2019-03-08, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Japp, men nu har Celeno valt att kalla det rasbiolog så då kör jag på det uttrycket eftersom det underlättar diskussionen om man använder samma ord. Hade han valt att kalla det fnatterskalle istället för rasbiolog hade jag använt det istället.

Celeno menar att arbetsmiljöverket är rasbiologer när de gör särskilda satsningar på kvinnors arbetsmiljö. Sen ville han inte svara på om du är rasbiolog när du vill göra särskilda satsningar på mäns arbetsmiljö.

Jaha du tänkte så.

Jag bryr mig inte om hudfärg eller kön men de som behöver mest hjälp ska ha mest hjälp.
Att det råkar vara just män kanske är alldeles förfärligt i en identitetideologs hjärna men det förändrar inget. Som jag uppfattar det tycker Celeno samma sak.

Feminister, som endast bryr sig om hudfärg och kön, ljuger när de säger att de arbetar för jämställdhet.
Detta är helt uppenbart för tänkande människor när de trots att de yrkesgrupper som behöver mest hjälp INTE får det därför att de råkar vara män. Eller rättare sagt är de inte kvinnor och saknar således skyddsvärde.
Citera
2019-03-08, 21:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Jaha du tänkte så.

Jag bryr mig inte om hudfärg eller kön men de som behöver mest hjälp ska ha mest hjälp.
Att det råkar vara just män kanske är alldeles förfärligt i en identitetideologs hjärna men det förändrar inget. Som jag uppfattar det tycker Celeno samma sak.

Feminister, som endast bryr sig om hudfärg och kön, ljuger när de säger att de arbetar för jämställdhet.
Detta är helt uppenbart för tänkande människor när de trots att de yrkesgrupper som behöver mest hjälp INTE får det därför att de råkar vara män. Eller rättare sagt är de inte kvinnor och saknar således skyddsvärde.
Jaha, men då kanske du håller med om att det inte är något fel i om arbetsmiljöverket satsar särskilt på kvinnors arbetsmiljö då om de anser att kvinnors arbetsmiljö är sämre.
Citera
2019-03-08, 23:39
Medlem
Citat:
Jaha, men då kanske du håller med om att det inte är något fel i om arbetsmiljöverket satsar särskilt på kvinnors arbetsmiljö då om de anser att kvinnors arbetsmiljö är sämre.

Nej jag håller inte med.
De precis som du, värderar kvinnors upplevda stressnivå högre än dödsfall, om det är män som dör. De är gynocentriker och sexister.
Citera
2019-03-08, 23:47
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Kort då.

Du beter dig på samma sätt som de du kritiserar fast på ostadigare grund. Du upprörs av anonyma användares inlägg, de upprörs av institutionellt manshat, daglig mansbashing av media och politiker.

Oavsett vem som har mest rätt att vara kränkt (ingen tävling) så spårar du ur debatter som annars kunde vara intressanta och det irriterar mig mer än när dina motståndare gör detsamma eftersom att jag är inte ute efter att diskutera med dem då jag håller med dom om den grundläggande kritiken av vår nutid.

Jag diskuterar inte den grundläggande kritiken av vår nutid. Det är inte den jag ifrågasätter. Det hade du också sett och förstått om du hade haft intresset av att se på vad jag skriver med öppna ögon och inte förutbestämda meningar och tolkningar.
Citera
2019-03-09, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jag diskuterar inte den grundläggande kritiken av vår nutid. Det är inte den jag ifrågasätter. Det hade du också sett och förstått om du hade haft intresset av att se på vad jag skriver med öppna ögon och inte förutbestämda meningar och tolkningar.

Förstod du innebörden av vad du läste?

Du gör samma sak som de du kritiserar, du sysslar med motsatsen till det du kallar kvinnohat.
Du generaliserar och flamsar.

Ovan är vad jag menat hela tiden, svara på det istället för att inbilla dig att min förklaring till varför jag inte kritiserar dina motdebattörer lika hårt som jag kritiserar dig var någon lustig tolkning som jag fantiserat ihop att du sagt?!
Hur tolkade du där egentligen? Har du förutbestämda meningar och tolkningar månne till den grad att du på allvar trodde det?
Citera
2019-03-09, 00:34
Avslutad
Citat:
Nej jag håller inte med.
De precis som du, värderar kvinnors upplevda stressnivå högre än dödsfall, om det är män som dör. De är gynocentriker och sexister.
Nej att du anser att mäns arbetsmiljö är sämre förstår jag, men när nu Arbetsmiljöverket anser att kvinnors arbetsmiljö är sämre så är det väl ändå rimligt att det är där de gör särskilda satsningar?

Eller tycker du att de ska avstå från att satsa på kvinnors arbetsmiljö oavsett vilka behov de ser?
Citera
2019-03-09, 00:55
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Nej att du anser att mäns arbetsmiljö är sämre förstår jag, men när nu Arbetsmiljöverket anser att kvinnors arbetsmiljö är sämre så är det väl ändå rimligt att det är där de gör särskilda satsningar?

Eller tycker du att de ska avstå från att satsa på kvinnors arbetsmiljö oavsett vilka behov de ser?

Mer än 90 % av de som dör på arbetet är män. Hur fan tänker du nu?
Citera
2019-03-09, 01:01
Medlem
Citat:

Du är ett duktigt får, allt myndigheter säger är inte sanning.
Statistiken visar att vissa yrkesgrupper är extremt överrepresenterade när det kommer till dödsfall och allvarliga skador vilket borde vara skäl nog för att satsningar ska göras inom dessa yrkesgrupper.

Arbetsmiljöverket har nämligen möjlighet att göra fler än en enda satsning, de kan satsa på kvinnors arbetsmiljö och mäns men det gör de inte. I varje fall inte proportionerligt till hur allvarliga bristerna är.

Hur många ska dö årligen inom en yrkesgrupp innan satsningar ska göras tycker du? Hur många döda män är en kvinnas utslitna rygg värd?

Citat:

Vilka behov de ser och vilka behov som finns i verkligheten är två skilda saker.
Om rollerna varit omvända och fler kvinnor än män dött i sina respektive yrkesgrupper så hade det tagit hus i helvete, det vet du lika väl som jag.
Citera
2019-03-09, 01:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Mer än 90 % av de som dör på arbetet är män. Hur fan tänker du nu?
Du får väl hellre fråga hur Arbetsmiljöverket tänker. Det finns nästan fem miljoner människor som arbetar så det kan ju finnas lite mer i deras checklistor för en god arbetsmiljö än ett 50-tal dödsfall.
Citera
2019-03-09, 01:06
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Du får väl hellre fråga hur Arbetsmiljöverket tänker. Det finns nästan fem miljoner människor som arbetar så det kan ju finnas lite mer i deras checklistor för en god arbetsmiljö än ett 50-tal dödsfall.

Du. Att dö på jobbet är den yttersta konsekvensen av dålig arbetsmiljö. Jämför detta med många kvinnors gnäll om psykosociala konflikter.
Citera
2019-03-09, 01:09
Avslutad
Citat:
Du är ett duktigt får, allt myndigheter säger är inte sanning.
Statistiken visar att vissa yrkesgrupper är extremt överrepresenterade när det kommer till dödsfall och allvarliga skador vilket borde vara skäl nog för att satsningar ska göras inom dessa yrkesgrupper.

Arbetsmiljöverket har nämligen möjlighet att göra fler än en enda satsning, de kan satsa på kvinnors arbetsmiljö och mäns men det gör de inte. I varje fall inte proportionerligt till hur allvarliga bristerna är.

Hur många ska dö årligen inom en yrkesgrupp innan satsningar ska göras tycker du? Hur många döda män är en kvinnas utslitna rygg värd?

Vilka behov de ser och vilka behov som finns i verkligheten är två skilda saker.
Om rollerna varit omvända och fler kvinnor än män dött i sina respektive yrkesgrupper så hade det tagit hus i helvete, det vet du lika väl som jag.
Nej, vilka behov du ser och vilka behov Arbetsmiljöverket ser är två skilda saker.
Citera
2019-03-09, 01:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Du. Att dö på jobbet är den yttersta konsekvensen av dålig arbetsmiljö. Jämför detta med många kvinnors gnäll om psykosociala konflikter.
Jo, men bara för att 50 personer per år dör på jobbet så gör ju inte det problemet med kostsamma förslitningsskador, sjukskrivningar och att folk slutar jobba i förtid på grund av arbetsrelaterad ohälsa mindre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in