så jag hoppas L hänger kvar.
Citera
2019-03-09, 07:45
Medlem
Hlewagastirs avatar
Robert Hannah skriver på Facebook:
Citat:
Återigen läcks nu uppgifter till media av ledande personer i partiet. Innan jag ens som partistyrelsemedlem kände till något så fanns information i tidningar. Det är totalt oacceptabelt.

Frågan om Cecilias styrelseuppdrag borde ha lösts intern utan en massa läckor. Och Cecilia måste självklart toppa våran lista i maj! Hon är en stor tillgång till Liberalerna, Sverige och Europa!
https://www.facebook.com/roberthanna...61381441640034

Jag tänkte själv att det nog var någon inom partiet som läckt och utgick från att utländska bolagsengagemang inte var offentliga som svenska. Men jag kollade Cecilia Wikström på Merinfo och båda bolagen står ju med: https://www.merinfo.se/person/Uppsal...lagsengagemang

Märkligt att L inte kollat upp sitt första namn bättre än så när allt är offentligt.
Citera
2019-03-09, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Att ett liberalt parti försvinner är inte bra. Det minskar antalet åsikter i debatten, även om deras åsikter inte varit så vettiga på sistone. De lägger sig inte frivilligt utan en orsak.

Att L lägger sig för att öka spelrummet för det farligaste partiet, Centern, är skadligt för Sverige. Centern och S närmar sig varandra. Vi går mot en enpartistat med M som kontrollerad "opposition".

(Man får rösta på SD och hoppas att de inte går samma väg.)

Vore synd om det liberala partiet försvann. Men nu är ju L inte liberaler så det kvittar lika.
Citera
2019-03-09, 10:43
Medlem
Madagascars avatar
Partistyrelsen har beslutat fimpa Wikström som toppnamn för Liberalerna i EU-valet. Detta eftersom Wikström valt att sitta kvar i bolagsstyrelserna.

https://omni.se/wikstrom-petas-som-l...matum/a/21LPBG, idag

Hmm... Varför gör hon så? Vill hon hellre sitta i styrelserna än förbli EU-parlamentariker? Liberalerna kan väl bara hösta ett mandat i EU-valet!? Och jag förmodar att bolagsstyrelserna är mycket mindre intresserad att ha henne om hon inte är EU-parlamentariker. Hon kanske förlorar de uppdragen.
Citera
2019-03-09, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hlewagastir
Märkligt att L inte kollat upp sitt första namn bättre än så när allt är offentligt.

Det var känt inom partiet men bedömdes inte vara ett problem för valberedningen. Bägge sidor i konflikten har sagt att allt var öppet under valprocessen. Det uppfattades alltså inte som ett problem innan media startade ett drev...

Tycker deras 2:a namn är märkligare. Att anställda skall behöva gå till kronofogden för att få ut lön? Det gör uppenbarligen inte en person olämplig att stå på (L) listan men styrelseuppdrag i legitima företag skall göra en olämplig?
Citera
2019-03-09, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Hmm... Varför gör hon så? Vill hon hellre sitta i styrelserna än förbli EU-parlamentariker? Liberalerna kan väl bara hösta ett mandat i EU-valet!? Och jag förmodar att bolagsstyrelserna är mycket mindre intresserad att ha henne om hon inte är EU-parlamentariker. Hon kanske förlorar de uppdragen.

Hon inser väl, som alla andra, att (L) är chanslösa i vårens EU val...
Citera
2019-03-09, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Vore synd om det liberala partiet försvann. Men nu är ju L inte liberaler så det kvittar lika.

Det enda rätta är att byta namn på partiet igen. Amoralerna vore väl ett rätt passande namn efter senaste tidens skandaler.
Citera
2019-03-09, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Det enda rätta är att byta namn på partiet igen. Amoralerna vore väl ett rätt passande namn efter senaste tidens skandaler.

När prioriteringarna handlar om att kämpa för nekrofili och ett större EU istället för mot menaiternas gängvåldtäkter ja då har partiet inget existensberättigande.
Citera
2019-03-09, 11:29
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Partistyrelsen har beslutat fimpa Wikström som toppnamn för Liberalerna i EU-valet. Detta eftersom Wikström valt att sitta kvar i bolagsstyrelserna.

https://omni.se/wikstrom-petas-som-l...matum/a/21LPBG, idag

För den som ser till pengarna så var det väl smartare att lämna parlamentet, pengarna därifrån kommer väl ändå att trilla in så länge hon lever? På så sätt kommer hon att fortsätta att ha dubbla inkomster, såvida hon nu inte sparkas från bolagen men det vet vi ju inte hur det går.
Citera
2019-03-09, 11:30
Medlem
Precis som C profilerar sig för bönderna måste L profilera sig för akademiker. De är just nu en "bortglömd" grupp.
Det stora tappet kom när Björklund gjorde bort sig i skolfrågan.
Den bästa ledaren för partiet är någon som disputerat, eller annan högutbildad, men någon sådan kandidat kanske inte finns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in