2019-03-14, 22:15
Medlem
"Det var en förväxling. En annan västerländsk man trodde var skråmo. Det gjorde att flera källor gav desinformation." skriver Jesper Söder i kommentarsfältet.
Citera
2019-03-14, 22:23
Medlem
Perversitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminalen-nu
Hur det än ligger till med föräldrarna är det vår förbannade plikt att hämta hem barnen. Så är det bara. Jag skulle gärna se hur någon kan argumentera mot detta. De har ingen skuld och har anhöriga här. Vi måste ta hem dem. Och hur ska detta gå till?
Nja, det är inte säkert att det är bättre för dem. Vi måste tänka på vad som är bäst för barnen. Att hävda att det inte Syrien skulle kunna ta hand om dem är självöverskattande från svenskt håll och rasistiskt gentemot syrierna. Dessutom har Sverige har en nedåtgående trend vad gäller personlig säkerhet, i Syrien är den ju numera uppåtgående. De får det nu bra där nere vad det lider. Du kan väl flytta ner och hjälpa till så att det flyter på? Vad sägs?
Citera
2019-03-14, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perversitet
Nja, det är inte säkert att det är bättre för dem. Vi måste tänka på vad som är bäst för barnen. Att hävda att det inte Syrien skulle kunna ta hand om dem är självöverskattande från svenskt håll och rasistiskt gentemot syrierna. Dessutom har Sverige har en nedåtgående trend vad gäller personlig säkerhet, i Syrien är den ju numera uppåtgående. De får det nu bra där nere vad det lider. Du kan väl flytta ner och hjälpa till så att det flyter på? Vad sägs?

Jag hoppas verkligen att du trollar och att du verkligen inte är en sådan otroligt omänsklig varelse som du föreställer dig vara. Ditt användarnamn antyder visserligen din inställning men den hör inte hemma i min värld. Och den är så svensk den kan bli, om du räknar bort mina närmaste anhöriga som är från Vietnam, Storbritannien, Colombia, Ryssland, Portugal, Kina och flera andra länder.
Citera
2019-03-14, 22:47
Medlem
Citat:
Hur det än ligger till med föräldrarna är det vår förbannade plikt att hämta hem barnen. Så är det bara. Jag skulle gärna se hur någon kan argumentera mot detta. De har ingen skuld och har anhöriga här. Vi måste ta hem dem. Och hur ska detta gå till?

Vilka VI?
I så fall får väl anhöriga ombesörja det.
Citera
2019-03-14, 22:49
Medlem
huwies avatar
Citat:

Skråmo hade ju inte svenskt medborgarskap, alltså bör Norge ta hand om ungarna då han hade norskt medborgarskap.
Citera
2019-03-14, 22:53
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Enligt anhöriga till Skråmo blev han skjuten, och avled senare av sina skador:

https://twitter.com/tamhussein/statu...73551198416897

https://www.facebook.com/689144093/p...4094/?sfnsn=mo

Okej det går jag med på att han kanske blivit skjuten innan han vart omringad och dragit på sig någon infektion och dött senare. Men tycker fortfarande det känns skumt hela grejen.

En bild på liket skulle ju släppa alla misstankar
Citera
2019-03-14, 23:00
Medlem
WatchDoges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av huwie
Skråmo hade ju inte svenskt medborgarskap, alltså bör Norge ta hand om ungarna då han hade norskt medborgarskap.

Tyvärr hade morsan svenskt medborgarskap, vilket automatiskt gör ungarna till svenska medborgare.
Citera
2019-03-14, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fideli
Vilka VI?
I så fall får väl anhöriga ombesörja det.

Citat:
Ursprungligen postat av huwie

Nej. Åtminstone mamman var/är såvitt jag vet svensk och allvarligt talat - spelar det någon roll om det är Sverige eller Norge som tar ansvaret?

Ni vill bara frånsäga ert allt ansvar och säga att föräldrarna var idioter och därför ska dessa barn utsättas för allt ont ni kan tänka er? Nej. Nej. Nej. Barnen är vårt ansvar nu och ska tas om hand på bästa sätt oavsett om det sker enligt norsk eller svensk lag, som för övrigt är ganska likartad. Barnens bästa är det som gäller.
Citera
2019-03-14, 23:05
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Okej det går jag med på att han kanske blivit skjuten innan han vart omringad och dragit på sig någon infektion och dött senare. Men tycker fortfarande det känns skumt hela grejen.

En bild på liket skulle ju släppa alla misstankar

Ja det hade nog tagit bort all tvekan.
Om han är död, då får han njuta av sina 72 oskulder i helvetet.

https://i.pinimg.com/736x/cd/5c/88/c...cb5613f34d.jpg
Citera
2019-03-14, 23:10
Medlem
muppliberals avatar
Citat:
Barnens bästa är det som gäller.

Guantánamo eller 7,62 är bäst för dem
Citera
2019-03-14, 23:10
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Nej. Åtminstone mamman var/är såvitt jag vet svensk och allvarligt talat - spelar det någon roll om det är Sverige eller Norge som tar ansvaret?

Ni vill bara frånsäga ert allt ansvar och säga att föräldrarna var idioter och därför ska dessa barn utsättas för allt ont ni kan tänka er? Nej. Nej. Nej. Barnen är vårt ansvar nu och ska tas om hand på bästa sätt oavsett om det sker enligt norsk eller svensk lag, som för övrigt är ganska likartad. Barnens bästa är det som gäller.
JAG har inget ansvar för dessa IS avkommor oavsett var de har för nationalitet
Skulle helst se att alla de som åkt tillbaka/åkt ner för att ansluta sig till IS skulle stanna där nere tills det ev skulle kunna bli en tribunal som dömer dem till döden. Hur dessa avrättningar skulle kunna gå till har vi ju de senaste åren fått kännedom om via de filmer som IS har lagt ut på nätet.
Citera
2019-03-14, 23:15
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobieBwoi
Troligen därför AB och Expressen väntar lite. Eller är det jag som är blind?

Dessa blaskor har fullt upp med att skriva om okända kändisar som gråter ut på grund av triviala händelser
De vill nog inte på allvar rota i vad som gömmer sig nere i lägren och vilka de Svenska IS anhängarna är.
Du har väl hört när journalister sväljer att alla har kört ambulans
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in