Citat:
Ursprungligen postat av
WordWarrior
Via skatter och transfereringar så får en genomsnittlig kvinna ungefär 4 MKR från en genomsnittlig man under sin livstid. Kvinnor betalar in mycket mindre i skatt till välfärdssystemet, och tar samtidigt ut mycket mer än män.
Ni tror mig inte? Här kommer väldigt tunga källor. Regeringen exempelvis. Jag har nämnt detta i en annan tråd, så för att inte bryta mot regeln om korspostning så ger jag en länk dit:
(FB) Killar här med "konservativ" syn på förhållanden - vad är målet? (/mod)
Topic:
Feminismens utgångspunkt är att kvinnor diskrimineras av män. Hur kommer det sig då att kvinnor via skattesystemet är nettobidragsmottagare, och tar emot i genomsnitt 4 MKR från män under sin livstid? Hur stämmer det med den höga svansföringen om att kvinnor är lika produktiva och kompetenta som män? Åsikter om detta?
PS. Lönegapet mellan kvinnor och män är AVFÄRDAT av internationella forskare i västvärlden. Det finns ingen signifikant skillnad och män och kvinnor har lika lön för lika arbete.
Dessa luder och parasiter klagar på att de får för lite i lön, de har mycke mindre utbildning, mycket låg IQ, har inget med sig...varken pengar eller något annat av värde och sedan kommer de på fantasier som att ha "gemensam" ekonomi eller att den som tjänar mer ska betala mer och så snackar de skit som att det ska vara jämlikt. Kriminella brukar åberopa regler och "rättigheter" men dessa gäller bara dem, det gäller bara i en riktning, inte åt bägge hållen. Jag känner en feminist som ständigt myglar med olika bidrag. Att hon skyller på ungen gemom att säga att ungen är sjuk för att hon ska kunna få VAB pengar och kunna stanna hemma utan att göra något. Frågan man ska fråga sig, har man lusta att plocka någon som har blivit över, som ingen vill ha via internet eller krogen och betala för henne också? Är det inte smartare att satsa det man ackumulerat på sig själv än att skänka det till någon som så fort man vänder ryggen så snackar hon skit om en när hon inte får som hon vill, ger henne pengar. Det man har ackumulerat bygger ju på ens intelligens, förmågot och kapacitet, långsiktigt planerande, ens motivation än en feminist ich en som man träffat på internet som det enda hon har är föräldrar som är bidragsproffs, ingen utbildning och ett inavlat patrask som ingen annan ville ha.